Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jilly

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Jilly » zo 01 apr 2012, 18:39

Het was er heerlijk weer voor he?!

Ik heb ook weer 'echt' gereden vandaag. Lekker in de bak, meneertje deed goed z'n best. Wel even het lui zweet er af hoor, werken baasje haha
Bij lang draven voelde ik m'n been wel, maar verder ging het best goed.

De bak kan wel eens een buitje gebruiken, ik zat net in de duinen op sommige stukken. Maar dan wel vannacht en niet morgenvroeg als ik op de fiets zit :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » zo 01 apr 2012, 19:54

Castor is gisteren en vandaag in onze 'bak' gereden... (stuk afgezet weiland).
Ik heb ze vandaag niet bezig gezien, maar het ging goed volgens Samira.
Plankie begint alweer iets buigzamer te worden :P Hij neemt weer een bocht ipv een haakse hoek haha.
Samira heeft schijnbaar echt lekker met hem gereden want ze zat me helemaal suf te whatsappen *zwijmel, zwijmel* dat ze een dressuurpaard van hem wil maken en heeeeel ver met hem wil komen :D
Ze kan al net zo lekker doordraven als dat ik dat kan :D We hebben dus gelijk maar vast heul veul plannen gemaakt :=
En dan te bedenken dat ze vandaag pas voor het eerst een klein stukje draf er bij mocht pakken van mij ivm zijn kogelblessure een aantal weken terug ;)

Het lijkt zo net of onze F'jes écht ingereden worden :')
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 02 apr 2012, 10:07

Het rijden gaat over wel goed zo te horen :D
En met dat weertje is het gewoon heerlijk om buiten te rijden.

Jilly, fijn dat je toch terug kunt rijden. Als je je been niet over belast, moet het uiteindelijk wel goed komen.

En er zullen heel wat dressuurfjorden opstaan ook :P
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 03 apr 2012, 18:53

Vandaag gaan oefenen springen, phoe, ik ben er echt geen held in. Mijn parcours moet echt beter. Maar dit weekend is maar 50cm in gaat goede ervaring zijn voor ons alle twee. Maar als ik doorzet moet het lukken!
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » di 03 apr 2012, 19:09

Ik vind het al stoer dat je een parcours springt Aria hihi, zo ver zijn ik en Hay nog niet gekomen :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 04 apr 2012, 12:51

Moet toegeven, vind het ook al best stoer van mezelf O:) Maar vriendin die mee was met haar paard springt op haar gemak 1m. vond ze zelf ook stoer, ik ook van haar, phoe :)) . Heb het al gedaan, maar dan niet met nog een parcours achter! Zij heeft een springhaf en ik een dressuurfjord :p
En Hay, doet hij niet graag een sprongetje? 50cm vind ik ook al super om te doen :))
Jilly

Bericht door Jilly » wo 04 apr 2012, 13:18

Hay vindt dat geweldig, maar het is er nooit vaak van gekomen. Ik was vaak alleen om te rijden, dan nam ik wel eens een sprongetje mee dat nog in de bak stond, maar als je echt wil springen moet je toch iemand hebben om de balken weer goed te leggen :P
Op de huidige stal hebben we geen springmateriaal...

Nu moet ik weer aan onze eerste sprong denken :)) we hadden dressuurles en Hay was zo'n draak die op de volte in galop altijd de andere kant op draaide }-) die les stond er net een sprong naast de volte. Hij had zo'n vaart dat hij niet anders kon dan springen! Was wel even schrikken haha
Ilona

Bericht door Ilona » wo 04 apr 2012, 13:50

Oeh springen leuk!
Castor heeft vorig jaar voor het eerst gesprongen (toen hij maandje op bootcamp was om voor de kar beleerd te worden).
Hij werd toen ook af en toe gereden om z'n lijf soepeler te maken en heeft toen ook gesprongen. Rete enthousiast! Als een dolle aantrekken op de hindernis.
Hoop van t jaar ook weer met hem te kunnen gaan springen (bijrijdster erop ofzo ;) ).
Wel leuk! Parcoursje lijkt me ook leuk, maar ik denk altijd dat ik nooit de juiste route ga kunnen onthouden O:)
Zit nu alleen nog met die kogelverstuiking van aantal weken terug... Laat hem voorlopig nog maar ff niet springen ;)
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » wo 04 apr 2012, 20:42

Haha dan laat hay zichzelf gewoon harder werken door te springen Jilly :p
wij hebben nog sprongen gemaakt met sleeen en emmer, maar dat is ook niet alles.

Ilona, ik ben ook bang dat ik de volgorde ga vergeten!! Eerste keer wedstrijd voor ons alle twee, phoe.
Leuk dat hij op boothcamp zo graag sprong, zeker eens mee springen alsj kunt, krijgen ze heel wat zelfvertrouwen van ;)
Ilona

Bericht door Ilona » do 05 apr 2012, 07:39

Lijkt me ook zeker leuk. Zeker omdat hij zelf zo mega enthousiast was.
Maar voor mijn rug is het niet zo handig om te gaan springen met hem (hopelijk wordt dat nog wel beter, maar na zoveel jaar geloof ik dat niet meer zo ;) ).. Bijrijdster zou het liefst gisteren al over een hindernis gegaan zijn met hem, dus dat komt wel goed.
Maar die 2 moeten eerst 'dressuurmatig' een beetje beter op elkaar afgestemd zijn en Castor z'n been moet echt weer naar vertrouwen sterk getraind zijn :)
Van de zomer ofzo maar eens kijken.
Paar jaar geleden gaf iemand op t dorp 1x per maand een springlesje. Straks eens vragen of ze dat nog steeds doet. Da's helemaal leuk!
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 05 apr 2012, 07:58

Wel fijn zo'n bijrijdster :)) idd best Cas zijn beentje goed laten genezen, en tegen die tijd zijn ze waarschijnlijk al zoveel meer aan elkaar gewoon. En springlessen in de buurt, wat is er handiger!
Straks springt ze ook vlot over 1m :=

ik ga morgen ook nog even, tussen het studeren door, dressuur matig voor zover mogelijk in een oneffen wei, rijden. Toch even alle knopjes controleren voor zondag.
Jilly

Bericht door Jilly » do 05 apr 2012, 09:33

Ze is wel heerlijk fanatiek he Ilona!

Springlessen op beginnersniveau lijken mij ook nog wel leuk eigenlijk. We zitten dichtbij een grote manege, wie weet mag ik daar wel meerijden in de pony springlessen :+
Onze buren (waar we de stapmolen mogen gebruiken) hebben trouwens ook een hele grote bak met springmateriaal. Mogelijkheden genoeg als ik er zo over nadenk. :)*
Ilona

Bericht door Ilona » do 05 apr 2012, 20:36

Ik zeg: doen Jilly! :D

Ja ze is echt een fanatieke penny ;)
Het nadeel voor haar is alleen dat ze 20-25 minuten ofzo moet fietsen om bij Castor te komen (als je normaal tempo fietst) en ze houdt niet zo van fietsen haha. Maar goed, dat is haar probleem. Wist ze van tevoren.
We gaan ook wel eens samen als dat net zo uitkomt (kan ze meerijden dus). Verwende pubers tegenwoordig! :P

Maar ze wil wel alles; dressuren, springen, buitenrijden, mee met mennen. Ze borstelt de kleintjes (bijna jaarlingen) meestal ook nog en haalt ze uit de wei en loopt er soms zelfs een klein rondje mee. Vooral dat laatste is mooi meegenomen, want daar was ik allemaal nog niet aan toe gekomen. Nu kunnen ze in ieder geval al aardig meelopen aan een halster.
En als ik het vraag voert ze de paarden ook als ze er is.

Straks eens kijken of ze eens een lesje kan gaan nemen. Da's voor beiden leuk en nooit slecht. Eerst nog een beetje meer soepelheid en conditie en de basis wat meer terug bij Castor en dan eens zien.

Ben benieuwd hoe jullie het er vanaf gaan brengen zondag Aria! Komt vast goed en anders was het een leuke ervaring ;)
Jilly

Bericht door Jilly » vr 06 apr 2012, 12:10

Ach, 20 minuten valt toch best mee! Zo lang fiets ik er ook over naar het werk (maar ik rijd niet hard :+ )

Ik heb ook een bijrijdstertje geloof ik. De jongste dochter van mijn stalgenootje (staat er met haar paard en het paard van haar oudste dochter) was al langer gek van Hay. Stond heel vaak wat de freubelen met hem in de wei en hij leek het allemaal wel gezellig te vinden.
Vandaag heeft ze voor 't eerst gereden en het ging echt fantastisch! Ze is nog maar 11, maar heel groot voor haar leeftijd (2 koppen groter dan mijn broertje van bijna 11 denk :') ) en ze rijdt echt heel netjes en vriendelijk.

Hay was ook meteen super braaf bij haar. Niks uitproberen, niks geslenter. Gewoon goed doorlopen en braaf wezen hihi
Na het rijden heeft ze nog een hele tijd in de wei staan knuffelen. 't Is een lief stel zo!

Zoals het er nu uitziet gaat ze hem op woensdagmiddag rijden en verder zoals het uitkomt. Ik vind het allemaal wel prima, hij kon zeker wat extra beweging gebruiken :+
Ilona

Bericht door Ilona » vr 06 apr 2012, 14:09

Klinkt leuk Jilly! Denk dat je dat meisje helemaal gelukkig maakt :D

20 minuten is niks natuurlijk! Maar voor een puberende 15jarige kan het heul ver zijn... ;) Je moet niet onderschatten dat je heel erg tegenwind kan hebben hier in de polders aan de kust EN je moet ook nog een keer terug natuurlijk! :D

Vandaag samen met Samira het laatste stuk draad in de wei gezet. Nu kan de wei aan alle kanten kleiner gemaakt worden en opgedeeld worden zodra de groeispurt in het gras komt. Lekker idee dat dat allemaal staat!
Daarna heeft Samira nog even gereden in onze 'bak' (stuk afgezette wei). Castor kan zoo lekker ongecontroleerd doen. Alleen maar hard en ruiter doodmoe maken :P
Binnenkort dressuur-vriendinnetje vragen of ze een keer tijd heeft om te helpen. Ik kan alleen maar kijken en een paar dingetjes die ik weet vertellen.. Maar meer ook niet. Even een extra zetje in de rug gaat nu wel fijn zijn voor ze.

Ook Hummertje-luizenbaal nog even gewassen. Die is nu als het goed is ook weer helemaal luisvrij. Z'n dikke pluizenvacht laat in ieder geval wel goed los nu, dus minder kans op luizen broei tussen die haren. Bah!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 06 apr 2012, 16:47

Die wind valt niet te onderschatten inderdaad. Wij hebben niet eens polders, maar tussen de velden moet je ook hard werken op de fiets := het laatste stuk naar mijn werk is zo. Daar staat aaaaaltijd wind en eender welke richting je op gaat, altijd op kop! Kom je uiteindelijk toch nog helemaal kapot en bezweet aan op het werk haha

Ohh Hay wordt mishandeld joh. Na zijn zware werk met zijn nieuwe ruiter wilde deze nm mijn broertje ook nog een rondje Hay hupsen. Je zag Hay echt denken 'nee he, daar heb je ze weer. Ik heb toch al gewerkt vandaag?' met een dikke kreun er bij :D
Gelukkig is broertje niet zo dapper en hebben we gewoon een klein blokje rond gestapt

Ilona, ik hoop dat alle beesten onder jouw hoede in de komende maanden verlost blijven van luizen en ander gespuis. :P
Peertje

Bericht door Peertje » vr 06 apr 2012, 16:52

Mijn andere Ctje, Capone :L
Afbeelding
Afbeelding
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Ilona

Bericht door Ilona » vr 06 apr 2012, 18:49

Fapone is echt Capone...! Da's geen F'je meer! Mooi dier ML. Gaat goed met rijden? (zo te zien wel ;) )
Rust terug gekeerd bij jullie op stal?

@ Jilly, ik hoop ook dat het vanaf nu rustig gaat blijven met al die paardenellende.. hebben ff genoeg gehad de afgelopen paar maanden.
Even afkloppen, maar voor de duidelijkheid, niet met Castor hoor.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 07 apr 2012, 10:58

Jilly, je hebt duidelijk alle mogelijkheden om te springen en.dan nog een verzorgstertje, die zal idd wel helemaal gelukkig zijn met zo'n bink als hay ;)

ilona, ik hoop het voor je dat het nu allemaal goed gaat. Castor in een badje, heeft hij ook met een badeentje mogen spelen :p

ml, mooie capone! Zeker met dat dekje, wat kan ie bewegen.

De springwedstrijd is afgelast. Geen idee waarom. Gelukkig is er in de middag nog een dressuur wedstrijd, gaan we daar onvoorbereid naar toe :D maar hil liep vrijdag zo goed, dat moet lukken.
Ilona

Bericht door Ilona » za 07 apr 2012, 13:59

Castor hoefde (nog) niet in bad. Die heeft geen luis.
Er staat een jaarling bij die vorig jaar zo met veulenvacht zijn wintervacht ingeschoten is (terwijl ze normaal als ze vroeg genoeg geboren worden eerst al een keer verhaard zijn voor de wintervacht komt). En dan met dat warme najaar, die rare winter en het vroege warme voorjaar... Dat was dus luis!
De anderen hebben het vooralsnog niet overgenomen en ik denk dat dat ook wel zo blijft.
Castor blij.. Die wordt écht niet blij van een bad! Hummer ook niet, maar die is nog klein en heb je zo een emmer water overheen geplenst ;)

Geen springwedstrijd? Jammer joh! Ach dan maar dressuur, ook leuk haha.
Plaats reactie