Plons..

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Esther

Plons..

Bericht door Esther » vr 23 mar 2012, 19:39

Zoals bij sommigen bekend is staan er fjorden van Bart in het natuurgebied te Wanneperveen. Elke dag komt Bart daar om dit viertal bij te voeren, in de winter staat er te weinig en kunnen ze wel wat extra's gebruiken.
Een paar weken geleden kwamen er nog maar 2 van de 4 paarden bij het voer. Na inspectie van Bart bleken de 2 missende dieren op een eilandje te staan. Ze zijn daar wel half en half door het water terechtgekomen, maar ze durfden er niet meer vanaf..

Dus die zaterdag togen Bart, Annabel, Janna, buurjongen Nick en ik, gewapend met Pauliena, tuig, touwen en halsters naar het natuurgebied. Pauliena was mee, mochten de dieren wat hulp nodig hebben.
Op weg naar het eiland zat ik natuurlijk al vast met mijn voet in de modder, maar Janna kon mij daar gelukkig uit helpen, hihi.. Na uitleg van Janna dat je gewoon óp de graspolletjes moest gaan staan gingen we weer verder

Aangekomen zei Bart dat niet iedereen mee hoefde het eiland op, Annabel ging als eerst achter Bart aan en nadat Janna en ik zagen dat Annabel bijna meteen tot aan haar onderbroek nat was besloten wij maar even te wachten.. Ehm, Bart je roept wel als je meer hulp nodig hebt he!!!!

Al snel zagen we dit:
Heel vaag tussen het riet kwam Bart aan met een fjord..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En niet al te lang daarna verscheen Bart echt in beeld met Floris.
Het was echt wel even een worsteling voor Floris (en Bart) om eruit te komen, eerst ging het met wat tegenzin, maar toen Floris Pauliena zag was hij al wat gemoriveerder om toch verder door het water te gaan.. Rustig aan en met aan paar sprongen wist hij het droge weer te bereiken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier uitblazend achter Pauliena:
Afbeelding

Dat was nummer 1. Nu liep er nog een op het eiland, eentje die nog niet al te tam was, geboren in de kudde en dus nog weinig in handen gweest. Uiteindelijk is die via een andere kant over een sloot gesprongen en ook hij heeft het droge weten te bereiken.

Dus liepen Bart en Annabel terug naar ons om richting huis te gaan. Natuurlijk moesten zij ook nog langs de route die Floris had genomen.. Ik mocht jullie deze foto's niet onthouden, hihi..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan denk je dat je er bent, alles goed en wel..
Ineens een harde schaterlach, sommigen kunnen zich er wat bij voorstellen, gevolgd door een kreet, help ik zit alweer vast!!
Ik stapte dus weer mooi tussen twee graspolletjes en er was ineens geen bodem meer!! Voelde mijn been steeds verder wegzakken. Laars was ook al uit beeld verdwenen.. _/-o_
Janna kon mij ondersteunen, begon al aan mij te trekken, maar ik was bang dat ik zou vallen en ik had de camera. Maar ik zat ook echt muurvast!!
Annabel kwam ook aangesneld en die begon dus ook keihard te lachen toen ze zag hoe diep ik erin zat, inmiddels deed ik het al bijna in mijn broek _/-o_ . Annabel probeerde mijn laars uit te graven, maar dat lukte niet. Bart zei dus, nou uit die laars, ga maar op de sok verder, hihi..
Vervolgens heeft hij een tang uit de auto gehaald om mijn laars weer uit de modder te krijgen, hihi..

Eén laars en een sok.. 8)7
Afbeelding

En Annabel die een poging doet om mijn laars uit de modder te trekken..
Afbeelding
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Re: Plons..

Bericht door Jowien » vr 23 mar 2012, 19:43

Prachtig verslag!
Ziet er mooi uit daar! Wel wat modderig ja... lijkt me erg grappig, wegzakkende mensen en verdwijnende laarzen. Fijn dat de fjorden en de mensen er alleen vies van werden.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
foss

Bericht door foss » vr 23 mar 2012, 19:50

Geweldig vooral de laatste foto Annabel geven we klei voor haar verjaardag *o/*
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
monne

Bericht door monne » vr 23 mar 2012, 19:51

wat een prachtig, beeldend verhaal. Het geeft me het gevoel dat ik er graag bij geweest om dit spannende gebeuren in de levende lijve mee te maken. Hele mooie plaatjes in een ontzettend mooie omgeving...en fijn dat de paardjes terug gevonden zijn.
Ootje

Bericht door Ootje » vr 23 mar 2012, 20:01

Wat een verhaal! De foto's zeggen genoeg :D .
Odette&Fenna
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » vr 23 mar 2012, 20:12

Misschien een idee voor een prentenboek:de avonturen van Floris, Bart en Annabel.
claudia

Bericht door claudia » vr 23 mar 2012, 21:01

Er is hier maar een woord voor : GEWELDIG :=
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 23 mar 2012, 21:22

Hihihihi, wat een verhaal. En die foto van 1 sok en 1 laars. Ik zou in mijn broek gepiest hebben van het lachen volgens mij.... :P :)) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Jankeke

Bericht door Jankeke » vr 23 mar 2012, 21:27

OMG het lijkt wel een verhaal uit een spannend jongensboek!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Keandra

Bericht door Keandra » vr 23 mar 2012, 21:33

_/-o_
hilarisch gewoon
_/-o_

die eerste foto's zijn wel prachtig
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » vr 23 mar 2012, 22:01

Geweldig!
Zo beleef je nog eens avonturen!

Niet bang dat er een paard netzoals jij in de drek blijft steken?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Ilona

Bericht door Ilona » vr 23 mar 2012, 22:16

Mooi avontuur! Heerlijk middagje haha.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Daphne!

Bericht door Daphne! » vr 23 mar 2012, 22:17

Haha ik heb genoten van het verhaal incl de foto's . geweldig!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Dennis

Bericht door Dennis » vr 23 mar 2012, 22:33

prachtig avontuur!!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Bailey

Bericht door Bailey » vr 23 mar 2012, 22:35

Ha, wat een avontuur!
Viv

Bericht door Viv » za 24 mar 2012, 06:25

_O- _O- _O- Andy heeft nog nooit zo'n goede ochtend gehad na het zien van deze rapportage _O-
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
skreia
Contacteer:

Bericht door skreia » za 24 mar 2012, 07:20

Whahaha wat je allemaal wel niet over moet hebben voor die gele knollen :D
Skreia 18-5-1997 - 29-01-2009, meissie eindelijk geen pijn meer, rust zacht, ik hou van je!
Cas (TimorxReinar) mijn nieuwe aanwinst!!
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 24 mar 2012, 07:40

Sjolvir schreef: Niet bang dat er een paard netzoals jij in de drek blijft steken?
Daarom was Pauliena ook mee, incl. tuig en extra borst. Zodat we deze achter de kont van het vastzittende paard konden doen en aan het tuig van plien knopen. En zo kan het ene paard het andere eruit trekken.

Hihi, maar was in eerste instantie van plan ook over het plankje achter Bart en Annabel aan te gaan. Maar toch maar even gewacht tot Bart daadwerkelijk met Floris aan kwam, zodat ik die kon overpakken.... O:)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
vonnie21

Bericht door vonnie21 » za 24 mar 2012, 07:58

hahahaha wat een GEWELDIG verslag :D :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 24 mar 2012, 08:09

Om dit avontuur te overleven was er 1 goede les: Doorlopen := (met of zonder evenwicht, maar met camera om je nek ben je dan toch gereserveerder)...of gewoon niet van de dijk afwijken.
Maar was wel snel nat ja...had al niet de hoop dat ik droog ging blijven aangezien ik al voorbereid werd met 'heb je een zwempak en kaplaarzen'?

Maar was me wel het stelletje. Daar waar Grevellia over-/doorheen sprong was feitelijk maar een heel klein slootje ipv dit grote stuk met riet (het was dat Bart net optijd zei: Zo, die is aan de andere kant....anders was ik er zo achteraan gegaan, sja..was toch al nat, want had niet door dat dat het slootje was en de rest was ook wel redelijk nat := (was ook niet zo diep)...had m iétsje groter in gedachten O:) )

Meest gelachen heb ik alleen inderdaad bij Esther dr laars. We geinden nog toen we met Pauliena vooruit liepen en we Esthers gil hoorde gevolgd door schatenlachen 'Zal Pauliena nog nodig zijn?' :P Maar uiteindelijk heb ik alsnog de laars moeten uitgraven, werd teveel vastgezogen om ook goed met de tang er uit te kunnen trekken....maar inderdaad...het kleien ben ik nog niet verleerd O:)
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie