Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Ik ben weer E-tje af. Elinoor is vandaag weer naar huis gegaan, nu is het wachten op een klein I-tje....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
- nancy imka
Jammer Janna! Maar er zijn er vast nog wel meer om op te gaan rijden bij Bart 

Haha oh daar zeker geen tekort aan. Maar hou het nu eerst toch maar gewoon bij Dieter en Timor, dat is me al druk genoeg haha.
Giel
Norvyn
Norvyn
Eran heeft vorige week weer een behoorlijke onverklaarbare terugval gehad. Hij heeft maandag en donderdag koliek gehad en weer een lichte longontsteking waar hij medicijnen voor krijgt. Hij hoefde gelukkig niet opgenomen te worden, maar het is weer spannend hoe het gaat. Komende week gaat hij waarschijnlijk aan de zwaardere medicijnen omdat hij blijft hoesten. De dierenarts vreest dat wat Eran nu op zijn beste dagen laat zien waarschijnlijk het hoogst haalbare wordt.
Ik hoop dat hij in ieder geval geen pijn heeft en genoeg opknapt om af en toe een wandelingetje te maken en straks hopelijk op de weide mag. Voorlopig mag hij geen gras omdat de kans op koliek veel te groot is.
Verder merk ik dat hij ervoor gaat en geniet van zijn leventje. Dat is voor mij het belangrijkste!
Gefeliciteerd met Elvis!
Ik hoop dat hij in ieder geval geen pijn heeft en genoeg opknapt om af en toe een wandelingetje te maken en straks hopelijk op de weide mag. Voorlopig mag hij geen gras omdat de kans op koliek veel te groot is.
Verder merk ik dat hij ervoor gaat en geniet van zijn leventje. Dat is voor mij het belangrijkste!
Gefeliciteerd met Elvis!
Wat balen van Eran zeg..
Hoop dat die wat gaat opknappen!
sterkte met um
deze week heerlijk bezig geweest met edgard!
Maandag liep hij enorm bagger voor zijn doen. zette zijn rug enorm vast uit het niets.
Hem een paar daagjes grondwerk laten doen en vrijdag gelongeert touwtje. Op de lammert Haanstra manier!
Zaterdag liep hij enorm fijn! van iedereen op stal complimentjes gehad!
Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt en weer liep hij enorm lekker!
Nog 1 maandje dan hebben wij onze eerste 2 onderlinges!!

Hoop dat die wat gaat opknappen!
sterkte met um
deze week heerlijk bezig geweest met edgard!
Maandag liep hij enorm bagger voor zijn doen. zette zijn rug enorm vast uit het niets.
Hem een paar daagjes grondwerk laten doen en vrijdag gelongeert touwtje. Op de lammert Haanstra manier!
Zaterdag liep hij enorm fijn! van iedereen op stal complimentjes gehad!
Vandaag een heerlijke buitenrit gemaakt en weer liep hij enorm lekker!
Nog 1 maandje dan hebben wij onze eerste 2 onderlinges!!

Het valt hier echt dood jongens...
Hoe is het met jullie E'tjes?
Hoe is het met jullie E'tjes?
-
Mijn E'tje staat met haar moeder en halfzusje samen op date. Mama en dochter gaan samen op date met dezelfde man; Hannibal!
Morgen kan ik er eindelijk naar toe. Doordat ik geen auto had (Leo heeft de zijne in de prak gereden en die wordt nu gemaakt), kon ik er niet naar toe. Morgen eindelijk wel. Dus tuig mee en dan probeer ik weer om erop te klimmen.
Morgen kan ik er eindelijk naar toe. Doordat ik geen auto had (Leo heeft de zijne in de prak gereden en die wordt nu gemaakt), kon ik er niet naar toe. Morgen eindelijk wel. Dus tuig mee en dan probeer ik weer om erop te klimmen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nancy imka
Met mijn Etje gaat het super goed. Ik heb gister weer een stukje gereden. We zouden met drie paardjes op pad gaan maar Elvis vond het niet zo'n top idee dat Imka aan de hand met hem mee zou liften. Dus toen zei ik geef Imka dan maar aan mij Dees. Dus zo gezegt zo gedaan en Emy deed het super braaf. Alleen Imka stond op de slakkenstand. Pff leek wel of ik 300 kg fjord mee moest sleuren. Dus dat hebben we maar een klein stukje gedaan. En toen terug naar huis toen kwam ze van de handrem
Maar ze waren samen zo lief!
Ik mag helemaal nog niet paardrijden maar het kriebeld zo dat ik dacht mazzel ik doe mn spalk om en dan zit mn enkel goed ingepakt kan geen kant op en dan moet het goed gaan en dat ging het ook. Vandaag gaan we weer maar dan zonder Imka aan de hand. Zielig voor Imka maar is wel even lekkerder rijden. Misschien kijken of er voor Imka nog een plekje is waar ze wat gras moet wegwerken
Heb helemaal zin om te gaan rijden

Ik mag helemaal nog niet paardrijden maar het kriebeld zo dat ik dacht mazzel ik doe mn spalk om en dan zit mn enkel goed ingepakt kan geen kant op en dan moet het goed gaan en dat ging het ook. Vandaag gaan we weer maar dan zonder Imka aan de hand. Zielig voor Imka maar is wel even lekkerder rijden. Misschien kijken of er voor Imka nog een plekje is waar ze wat gras moet wegwerken

Heb helemaal zin om te gaan rijden

-
Evita heeft vandaag voor de 3e keer iemand op d'r rug gehad. In een binnenbak. Ik liep erbij, maar een jonge meid ging erop zitten en een vriendin hield Evita vast. Die 2 dames hebben al meerdere paardjes ingereden samen, dus die kennen elkaar door en door en weten wat ze aan elkaar hebben. Maar mijn vriendin deed het net wat anders dan Leo, dus Evita was het niet altijd zo mee eens. Ze wilde niet helemaal mee werken en dat uitte zich in omhoog komen. Daar was ik niet zo blij mee, want dat is een gewoonte die ik niet wil zien. Van de week gaan ze het weer eens proberen. Rechtsom vindt Evita het gewoon erg moeilijk, dus daar moeten we mee aan het werk. Draven deed ze wel erg netjes, dus ik ben weer gedeeltelijk trots!
evita is toch al ingereden? deze stond toch eerst in de buurt van enschede?leoensuzanne schreef:Evita heeft vandaag voor de 3e keer iemand op d'r rug gehad. In een binnenbak. Ik liep erbij, maar een jonge meid ging erop zitten en een vriendin hield Evita vast. Die 2 dames hebben al meerdere paardjes ingereden samen, dus die kennen elkaar door en door en weten wat ze aan elkaar hebben. Maar mijn vriendin deed het net wat anders dan Leo, dus Evita was het niet altijd zo mee eens. Ze wilde niet helemaal mee werken en dat uitte zich in omhoog komen. Daar was ik niet zo blij mee, want dat is een gewoonte die ik niet wil zien. Van de week gaan ze het weer eens proberen. Rechtsom vindt Evita het gewoon erg moeilijk, dus daar moeten we mee aan het werk. Draven deed ze wel erg netjes, dus ik ben weer gedeeltelijk trots!
of heb ik nu een andere evita in mijn hoofd?
-
Je hebt een andere Evita in je hoofd. Evita is in dat jaar de meest gekozen naam voor een merrie
...
Deze Evita hebben we zelf gefokt. Ze is een Tsjerk x Anca (Manus).

Deze Evita hebben we zelf gefokt. Ze is een Tsjerk x Anca (Manus).
Het gaat iets beter met Eran! Met een beetje mazzel hoeft hij volgende week geen Prednison-stootkuur. Ik hoooop echt dat hij niet meer hoest en deze lijn zich voortzet!
Verder groeit hij enorm hard! Toen ik hem kreeg woog hij 420 kilo en was duidelijk te mager. Nu is hij zo'n 7 cm gegroeid en weegt 500 kilo! Inmiddels is zijn voorhand weer iets omhoog gekomen en vermoed ik dat hij dit jaar nog wel een centimeter of 5 erbij gaat krijgen. Ik hoop het echt!
Hij begint gelukkig ook weer een beetje naar mij te hinniken en hummen en te laten weten wat hij wil. Dat laatste resulteert in fjorden-pubergedrag en dan weet hij die 500 kilo ook wel vakkundig in te zetten haha. Hij laat zich wel makkelijk corrigeren gelukkig.
Verder groeit hij enorm hard! Toen ik hem kreeg woog hij 420 kilo en was duidelijk te mager. Nu is hij zo'n 7 cm gegroeid en weegt 500 kilo! Inmiddels is zijn voorhand weer iets omhoog gekomen en vermoed ik dat hij dit jaar nog wel een centimeter of 5 erbij gaat krijgen. Ik hoop het echt!
Hij begint gelukkig ook weer een beetje naar mij te hinniken en hummen en te laten weten wat hij wil. Dat laatste resulteert in fjorden-pubergedrag en dan weet hij die 500 kilo ook wel vakkundig in te zetten haha. Hij laat zich wel makkelijk corrigeren gelukkig.
fijn dat hij weer wat beter is
zo meteen heb ik weer centered riding les van Valerie met jalenka
is weer even geleden dat ik nog met haar gereden heb, maar ze is normaal zo braaf, zal wel weer super gaan
zo meteen heb ik weer centered riding les van Valerie met jalenka
is weer even geleden dat ik nog met haar gereden heb, maar ze is normaal zo braaf, zal wel weer super gaan
ow, dat wist ik niet van Evita, maar die ik bedoel was volgens mij ook iets met manus..
grappig!
wat fijn dat het beter gaat met Eran, stiekum ben ik benieuwd naar een foto van Eran.. Ben zo benieuwd naar hem..
Vandaag heeft Edgard zijn eerste sprongetjes gemaakt! het was slinger, slinger, slinger, maar hij spring best netjes!
grappig!
wat fijn dat het beter gaat met Eran, stiekum ben ik benieuwd naar een foto van Eran.. Ben zo benieuwd naar hem..
Vandaag heeft Edgard zijn eerste sprongetjes gemaakt! het was slinger, slinger, slinger, maar hij spring best netjes!

Helaas komen er voorlopig nog geen foto's. Dat kan echt nog niet. Als de tijd daar is zal ik een overzichtje posten met foto's van hem als veulen tot nu.
Mijn avatar is een foto van begin december. Toen was hij net uit de kliniek na zijn eerste opname.
Mijn avatar is een foto van begin december. Toen was hij net uit de kliniek na zijn eerste opname.
-
Wat zijn jullie al lekker actief met de jongens en dames 
Suzanne, ben benieuwd naar de combi Evita x Hannibal!
Jullie blijven denk ik bij de Duitse hengsten?
Hier hebben we de handen vol aan het schuren van Evian..
De eerste drie jaar nooit geschuurd (buiten het lekkere kriebelen onder elkaar) en vanaf November is hij begonnen. We hebben in het voer van alles geprobeerd, nog met 2 soorten sprays gewerkt (waar hij als de doods voor is en blijft), dierenarts onderzoeken gehad, maar het wil nog niet helpen.
Nu hebben we het vermoeden dat hij reageert op het hooi, maar dat weten we nog niet zeker. Het is dusdanig toegenomen dat hij dit jaar ook niet naar de keuring kan en gelukkig gaan we hulp krijgen, en ik hóóp heel hard dat het gaat werken.
Nu ik eindelijk gesetteld ben in mijn huisje ga ik nu ook beginnen met inrijden van de twee jongens.
Mam is vandaag al goed bezig geweest om Evian te longeren, vanavond is Eskil aan de beurt.

Suzanne, ben benieuwd naar de combi Evita x Hannibal!
Jullie blijven denk ik bij de Duitse hengsten?
Hier hebben we de handen vol aan het schuren van Evian..
De eerste drie jaar nooit geschuurd (buiten het lekkere kriebelen onder elkaar) en vanaf November is hij begonnen. We hebben in het voer van alles geprobeerd, nog met 2 soorten sprays gewerkt (waar hij als de doods voor is en blijft), dierenarts onderzoeken gehad, maar het wil nog niet helpen.
Nu hebben we het vermoeden dat hij reageert op het hooi, maar dat weten we nog niet zeker. Het is dusdanig toegenomen dat hij dit jaar ook niet naar de keuring kan en gelukkig gaan we hulp krijgen, en ik hóóp heel hard dat het gaat werken.
Nu ik eindelijk gesetteld ben in mijn huisje ga ik nu ook beginnen met inrijden van de twee jongens.
Mam is vandaag al goed bezig geweest om Evian te longeren, vanavond is Eskil aan de beurt.
-
Wij ook Yvette!! We hebben nu Hikari al gezien, en dat is dan toch ook familie, maar die combi met Evita ben ik ook benieuwd naar.
- nancy imka
Ik ben helemaal in de weer met Emy! Het gaat ondanks dat ik erg veel last heb van mn schroef in mn voet best heel erg goed met mn enkel, en ik kon gewoon niet meer wachten met rijden. Ik doe nu telkens mn spalk aan bij de paardjes dan heeft ie extra steun ipv dat ik dat moet hebben van het bot wat vast gegroeit zou moeten zitten zodat ik wat meer zekerheid heb dat het goed gaat. Dus ik heb vrijdag de stoute schoenen aan getrokken nou ja eigenlijk de spalk
en ben gaan rijden. Op Emy
En dat was me zo bevallen dat ik zaterdag weer gegaan ben. Vrijdag gooide Imka een beetje roet in het eten nml omdat ze aan de hand niet mee wilde lopen naast Emy.
Zaterdag een rondje polder gereden. Is een rondje van een half uurtje (met Imka lopen we het sneller denk) en ik heb zo genoten!!! We hebben een klein stukje gedraafd en toen sprong ze ineens aan in gallop. Dat was wel even wennen hoor ik heb volgens mij nooit meer op een ander paard als Imka gegallopeerd. En Imka zit echt als een huisje
. Emy heeft echt haar evenwicht dan nog niet en zit echt veel hobbeliger als Imka. Maar wat was dat leuk zeg! Heb volgens mij de hele weg met een smile gezeten. Op een gegeven moment ging Elvis even galloperen en ik dacht nu blijven wij express achter in stap. En ook dat deed ze super toen was ik helemaal trots! Dat is iets wat Imka echt nog nooit gedaan heeft. Die loopt altijd te drammen en zal en moet voorop! Ben dus wel onwijs blij dat Emy dat niet doet.
Vandaag dacht ik dat ik wel weer zin had om te rijden maar omdat ik ook niet te veel wil doen met haar en ik al twee keer gereden had deze week (ook al stelde vrijdag niet echt iets voor omdat Imka niet mee wilde lopen) dacht ik dan gaan we vandaag eens een poging doen om te longeren. Mn sulky is binnen en ik dacht dan kunnen we de comando's proberen. Ook dit deed ze super goed. Tot we de andere kant op gingen dat wilde ze niet en toen had ze ontdekt dat ze ook weg kan trekken en weg kan rennen. Pff wat kan een longeerlijn dan snijden/branden in je handen. Heb wel gelachen hoor om dr want ze ging met die andere twee als een gek rennen door het weiland heen met dat mooie roze/wit/zwarte touw die nog nooit gebruikt was. Imka rennend en bokkend door het weiland heen het was een heel feest. Ook Elvis ontbrak natuurlijk niet met zn scheten bokkend door het land.
Mn longeerlijn was voor het eerst in gebruik, en meteen kapot
Mn haak ligt eraf en op de helft is hij ook een klein beetje door. Maar ik dacht ik laat me niet kennen ik ga gewoon door tot ze doet wat ik wil. Uiteindelijk heeft ze toch de kant op gelopen die ik wilde. Ze heeft natuurlijk nog wel enkele pogingen gedaan waarvan enkele gelukt waren om weg te trekken maar uiteindelijk heb ik het gewonen zonder boos te worden
Kort om ben helemaal happy met haar

En dat was me zo bevallen dat ik zaterdag weer gegaan ben. Vrijdag gooide Imka een beetje roet in het eten nml omdat ze aan de hand niet mee wilde lopen naast Emy.
Zaterdag een rondje polder gereden. Is een rondje van een half uurtje (met Imka lopen we het sneller denk) en ik heb zo genoten!!! We hebben een klein stukje gedraafd en toen sprong ze ineens aan in gallop. Dat was wel even wennen hoor ik heb volgens mij nooit meer op een ander paard als Imka gegallopeerd. En Imka zit echt als een huisje

Vandaag dacht ik dat ik wel weer zin had om te rijden maar omdat ik ook niet te veel wil doen met haar en ik al twee keer gereden had deze week (ook al stelde vrijdag niet echt iets voor omdat Imka niet mee wilde lopen) dacht ik dan gaan we vandaag eens een poging doen om te longeren. Mn sulky is binnen en ik dacht dan kunnen we de comando's proberen. Ook dit deed ze super goed. Tot we de andere kant op gingen dat wilde ze niet en toen had ze ontdekt dat ze ook weg kan trekken en weg kan rennen. Pff wat kan een longeerlijn dan snijden/branden in je handen. Heb wel gelachen hoor om dr want ze ging met die andere twee als een gek rennen door het weiland heen met dat mooie roze/wit/zwarte touw die nog nooit gebruikt was. Imka rennend en bokkend door het weiland heen het was een heel feest. Ook Elvis ontbrak natuurlijk niet met zn scheten bokkend door het land.
Mn longeerlijn was voor het eerst in gebruik, en meteen kapot

Kort om ben helemaal happy met haar

leuk dat het goed gaat met Emy
hier weer gereden met Jalenka tijdens centered riding les
heb haar helemaal zelf zonder hulp kunnen opzadelen en tomen (voordien altijd met Leslie, ze bleef nooit stil staan)
ik dus heel blij, maar was maar van korte duur
Toen we op het pisteke waren, ging ik de beugels op lengte hangen.
Ik doe 1 beugel rustig naar beneden, leslie snokt de andere naar beneden, verschiet ze toch niet giga.
Ik geheel over men toeren, Leslie die kwaad wordt en uiteindelijk een stoeltje naar Jalenka gooit.
Resultaat: Jalenka los, teugels over haar hoofd, loopt ze natuurlijk de teugel kapot.
Braaf paard als ze is laat ze zich vrij vlot vangen.
Kon ik beginnen kalmeren en op zoek naar een teugel, krijg ik continu het verwijt dat die kapotte teugel mijn fout was.
Ik was dan geheel opgefokt, als ik een zweep had gehad
op leslie, ze had kapot geweest.
heeft een half uur geduurd tegen ik weer rustig was, Jalenka heeft nadien geen voet miszet.
We hebben tijdens de les (tegen dan was ik bijna afgekoeld, maar vanaf nu mag hij me niet meer helpen, ben er niks mee zo, weet nu de reden waarom ik opeens schrik heb bij onze paarden, ik doe toch altijd alles verkeerd) veel gewerkt op het aanvaarden van het bit en het sturen.
Valerie is er ook even opgestapt om iets aan mij en jalenka duidelijk te maken.
Daarna ging het bij mij ook super.
Volgende maand komt ze terug, het is te leerrijk om niet elke maand te doen.
hier weer gereden met Jalenka tijdens centered riding les
heb haar helemaal zelf zonder hulp kunnen opzadelen en tomen (voordien altijd met Leslie, ze bleef nooit stil staan)
ik dus heel blij, maar was maar van korte duur
Toen we op het pisteke waren, ging ik de beugels op lengte hangen.
Ik doe 1 beugel rustig naar beneden, leslie snokt de andere naar beneden, verschiet ze toch niet giga.
Ik geheel over men toeren, Leslie die kwaad wordt en uiteindelijk een stoeltje naar Jalenka gooit.
Resultaat: Jalenka los, teugels over haar hoofd, loopt ze natuurlijk de teugel kapot.
Braaf paard als ze is laat ze zich vrij vlot vangen.
Kon ik beginnen kalmeren en op zoek naar een teugel, krijg ik continu het verwijt dat die kapotte teugel mijn fout was.
Ik was dan geheel opgefokt, als ik een zweep had gehad

heeft een half uur geduurd tegen ik weer rustig was, Jalenka heeft nadien geen voet miszet.
We hebben tijdens de les (tegen dan was ik bijna afgekoeld, maar vanaf nu mag hij me niet meer helpen, ben er niks mee zo, weet nu de reden waarom ik opeens schrik heb bij onze paarden, ik doe toch altijd alles verkeerd) veel gewerkt op het aanvaarden van het bit en het sturen.
Valerie is er ook even opgestapt om iets aan mij en jalenka duidelijk te maken.
Daarna ging het bij mij ook super.
Volgende maand komt ze terug, het is te leerrijk om niet elke maand te doen.
- nancy imka
Ja het gaat zeker goed met Emy ben ik ook echt blij om.
Jammer dat Leslie zo boos op haar werd. En dan ook een stoel naar haar gooit. Lijkt me niet bevoordelijk voor een paardje dat aan het leren is...
Jammer dat Leslie zo boos op haar werd. En dan ook een stoel naar haar gooit. Lijkt me niet bevoordelijk voor een paardje dat aan het leren is...