transportbeschermers

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
kristelhans

transportbeschermers

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 15:59

Hallooo,

Beer staat erg veel op de trailer en altijd zonder toestanden om zijn benen. Alleen....nu herkent hij het de laatste paar km naar huis vanuit zijn penthouse-view in de trailer en gaat dan staan krijsen en draaien als een idioot omdat we bijna thuis zijn. Vandaag kwam ik van een ritje terug met hem achter in de trailer en daar ging ie weer. Buiten dat iedereen ons in de verte al hoort aankomen wil ik natuurlijk wel dat de Beer zichzelf heel houdt..

Het klinkt alsof hij ook schraapt..schrapen bij Beer gaat, zoals alles bij Beer op standje lomp en onbenullig..(visioenen van benen in hooinetten zijn al voorbij gekomen) en hij let niet meer op met als gevolg dat in een bocht van links naar rechts stampt. Ik zie nu aan de zijkanten van de trailer dat ie echt lomp is en vandaag zag ik aan beide voorhoeven een kras (op de hoef, net onder de kroonrand). Dit moeten we niet hebben natuurlijk..

Ik ben altijd van het niet zeuren, gewoon doen en hele ingepakte benen staan me een beetje tegen. Wat als Beer die dingen afkrijgt en erin gaat staan? Hij is geen paniekhaas, blijft ook rustig staan als hij debiel in een touw zit.. En dan..wat voor maat moet ik hebben? Full of cob? En heeft het überhaupt wel zin? Ik wil ook niet dat hij met dikke 'zweetpoten' van de trailer af komt..lijkt me ook niet echt gezond..

Dussss, ik zou graag ervaringen en tips willen van jullie. Ik ben echt een leek met die dingen want ik heb nog nooit van die dingen gehad.
Jilly

Re: transportbeschermers

Bericht door Jilly » zo 22 apr 2012, 16:26

Ik heb lage transportbeschermers van Premiere geloof ik. Dat vind ik fijne dingen en Hay geeft er eigenlijk niks om.
Zulke hoge beschermers waarbij de knieën zijn ingepakt lijken me vreselijk oncomfortabel en ook niet echt nodig...

Die van mij zijn met 3 sterke klittenbanden per beschermer, die komen dus echt niet los.
Denk dat de mijne maat cob zijn.

Voor op de trailer zelf vind ik ze niet noodzakelijk aangezien Hay heel rustig is, maar ik heb ze eerder voor in- en uitladen omdat hij nogal eens lomp wil zijn. Nooit last gehad van zweetbenen oid, ook niet bij langere ritten.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
fjorden10

Bericht door fjorden10 » zo 22 apr 2012, 16:31

Voor Dana heb ik ook die kleine, goedkoopste. Zij staat alleen korte stukjes op trailer. Nog geen last gehad van afgaan of zweet in de trailer op de benen. Wel is ze er een keer op gaan staan bij het laden. Ze loopt er zo mee weg. Voor Freek (Schwarzwalder fuchs) hebben we van die lange van Schöckemöller, is elke keer weer even drie stappen wennen, maar is dan ook weer over. Ook hier geen nadelen mee.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 16:39

Ah bedankt! In- en uitladen gaat prima..tis echt in de trailer dat ie af en toe zo debiel doet.. Kreeg per BP een tip over 3-in-1-beschermers..iemand daar nog ervaringen mee?
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 22 apr 2012, 17:05

idee om zijn uitzicht te minimaliseren zal ook wel niet helpen. Ik voorzie dat hij alles al doen om te kunnen kijken...Merk je toch dat hij zn stal ruikt
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 17:37

Dat ga ik dus niet doen..dan gaat ie achterom kijken. Ik ken Beer en een raam afplakken zal zeker niets toevoegen. Hij is verder superrustig op de trailer, ik wil alleen niet dat hij zichzelf pijn doet door onbenullig bewegen. Wil hem ook niet helemaal vastknopen. Moet wel leuk blijven! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 22 apr 2012, 17:41

Ik had altijd van die lange sokken om bij Ilonk als ze op de trailer stond. Het enorme nadeel vind ik dat de benen zo warm worden/blijven. Vooral na een intensieve rit zit ik daar niet op te wachten. Ilonk kreeg er zelfs wat dikkige benen van, ik gebruik ze dus niet meer. Heb ze wel liggen voor het geval ik ze ooit nog weer nodig heb. Bij Brass heb ik ze nooit omgedaan omdat ik bang was dat ze al het zo vreemd zou vinden dat ze er niet meer zou willen lopen en dan wordt laden zo lastig ;-)
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 17:43

Sokken bij Ilonk, hihi.. bedoel je van die lange beschermers met klittenband? Zat net even op MP te kijken en voor 10 euro heb je een prima setje..misschien maait meneer Beer ook minder als er wat om zijn been zit..? Ongeduldig peerd..
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 22 apr 2012, 17:47

Ja die bedoel ik! Ik noemde dat altijd sokken, tot over de voorknie en achter tot over het sprongewricht. Ik denk dat het voor maaien niets uitmaakt eigelijk. Midan hield er van om flink te stampen als ze iets in je rijstijl niet oke vond, dat ging ook heel prima met sokken om.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 18:00

Ik kan het altijd proberen natuurlijk..alleen dan de maat haha, peesbeschermers en maten zijn een drama, bijna niks past goed.. :')
Krista

Bericht door Krista » zo 22 apr 2012, 18:46

Ik heb altijd alles in de beschermers, rustig of niet rustig. Je zal maar een noodstop moeten maken of wat dan ook (helaas al 2 keer meegemaakt) en ze betrappen zich gigantisch dan sta je mooi te kijken.
Voor de fjord had ik de transportbeschermers van Bucas, maat cob, niet die hoge, maar de gewone, echt superfijn zijn die en ze zweten niet. Mijn vos draagt ze nu al een paar jaar ze zijn nog onverwoestbaar ook. Gaan mooi laag tot over de kroonranden en niet te hoog, zitten onder de knie.
De dravers gaan in de transportbandages met een schoentje om.
Als ik met de trailer naar het bos ga kleine stukjes krijgen ze op stal met het zadel al gewoon de bescherming om (schoenen en peeskappen en strijklappen) dan pak ik ze niet extra in.
Wat misschien voor jou na een flinke rit/wedstrijd ook nog een fijne tip is voor de benen is het volgende, dat gebeurt bij de dravers ook na de koers, benen in de klei (Staysound), krant eromheen draaien en daar de bandages om. Thuis haal je de bandages eraf , kranten kan ook maar hoeft niet en de klei valt er vanzelf af. Gegarandeerd dat ze de dag erna helemaal droog zijn op de benen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Krista

Bericht door Krista » zo 22 apr 2012, 18:51

Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 22 apr 2012, 18:57

Dankjewel Krista. Dat bandageren met klei is denk ik overbodig. Beer is droog, slank, koel, hoe je het wilt noemen. Nooit last van dikke benen. Ik rijd wel met springschoenen, ook wel een idee om die gewoon om te laten in de trailer..echt stom dat ik daar niet zelf op ben gekomen.. (echt heel raar!). Ben een beetje aan het neuzen op internet maar er is echt veel te koop zeg..haha, ook echt in alle kleuren die je kunt bedenken.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 22 apr 2012, 20:44

Ik heb det laatst met dezelfde 3 in1 beschermers op de trailer gehad als tijdens een rit (25 km) maar dat was dus geen goed plan. Volgende dag 4 enorme dikke benen. Dus nu gaat ze helaas weer zonder bescherming de trailer op. Dit aangezien ze transportbeschermers nijdig aftrapt...
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anouska

Bericht door Anouska » zo 22 apr 2012, 20:47

Ik heb hoge van BR, bevallen super.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
lientje

Bericht door lientje » ma 23 apr 2012, 05:35

Anouska schreef:Ik heb hoge van BR, bevallen super.
Ik ook. Bevallen mij ook goed al gebruik ik ze niet veel.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 23 apr 2012, 07:35

Roos, das ook niet leuk! Ik zal eens op stal rondvragen wie wat gebruikt..en of ik even wat mag passen. Ook een praktische vraag..zitten de achterbeenbeschermers niet onder de kak als een paard poept op de trailer? :')
Jilly

Bericht door Jilly » ma 23 apr 2012, 09:00

Vaak wel helaas... Ik was ze niet na iedere rit, maar toch wel heel regelmatig. Wordt anders maar een goor gedoe :=
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ellebel

Bericht door Ellebel » ma 23 apr 2012, 10:09

Goed dat je naar bescherming kijkt ( al gebruik ik ze zelf nooit, maar goed, Tim is altijd rustig en easygoing op de trailer). Voor de evt noodstop ligt het helaas vaker aan iets anders als je paard.

Even wat anders, weet je waarom Beer de tent afbreekt als hij bijna thuis is? Tim was in zijn jongere jaren ook wel eens zo vlakbij huis, en wat bleek als hij thuis kwam ging hij altijd meteen plassen. Nu doe ik altijd stro in de trailer en heeft hij de mogelijkheid in de trailer te plassen. Probleem opgelost voor Tim.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 23 apr 2012, 10:13

Hij doet zo omdat hij enthousiast is..hij staat in een supergezellig kudde en is nog nooit zo sociaal geweest. Het lijkt echt op ongeduld en enthousiasme..geen boosheid of angst..
Plaats reactie