Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel 6
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Re: Lekker lui of aan het werk in de les: D-tje topic deel
Dieter is echt een leukerd!
En wat een gave rijbroek heb je aan Janna!
Dakoot heb ik gisteren geknipt, ging goed, denk ook dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem.
Was wel fijn even quality-time voor hem te hebben, hij mist het gewoon dat merk ik wel.
Kijk er naar uit om na de bevalling weer met hem aan het werk te kunnen, zal ons beiden goed doen.
En wat een gave rijbroek heb je aan Janna!
Dakoot heb ik gisteren geknipt, ging goed, denk ook dat het probleem meer bij mij ligt dan bij hem.
Was wel fijn even quality-time voor hem te hebben, hij mist het gewoon dat merk ik wel.
Kijk er naar uit om na de bevalling weer met hem aan het werk te kunnen, zal ons beiden goed doen.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
hihi gave ski broek he, kon hem niet laten liggen in de winkel. Je hebt ook hele leuke bijpassende jassen, maar die heb ik niet nodig haha.
@Andrea: gelukkig weer een positief bericht, hoop dat je de juiste afstemming tussen jullie twee kan vinden tijdens je zwangerschap.
@Andrea: gelukkig weer een positief bericht, hoop dat je de juiste afstemming tussen jullie twee kan vinden tijdens je zwangerschap.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Oh is het een skibroek, dacht dat het een rijbroek was haha, leuke frisse kleur.
ach ik rij er in de winter ook mee, dus zo'n verschil maakt het niet. Zou wel erg leuke kleur zijn idd voor een rijbroek......als ik die ooit tegenkom!
Giel
Norvyn
Norvyn
- Cindy+Uniek
wat is het stil hier?
ff Dj spam
uiteraard beginnen we met een gekke

hihi moe na het longeren

ff Dj spam
uiteraard beginnen we met een gekke

hihi moe na het longeren

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Leuke foto's van DJ! 
Het is inderdaad stil hier..
Hoe gaat het met alle D-tjes?
Met Do gaat het goed, ze is weer een beetje gestopt met puberen dus het trainen aan zowel longeerlijn als ohz gaat weer beter!

Het is inderdaad stil hier..
Hoe gaat het met alle D-tjes?

Met Do gaat het goed, ze is weer een beetje gestopt met puberen dus het trainen aan zowel longeerlijn als ohz gaat weer beter!

Do, mijn eerste eigen paard! ♥
DJ ziet er weer goed uit, hoe gaat het rijden nu met hem?
Met Do de puber ook weer alles op de juiste lijn haha. mooi!
Dieter heeft afgelopen week even stil gestaan, hij had een erg opgezet achterbeen(sprong). Maar ook een plekje bovenop zijn sprong, dus gok dat hij tijdens het rollen met zijn sprong tegen de boxwand aangekomen is en dat deze daarna is opgezet met vocht. Enkele dagen gekoeld en met leem gesmeerd, lekker paar keer 'alleen' naar buiten zodat hij het niet zou overbelasten (als ik hem samen gooi met een ander paard is het meteen dollen, vliegen en springen dus dat maar even gelaten).
Vrijdag was het al weer mooi afgezakt en waren zijn beide benen weer even slank. Dus komende week weer aan de slag, meneer moet wat fanatieker voor de wagen en in tweespan samen met zijn grote broer.
Met rijden gaat het steeds wat beter, buigen wordt makkelijker, verzamelen wordt makkelijker, meneer begint alles wat soepeler en makkelijker te doen. Alleen laatst met Bink samen was het wel echt even geflipt en geflipt. Annabel had bink aan de longe en die was zo gek.... waarbij Dieter elke keer als bink begon te springen dacht mee te doen.
Maar gelukkig ben ik dat zo langzamerhand wel wat van hem gewend, hij is lichtelijk frisjes de laatste weken..... helemaal met al die woezel invasies hier in Wanneperveen kan je maar niet wakker genoeg zijn.
Met Do de puber ook weer alles op de juiste lijn haha. mooi!
Dieter heeft afgelopen week even stil gestaan, hij had een erg opgezet achterbeen(sprong). Maar ook een plekje bovenop zijn sprong, dus gok dat hij tijdens het rollen met zijn sprong tegen de boxwand aangekomen is en dat deze daarna is opgezet met vocht. Enkele dagen gekoeld en met leem gesmeerd, lekker paar keer 'alleen' naar buiten zodat hij het niet zou overbelasten (als ik hem samen gooi met een ander paard is het meteen dollen, vliegen en springen dus dat maar even gelaten).
Vrijdag was het al weer mooi afgezakt en waren zijn beide benen weer even slank. Dus komende week weer aan de slag, meneer moet wat fanatieker voor de wagen en in tweespan samen met zijn grote broer.

Met rijden gaat het steeds wat beter, buigen wordt makkelijker, verzamelen wordt makkelijker, meneer begint alles wat soepeler en makkelijker te doen. Alleen laatst met Bink samen was het wel echt even geflipt en geflipt. Annabel had bink aan de longe en die was zo gek.... waarbij Dieter elke keer als bink begon te springen dacht mee te doen.
Maar gelukkig ben ik dat zo langzamerhand wel wat van hem gewend, hij is lichtelijk frisjes de laatste weken..... helemaal met al die woezel invasies hier in Wanneperveen kan je maar niet wakker genoeg zijn.

Giel
Norvyn
Norvyn
Janna Fijn dat het been van Dieter weer mooi geslonken is
En natuurlijk super dat het rijden steeds soepeler gaat!
Haha ja, Do is nog steeds een puber maar het échte vervelende is er weer af
Het rijden en longeren gaat ook met ons steeds makkelijker. Ze vind steeds meer haar balans en word ook lekker soepel en los
De rechtergalop is wel echt een struikelblok, dat vind ze zowel aan de longeerlijn als onder het zadel errug moeilijk!
Hopelijk binnenkort weer lekker voor de kar, mn tuig is in ieder geval binnen

En natuurlijk super dat het rijden steeds soepeler gaat!
Haha ja, Do is nog steeds een puber maar het échte vervelende is er weer af

Het rijden en longeren gaat ook met ons steeds makkelijker. Ze vind steeds meer haar balans en word ook lekker soepel en los

De rechtergalop is wel echt een struikelblok, dat vind ze zowel aan de longeerlijn als onder het zadel errug moeilijk!
Hopelijk binnenkort weer lekker voor de kar, mn tuig is in ieder geval binnen

- Cindy+Uniek
haha rijden??? ben net weer begonnen met longeren sinds vrijdag
aangezien ik nog steeds twijfel of ik er zelf wel op kan gaan zitten met mijn nu 84,5 kilo
en het is geen paardje die ik zomaar uit handen geef als ik er niet bij ben (hij is nou eenmaal errug ondeugend, omdraaien aan de lijn enzo)
dus ben nu weer aan het oppakken!
er is toen iets van 5-10 x op hem gereden denk ik
dietertje toch, gelukkig van de week weer verder!
anne, rechtsom hier ook het probleem, alleen dat wijt ik aan zijn achterbeen waar hij natuurlijk heel lang niks mee heeft kunnen doen, dus volgens mij is hij daar gewoon veel stijver, is ook de enige kant dat hij echt om wil draaien enzo
dus ik doe vooral korte kleine stukjes op die hand dat hij het niet nóg vervelende gaat zien
wel leuk dat do voor de wagen gaat
aangezien ik nog steeds twijfel of ik er zelf wel op kan gaan zitten met mijn nu 84,5 kilo

en het is geen paardje die ik zomaar uit handen geef als ik er niet bij ben (hij is nou eenmaal errug ondeugend, omdraaien aan de lijn enzo)
dus ben nu weer aan het oppakken!
er is toen iets van 5-10 x op hem gereden denk ik
dietertje toch, gelukkig van de week weer verder!
anne, rechtsom hier ook het probleem, alleen dat wijt ik aan zijn achterbeen waar hij natuurlijk heel lang niks mee heeft kunnen doen, dus volgens mij is hij daar gewoon veel stijver, is ook de enige kant dat hij echt om wil draaien enzo
dus ik doe vooral korte kleine stukjes op die hand dat hij het niet nóg vervelende gaat zien
wel leuk dat do voor de wagen gaat
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Leuke foto's van DJ! Hij ziet er goed uit!
Hier weinig te vertellen, Dakoot geniet van zn vrijheid en luiheid!
Af en toe bostel ik hem, maar verder niks, kijk wel uit.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk kriebelt om te gaan rijden, zeker met dit mooie weer!!
Het is even bekijken hoe het gaat allemaal straks als de kleine er is, ik hoop dat hij niet weer van die akelige streken uit
gaat halen met rijden.
Hier weinig te vertellen, Dakoot geniet van zn vrijheid en luiheid!
Af en toe bostel ik hem, maar verder niks, kijk wel uit.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk kriebelt om te gaan rijden, zeker met dit mooie weer!!
Het is even bekijken hoe het gaat allemaal straks als de kleine er is, ik hoop dat hij niet weer van die akelige streken uit
gaat halen met rijden.
@ Cindy: oh haha, dacht dat je destijds een verzorger had gevonden die hem kon inrijden. Maar maakt ook allemaal niets uit. 
@ Andrea: Hoop voor je idd dat hij het redelijk goed weer oppakt na de geboorte van je kindje. Zou erg jammer zijn als het toch weer de andere kant op gaat..... je bent nu al zo ver met hem gekomen.

@ Andrea: Hoop voor je idd dat hij het redelijk goed weer oppakt na de geboorte van je kindje. Zou erg jammer zijn als het toch weer de andere kant op gaat..... je bent nu al zo ver met hem gekomen.
Giel
Norvyn
Norvyn
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Janna eerlijk gezegd weet ik niet of hij dan blijft als hij weer zo moeilijk doet, ik krijg het straks druk genoeg en dan is het juist zo fijn als je even een momentje van onstpanning zoekt bij
je paard dat dat gewoon lekker gaat en niet elke keer een gevecht moet zijn. Maar goed dat is voor later, vriendlief wil Dakota absoluut niet kwijt, ik ook niet hoor, maar soms moet je
keuzes maken. De tijd zal het leren
je paard dat dat gewoon lekker gaat en niet elke keer een gevecht moet zijn. Maar goed dat is voor later, vriendlief wil Dakota absoluut niet kwijt, ik ook niet hoor, maar soms moet je
keuzes maken. De tijd zal het leren

Heel begrijpelijk hoor, zeker als je met een kleintje zit is het toch anders. Het moet wel leuk blijven.
Giel
Norvyn
Norvyn
- Cindy+Uniek
heel begrijpelijk hoor dree!!
ik heb ook wel eens getwijfeld van 'ga ik er ooit nog zin/tijd/plezier in hebben?'
maar ik moet zeggen nu ik weer een beetje bezig ga op stal heb ik er weer heel veel zin in!
en met zo'n kleine is het een beetje passen en meten, ik ga nu gauw als ze moe wordt in de auto, dan valt ze in slaap en slaapt ze meestal wel een dik uur, dus kan ik ff gauw longeren enzo
@ janna, ja vriendinnetje van me is maar 1.55 ofzo die gaat er binnenkort ook weer op! maar ik laat ze liever niet alleen en zij vindt het ook fijner als ik er bij ben (dus wel goed onthouden hoor haha)
ik heb ook wel eens getwijfeld van 'ga ik er ooit nog zin/tijd/plezier in hebben?'
maar ik moet zeggen nu ik weer een beetje bezig ga op stal heb ik er weer heel veel zin in!
en met zo'n kleine is het een beetje passen en meten, ik ga nu gauw als ze moe wordt in de auto, dan valt ze in slaap en slaapt ze meestal wel een dik uur, dus kan ik ff gauw longeren enzo

@ janna, ja vriendinnetje van me is maar 1.55 ofzo die gaat er binnenkort ook weer op! maar ik laat ze liever niet alleen en zij vindt het ook fijner als ik er bij ben (dus wel goed onthouden hoor haha)
Even een fotootje van vandaag
Do was een beetje moe en bezweet na het rijden dus had der een beetje afgespoten!

Do was een beetje moe en bezweet na het rijden dus had der een beetje afgespoten!

Was zeker heerlijk weer om te rijden!
Ik heb vandaag een primeurtje gehad met Diet, jaja voor het eerst in zijn leven onder de vrouw gesprongen!
Haha, balkjes lopen vind meneer al zonde van zijn tijd dus had niet verwacht dat ie heel moeilijk zou doen. Hij vond het wel echt leuk, trok netjes op de hindernis aan toen hij wist wat de bedoeling was. Maar was hem allemaal wel wat te laag, meneer tilt gewoon even zijn benen hoger op, of gewoon helemaal niet....
Hoger vond ie wel duidelijk leuker, maar meneertje is wel wat lui met zijn voetjes optillen.
Maar al met al wel erg geslaagd. Zowel hij als ik hadden er lekker de schik in!
Wel heel wat anders dan afgelopen dinsdag avond, toen was hij erg frisjes..... dan lijkt hij ineens heel erg op Bink in een frisse bui.
Bit niet willen aannemen, maar twee tempo's hebben heel hard of heel erg dribbelend met enkele sprongetjes tussendoor. Maar na even een tijdje goed aan het werk kon alles ineens gelukkig wel weer normaal..
Ik heb vandaag een primeurtje gehad met Diet, jaja voor het eerst in zijn leven onder de vrouw gesprongen!
Haha, balkjes lopen vind meneer al zonde van zijn tijd dus had niet verwacht dat ie heel moeilijk zou doen. Hij vond het wel echt leuk, trok netjes op de hindernis aan toen hij wist wat de bedoeling was. Maar was hem allemaal wel wat te laag, meneer tilt gewoon even zijn benen hoger op, of gewoon helemaal niet....
Hoger vond ie wel duidelijk leuker, maar meneertje is wel wat lui met zijn voetjes optillen.
Maar al met al wel erg geslaagd. Zowel hij als ik hadden er lekker de schik in!
Wel heel wat anders dan afgelopen dinsdag avond, toen was hij erg frisjes..... dan lijkt hij ineens heel erg op Bink in een frisse bui.
Bit niet willen aannemen, maar twee tempo's hebben heel hard of heel erg dribbelend met enkele sprongetjes tussendoor. Maar na even een tijdje goed aan het werk kon alles ineens gelukkig wel weer normaal..

Giel
Norvyn
Norvyn
- Cindy+Uniek
wat leuk janna!!
toevallig ben ik Dj sinds 2 dagen met balkjes aan het longeren
ennn gister heeft daan er weer op gezeten en hij was superbraaf!
deze had ze met haar tel gemaakt

ik zat gehurkt hoor, hij is nog steeds maar 1.40

toevallig ben ik Dj sinds 2 dagen met balkjes aan het longeren

ennn gister heeft daan er weer op gezeten en hij was superbraaf!
deze had ze met haar tel gemaakt

ik zat gehurkt hoor, hij is nog steeds maar 1.40

Ze past er wel mooi op!
Giel
Norvyn
Norvyn
- Cindy+Uniek
ja mooi toch 
zij is maar 1.55 denk ik?!
(wel grappig haar vriend is bijna 2 meter, zit er altijd heel leuk uit
)

zij is maar 1.55 denk ik?!
(wel grappig haar vriend is bijna 2 meter, zit er altijd heel leuk uit

Janna Stoer! 
Wat vond Dieter ervan?
Cindy+Uniek Leuke foto's van DJ, vanaf de foto lijkt hij niet klein!
Hier ook een spring primeur.
Gister voor het eerst met Do geoefend met de hindernis aan de longeerlijn.
Eerst balkjes gedraafd, zo wat ging ze sjouwen! Heerlijk
Daarna het kleinste kruisje ever gesprongen en toen nog een klein stijltje.
Ze vond het eerst met spannend en weigerde een keer door mijn eigen fout, werd afgeleid door hengstige Bonnie in het land.
Maar toen ze de truc snapte werd ze heeel entoushiast

Wat vond Dieter ervan?
Cindy+Uniek Leuke foto's van DJ, vanaf de foto lijkt hij niet klein!

Hier ook een spring primeur.
Gister voor het eerst met Do geoefend met de hindernis aan de longeerlijn.
Eerst balkjes gedraafd, zo wat ging ze sjouwen! Heerlijk

Daarna het kleinste kruisje ever gesprongen en toen nog een klein stijltje.
Ze vond het eerst met spannend en weigerde een keer door mijn eigen fout, werd afgeleid door hengstige Bonnie in het land.
Maar toen ze de truc snapte werd ze heeel entoushiast