Ik ken jouw dilemma enigszins, behalve dan dat ik niet met een fjord zit die zo domiant doet.
Ook ik zoek een oplossing voor komende tijd. Ben toch ook echt even uit de running straks. Heb in gedachten ook alles al door mijn hoofd laten gaan; pension, lease, iemand inhuren voor verzorging en alles wat je maar kunt bedenken.
Castor staat op een mega wei en alle verzorging moet ik zelf doen. Dus ook voor mij 'what to do?'.
Dus geen veranderd gedrag (zowel van mij niet als bij Castor niet), maar wel het dilemma verzorging.
Ik wil hem ook eigenlijk niet ergens naartoe brengen. Hij staat fijn waar hij staat. Het is ook echt zijn thuis. Alles is vertrouwd.
En als ik het op kan lossen door iemand in te huren (een bekende aannemer die ook al goed bekend in met Castor en de locatie) die elke dag eens bij hem kijkt, zorgt dat hij genoeg te eten krijgt, maar ook weer niet teveel gras zodra dit weer groeit, dan heeft dat mijn voorkeur.
Voor mezelf ben ik er denk ik nu wel uit dat ik het zo op wil lossen.
Daarna zie ik het wel weer.
Ik begrijp wel dat je Dakoot op z'n eigen en voor jou vertrouwde plek wilt houden.
Afgelopen zomer ging je als een speer met hem en het is denk ik goed om voor jezelf het vertrouwen te houden dat je straks weer een keer terug kunt komen op dit niveau met hem.
Maar laat hem dan vanaf nu met rust. Geef hem hooguit een aai over de bol, maar zoek geen situaties meer op wat een machtspel kan worden. Hiermee verpest je waarschijnlijk meer dan dat je straks nog goed kunt maken.
Ik snap dat mensen hier roepen: breng hem weg. Maar doe het maar eens.. Ik kan dat dus ook niet zomaar.
Uitbesteden die hap. En zo te lezen heb je dit nu voor elkaar met je stalgenootjes. Dus rust voor jou en rust voor Dakoot. En laat het los en begin pas weer met frisse moed zodra jij weer lekker in je vel en ritme zit