Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wolkj

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door wolkj » wo 08 feb 2012, 16:53

Anna schreef:
Tass schreef:Mag ik wat vragen?

Zijn hier mensen die hun fjord/paard voor een sulky hebben?
Hoe bevalt dit en wat voor merk heb je/zou je nemen?
vroeger vaak op een sulky gezeten maar ik heb toch liever een vierwieler hoor

voor mij het zelfde. Had een sulky gekocht, een paar keer mee gereden maar niet bepaald comfort hoor!
Ik ben nu blij met mijn vierwielige !
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Jowien

Bericht door Jowien » wo 08 feb 2012, 17:19

Ja zeker hebben we gesleed! Zaterdagochtend een grote slee geknutseld van ski's, een pallet, een plank en een stoel en daarna de hele middag pret gehad!
Er kan ook nog iemand achter de stoel staan, dus leuk met 2 personen op pad.

Afbeelding

Afbeelding

Zadel zat erop omdat we de slee thuis hadden geknutseld, en ik Orlinde daarheen reed onder het zadel. Was een testzadel dat ik een wek had, dus ik wilde toch even met zadel rijden, er kwam al zo weinig van het testen. Maar het borsttuig ervoor en de strengophouders achter aan het zadel (en leidsels aan het zadel gebonden mee genomen) ging het heel goed.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 08 feb 2012, 18:03

Wow wat een idee! Ga ik mn buurvrouw laten zien gaan wij ook aan de knutsel. Heb nog wel pallets. Stoel erop en gaan haha
Ziet er super uit!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Erpel

Bericht door Erpel » wo 08 feb 2012, 18:08

Dat zit nog eens luxe! Ik heb zo'n kindersleetje haha. Nooit gedacht dat er zoveel jaren sneeuw achter elkaar kwam. Volgend jaar koop ik ook een betere.

Afbeelding
Afbeelding
Was alleen mijn strengendragers vergeten mee te nemen, maar toch nog heerlijk gesleed! Stap en drafje :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Jowien

Bericht door Jowien » wo 08 feb 2012, 19:26

@cowgirlwillie: ik heb op marktplaats een set oude ski's gekocht voor 10 euro. Bindingen eraf schroeven, gaten erin boren en met bouten de pallet vastmaken. Vrij simpel maar het werkt prima.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 08 feb 2012, 19:31

Dank je voor de tip erg leuk. Heb eens een gewone slee gebruikt maar zelfs met mijn korte beentjes was het rot zitten. Dit ziet er comfortabel uit met zo'n stoel haha en pallets genoeg op de boerderij! Zou een stuk landbouwplastic eronder ook niet goed glijden? De ski's zijn wel professioneler natuurlijk...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther

Bericht door Esther » do 09 feb 2012, 04:21

Een bekend ontwerp Jowien!! Maar werkt goed he!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Bericht door Jowien » do 09 feb 2012, 15:56

@Esther: ja, dat was een goed idee van jou! Ik had Joost een foto van jouw slee laten zien als voorbeeld. De constructie werkt super.
Met een zeil kan misschien ook wel, maar dat scheurt bij de eerste hobbel. Lijkt me inder werken. Maar het is en kwestie van proberen, ski's eronder kun je altijd nog doen.
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » do 09 feb 2012, 16:07

Mijn man heeft hem nu ook gezien. Misschien gaan we een keer samen aan de knutsel. Hij vond dat ik dit soort leuke ideetjes beter in de herfst kon uitvoeren.. Tja het sneeuw is nu al bijna weg.
Landbouwplastic vond hij ook niks.
Ik gok dat als ik hem laat knutselen ik volgend jaar misschien wel een heel leuk sleetje zou kunnen hebben. Hij is ook erg goed met ijzer en lassen enzo. We gaan er eens voor.
Esther

Bericht door Esther » vr 10 feb 2012, 07:17

De skies hebben aan de voorkant natuurlijk zo'n stukje wat omhoog staat, dat loopt wat mooier, stel dat je in een hobbel terechtkomt is dat ook fijner.
Ik vind de stoel ook wel erg praktisch, je zit stabiel er daardoor is je aanleuning beter, ik was bang dat zo'n klein sleetje nog wel met horten en stoten zou gaan waarbij je ook snel al teveel in de mond zit.

Voor een paar skies/langlauflatten kun je wel naar de kringloop, kost maar weinig..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 10 feb 2012, 13:06

Dat klinkt veelbelovend Willemijn. Maar in de herfst.........het is dan nog maar de vraag of er überhaupt sneeuw komt, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » vr 10 feb 2012, 16:26

Ja nou ja dan heb je de slee alvast staan. Ik ben ook meer van nu sneeuw nu slee haha maar ja eer die af is, is de sneeuw weg. Ski kan ik dan ook rustig zoeken. Alle materiaal bij elkaar. Een tuinbankje erop is ook wel leuk. Verven. Echt iets leuks van maken.
Esther

Bericht door Esther » vr 10 feb 2012, 20:11

Wij hebben toen ook wel op stel en sprong een slee gemaakt.. De sneeuw was al bijna weer weg geloof ik.
Maar als je het blijft uitstellen, en dan als het sneeuwt weer bedenkt dat je dat wilde doen, gebeurt het nooit. Wij hadden de slee nu ook zo weer klaar staan, alleen liep Tea dus helaas niet goed.

Al zou ik nu wel vast op zoek gaan naar goedkope skies, die vind je nu beter dan in de herfst!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anna

Bericht door Anna » do 16 feb 2012, 16:17

Ik ben heerlijk met Tasja bezig voor de wagen afgelopen woensdag de eerste keer en zaterdag gaan we een groter rondje doen
:D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Jowien

Bericht door Jowien » vr 17 feb 2012, 13:07

Ik heb gisteren weer eens een rondje met de wagen gedaan, eindelijk niet meer zo ijzig koud en geen sneeuw meer. Orlinde vond het leuk, was heel braaf op mn stemhulpen. Lekker hoor, even mennen.
Anna

Bericht door Anna » vr 17 feb 2012, 18:16

Vandaag met het mooie weer toch nog even een rondje kunnen rijden en we hebben met zijn drieën genoten Tasja ik en Tamara, morgen ga ik met Sandra ik heb er nu al zin in :D :D
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » za 25 feb 2012, 15:08

Het grote rondje wat ik met Sandra heb gereden was ook weer super maar wel koud hoor (vorige week zaterdag).

Het inspannen gaat super en ben erg blij dat ik snelsluitingen heb voor de strengen en nu zag ik ook dat ze die hebben voor de broek dus die heb ik ook besteld wel zo makkelijk gaan zo los en ook weer vast.

Morgen wil ik ook weer een stukje gaan rijden maar alleen met een groom hoor alleen ga ik niet de weg op.
Laatst gewijzigd door Anna op ma 27 feb 2012, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 26 feb 2012, 09:41

Dat is alleen maar heel erg verstandig Anna. Ook als je veel ervaring hebt kunnen er zich situaties voordoen waarbij een paar extra handen onmisbaar zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » ma 27 feb 2012, 01:47

Anita schreef:Dat is alleen maar heel erg verstandig Anna. Ook als je veel ervaring hebt kunnen er zich situaties voordoen waarbij een paar extra handen onmisbaar zijn.
Ja dat is waar hoor, gister een groot rondje gedaan en Daniëlle was mee en toen we over een bruggetje moesten en aan de andere kant een rooster voor het bruggetje lag stond Tasja stil durfde er niet overheen toen is Daan er even afgestapt haar bij de leidsels gepakt en toen durfde ze wel, toen is ze weer opgestapt en zijn we verder gereden. We hebben weer heerlijk genoten en zijn ongeveer 1.5 uur op stap geweest *o/*
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » wo 29 feb 2012, 16:29

Het is erg stilletjes hier maar ik heb vandaag weer heerlijk gement met Emma, Nadia en Rianne even een rondje van een halfuurtje maar ze deed het weer super braaf hoor. *o/*

Ik had nu ook de snelsluitingen binnen voor de broek dus nu is ze nog sneller uitgespannen handig hoor ik hoef in nood nu niets meer door te snijden :D
Afbeelding
Plaats reactie