Wassen, wanneer?
-
Wassen, wanneer?
Het is in het zonnetje al 20 graden, uit de wind. Is dat warm genoeg om ze helemaal te wassen? Eventueel met lauw water?
Ik ga in ieder geval de staarten wassen maar eenwitte staart bij groezelig paard, ziet ook niet echt uit...
Ik ga in ieder geval de staarten wassen maar eenwitte staart bij groezelig paard, ziet ook niet echt uit...
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Re: Wassen, wanneer?
In de zon en uit de wind lijkt me het nu wel warm genoeg om ze te wassen. Als ze ook maar uit de wind kunnen drogen 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Ze kunnen uiteraard ook uit de wind drogen, als ze zo slim zijnom uit de wind te blijven staan....
Ik mag zorgen voor
Ik wil ook heel graag Pablo wassen maar doe het toch nog maar niet. Als ik vrij geweest zou zijn vandaag had ik de gok misschien wel gewaagd maar aan het eind van de dag vind ik het te koud. Hij staat dan ook 24/7 buiten dus ik vind dat ik sowieso ook niet te vaak moet wassen, ik wil zo min mogelijk aan zijn vetlaagje komen. Maar het kriebelt wel echt!
Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

Waar wassen jullie mee?
Ik zou hem nu wel een keer echt in de shampoo willen zetten, maar over het algemeen doe ik daar alleen de staart mee. Verder is het een kwestie van gewoon spoelen met water.
Morgan!! 

-
Ik was of met babyshampoo of met speciale paardenshampoo voor schimmels (zeker de staart wordt dan een stuk schoner).
Als ik ga wassen, zal dat morgen rond 13uur zijn, dan zijn ze opgedroogd en warm voor het kouder wordt. Bovendien kan mijn man dan de tuinslang binnen aansluiten (heel gedoe) en kan ik met lauw/warm water wassen.
Maar mijn handen jeuken, zeker als ik die grijze staart zie en de plekken op zijn benen van het castreren vorige week. De merrie is een stuk netter..... die hoeft niet zo dringend.
Als ik ga wassen, zal dat morgen rond 13uur zijn, dan zijn ze opgedroogd en warm voor het kouder wordt. Bovendien kan mijn man dan de tuinslang binnen aansluiten (heel gedoe) en kan ik met lauw/warm water wassen.
Maar mijn handen jeuken, zeker als ik die grijze staart zie en de plekken op zijn benen van het castreren vorige week. De merrie is een stuk netter..... die hoeft niet zo dringend.
Ik mag zorgen voor
Ik wacht er nog mee, tot het s'nachts ook warmer is !
Want hier staan ze ook 24/7 buiten
Want hier staan ze ook 24/7 buiten

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- kristelhans
Als het zaterdag lekker weer is ga ik Beer's staart misschien even wassen..maar misschien ook wel niet..vind het altijd zo'n gedoe..was hem nooit eigenlijk...voor de keuring gedaan en vorig jaar ook 1 keer ofzo..wel na het rijden afspoelen af en toe als het warm is maar Beer HAAT water!
-
Hier staan ze sinds afgelopen nacht 24/7 buiten, daarvoor in een open stal.
Ik mag zorgen voor
Maar daar gaat het niet overBloemetje75 schreef:Hier staan ze sinds afgelopen nacht 24/7 buiten, daarvoor in een open stal.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Ehnee, maar als jullie aangeven dat dat een reden is om nog niet te wassen, neem ik dat wel in overweging, anders had ik de oorspronkelijke vraag niet hoeven te stellen ;-)
Ik mag zorgen voor
Nvrmind.. ik ben blond, en hoogblond haha.
Mijne staan dus precies hetzelfde
.
Mijne staan dus precies hetzelfde

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Als ik ze was dan met tea tree shampoo!
Afgelopen dinsdag heb ik Yes al helemaal afgespoeld met koud water na het rijden.l
Afgelopen dinsdag heb ik Yes al helemaal afgespoeld met koud water na het rijden.l
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
Ik heb al 2 paarden moeten wassen afgelopen weken... Dat was vanwege luis.
Ze drogen inderdaad prima op nu en ze hebben er allebei niets van gekregen.
Maar als het geen nood was had ik ze ook echt nog niet gewassen. Je tast idd de vetlaag wel aan. Paar dagen nadat ik het eerste paard gewassen had kregen we een dag regen...dier stond te shaken van de kou.. En dat terwijl die normaal (heel haar leven) nooit op stal komt. Moest haar nu echt binnen halen.
Staart en manen is nog wel te doen, benen ook nog wel. De rest zou ik denk ik toch nog mee wachten.
Ze drogen inderdaad prima op nu en ze hebben er allebei niets van gekregen.
Maar als het geen nood was had ik ze ook echt nog niet gewassen. Je tast idd de vetlaag wel aan. Paar dagen nadat ik het eerste paard gewassen had kregen we een dag regen...dier stond te shaken van de kou.. En dat terwijl die normaal (heel haar leven) nooit op stal komt. Moest haar nu echt binnen halen.
Staart en manen is nog wel te doen, benen ook nog wel. De rest zou ik denk ik toch nog mee wachten.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

idd, de hele vetlaag gaat er grotendeels af. Ik was 1x per jaar met de keuring, anders niet. ja staart en manen wel eens, maar ervaring leert dat all sje de manen wast, bijna je hele paard nat word,haha
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
Voor mij een van de redenen dat ik met babyshampoo was. Die tast de vetlaag niet aan. En ze gaan er van glanzen
.

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
In shampoo zit SLS (sodium laureth sulfate) dat is het spul wat ervoor zorgt dat de shampoo gaat schuimen en dat je haar niet meer vet wordt. Het wordt gebruikt in garages om schoon te maken omdat het heel goed ontvet. Als ik mijn paard of mijzelf was, doe ik dat met Weleda baby, daar zit het niet in. Sinds ik shampoos/wasmiddel gebruik zonder SLS heeft mijn jongste dochter geen exceem meer. Misschien een tip!
er bestaat onder mensen ook een "no poo" (geen shampoo-beweging), via google wel terug te vinden, en die wassen hun haar dus nooit met shampoo. Ik ken een aanhangster en zij heeft het prachtigste haar wat er is. Zelf durf ik het (nog) niet aan maar voor het paard gebruik ik helemaal niks.