In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Fatoush 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Fatoush heeft het zoet kijken gewoon uitgevonden

dubbelgebroken is fijner dan enkel he reinou
fijn dat ie past!
hoe heb jij die maat nu opgemeten? ik vind het een gedoe, al die maten opmeten
geen ideee wat Ko zn maten zijn met van alles
Fjellko mag nu alles gaan overdenken op het gras!
Kootje heeft na gister ook wat om over te denken

Hij deed het super! Tuig zelf was totaal niet boeiend. Stangetje in de mond was idd ook van dat hap hap mond open gek gedoe, maar minder dan bij het gebroken bitje wat ie al eens even had ingehad. Oogkleppen was wel even raaaar, maar hij bleef heel koel
Er hing alleen een groooot Vraagteken boven zijn hoofd zeg maar
Maat cob hebben we erop gelegd en het paste prima 
Met stalgenote klein stukje samen op het erg gestapt, zij erachter en ik ernaast. Grappig om te zien dat hij met die kleppen op het veel moeilijker vond zelfstandig te stappen dan normaal met zijn halstertje. *dronken dropje* hahaha. Maar hij deed het geweldig!
Nu eerst een half jaartje aan de slag met de lange lijnen en dan ga ik het najaar voor eigen tuig rondkijken.
en nog zn lekkere bekkie
bizar hoe snel die manen groeien!! kan bijna ieder weekend wel de schaar pakken

dubbelgebroken is fijner dan enkel he reinou

hoe heb jij die maat nu opgemeten? ik vind het een gedoe, al die maten opmeten

geen ideee wat Ko zn maten zijn met van alles

Fjellko mag nu alles gaan overdenken op het gras!

Kootje heeft na gister ook wat om over te denken

Hij deed het super! Tuig zelf was totaal niet boeiend. Stangetje in de mond was idd ook van dat hap hap mond open gek gedoe, maar minder dan bij het gebroken bitje wat ie al eens even had ingehad. Oogkleppen was wel even raaaar, maar hij bleef heel koel

Met stalgenote klein stukje samen op het erg gestapt, zij erachter en ik ernaast. Grappig om te zien dat hij met die kleppen op het veel moeilijker vond zelfstandig te stappen dan normaal met zijn halstertje. *dronken dropje* hahaha. Maar hij deed het geweldig!
Nu eerst een half jaartje aan de slag met de lange lijnen en dan ga ik het najaar voor eigen tuig rondkijken.

en nog zn lekkere bekkie

bizar hoe snel die manen groeien!! kan bijna ieder weekend wel de schaar pakken

Dat tuig staat Ko goed!
Hij lijkt echt al volwassen zo.
Mooie foto's van Fatoush!
Hij lijkt echt al volwassen zo.
Mooie foto's van Fatoush!
Odette&Fenna
Wauw, knappe Kobalt, staat goed!! En fijn dat hij het allemaal zo braaf toe liet. De oogkleppen is vaak nog het meest wennen, als je ernaast loopt moet je er dan ook om denken dat ze niet ineens op je hakken staan, want dan zijn het inderdaad net drinken mannetjes, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Staat gaaf he! Vond het ergens heel raar.. zo'n volwassen ko.. 
Hihi idd Esther! Ik liep op gegeven moment maar voor hem, hij vond dat duidelijk fijner, alleen had ie kleine afwijking naar rechts

Hihi idd Esther! Ik liep op gegeven moment maar voor hem, hij vond dat duidelijk fijner, alleen had ie kleine afwijking naar rechts

Wat een actie in dit topic, we schrijven maar door! Super dat iedereen zo actief is in het topic.
@ Ivonne wat ziet fatoush er mooi uit.. mooi hoofd heeftie!
@ suzanne; tuig staat hem prima!
Faira heeft gisteren haar eerste rit mogen maken in de buurt. Ik vond het wel erg spannend omdat geerts gilze er nu niet bij was. Maar het ging erg goed. Nu lekker rustig aan ongeveer 3 keer in de week rijden, om het er in te houden.
Hier nog een foto van de rit van zondag, dan zien jullie alles als setje..

@ Ivonne wat ziet fatoush er mooi uit.. mooi hoofd heeftie!
@ suzanne; tuig staat hem prima!
Faira heeft gisteren haar eerste rit mogen maken in de buurt. Ik vond het wel erg spannend omdat geerts gilze er nu niet bij was. Maar het ging erg goed. Nu lekker rustig aan ongeveer 3 keer in de week rijden, om het er in te houden.
Hier nog een foto van de rit van zondag, dan zien jullie alles als setje..

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- nadinefjorden
Leuk ko in tuig staat hem goed 
mooi koppie van fatoush, ben nu toch wel echt mega nieiwsgierig naar broertje of zusje
gaaf faira voor de kar staat haar goed

mooi koppie van fatoush, ben nu toch wel echt mega nieiwsgierig naar broertje of zusje

gaaf faira voor de kar staat haar goed
Wow Ko en Faira, wat doen ze 't supergoed!!
Hier vandaag de jongens verhuisd naar het grasland. Het begon al lekker te groeien, maar ik wilde toch nog even wachten tot deze week, zodat ik er even bij kon blijven om ze in de gaten te houden.
Men neme 2 'hongerige' jongens en zet ze in een stuk land met lekker veel gras (vooral wat verder achterin!). Wat doen ze: bij de eerste allerkleinste polletjes gaan ze staan eten en dan ook nog het liefst met beide neuzen tegen elkaar
Dat laatste was overigens net voordat ik de foto nam.

Nu hadden we verwacht (gehoopt!) op een dolle bok- en renbui van Freyr en Floranth, maar helaas... Na even zwaaien met het halstertouw ging het dan toch, maar dan wel zo snel mogelijk weg; we willen niet op de foto.

Om vervolgens weer lekker verder te gaan eten:

Treiterende baas kwam toen nog een keer langszwaaien en toen hadden de mannen het door: het is hier niet alleen lekker maar vooral ook leuk!

Terwijl Freyr en Floranth zich in luilekkerland waanden, moeten Pasja en Mickey het nog even met de rest van 't hooi doen. Ik laat de jongens eerst het meeste gras opeten (het gras voor de hoeven wegmaaien zegmaar) en dan de dames er pas bij. Ik twijfel of ik Mickey de komende tijd gewoon op hooi zal laten staan. Ze is behoorlijk rond. Ze stonden echt zo verlekkerd te kijken van "Mogen wij nu?". Vooral Pasja heeft het al in de gaten als ze me met paaltjes en draad ziet lopen in het land.

Hier vandaag de jongens verhuisd naar het grasland. Het begon al lekker te groeien, maar ik wilde toch nog even wachten tot deze week, zodat ik er even bij kon blijven om ze in de gaten te houden.
Men neme 2 'hongerige' jongens en zet ze in een stuk land met lekker veel gras (vooral wat verder achterin!). Wat doen ze: bij de eerste allerkleinste polletjes gaan ze staan eten en dan ook nog het liefst met beide neuzen tegen elkaar

Nu hadden we verwacht (gehoopt!) op een dolle bok- en renbui van Freyr en Floranth, maar helaas... Na even zwaaien met het halstertouw ging het dan toch, maar dan wel zo snel mogelijk weg; we willen niet op de foto.

Om vervolgens weer lekker verder te gaan eten:

Treiterende baas kwam toen nog een keer langszwaaien en toen hadden de mannen het door: het is hier niet alleen lekker maar vooral ook leuk!

Terwijl Freyr en Floranth zich in luilekkerland waanden, moeten Pasja en Mickey het nog even met de rest van 't hooi doen. Ik laat de jongens eerst het meeste gras opeten (het gras voor de hoeven wegmaaien zegmaar) en dan de dames er pas bij. Ik twijfel of ik Mickey de komende tijd gewoon op hooi zal laten staan. Ze is behoorlijk rond. Ze stonden echt zo verlekkerd te kijken van "Mogen wij nu?". Vooral Pasja heeft het al in de gaten als ze me met paaltjes en draad ziet lopen in het land.

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Wauw staat Faira goed
.
Lekker de F-jes op de wei, leuke foto's
.

Lekker de F-jes op de wei, leuke foto's

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Mijn Fio spekkie aan de longeerlijn... Toen hij even braaf was 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Arme Fjella wordt al aardig geterroriseerd door broertjelief, hihi.. Maar ze gaat nu ook wel wat terug spelen en dat vind ik erg leuk, ze heeft voor een jong paard het afgelopen half jaar teveel alleen met moeders gestaan, en dat is saaaaai!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hihihi, wat leuk joh
.
Heb je nieuwe foto's van haar broertje

Heb je nieuwe foto's van haar broertje

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ja, van afgelopen zondag en maandag, die moet ik nog op de pc zetten en uploaden, maar moet nog wat terror acties met Fjella vastleggen, die heb ik er nog niet op. Maar moet me sterk vergissen of daar krijg ik nog vaak genoeg kans toe, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
haha fjella is niet meer de jongste..

wolkje mooie foto wat gaaf dat rood onderlegde bij je tuig!
en 2 lazy boys die enkel willen eten.. goh

apk van Ko was oke, idd te zwaar. er mag 80 kilo vanaf
maar ik was al goed bezig (altijd wel fijn bevestiging!) dus we gaan zo verder..

wolkje mooie foto wat gaaf dat rood onderlegde bij je tuig!
en 2 lazy boys die enkel willen eten.. goh

apk van Ko was oke, idd te zwaar. er mag 80 kilo vanaf

maar ik was al goed bezig (altijd wel fijn bevestiging!) dus we gaan zo verder..

- nadinefjorden

Pallie en fayah staan naast elkaar sinds gister en meteen dikke vrienden

en vanaf maandag lekker in de wei
woensdag 9 mei weer een scan en nieuwe schoenen, ze was er eentje verloren in de wei
Lekker, Fayah weer op de wei en een fijne nieuwe buurman!!
Staat Faira mooi dat rood, maar denk dat dat er zo een is die nog knap is met een aardappelzak op!!
Floranth en Freyr wat meer in de buik en Fiorano wat meer eraf geloof ik!!
Staat Faira mooi dat rood, maar denk dat dat er zo een is die nog knap is met een aardappelzak op!!
Floranth en Freyr wat meer in de buik en Fiorano wat meer eraf geloof ik!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nou de F-jes hebben het druk.
Ja Fjellko mag er even over nadenken hij weet wat het is iemand op zijn rug en dat is voorlopig genoeg later dit jaar pakken we het weer op.
Ja Fjellko mag er even over nadenken hij weet wat het is iemand op zijn rug en dat is voorlopig genoeg later dit jaar pakken we het weer op.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nadinefjorden
Wat gaat de tijd hard zeg
En leuk dat iedereen bezig is met fje
En leuk dat iedereen bezig is met fje
lekker hoor dat fayaj weer op de wei mag!
kootje mag vanavond weer aan de longeerlijn en morgen gaan Tass en ik de mannen op de trailer zetten om na 15min rijden weer uit te laden bij de rucphense heide! superveel zin in, hopelijk is het droog
kootje mag vanavond weer aan de longeerlijn en morgen gaan Tass en ik de mannen op de trailer zetten om na 15min rijden weer uit te laden bij de rucphense heide! superveel zin in, hopelijk is het droog

Ja ik heb er zin in
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie