Ben benieuwd naar de andere rijfoto's!
Ik heb een Micklem multi bridle. Ik heb het wel eens geprobeerd bitloos, maar dat kunnen we allebei niet (paard of ik). Ik vond het wel moeilijk om de juiste maat te hebben. Ik heb de mijne eigenlijk ietsje te klein, maar de zadelmaker heeft een aantal riempjes wat 'langer' gemaakt, door er een stukje bij te zetten.Keandra schreef:hehe
ik volg je volkomen
de paar keer dat ik vorig jaar op Jalenka gestapt ben hebben heel mijn jaar goed gemaakt
stoer paard en een dier dat het leuk vind
nu nog juist het ideale hoofdstel vinden, bitloos of met bit (nog nooit met bit gereden, heb er geen in haar maat of het is een heel dik en dat ging niet goed bij Githa)
ben aan het denken geweest om zo'n Micklem multi bridle te kopen, dan kun je heel makkelijk switchen tss bit en bitloos (side pull of kaakgekruist)
Mijn ervaring is dat het overlapt. vaak is full op het kleinst, de cob op zijn grootst.Keandra schreef:wel dat is hetgeen me tegenhoudt
ze heeft van halsters maat full, hoofdstel een heel ruime cob (ofwel de cob in de laatste gaatjes)
dus twijfel heel sterk om een full te nemen, maar ja wat als het te groot is he
Ik vind ze ook wel erg gaaf en de bit/bitloze functie lijkt me fijn. Maar ze zijn zo prijzig...Keandra schreef:wel dat is hetgeen me tegenhoudt
ze heeft van halsters maat full, hoofdstel een heel ruime cob (ofwel de cob in de laatste gaatjes)
dus twijfel heel sterk om een full te nemen, maar ja wat als het te groot is he