Vandaag heerlijk met Britt getut en lekker even gereden, want het bakje was weer goed. Alles lekker ontspannen en ik was super trots dat het weer zo goed ging na een lange tijd.
Daarna afzadelen lekker borstelen nog wat lekkers gehad en weer de wei op.
Ik weet dat ze altijd gaat rollen dus meestal blijf ik even kijken.
Dat was vandaag maar goed ook

De dames graven zelf een gat in de wei en die maak ik al regelmatig dicht, maar nu met de vorst enzo was hij extra diep en nog wat hard. Ik zag het gebeuren (terwijl ik buiten de wei stond) lekker even nog schrapen met dr voorbeentje en hopla zo liet ze zich in het gat vallen

Maarja toen ze op haar rug lag kon ze geen kant meer op. Ze lag dus met haar 4 benen omhoog muurvast. Eerst wat gespartel, maar ze hield al heel snel op.

Nou ik er heen en ze bleef maar doodstil liggen. Bright kwam al dr vriendin redden, maarja die kon natuurlijk ook niks doen.
Ik heb eerst de situatie maar eens ingeschat en hoe ik haar het beste weer om kon krijgen. Gelukkig was de schoonzoon van de man waar de paarden staan aanwezig om aan zn tractor te sleutelen dus die maar geroepen om even te helpen. Hij bij het halster en ik maar naar de andere kant om haar een duw in de rug/kont te geven om net dat extra zetje te geven. Met veel kracht hebben we haar er net uit gekregen. Het was echt even dat laatste stukje wat ze zelf moest doen op het juiste moment en dat deed ze.
Nou gelukkig muts weer uit het gat. Pik zwart natuurlijk

Gelijk aan de slag gegaan om het gat weer te dichtten. Kom ik met kruiwagentje 2 aanzetten staat ze alweer uitgebreid met dr been dat gat leeg te schrapen ja hallo

Dus huppekee Britt bij het gat weg en ik snel nog een paar kruiwagens erin. Het zweet stond overal, maar gat is nu zo goed als dicht en nou hopen dat ze er een beetje van afblijven en morgen maar weer kijken of ik het bij moet werken.
Zo blij dat ik daar niet alleen voor stond van middag