Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ziggy

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door Ziggy » do 16 feb 2012, 19:28

gelijk bellen voor dat dekje joh :D

En op elke stal is wel wat joh, paardenmensen is vreemd volk :=
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » do 16 feb 2012, 19:53

ze heeft het dekje nog
en aangezien ik dit weekend moet werken en morgenavond avondschool heb, heb ik gevraagd om volgende week (ben dan een hele week thuis, lekker makkelijk, arwen heeft ook geen school want is krokusvakantie) af te spreken
kan ik het dekje zien (is schijnt geen fel geel, maar ook niet zachtgeel, ergens ertussen) en dan mss kopen

ja, dat paardenmensen vreemd volk is, dat weet ik al langer
vraag me nog altijd af waarom ik soms niet aan het zottenhuis wordt afgezet :+
Anouska

Bericht door Anouska » do 16 feb 2012, 21:47

Whahaha, als het zover is kom ik je opzoeken Sofie!

Ik geniet nog steeds van mijn stal, al 1,5 jaar. Ging ook alleen samenwonen als Bjorn naar deze stal kon (was er al een paar keer geweest om mijn schoonzusje op te halen, die heeft daar een bij baantje op zaterdag). Natuurlijk is er overal wel wat, zou niet best zijn als het niet zo was, hihihi.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 17 feb 2012, 08:09

Ziggy schreef:
Anita schreef:Waar is je bijrijdster Vera eigenlijk gebleven Clau. Die komt in het verhaal niet meer voor heb ik het idee.
Dat heb jij goed opgemerkt Anita, die doet ze niet meer. Wil er niet teveel over uitwijden, maar laten we het erop houden dat onze meningen qua rijden ernstig uit elkaar lagen
Ja, als het zo is dan kun je beter afscheid van elkaar nemen. Het moet geen ergenis worden als iemand anders op je paarden rijdt en die manier van rijden bevalt jou niet als eigenaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » vr 17 feb 2012, 09:28

En toen leefde dit topic weer, leuk!

Clau, het zijn jouw paarden dus jij mag het weten..soms is het dan beter idd om afscheid te nemen.

Sofie die dekjes-verslaafd is..leuk hoor! ;)

Hier alles goed..Beer zit super in zijn velletje, rijden gaat lekker en ik heb ons ingeschreven voor een cross..ieeehh, spannend!
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 17 feb 2012, 21:47

tja ik heb voor mijn paardjes gekozen in deze

Gaaf Kris een cross

Anouska fijn hoor dat je het zo naar je zin hebt op deze stal

ik ben een beetje hyper, we gaan op 4 mei met een aantal vanaf Lage Zwaluwe te paard naar Oosterhout. Blijven daar slapen en dan op 5 mei een fotoshoot met een aantal fotograven. En dan zondag weer terug te paard. Heb er zin in
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Anouska

Bericht door Anouska » vr 17 feb 2012, 22:06

Stoer Kris! Ik heb dat lef niet, en zeker niet meer na onze val.

Gaaf Clau, super! Wij willen die foto's natuurlijk wel zien he.

Via mijn schoonzusje kwam ik bij iemand die opleiding osteo voor paarden doet, ze doet ook cranio sacraal therapie, en zocht nog een paar "oefen" paarden. Vandaag had Bjorn dus een APK/ welness dagje. Was zo leuk, ze liet me zelf ook dingen voelen hoe ze moesten bewegen, maar ook die een fractie minder bewogen zoals het hoort. Die fractie minder beweegt nu ook weer naar behoren. En verder het compliment dat ik een correct gebouwd paard heb wat lenig is. Bepaalde dingen die ze bij Bjorn deed, red de helft van de andere paarden die ze behandeld niet. Dus weer een wolkje erbij ;). Ook heeft ze hem cranio sacraal behandeld, al met al is ze bijna 3 uur bezig geweest. Ik begin steeds meer te genieten van mijn topper.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 17 feb 2012, 22:09

Foto's zullen ongetwijfeld op bokt komen, want er zit een fotoshoot bij :D

En gaaf om te zien dat ze zo met je paard bezig zijn he? Kimmie is toen bij ons op stal geweest en wij kregen ook complimentjes dat onze fjordsels zo lenig zijn

Anouska

Bericht door Anouska » ma 20 feb 2012, 10:50

JJJAAA, uitzendbureau belde net. Morgen weer aan het werk! Het is een parttime functie in de productie, deze week werk ik 2 dagen. Volgende week hoor ik allemaal nog, maar werk tussen de 8,5 uur en 25,5 uur per week.

www.fitenvitaaldier.nl
Keandra

Bericht door Keandra » ma 20 feb 2012, 13:21

woohoo
goed zo anouska, lekker weer aan het werk

ik ben een weekje thuis, heb net een rampweekend achter de rug op het werk, ben blij dat ik kan recupereren
een van onze toestellen weer kapot, zelfde probleem als een maand terug, heb alles manueel moeten doen _-:(
niet leuk

ik ga dus deze week om dat gele dekje 8)7
voor 12 euro kan ik het niet laten schieten dacht ik
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » ma 20 feb 2012, 15:42

ik zit er steeds vaker aan te denken om mijn B-tje te verkopen. Als ik met hem ga rijden krijg ik een enorme bal in mn buik, Vertrouwen is totaal kapot, ik ga er volgens mij nooit meer op durven. Geluukig heb ik rai waar ik geen moeite mee heb, waarmeeik wel alleen weg mee durf, waarmee ik wel een galopje maak, waarmee ik wel de bult op durf te crossen en er ook weer me af durf. Ook voor bink is dit zo niet leuk. Bink kan heel veel als hij iemand heeft die wel tegen zijn sterke karakter op kan. Hij is kerngezond en een sjouwer. Niet moe te krijgen.

Zo k*t
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 20 feb 2012, 16:52

Anouska lekker weer aan het werk

Sofie juist lekker vrij :D

Yvonne ik heb ook een periode niet meer op Vera durven rijden na een rare manouvre van haar voor een tractor. Sindsdien was elke tractor eng en werd het van kwaad tot erger. Tot ik op een gegeven moment weer op haar dufde te stappen en mijn vriendin naast me liep met Exel. We waren zo aan het kletsen en het waaide knoerhard. Ik had niet gehoord dat er een bus zo'n beetje op de hakken van Vera zat (bussen en vrachtwagens waren inmiddels ook gebombardeerd tot eng). Vera verblikte en verbloosde niet, toen besefte ik dat ik haar angstig maakte door mijn gedrag. We hebben nog weleens wat mindere momenten, maar normaal gesproken rijden we weer overal en nergens zonder problemen.
Misschien een idee om samen met iemand te gaan rijden die dan op Rai gaat en jij op Bink? En dan eigenlijk opstappen met het idee van als het niet gaat dan ruilen we.

Laura

Bericht door Laura » ma 20 feb 2012, 20:34

Hoi Ziggy,
ik ben de bijrijder van Yvonne voor op Raika, en we gaan er vaak samen op uit met de beide fjorden. Helaas komen we de laatste tijd niet eens op het punt om op te stappen. Bink heeft de laatste tijd z'n buien waardoor ik er helaas ook niet er op durf te stappen om daarin Yvonne te ondersteunen. Ik heb daar ook wel eens aan gedacht, maar als Bink z'n bui heeft, dan is t een compleet spring in t veld. En dan wordt hij een partijtje sterk! En dan durf ik het ook niet meer. Vooral nu ik meerdere malen gezien heb hoe hij kan zijn. (ben geloof ik ook een angsthaas geworden door se jaren heen) Maar gelukkig gaat het heel vaak wel goed, en hebben Yvonne en ik veel plezier tijdens onze ritjes. Zij op Bink en ik op Rai. Alleen speeld nu ook mee dat hij zijn energie niet echt kwijt kan door het weer en de slechte faciliteiten (zompig en bevroren bos). Ik denk dat Bink door zijn energieke punt heen moet en dat het daarna wel weer makkelijker wordt. En straks als de avonden weer langer worden kunnen we er ook weer vaker er op uit samen. Het blijft lastig zoiets. Maar 1 ding is wel zeker. Hij bedoeld het absoluut niet gemeen. Maar hij is gewoon jolig en in zijn 2e jeugd terecht gekomen ofzo...
Laatst gewijzigd door Laura op ma 20 feb 2012, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Laura

Bericht door Laura » ma 20 feb 2012, 20:36

Dit wad een foutje...
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 21 feb 2012, 19:15

Hallo Laura,

Ik kan me er wel wat bij voorstellen zoals jij het omschrijft. Ik zou ook niet graag op z'n spring in het veld stappen. Hebben jullie niet de mogelijkheid om hem van te voren te longeren? Ja ik noem maar wat hoor. Zo te lezen heeft Bink heel veel behoefte aan het voorjaar, zodat ie weer aan het werk kan.

Ik weet niet of Yvonne daar al wat over geschreven heeft, maar wat geef je hem te eten? Exel is ook een poosje onhandelbaar geweest, met rijden had ie maar 1 stand knoerhard. Totdat we verhuisd zijn en hij op ander voer kwam te staan, zonder suiker, haver en kunstmatige kleur/geur/smaakstoffen. Ik rij hem weer met 1 hand buiten en het is echt weer "Exxie Relaxxie"
Bij de oude stal kregen ze maïskuil en kuilvoer, dit werkte bij Exel echt als een turbo die niet te stoppen was

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » di 21 feb 2012, 22:01

Bink zit op het riante hooi en halve pavo koek proviant. Ong eens in de week beetje slobber. Kan het niet aan liggen. Ik ga daar niet nog meer energie in stoppen. Maar heb hem vandaag geprobeerd te longeren. Ik kan dat niet, maar ging boven verwachting goed. Kan een paard berouw tonen door heel lief te zijn?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Anouska

Bericht door Anouska » wo 22 feb 2012, 20:41

Wat een gedoe Yvonne :(:). Jammer dat je hier niet in de buurt woont, mijn instructrice krijgt iedereen over haar/ zijn angst heen, Truus (Yfke-lover) kan dat beamen. Volgens mij kan een paard zijn "excuus" aanbieden, door zijn hoofd laag te houden, dacht ik.

Hier heeft Wilfred vandaag Bjorn een ge-wel-dige bijnaam gegeven, hij zag er niet uit de viespeuk. Bjorn gaat sinds vandaag door het leven met de alias Bagger Henkie :') . Grover ook maar een bijnaam gegeven, Handige Harry.
Mijn eerste 2 werkdagen zitten erop, heb het super naar mijn zin. Nu afwachten op de planning voor volgende week, tot die tijd lekker bijkomen.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 22 feb 2012, 20:57

Yvonne dan kan het niks met het voer te maken hebben, echt iets geks of energierijks krijgt ie niet. En longeren is ook niet mijn ding hoor, dat doet Dees altijd voor me O:)

wat fijn dat je baan zo goed bevalt Anouska en Bjorn ook al zo'n smeervarken :D

Anouska

Bericht door Anouska » di 28 feb 2012, 21:39

Heb foute dingen gekocht voor Bjorn! Een neonoranje/ grijs/ neongroen halster met neonoranje touw en neongroene springschoenen. Zal morgen ff foto maken.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 28 feb 2012, 21:44

hihi, kan ie licht geven :D

Plaats reactie