Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Ilona » zo 22 apr 2012, 15:15

Ik weet niet of dit bij Corner zo zal zijn natuurlijk he. Het is meer mijn ervaring met Castor.
Daarbij weet ik dat Castor zijn bouw wat tegen heeft (korte hals, brede boeg) om makkelijk dressuurmatige training op te pakken.
Een beetje basis heeft hij wel gehad, maar rijd je dan bijvoorbeeld 2 weken niet dan kun je echt overnieuw beginnen met hem.
Zodra je hem bijna dagelijks netjes op gaat pakken loopt hij als een speer! Hij kan het wel, maar dan moet je dit echt goed bijhouden.
En dat lukt mij dus niet ;)

Qua bouw is Castor meer type bosbouw/bomensleeppaard :D
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 22 apr 2012, 16:08

Sowieso erg goed dat je naar je paard luistert en ziet wanneer het lukt en wanneer niet. Ik denk dat het voor hen ook niet simpel is met dat veranderende lichaam. En een beetje rust kan nooit kwaad.

Het was een officiële endurance ja, maar hebben de 20km gedaan omdat we te voet terug moesten en dat was ook zo'n 12km.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » zo 22 apr 2012, 17:37

Hier weinig te melden. Gister nieuwe trailer aangeschaft nu mn mentrailer eindelijk verkocht was. Mooie strakke 1,5prds in nieuwstaat.

Spekkie vermaakt zich prima op het land, lekker rustig aan het opbouwen hij staat nu al 2 uur zonder problemen.
Dinsdag hopelijk de voorlopig laatste peesscan en groen licht voor de galop.
Zondag naar Barendrecht naar de toilleteer- en voorbrengdag, en nee we gaan zn manen niet knippen _O-, gewoon even een uitje naar wat anders dan de kliniek.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » zo 22 apr 2012, 18:23

hallo helaas onze fotograaf *-:) had afgezegd ivm weer ..dus nog geen mooie foto,s voor de rest wat is het hier rustig ..dacht altijd dat hier veel meer gekletst werd haha .nog even en cobala is jarig :+: wanneer was die dag in barendrecht????????????
Viv

Bericht door Viv » ma 23 apr 2012, 05:18

Tis idd even rustig :D Allemaal druk in voorbereiding op het voorjaar.

Zondag is de dag in Barendrecht, kom je ook? Vanaf 10 uur, opgeven bij Noortje.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 apr 2012, 08:15

Pff Castor staat al paar dagen met veel te harde manenkam... Wat moet je daar nou toch mee.
Staat op een wei met amper gras en verder krijgt hij niks.. (had hun wei vorige week al een heel stuk verkleind, maar gisteren toch weer harde manenkam).
Is ook zo lastig dat hij met 2 jaarlingen staat. Enzo de shet heeft ook aan weinig genoeg, maar Hummer de fjord mag wel beetje extra.
Wei lijkt echt kaal, maar blijkbaar staat er toch zoveel dat het voor Cas al teveel is!
Toch nog maar proberen vd week de wei nog een stuk kleiner te maken..fijn met die dikke buik... Maar een zieke Castor straks word ik ook niet blij van!
Ze staan nu nog wel op 3 stukken wei, maar als ik ze op 1 (grotere) of 2 (kleinere) stukken zet hebben ze echt nog te weinig.
Ga het ene grotere stuk nog maar proberen te halveren.
Als volgende week de temperaturen weer omhoog gaan zal het gras de grond wel uitspuiten! Dan gaan er wel wat weides dicht!

Vergt best wat organisatie om hoogzwanger te zijn precies wanneer het gras begint te groeien! Hoop dat t allemaal maar goed komt!

Niet Kdies z'n manen knippen...?? jammer hoor.. :P
Lekker dat je je trailer verkocht hebt! Toch wel wat makkelijker een gewone trailer als je toch niet meer met een karretje weg hoeft.
Jilly

Bericht door Jilly » ma 23 apr 2012, 09:29

Ik weet niet hoe warm/koud het nu 's nachts is, maar koude nachten + zon in de ochtend (ondanks de regen is het hier 's ochtends echt wel zonnig) brengt veel fructaan in het gras, vooral in het korte...
Eigenlijk is het beter om ze volledig op zand te hebben en beperkt in tijd op langer gras, maar ik snap dat dat in jouw situatie niet goed doenbaar is :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 apr 2012, 12:24

Dat is het hem nou net Jilly. Ik kan nu even niet zoveel. En dat korte gras is nu wat fructaan betreft echt funest ja. Net die lekkere zon er zo overdag steeds op hmmmm suikers in overvloed!

Heb het vanmorgen bij 2 merries in de wei geprobeerd. Zou ik ze met z'n 3-en wat schraler kunnen houden. Maar Castor moet die dames niet en werd uiteindelijk toch weer één grote jaagpartij (terwijl het het eerste uur super ging..).. Zo jammer. Stout paard! ;)
Nu heb ik de kleintjes (Hummer en Enzo) even in een apart weitje gezet waar iets meer gras staat en Castor even apart op een kale wei. Vanavond zet ik de mannen dan weer bij elkaar (dit kan ik toevallig vandaag doen, maar de rest vd week waarschijnlijk al niet meer).
Hopelijk lukt het me van de week nog om 1 stuk wei te halveren. Anders maar gewoon hopen dat het goed komt. Dit stuk wei gaat binnenkort sowieso helemaal dicht, maar de rest is nog te kaal om dit stuk nu al volledig af te sluiten.
Hij vond het niet leuk dat hij in een aparte wei moest net haha. Maar hij staat pal naast de anderen dus hij moet maar even de tandjes op elkaar zetten.
Misschien dat ik ze toch gewoon op minder wei moet gaan houden en de hooiruif met hooi erbij zetten...
Kunnen ze hooi eten als ze te weinig hebben.
Twijfel, twijfel, denk, denk..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 23 apr 2012, 12:38

Als ik jou was zou ik Castor wel 24/7 op die schrale weide houden Ilona. Als hij over het draadje wel contact kan hebben met zijn maatjes dat moet hij maar gewoon even niet zeuren. Hij snapt het wel niet maar is voor zijn eigen bestwil.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 23 apr 2012, 12:56

Tot nu toe is heel de wei nog schraal, maar duidelijk al teveel en te groot voor Castor (puur door het fructaan-gehalte).
Ga toch proberen ze zoveel mogelijk bij elkaar op de wei te houden, maar de boel nog maar eens drastisch verkleinen.
Af en kan Hummer dan wel wat extra's krijgen of een dagje samen met Enzo op een weitje die weer wat aangegroeid is.
Zou het mooiste zijn als Hummer verkocht zou worden. Voor Enzo en Castor is wat schraler wel goed. Alleen Hummer heeft extra nodig. Maarja, dan moet Hummer eerst zijn metamorfose naar mooie zwaan nog even krijgen. Nu zit hij nog in zijn lelijke eendjes fase. Dat verkoopt toch minder makkelijk haha.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » ma 23 apr 2012, 17:54

Wat een pret vanavond,ik heb Corner weer eens laten springen,goed voor zijn bespiering lijkt me.
In ieder geval heeft hij er zelf wel lol in.
Balkjes neer gelegd en elke keer gaatje hoger tot dat hij ongv op 60 cm hoog stond.
Je ziet hem denken en doet zijn best om het te proberen.
hij kijkt onderzoekt,neemt een aanloop en nee,,ik moet harder aan komen lopen,dus nogmaals proberen.
en als de balk er toch afvliegt,komt hij kijken wat de schade is.
Dit is zo leuk om te zien,hoe hij uit zichzelf sprongetjes wil maken.

Ik zat er dus niet op,vind dat nog iets te .............
hoop er binnenkort eens een filmpje van te kunnen plaatsen.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 apr 2012, 12:43

Waarom er nog niet op Inge? Voor jezelf of voor Corner nog niet?

Zo pfieuw, wei denk ik gehalveerd of zelfs 2/3 verkleind :D
Hooiruif verplaatst zodat die beter te controleren is of ze hier nu meer van gaan eten (en iets makkelijker bijvullen).
Nu ga ik ze weer even uit een stukje wei jagen waar ze uurtje mochten staan zodat ik op het gemakje lintjes om kon zetten.
Lekker bezig al zeg ik het zelf!
ing-1970

Bericht door ing-1970 » di 24 apr 2012, 13:46

ik ben geen 20 meer,ben met mijn 41 e toch iets voorzichtiger. :=
60 cm springen is mij te maar 20 cm zal wel lukken.
ik ga vanavond proberen ..
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 24 apr 2012, 14:56

Ghehe voor jezelf dus vooral :P
Ik ging vorig jaar voor het eerst in tijden weer eens te paard over een hindernis. Wilde natuurlijk niet kinderachtig doen en liet de hindernis gewoon op 50cm staan.. (iemand anders was toen met hem aan het springen en ik wilde ook wel een keer).
Maar was toch wel even een vreemd en onnatuurlijk gevoel zwevend over die hindernis! Haha. Terwijl het er vanaf de grond toen uitzag of het een makkie was en absoluut niks hoogs aan :=
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » di 24 apr 2012, 20:14

:)) zo kom weer eens even neuzen hier ..Ik kom niet naar barendrecht hoor heb geen trailer tot mijn beschikking .. Vandaag weer een ritje gemaakt door oud-alblas lekker hoor ..Even wezen spieken hoe land erbij lag waar we straks heen gaan ..hoop 30 april .En ik lees net over springen haha verleden week eerst maar eens balkjes gelopen telt dat ook? 8)7
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 25 apr 2012, 06:33

Ja hoor balkjes lopen telt ook . ik durf niet meer te springen :n
Ik denk dat het komt omdat Corner door de bak heen vliegt,en moeilijk weer de rem weet te vinden.
Wat dat betreft terug naar de basis,en het leren halt houden in in zien te stampen _-:(

Gisteravond was het heerlijk weer,en ben ik alleen bezig geweest met zijn tempo leren te beheersen,van normaal stappen tot heel rustig stappen naar stilstand.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 25 apr 2012, 07:21

y.buwalda schreef::)) zo kom weer eens even neuzen hier ..Ik kom niet naar barendrecht hoor heb geen trailer tot mijn beschikking .. Vandaag weer een ritje gemaakt door oud-alblas lekker hoor ..Even wezen spieken hoe land erbij lag waar we straks heen gaan ..hoop 30 april .En ik lees net over springen haha verleden week eerst maar eens balkjes gelopen telt dat ook? 8)7
Kun je daar niet zonder paard terecht Yvonne? In Wanneperveen worden altijd paarden ter beschikking gesteld om te knippen. Mocht dat niet lukken in Barendrecht dan kun je altijd nog de kunst afkijken bij anderen en je hebt een gezellige dag met allemaal Fjordenmensen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 25 apr 2012, 07:45

inge, als Corner een springer is heb je een voordeel dat hij wel zijn best doet en niet zomaar stopt. Althans, dat hoop ik dan. Mij Hilly was vroeger echt een watje, maar door zijn vriend te zien springen en te oefenen kwam dat er wel goed in. Ben er ook al vaak afgevallen, maar dat hoort er bij denk ik. Maar een paard dat echt wil springen zal niet zo snel iets verkeerd doen.

En onze wei problemen zijn nog maar een graat absurder geworden: de buurvrouw heeft nu afgezegd en ging de makelaar vertellen dat ze aan raad dat wij blijven staan. Ze zou er teveel werk mee hebben en zag het niet zitten. Ze werd daar afgesnauwd bij de makelaar met dat wij het land niet onderhouden omdat de bomen aangevreten zijn.
Dat is ook zo, maar echt niet veel en alleen omdat de eigenaar geen palen om de bomen had gezet (er stonden uberhaubt geen palen bij de palen). Voor de rest hebben we er wel veel werk ingestoken, dus niet onderhouden? sorry maar wees realistisch.
Nuja, we hebben misschien een nieuwe stalling waar ze ook in de winter buiten mogen. Ik hoop dat het wat word en we deze problemen achter ons kunnen laten.

En ik ben het schetlandertje dat nu bij ons staat aan het leren longeren, en ze doet het echt goed! In een paar dagen snapt ze al dat ze in een mooie cirkel moet lopen en begint ze een beetje de commando's te begrijpen. Vind het erg leuk om te doen, en ik denk dat zij zich ook wel uitleefd
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » wo 25 apr 2012, 10:00

Pff wat een soap daar met die wei Aria := ik duim mee dat die stal wat is. Zelfs al mag je op die wei blijven, het zal altijd wel iets blijven denk ik...

*o/* Hiep hiep hoera, Hayco is jarig vandaag! :waven:
Eindelijk 3 zeg ;)

Normaal ga ik zelf niet op woensdag, maar straks toch even knuffelen en een worteltje geven!

Zondag heeft mijn verzorgstertje met Hay gesprongen. Het was al ruim een jaar geleden dat ik dat nog met hem had gedaan, maar hij wist nog steeds hoe leuk het was hihi.
Haar moeder had gevraagd of we de bak bij de buren mochten gebruiken (20x60 met hindernismateriaal :)) ) en dat was geen probleem, heerlijk!
Zondag was dus de eerste keer op dat terrein en Hay vond het wel even spannend (gekke paarden in de stallen en jonge, nog gekkere paarden die op je af komen stuiven naast de bak), maar eenmaal de bak in was hij super braaf.

Maandag heb ik hem ter afwisseling mee naar buiten genomen. Er stond verschrikkelijk veel wind en we waren nog niet goed van de oprit af en het begon te regenen. Maar ik moest en zou buitenrijden :+
In het begin was alles nogal spannend, maar al bij al was hij erg braaf en hebben we een heerlijk ritje gehad!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » wo 25 apr 2012, 18:23

Hiep hiep hoeraaaaaa voor Kayco!!! :# *o/*
Al begint hij toch steeds meer een doorgereden Hayco te worden... :D

@Aria, stom gedoe bij die wei joh! Word je toch flauw van.
Inderdaad gaan verkassen mocht zich een goede kans voordoen! Waar je nu staat weet je ook nooit waar je aan toe bent zo.
Plaats reactie