Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Keandra » di 15 mei 2012, 17:21

in mijn ogen ook niet, maar was al niet tegen haar en op dat vlak is ze geen grote aansteller (gelukkiglijk)
5 minuten later stond diezelfde stoel terug naast haar om als opstapje te dienen
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 16 mei 2012, 09:59

Daar mag je dan mee van geluk spreken ;)

Gister mn meiden niet gezien omdat Brenda zo ziek is/was. Gelukkig gaat het wel wat beter vandaag. Ze heeft geen koorts meer. Eet en drinkt gelukkig weer wat en wilde vanmorgen weer uit. Dus ik ga vanmiddag wel weer even naar mn meiden toe. Maar daarna weer snel naar mn kleine meisje thuis.

Gister wilde we met ons buurmeisje gaan rijden (gelukkig wist ze dat nog niet anders had ze denk wel teleur gesteld geweest). Dan had Dees op Elvis gegaan ik op Emy en ons buurmeisje op Imka. Dan had ik Imka op de terugweg vast kunnen houden. Maar ja dat komt snel dan wel weer :D
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 16 mei 2012, 17:16

tja, dit weekend gaat het redelijk zijn

Gister weer een stoot voor gehad met Jalenka
Als we naar de paarden gaan moeten we het nooit melden (roepen ofzo) dat we er zijn, ze merken het direct aan de auto.
Nu zagen we jalenka in de schuilstal staan en de andere 2 op het gras.
Dit is heel raar. Jalenka en niet eten? :n
wij naar de paarden, nog eens roepen. Kregen we een hinik van Jalenka (en ook van de andere) maar madam komt niet uit de stal.
Aan de draad zien we dan eindelijk wat er scheelt. (Ik was al ongerust, maar ergens toch gerust gesteld omdat ze wel hinikte naar me)
Madam had met een stroomdraadje staan spelen (waar geen stroom op stond) en opeens zal dat draadje naast haar beland zijn.
Leslie heeft haar voet moeten opheffen (we dachten dat ze erin vast hing) en de draad moeten wegleggen eer ze van haar plaats kwam.
Toch prachtig dat ze heel rustig blijft staan als ze denkt van 'oei, hier raak ik zelf niet uit, zal maar wachten op de baasjes'
kwam ze nadien nog even knuffelen en tutten, nog zo fijn
ze was wel bezweet (denk dat ze er al even gestaan kan hebben en dat ze pas gekalmeerd zal zijn toen we toekwamen, niemand heeft het gemerkt)
dus eind goed, al goed
paard heeft nog respect voor de draad (zal per ongeluk geweest zijn of van de wind dat die los gekomen is) en heeft nergens wondes
Nog zo fijn *o/*
eslie en gerda

Bericht door eslie en gerda » vr 18 mei 2012, 20:42

Eslie en ik melden ons hier ook maar aan.

Eslie heb ik sind April. Ze word op het moment 3-4 x per week ongeveer een half uurtje gereden.
Dit doet ze zeer braaf. Ook met onze zoon van 10 jaar.
Afbeelding
En met mijzelf
Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 19 mei 2012, 09:15

Leuk een Etje erbij. Wij gaan vandaag weer de hort op met onze Etjes en Itje ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 19 mei 2012, 17:20

Welkom met Eslie!!

Vandaag hebben we een heerlijk buitenritje gemaakt,Elvis kwam erg MOE terug haha...Denk dat we al gauw een uurtje op pad zijn geweest door het dorp heen.Is weer is wat anders dan polder en tractor weggetjes.
Was weer nieuw,mensen in de tuin bezig,over heel veel bruggetjes gelopen(goed voor ze water en bruggen fobie haha) en verders hebben ze zich super gedragen eigenlijk.Tuurijk heb je hier en daar wel even een schrik momentje maar niets vervelends.
Heerlijk op zo'n mooie zonnige dag!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » za 19 mei 2012, 19:05

vandaag hebben wij de paarden weer wat extra gras gegeven (we doen aan strookbegrazing aangezien we voor het ogenblik heel hoog gras staan hebben en niet willen dat ze zich gaan overeten)
ook hebben we nog een stukje weide bemest en de paarden hun ontwormingskuur gegeven
verder nog wat mest van de weide gehaald (ze mesten zo in 1 strook, 1 lijn met mest en voor de rest ligt er niks)

het stukje waar ze nu op staan is nog goed voor nog zeker 2 weken aan gras (heel hoog gras en dik ook)
en dan is er nog zo'n stuk (nog iets groter dan hetgeen ze nu hebben)
ze staan echt op een klein paardenparadijsje
je ziet het ook aan hen, ze zijn gelukkig *o/*
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 20 mei 2012, 08:35

Idd gister een uurtje op pad geweest met de guppen. Imka en Elvis kwamen nogal moe thuis, maar Emy kon volgens mij nog wel een rondje :D En dat terwijl die nog een laagvliegende gallop gedaan heeft 8)7
Ik lette niet echt meer goed op omdat ze zo braaf is. Ik zat lekker om me heen te kijken en te grappen om Elvis als die weer eens iets ziet wat ie "eng" vind. Ik zat gewoon te genieten. Tot Emy dr koppie omhoog ging en ze ervandoor vloog. Ik schrok me rot, dit had ze nog niet eerder gedaan. Maar het kwam door een auto met een boottrailer (leeg) erachteraan. We hadden die allebei niet aan zien komen en daar schrok ze nogal van. Ik reed met een lange teugel dus had haar ook nog eens zo een twee drie niet stil. En toen ik haar stil had schrok ze van een man die daar in de tuin stond. Gelukkig blijft ze wel luisteren +:)+ Ze schrok gewoon echt van wat er voor gevaarte achter haar aan kwam. Kan ik haar ook niet kwalijk nemen. Anders zeg ik haar nog van let op... Maar ik had het nu zelf ook niet gezien. En misschien gelukkig maar want nu was het alleen haar eigen angst. Ik kan namelijk helemaal verstijven als ik denk dat er iets engs is. En dan maak ik zelf mn paardjes bang. Een keer kreeg ik nog wel een angstig momentje toen we langs een haflinger met shetje kwamen. Dat ik dacht als die gaan rennen ga ik ook. Maar ze bleef netjes bij me! Dus al met al weer een succes ritje. En ik kan er achteraf wel om lachen, laagvliegende Emy want als ze iets eng vind zakte ze naar de grond hihi 8)7
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 20 mei 2012, 20:23

Hallo Allemaal!
Weer ffies bijgelezen!
lekker bezig met onze (bijna) 4 jarigen!
Hier ook!
druk aan het trainen voor onze eerste onderlinge.
(die we overigens waarschijnlijk gaan verknallen, maar ach, wat geeft het? :=
Ik ben erachter gekomen dat mijn zadel weer erg beroerd ligt..
Morgen maar meteen de zadelmaker bellen (klumper)
Mijn zadel schuift naar voren en heeft geen gelijkmatige verdeling. (te zien aan de zweetplekken)

Verder loopt Edgard momenteel niet zo lekker, linker kant is erg moeilijk, vooral de galop!
Stap loopt hij het lekkerste,, Netjes naar mijn hand en ruim..
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 21 mei 2012, 13:15

Toen ik Emy gister wilde pakken om haar hoefjes even te doen zag ik dat ze rond haar mond een beste schaafplek had van het bit of de sperriem. Nou ben ik niet iemand die er erg aan trekt of de sperriem erg strak doet. Emy heeft een enorm gevoelig huidje denk ik. Ze krijgt ook al wel weer wat plekjes en waarvan geen idee. Ze had meteen al een schaafplekje van het hoofdstel toen ik hem afdeed en toen zag ik gister die andere plek. Baal er behoorlijk van zal geen pretje geweest zijn! Arme pony en dan maar zo lief blijven +:)+
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 21 mei 2012, 19:02

nancy imka schreef:Toen ik Emy gister wilde pakken om haar hoefjes even te doen zag ik dat ze rond haar mond een beste schaafplek had van het bit of de sperriem. Nou ben ik niet iemand die er erg aan trekt of de sperriem erg strak doet. Emy heeft een enorm gevoelig huidje denk ik. Ze krijgt ook al wel weer wat plekjes en waarvan geen idee. Ze had meteen al een schaafplekje van het hoofdstel toen ik hem afdeed en toen zag ik gister die andere plek. Baal er behoorlijk van zal geen pretje geweest zijn! Arme pony en dan maar zo lief blijven +:)+
Dat had Ulvi ook heel erg. Bij d'r mond, alle riempjes van d'r hoofdstel, d'r singel enz enz.
Had een neopreen singel gekocht, maar dat ging ook niet. Bontje erom, hielp ook niet. Toen een lederen singel singel gekocht, wat anatomisch gevormd was en dat ging wel goed.
Als hoofdstel had ik een dubbel onderlegde Kieffer gekocht. Ieder riempje had een extra zacht gevuld stukje leer eronder zitten.
Ulvi heeft er niet zo lang van mogen genieten en Anca vindt het hoofdstel erg warm. Die zweet erg snel. Maar ja, soms kan het niet anders. En misschien mag anders kleindochter Evita van het hoofdstel gaan genieten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 22 mei 2012, 08:17

Het kan een reactie op een middel zijn waar het leer mee gelooid is. Of bijvoorbeeld een middel waarmee het leer wordt onderhouden. Ik hoor het steeds vaker bij verschillende paarden.

Eran gaat vanaf donderdag aan een prednison stootkuur met longmedicatie. Hij wil niet goed herstellen en heeft teveel last van zijn buik, huid en longen. ik hoop dat het aanslaat en dat hij een flinke sprong vooruit in zijn herstel maakt.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 22 mei 2012, 09:52

Bij dr singel heeft ze geen last maar ja dat is ook geen leer... Het is echt haar koppie. Normaal heeft ze in de zomer al best last van korstjes van de vliegen enzo. Als het over is maar eens kijken of er misschien iets niet goed zit. Ze vind het nml ook helemaal niet leuk om het bit in te krijgen. Maar ja als er iets schuurt en pijn doet is dat niet zo gek natuurlijk |( Ik dacht het is gewoon het bit niet leuk vinden. Hopelijk genezen de plekken snel en kan ik kijken of er misschien iets niet goed zit bij dr

Hoop dat Eran opknapt van de pretnison. Is een paardenmiddel dus ga voor hem duimen!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » ma 28 mei 2012, 10:57

hier weer les gehad met Jalenka
wegens het hete weer hebben we enkel geoefend op mooi contact ruiterhand en mond en op het maken van mooie bochten
veel slangenvoltes gereden en gebroken lijnen (enkel en dubbel)
het ging gewoon subliem goed
:D
leef weer op een wolk

heb direct terug afgesproken voor nog een les
zal voor volgend weekend zijn
ik kijk er naar uit :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 28 mei 2012, 11:30

Ik wil binnenkort als de rem in orde is van mn wagentje gaan kijken of die man tijd heeft mij te helpen met Emy. Ben benieuwd een vriend van hem had gezegt dat hij dat vast wel heel leuk vind om te doen. Beleren :)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 29 mei 2012, 07:23

JAHOOEEEEEE *o/* *o/* *o/* *o/*
Edgard is vandaag 4 jaar geworden!!!!!!!!!!!

Zondag a.s. hebben wij ons eerste onderlinge wedstrijd!!!
waar we eigenlijk nog niet klaar voor zijn, maar ach wat geeft het?
We hebben er zin in!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 29 mei 2012, 20:52

Vandaag even edgard gereden!
Hier wat leuke foto,s van mijn topper die vandaag 4 jaar is geworden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » wo 30 mei 2012, 06:36

netjes hoor
zo ver zijn wij nog niet 8-)
wij doen het op de rustig aan methode, alhoewel ik nu de lessen terug ga opstarten (dus vaker les (naar 1 keer per week))
er zit niemand achter mij (juist leslie die al samen naar buiten wilt)
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 30 mei 2012, 08:38

Keandra, nou schijn bedriegt hoor,
Alleen in stap en klein beetje in draf loopt hij zo netjes!
Verder is galop nog erg moeilijk
Maar we oefenen lekker verder!
Elvis

Bericht door Elvis » do 31 mei 2012, 14:46

Leuke foto's Joyce..

Elvis is van de week weer is gereden door kelly het buurmeisje..Hij liep weer keurig.
Galop kent Elvis goed,scheelt misschien dat we nog wel is een galopje trekken langs de hsl berm,denk dat ze daar best goed hun evenwicht in gaan vinden als je veel rechtuit gaat..

Van de week maar weer is wat foto's maken!

Nancy heeft haar tuig opgehaald hoorde ik,dus Emy zal er eerdaags aan gaan geloven :))
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gesloten