Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Viv » wo 07 mar 2012, 16:51

Zal aan mn juffie vragen of ze eens filmpjes maakt als het beter weer is, en foto's. Wordt wel weer eens tijd.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 09 mar 2012, 20:12

Gister op dressuur zadeltje gereden, zat meer naar achter en meer schouder vrijheid, maar heb het wel gevoeld aan mijn spieren, het zit echt anders!
Hil was heel voorwaarts en soms wat onhandelbaar, maar weet niet of dat aan het zadel ligt of hij gewoon een bui had.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » za 10 mar 2012, 07:48

Voorwaarts in de zin van hehe eindelijk ruimte om mijn beweging af te maken, of voorwaarts in de zin van vluchten voor het zadel?

In het eerste geval: houden zo, lekker gebruik van maken. In het 2e geval, zadel er als de sodemieter vanaf.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » za 10 mar 2012, 08:35

Dat weet ik dus niet precies. Bweging maakte hij wel af, af en toe aan de teugel en mooi benen strekken naar voren. Maar dat doet hij met mijn ander zadel ook, meer dan nu ook. Maar het kan ook liggen aan dat ik moet wennen aan het zadel, en het een beetje moeilijk heb om mijn benen er goed rond te leggen want dat heeft hij nodig. Maar daarnaast was hij ook erg chaotisch, spring in veld. Ga volgende keer eerst longeren endan rijden, kijken wat het dan geeft.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » zo 11 mar 2012, 14:02

Aaaaah lekker weer :) :)
Paardjes hooi gegeven, kruiwagen op z'n kant en ik er lekker in in t zonnetje. Daarna paarden een onthaar-beurt gegeven en nog weer even in de kruiwagen gezeten. Heerlijk genietend van het zonnetje en de paarden die om me heen scharrelden in de wei.
Zo iets simpels, maar zooo genieten!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 11 mar 2012, 14:13

Viv;fijn dat het zo goed gaat!

Dat is idd nog eens genieten Ilona,

Prachtig weer....heb ook zin om een hele lange buitenrit te maken.....maar ik mag dat nog niet :(
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Jilly

Bericht door Jilly » ma 12 mar 2012, 19:49

Ik had gisteren ook echt wel zin in een buitenrit. Dat leek me niet echt een goed idee met m'n been. De plek waar ik de trap heb gehad doet echt nog wel zeer en zit aan de binnen/voorkant van m'n been, dus tegen het zadel.

Heb me dan maar 'vermaakt' met teletubie antennetjes te knutselen. Helaas heeft Hay ontdekt dat hij best tussen de draden kan doorglippen naar de wei :(
Het begon met eens een keer, maar nu is het iedere ochtend en avond Hay zoeken en uit de wei vissen gvd. Stoooooofvlees!!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 13 mar 2012, 06:02

vervelend Jilly! En longeren lukt dat wel? Rijden zal je wel nog even mogen laten denk ik zo :s
Hay lijkt wel een ontsnappings koning. En is dat met schrikdraad?
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 mar 2012, 11:18

Zondag heb ik los gelongeerd en dat ga ik straks ook weer doen.

Kreeg een mail van de baas dat hij van Hay een echte alien had gemaakt met een grote sterke antenne. Ben benieuwd of hij nog steeds aan de juiste kant van de draad staat :=

De buitenkanten van ons perceel zijn afgemaakt met 3 rijen schrik- en ijzerdraad. Rond de wei (nu afgesloten) is een gang afgezet zodat ze wel rond de wei kunnen met voor- en achteraan een paddock. De gang is afgezet met prikpalen omdat het een nieuwe groep was. Als ze elkaar beginnen aframmelen in de gang vliegen die prikpalen er zo uit zonder schade. Maar het gaat goed nu, dus het staat wel in de planning om stevigere palen te plaatsen. Schrikdraad nu is 2x een rij met een redelijk groot 'gat' er tussen. Dat is wel aanlokkelijk om er tussen te springen...
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » di 13 mar 2012, 15:45

Fjorden kunnen daar idd wel wat van, dat tussen piepen, die van mij stond vorig jaar ook plots op straat. Gelukkig wil Hay alleen maar naar een smikkeltje gras :p
Ilona

Bericht door Ilona » di 13 mar 2012, 15:50

Castor heeft teveel respect voor schrikdraad om er zelf doorheen te breken (mietje :P ) hij duwt/jaagt gewoon een weidegenootje er doorheen zodat hij er vervolgens zelf achteraan kan zonder zelf prik te krijgen. Slim paard of niet dan! -terror-!
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 mar 2012, 19:58

Opperterror fjord!! Hij heeft het in ieder geval goed bekeken haha

Hay heeft hier wel eens aan de voorste draad gehangen toen hij hooi wilde pakken wat op de draad hing := toen vloog hij bijna tot achteraan de paddock haha. Daarom vind ik het zo gek dat hij nu altijd tussen de draden door glipt. Misschien dat op de achterste draden toch minder sterke elektriciteit staat ofzo...
Ondanks z'n grote antenne stond hij vanmorgen weer op de wei gvd. En er is helemaal niks kapot he, volgens mij vouwt hij zich op of laat hij de lucht er uit zodat hij er door past?
Ilona

Bericht door Ilona » di 13 mar 2012, 20:54

Valt mee hoor bij Castor ;) (ligt eraan of zijn weidegenootje leuk is of niet. Momenteel geen ruzies en draadjes gejaag).
Kan ze achter een enkel draadje houden. Castor zou er zo overheen kunnen. Draadje hangt vrij laag zodat de shet er niet onderdoor kan. Rondom de weides staat dubbel, goed draad. Enkel draadje gebruik ik meestal om dewei in stukjes te delen.

Heb er ook gerust weken geen stroom op staan. Tot het een keer plat ligt. Dan paar dagen de stroom er weer op en ze blijven er wel weer vanaf.
Lijkt mij bij Hay haast ook dat er slecht stroom op de draad staat. Dat hebben ze zo in de gaten en dan helpt een antenne ook niet :P
Viv

Bericht door Viv » wo 14 mar 2012, 05:14

Kdies zal echt NOOIT door draad lopen, blijft zelfs keurig achter draadje zonder stroom. Die heeft ooit eens in het stroomdraad vastgelegen toen we hem net hadden. Toen was ik er niet blij mee maar nu des te meer :D

Ben benieuwd of zn antenne geholpen heeft Jil :D
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 16 mar 2012, 12:21

Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar we gaan meedoen met de 4 daagse van zorgvliet (als alle betalingen op tijd binnen zijn gekomen). Heb ik tenminste weer beetje een doel om naartoe te werken komende zomer.
Binnenkort maar weer eens naar buiten gaan :D
Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 16 mar 2012, 13:08

Ohhh leuk viv....onder het zadel?

Yeahhh mijn ctje is modelmerrie. Dacht dat het pas na komende keuring zou gebeuren maar.ze is in 2009 dus voorlopig model geworden en afgelopen november zadelproef gehaald. Was een leuke verrassing toen we gisteren het boekje kregen
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Jilly

Bericht door Jilly » vr 16 mar 2012, 13:22

Wat een leuke verrassing Anna! Gefeliciteerd!
Hoe gaat het verder met jullie? 't Is maar stil langs jouw kant :P

Gisteren belde mijn broertje of ik nog ging paardrijden, want hij wilde nog wel eens mee. Heerlijk weertje, dus broertje op Hay geparkeerd en stuur maar rond. Hay was super braaf en broertje durft hem nu ook wel eens achter z'n veren zitten dus ze gingen in een vlotte stap door de bak geflierefluit (geflierefloot? flierengefloot? :P ) Ik had 'm uitgelegd dat ik aan het leren was om op z'n westerns te rijden. Dat vond hij zo cool 'Hay het cowboypaard'. Hij zelf ook even geprobeerd en Hay deed het voorbeeldig. Zijn verhaal werd naar mams toe nog wat aangedikt hihi, hij zag het helemaal zitten!

Zaterdag gaat hij weer mee. Omdat ik nog niet mag rijden gaat hij 'm wel tam houden :P
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 16 mar 2012, 16:40

Ik gun het je van harte hoor An, van harte gefeliciteerd, maar toch is het vreemd dat Cyra er ineens een jaar langer over mag doen om model te worden. Normaal gesproken is het het jaar waarin ze voorlopig model worden en het jaar erop waarin je de mogelijkheid hebt om het te verzilveren. Voor Cyra was dat 2009 en 2010. De proef met het benodigde resultaat heeft ze pas in 2011 behaald.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 16 mar 2012, 20:02

Dat dacht ik dus ook altijd Anita. Ga komende week als mijn verkoudheid over is en mijn gehoor weer terug is wel even bellen met het stamboek want ik twijfel ook beetje. Ze is in 2010 wel gekeurd, maar volgens mij telt dat niet mee toch?

Verder alles goed hier. Druk...woon tegenwoordig op mezelf en ben momenteel stabiel kwa afvallen en andere klachten. Cyra gaat verder lekker ruatig aan.dr gangetje met rijden en niks doen. Ga rustig aan.wat bijlezen hier want ik loop ibmiddels aardig achter geloof ik
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ilona

Bericht door Ilona » za 17 mar 2012, 08:05

Ha Anna! Leuk dat je ook weer even aan komt waaien!
Goed te lezen dat het wat beter met je lijkt te gaan nu. Las al ergens dat je heel veel afgevallen bent.. Zou goed zijn als daar een stop op kwam.
Spannend nog even dus of Cyra écht model geworden is! Maar als je haar dit jaar mee zou nemen naar een keuring en ze haalt voldoende punten, dan is ze alsnog model toch?

Handig zo'n cowboy broertje Jilly!
Volgende keer neusriem van het hoofdstel afhalen en een lasso aan je zadel knopen! Jiha!

Castor stond gisteren opeens met dikke klieren... Denk dat het door het korte (en verse puntjes?) gras komt. Vorig jaar april had hij dit ook heel erg. Ze hebben een dag minder hooi gekregen en was vergeten een hek naar de grote wei terug open te zetten. Daardoor hebben ze een nachtje op erg kort weitje gestaan. Wellicht dat die dikken klieren daardoor komen.
Of hij heeft ook een beetje last van hooikoorts net als t vrouwtje ;)
Plaats reactie