Demo Gnist ledenvergadering West

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
dc

Re: Demo Gnist ledenvergadering West

Bericht door dc » ma 02 apr 2012, 05:55

gnist is een goede, brave hengst die zich al lang bewezen heeft.

de amazone die hem nu rijdt is nog vollop aan het leren en als zovelen onder ons hebben we dit allemaal wel eens meegemaakt. (doet hij anders nooit)

ben zelf ook tientallen keren door de planken van een bak gevlogen, en uiteindelijk is het redelijk goed gekomen..

het is alleen jammer dat het moet gebeuren als de kantine vol zit met mensen en allemaal getuige zijn van een dwarze fjord.
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » ma 02 apr 2012, 08:53

@DC daar ben ik het mee eens, Elize is nog volop aan het lessen met hem en ze doet erg haar best, het idee was idd om hem voor te stellen aan het publiek in zijn normalere doen. :))
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Esther

Bericht door Esther » ma 02 apr 2012, 08:57

Ja, het is echt heel vervelend als op een moment dat iedereen kijkt het ineens gruwelijk mis gaat. Iedereen vergeet spontaan hoe hij door een brandende hoepel springt en, volgens mij was hij dat inderdaad Zarah, in een driespan loopt. Maar iedereen onthoud dat hij een keer flink vervelend was, ruiter eraf gooit e.d.
Ik heb het zelf niet gezien natuurlijk, maar in 5 minuten kan je reputatie naar de kl*te zijn..

Aan de andere kant vernam ik dat hij in de buitenbak ook al aan het stieren was en dan zou je misschien kunnen zeggen, we doen het maar niet.. Hij was toch met jou in de buitenbak Clau??

Zijn die vergaderingen op zondagmiddag joh??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » ma 02 apr 2012, 09:13

Ik vond het leuk hem eens te zien, want van foto's vond ik heb nooit super. Maar wat een leuke koppie en een set lekker billen heeft Gnist! ;) Zijn kleur spreekt me ook wel aan. Hij zou alleen nog wat groter mogen zijn.
Knap dat Elize er weer opging, je ziet gewoon dat ze samen nog hard moeten werken maar zeker hun best doen.

De vergadering was inderdaad voor het eerst op zondag en er waren nog nooit zoveel leden geweest op een vergadering. Ik denk dat we met een stuk of 25 leden aanwezig waren. Voor herhaling vatbaar dus.
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Marianne1980

Bericht door Marianne1980 » ma 02 apr 2012, 09:45

Kelly schreef:Super knap dat ze er weer op gaat!
Heb t niet gezien maar klinkt niet grappig.
Alleen wel zonde dat als er een dressuurdemo wordt gegeven er een paard wordt gebruikt die zo te zien (en horen) weinig geschoold is.

Het was ook niet echt grappig! Maar het was ook geen dressuurdemo die ze gisteren gaven, maar een uitleg betreffende het rijden van een B diploma voor de Fjordsport. Dus Elise reed de diplomaproef, terwijl Noortje uitleg gaf over het hoe en wat..

Ik vind het ook wel makkelijk gezegd, dat hij toen door een brandende hoepel sprong en in een driespan liep met twee merries. Dat heeft hij inderdaad gedaan, maar houd even in de gaten dat dat ook al zeker 10 jaar geleden was!! Ik kan me van de springfoto ook herinneren dat hij daar een mexicaanse neusriem omhad. Niet dat dat een wereld van verschil maakt, maar ik weet ook niet of hij daar misschien een ander bit misschien in heeft gehad. Ik heb namelijk zelf ook met hem weleens met een onderling springwedstrijdje meegedaan, maar er uiteindelijk toch maar een stang ingehangen omdat ik ook een rondje wei had gecrosst... En ja, dan is hij met twee vingers te rijden! Ook in Ridderkerk heb ik met hem door een brandende hoepel gesprongen en ja, als hij mag springen is hij stik en stikbraaf, maar het losrijden was daar ook niet echt dressuurtechnisch perfect!!

@ Esther Hij was inderdaad in het begin aan het stieren in de buitenbak, maar daarna liep hij daar echt superbraaf!! Daarom wilde ze toch de proef rijden.. Alleen toen ze de binnenbak inging, begon het hele feest (zijn feest) weer opnieuw..

@ dc Ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Iedereen is ergens begonnen, thuis is Gnist sowieso altijd braaf en op de boerderij waar ze gisteren reed ook. Hij komt niet zo heel vaak van huis en vaak als hij dan van huis gaat, is dat om merries te dekken. De ene hengst is nou eenmaal braver dan de andere, maar zoals ik al zei, in de buitenbak liep hij uiteindelijk super dus dan verwacht je eigenlijk ook niet dat hij in de binnenbak dan weer van kiet gaat!!
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 02 apr 2012, 13:24

Gnist in 3-span met 2 merries dat is in 2005 geweest tijdens het jubileum van het stamboek. Dat was met dochter Zanoeska en haar moeder Nusti.
Deze aantekening staat in mijn bestand in de kaart van Zanoeska 20030052: Liep als 2-jarige in klavertje 3 op het jubileumfeest 2005 te Hoenderloo samen met haar vader en moeder
Kan me nog herinneren dat dit toen erg hard ging en bijna fout met het verlaten van de ring.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Marianne1980

Bericht door Marianne1980 » ma 02 apr 2012, 19:24

:P bijna 10 jaar....
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 02 apr 2012, 20:10

Afdeling stomme vragen.
Ik ben lid van het stamboek, ben je dan ook automatisch lid van een gewest of zo?
Of is dat weer iets wat helemaal los staat van het stamboek?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » ma 02 apr 2012, 20:28

je valt automatisch in gewest west, omdat je in dat gewest woont.
Dus als je in Barendrecht naar de keuring bent, ga je naar een 'evenement' van je eigen gewest, toch als ik het goed begrijp?!

Ontopic: Goed dat ze gewoon weer gereden heeft!
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
foss

Bericht door foss » di 03 apr 2012, 04:24

Ik begrijp heel goed dat iemand het moet leren maar doe dat niet op een hengstenkeuring doe dat thuis.
Ik weet als geen ander dat een hengst totaal anders kan zijn in een andere omgeven bij andere hengsten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Marianne1980

Bericht door Marianne1980 » di 03 apr 2012, 06:59

foss schreef:Ik begrijp heel goed dat iemand het moet leren maar doe dat niet op een hengstenkeuring doe dat thuis.
Ik weet als geen ander dat een hengst totaal anders kan zijn in een andere omgeven bij andere hengsten.

Gelukkig heeft ze dat thuis ook gedaan en gelukkig loopt hij daar ook super.. Ze heeft er ook mee op vreemd terrein gereden en daar doet hij het ook super.. Dus eens is de eerste keer dat je naar Hoenderloo gaat..
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » di 03 apr 2012, 18:21

Ik vond dat Elise Gnist zondag netjes reed. Ze kon hem rustig terug rijden en was heel consequent voor hem.
Vergeet ook niet dat ze pas kort samen zijn als combinatie, dat moet natuurlijk ook groeien. Elise is iel meisje en Gnist heeft een flinke hals erop zitten wat hij echt tegen haar zal gebruiken als het hem uitkomt.
Vind het leuke foto's. Zowel Elise als Gnist genieten, dat vind ik ook niet onbelangrijk.
Wodan en ik M1+10
Jowien

Bericht door Jowien » wo 04 apr 2012, 05:10

@Do: ja, als je lid bent van het stamboek, zit je automatisch in een gewest. Gewest West heeft een digitale nieuwsbrief, daarin komen alle nieuwtjes en data vanzelf naar je toe als je je aanmeldt!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 04 apr 2012, 18:08

Jowien schreef:@Do: ja, als je lid bent van het stamboek, zit je automatisch in een gewest. Gewest West heeft een digitale nieuwsbrief, daarin komen alle nieuwtjes en data vanzelf naar je toe als je je aanmeldt!

En hoe meld je je aan?? :+
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » wo 04 apr 2012, 20:13

Sjolvir schreef:
Jowien schreef:@Do: ja, als je lid bent van het stamboek, zit je automatisch in een gewest. Gewest West heeft een digitale nieuwsbrief, daarin komen alle nieuwtjes en data vanzelf naar je toe als je je aanmeldt!

En hoe meld je je aan?? :+
Door een mail te sturen naar fjorden.rayonwest@hotmail.com
Staat ook op pagina 131 van het voorjaars boekje.
Wodan en ik M1+10
Tikan

Bericht door Tikan » do 05 apr 2012, 11:31

Elize rijdt heel keurig en netjes op Gnist, respect voor haar. Gnist zelf is een fris en levendig paard. Hij geeft niet het voorbeeld van een superbrave fjord die alles doet wat je vraagt, laat staan op een ontspannen manier. Tja, dat is iets waar je mee om moet leren gaan. Kan me voorstellen dat hij voor de HK flink gevoerd is, want hij was er goed aan, dat zal tijdens het rijden tegen je werken.
Maar nogmaals: respect voor Elize.
claudia

Bericht door claudia » do 05 apr 2012, 11:39

Tikan schreef:Elize rijdt heel keurig en netjes op Gnist, respect voor haar. Gnist zelf is een fris en levendig paard. Hij geeft niet het voorbeeld van een superbrave fjord die alles doet wat je vraagt, laat staan op een ontspannen manier. Tja, dat is iets waar je mee om moet leren gaan. Kan me voorstellen dat hij voor de HK flink gevoerd is, want hij was er goed aan, dat zal tijdens het rijden tegen je werken.
Maar nogmaals: respect voor Elize.
Het was gewoon heel erg jammer maar ze had echt totaal niets over hem te zeggen op de HK. (sorry maar ik heb bij hun losgereden in de buitenbak).
Hij had totaal geen respect voor haar. Het is dat hij aan de longeerlijn zat .(zelfs toen ging het nog mis)
Ik heb respect voor haar dat ze de dag daarna nog een keer met hem heeft gereden met publiek. Daar het ik respect voor.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 05 apr 2012, 12:09

Ik vond het erg jammer dat het op de HK zo liep. Je kon het heel duidelijk (in de binnenbak, dat heb ik alleen gezien) zien aankomen. Het wordt nu wel door iedereen op Gnist afgewend, maar die was (in de binnenbak) gewoon vlot. Ze had niets te vertellen, lange teugels, zit naar voren en als dit buiten al het geval was, dan hebben degenen die haar op de hengst hebben gezet toch weinig op met (hun?) kind. Dat heb ik ook gezegd toen ze er naast lag, want er moeten toch meer mensen geweest zijn die dit direct fout zagen gaan, maar toch ging ze er nog een 2e keer op in de binnenbak en ja, toen had Gnist dikke lol en sprong over de balk....

Ik vind overigens op de foto's dat het eruit ziet alsof initiatief nog steeds bij Gnist lag (en gelukkig was hij thuis dus rustiger), maar ben er niet bij geweest.
Daphne

Bericht door Daphne » do 05 apr 2012, 12:49

Ik ben er bij beide dagen niet bijgeweest dus wat er zaterdag is gebeurd kan ik niet over oordelen. Ik vind eigenlijk ook niet dat die discussie in dit topic thuishoort...

Anyways, ik vind Gnist zo op de foto's eigenlijk een best aansprekend dier. Ik had niet echt een duidelijk beeld van hem maar zijn koppie en kleurtje spreken me wel aan :j Als ik me niet vergis is hij al wat ouder en eigenlijk vind ik het wel heel leuk dat er -blijkbaar :D- nog behoorlijk wat karakter inzit. Leuk dat een jonge amazone met hem aan de slag gaat!
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 05 apr 2012, 12:55

zeker leuk dat een jonge amazone met hem aan de slag gaat: persoonlijk was het beter geweest om iemand met ervaring met hem aan
de slag te laten gaan. Die leuke jonge amazone had haar knieen wel kunnen breken toen die idioot de bak uitsprong het gangetje in ...
ja, hij springt graag! dat heeft ie in ieder geval laten zien ... mijn dochter was geen tweede keer opgestapt.
Ik geef beiden de schuld niet, de combinatie klopt in mijn ogen gewoon niet lekker.
Plaats reactie