Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Oh ja, dat is ook zo, op FB.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fugo ziet er goed uit! Leuk, zo'n keuring. Dat is alvast een goede oefening voor de fjordenkeuring.
Mooi hoofdstel voor Finnea!
Fijn dat Kootje het zo goed doet!
Grappig gezicht, Flam met haar wortel. Wat een kleurverschil zeg, met haar weigenootje.
Mooi hoofdstel voor Finnea!
Fijn dat Kootje het zo goed doet!
Grappig gezicht, Flam met haar wortel. Wat een kleurverschil zeg, met haar weigenootje.
Odette&Fenna
Gister Fio weer eens gelongeerd. Het ging heeel goed. Hij reageerde goed op de hulpen maar vind het nog wel moeilijk
.
Hij liep lekker ontspannen en relax zijn rondje
. Ik ben weer trots op hem
.

Hij liep lekker ontspannen en relax zijn rondje

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Go Kootje & go Fio!!
Brave kerels!
Ik heb Finnea vandaag los in de bak gehad met het zadel op haar rug
Ze ging er wel lekker van sjouwen, het was duidelijk onwennig voor haar. Een paar mooie boksalvo's gezien
Dat blijven we dus nog even oefenen!
Daarna nog een stukje over het zandpad gelopen met de teugels aan het hoofdstel, voorzichtig een beetje aan de druk wennen. Dat hebben we gelijk goed kunnen testen, want er kwam een meisje op een stoere Friese hengst langs
Die was nogal aan het brullen, Fin keek d'r ogen uit 

Ik heb Finnea vandaag los in de bak gehad met het zadel op haar rug

Daarna nog een stukje over het zandpad gelopen met de teugels aan het hoofdstel, voorzichtig een beetje aan de druk wennen. Dat hebben we gelijk goed kunnen testen, want er kwam een meisje op een stoere Friese hengst langs

Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat met al onze toppers.
Finn was vandaag in extreme relaxmodus. Relaxed meelopen. Heerlijk op rust tijdens het poetsen. Erg braaf aan de longe en nog veel braver met ons eerste wandelingetje sinds tijden. Hij was onwijs relaxed en genoot met volle teugen. Ook vrienden gemaakt met kleine kinderen en hun moeder die spontaan verliefd werd op die zachte uitstraling en vrolijke glimoogjes
Finn was vandaag in extreme relaxmodus. Relaxed meelopen. Heerlijk op rust tijdens het poetsen. Erg braaf aan de longe en nog veel braver met ons eerste wandelingetje sinds tijden. Hij was onwijs relaxed en genoot met volle teugen. Ook vrienden gemaakt met kleine kinderen en hun moeder die spontaan verliefd werd op die zachte uitstraling en vrolijke glimoogjes

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Zo, wat is er alweer veel actie onder de F-jes zeg! Hoofdstel staat Finnea mooi, al zegt 't koppie wat anders, haha! Wat kun je je dan op die maat verkijken hè? Cob lijkt dan al behoorlijk groot, maar intussen...
Fijn dat Fugo zo goed z'n best heeft gedaan naar de keuring. En die reportage van Icarus en Fjella, geweldig!
Hier een paar foto's van 'onze' jongens. Zo ons best gedaan om een beetje fatsoenlijke foto voor de beginpost te krijgen, maar het lukte voor geen meter. Als Floranth in m'n broekzak zou passen, kroop hij er meteen in! Ik kon met geen mogelijkheid een foto van hem maken. Dus de kinderen lokken met gras, maar ja, dan staat er weer net een arm bij op of hij draait z'n hoofd om.

Poging 1 van -tig: staat er leuk op, maar met ogen dicht (Veerle rent nog net snel weg "dan kom ik niet op de foto").

Tja, en als meisje met gras weg is, is ie in een mum van tijd bij de fotograaf..

Zoveelste poging om Freyr op de foto te krijgen. Onnozel met ogen dicht (genietend van het gras natuurlijk)

Ook leuk, maar met een draadje erbij. Trouwens waar kijkt hij toch naar...

Aha! Daar zou ik ook wel even in willen liggen. Overigens had ik nooooit meer aan de hooikoorts van Veerle gedacht, dus 's avonds rode ogen en vreselijk niezen.

Nou ja, soms zijn schoenen ook best lekker hoor: kun je lang op kauwen!

Tot slot moest er nog even op de kinderfjord worden gereden. Pasja vindt 't in het weiland allemaal wel prima en draaft rustig haar rondje. Je zou dan echt niet zeggen dat ze soms knap onnozel kan doen!
Fijn dat Fugo zo goed z'n best heeft gedaan naar de keuring. En die reportage van Icarus en Fjella, geweldig!
Hier een paar foto's van 'onze' jongens. Zo ons best gedaan om een beetje fatsoenlijke foto voor de beginpost te krijgen, maar het lukte voor geen meter. Als Floranth in m'n broekzak zou passen, kroop hij er meteen in! Ik kon met geen mogelijkheid een foto van hem maken. Dus de kinderen lokken met gras, maar ja, dan staat er weer net een arm bij op of hij draait z'n hoofd om.

Poging 1 van -tig: staat er leuk op, maar met ogen dicht (Veerle rent nog net snel weg "dan kom ik niet op de foto").

Tja, en als meisje met gras weg is, is ie in een mum van tijd bij de fotograaf..

Zoveelste poging om Freyr op de foto te krijgen. Onnozel met ogen dicht (genietend van het gras natuurlijk)

Ook leuk, maar met een draadje erbij. Trouwens waar kijkt hij toch naar...

Aha! Daar zou ik ook wel even in willen liggen. Overigens had ik nooooit meer aan de hooikoorts van Veerle gedacht, dus 's avonds rode ogen en vreselijk niezen.

Nou ja, soms zijn schoenen ook best lekker hoor: kun je lang op kauwen!

Tot slot moest er nog even op de kinderfjord worden gereden. Pasja vindt 't in het weiland allemaal wel prima en draaft rustig haar rondje. Je zou dan echt niet zeggen dat ze soms knap onnozel kan doen!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ik zet de foto van Freyr er toch maar in Jelly en Floranth zet ik er ook gewoon bij in de beginpost met jou als vertegenwoordiger voor hem haha. Je hebt het niet voor niets over 'onze jongens' en ze zijn al zo lang samen. Freyr begint nu toch meer boy te krijgen hè. Staat hem goed.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nou Fugo heeft ook weer wat gedaan hoor eerst even gelongeerd en toen mocht zijn mede eigenaresse er ook even op en hij vond het wederom prima.

Hij mag hier nu weer even over nadenken en volgend jaar gaan we hem echt inrijden, nu krijgt hij alleen wat longeerwerk en het sturen aan de lange lijnen maximaal 1 x per week

Hij mag hier nu weer even over nadenken en volgend jaar gaan we hem echt inrijden, nu krijgt hij alleen wat longeerwerk en het sturen aan de lange lijnen maximaal 1 x per week

Brave Fugo!! Maar wel gek gevoel om er zonder teugels op de zitten lijkt me. Ze is ze ook neit nodig, maar lijkt me toch gek!!
Floranth en Freyr! Freyr herken ik wel als een echte Reinar op zijn eerste foto, hihi..
Floranth en Freyr! Freyr herken ik wel als een echte Reinar op zijn eerste foto, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
braaf, maar ik zou het ook eng vinden zonder teugels
Fatoush begont eindelijk te groeien, krijgt wat meer body en is wat minder smal

Fatoush begont eindelijk te groeien, krijgt wat meer body en is wat minder smal

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
@Anita: is goed hoor. Floranth hoort er ook helemaal bij hier. zodra ik de heren in een wat betere pose kan fotograferen, komt er een andere foto, maar voor nu kan dit er wel mee door, haha!
Je kon inderdaad met een paar dagen in 't gras al zien dat hij weer veranderde. Wordt weer wat breder op de rug; het doet hem zeker goed.
Esther, we vinden hem ook wel erg op Pasja lijken.
Wat goed van Fugo zeg, die laat 't maar over zich komen, lijkt het. Wat zijn jullie allemaal al ver met de F-jes en wat doen ze het toch braaf, super! Dit weekend Freyr maar weer es onder handen nemen. De manen moeten nodig geknipt en dan meteen maar weer es een stukje wandelen.
Ivonne, heb je Fatoush nu ook in 't gras dat hij meer body krijgt?
Je kon inderdaad met een paar dagen in 't gras al zien dat hij weer veranderde. Wordt weer wat breder op de rug; het doet hem zeker goed.
Esther, we vinden hem ook wel erg op Pasja lijken.
Wat goed van Fugo zeg, die laat 't maar over zich komen, lijkt het. Wat zijn jullie allemaal al ver met de F-jes en wat doen ze het toch braaf, super! Dit weekend Freyr maar weer es onder handen nemen. De manen moeten nodig geknipt en dan meteen maar weer es een stukje wandelen.
Ivonne, heb je Fatoush nu ook in 't gras dat hij meer body krijgt?
Fatoush staat altijd wel in het gras, ook in de winter, al is er dan natuurlijk veel minder gras en wordt hij er niet dikker van. Maar Timors zijn laatbloeiers vind ik. Ik vind hem nu pas fjord worden, hij is niet dik, maar wordt breder, gelukkig
Baranna 13-5-2006
Teugels hebben wij er bewust vanaf gelaten zodat zijn mond nog wat rust krijgt, hij is immers echt braaf hoor.
Lekker dat Fatousch nu de breedte in gaat, nu maar hopen dat Fugo nog maar even de hoogte ingaat
Lekker dat Fatousch nu de breedte in gaat, nu maar hopen dat Fugo nog maar even de hoogte ingaat

@Ivonne: is met Freyr net zo. Dat is dan een Reinar, maar daarvan zeggen ze ook dat dat laatbloeiers zijn. Freyr wordt nu op de rug ook wat breder, gelukkig.
Voeren jullie je F-je nog biks bij als ze in het gras staan? Ik gaf ze afgelopen winter een paar keer per week een schep Subli ponybrok. Die is nu op en ik twijfel of ik nog weer een zak zal halen of niet...
Voeren jullie je F-je nog biks bij als ze in het gras staan? Ik gaf ze afgelopen winter een paar keer per week een schep Subli ponybrok. Die is nu op en ik twijfel of ik nog weer een zak zal halen of niet...
Hier staan op het moment alleen het H-tje en G-tje op het gras maar die krijgen net als de rest een combi van paardenbiks en grasbrok bijgevoerd, 2x per dag.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Jouw heren zien er ook goed uit Jelly!!
Wat doet Fugo het netjes
Lijkt ineens heel anders als er iemand op zit!
Fijn dat Fatoush eindelijk aan het uitzwaren is! Wat kunnen foto's dan vertekenen, ik vind hem namelijk altijd zo fors tonen. Maar is met Fin ook zo hoor, die lijkt op foto's ook behoorlijk flink, en in het echt nog zo puppy...
Finnea vandaag
dekje had ik vorig jaar zomer al gekocht...zo te zien heb ik de kleur goed gekozen 

Wat doet Fugo het netjes

Fijn dat Fatoush eindelijk aan het uitzwaren is! Wat kunnen foto's dan vertekenen, ik vind hem namelijk altijd zo fors tonen. Maar is met Fin ook zo hoor, die lijkt op foto's ook behoorlijk flink, en in het echt nog zo puppy...
Finnea vandaag

Wat staat die kleur haar goed Reinou echt een plaatje.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dat dekje staat mooi bij Finnea!
Fijn dat Fatoush nu ook de breedte in gaat.
Leuke foto's van Freyr en Floranth!
Fenna staat 24/7 buiten. Ze krijgt elke dag ongeveer een halve schep ponybrok met biergist er doorheen.
Gisteren heb ik haar weer gelongeerd. Ze brak een keer uit
, maar verder pakt ze het goed op.

Vandaag in de wei:

Samen met haar vriendin Sandra:

Fijn dat Fatoush nu ook de breedte in gaat.
Leuke foto's van Freyr en Floranth!
Fenna staat 24/7 buiten. Ze krijgt elke dag ongeveer een halve schep ponybrok met biergist er doorheen.
Gisteren heb ik haar weer gelongeerd. Ze brak een keer uit

Vandaag in de wei:

Samen met haar vriendin Sandra:

Odette&Fenna
De f-jes ziet er goed uit zeg
.
Fugo ook al aan het werk!!
Finnea met haar mooie dekje in werkoutfit
.

Fugo ook al aan het werk!!
Finnea met haar mooie dekje in werkoutfit

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Prachtige kleur dat blauwe dekje van Fin. Ik houd van blauw.
Fenna heeft ook een beginnetje gemaakt dus met @work.
Zo zijn er dus weer mooi 2 nieuwe foto's voor in de beginpost. Marion, heb jij evt. nog een foto waar wat meer Fenna op staat en wat minder omgeving aan de longeerlijn?
Ik hoop dat Ferro snel naar Wanneperveen kan zodat ik van hem ook een @work foto kan plaatsen.
Fenna heeft ook een beginnetje gemaakt dus met @work.
Zo zijn er dus weer mooi 2 nieuwe foto's voor in de beginpost. Marion, heb jij evt. nog een foto waar wat meer Fenna op staat en wat minder omgeving aan de longeerlijn?
Ik hoop dat Ferro snel naar Wanneperveen kan zodat ik van hem ook een @work foto kan plaatsen.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco