Bjorn was inmiddels alweer een aantal weken aan het "werk", grondwerk, longeren, lange leidselen omdat hij zich stierlijk verveelde.
Vorige week maandag was het zo ver, radio aan en zien wat er gebeurd. Heb er ongeveer 20 minuten opgezeten. Hij was super braaf en na 2 rondjes draven kwam ik toch echt wel tot een conclusie. Ik kan dit niet alleen! Ik voelde me onzeker, was mijn feeling en controle kwijt.
Heb daarna bij Bea (mijn instructrice/ staleigenaresse) alles eruit gehuild, zowel van blijdschap (had er eindelijk weer opgezeten) als van spanning/ onzekerheid. Samen hebben we besloten om meteen weer te lessen. We werken eraan om mijn onzekerheid minder te maken/ weg te nemen en mijn feeling/ controle weer terug te krijgen. Door de onzekerheid is mijn houding ook om te huilen, kruip helemaal in elkaar.
Momenteel rijd ik alleen nog met de les, Bjorn werkt dan ook nog aan de hand.
Vandaag mijn 2e les gehad. Ging duidelijk een stuk beter als vorige week. Was zelf ontspannender, begon weer praatjes te krijgen en ben helemaal happy

Bea was ook tevreden over hoe het ging en zei nogmaals dat ik blij moest zijn met zo'n heerlijk braaf dier