Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
pluk
Bericht
door pluk » do 02 feb 2012, 08:23
Nathalie schreef:Wat staat hij er lekker ruig bij...volgens mij zou hij trouwens best erg lange manen kunnen krijgen?
Okay....Jilly en Ilona..jullie gaan dus met mij mee"trainen"

voor een impulsrubriek endurance rit?? Ergens een mooie locatie uitkiezen en een weekend van maken?
Ik kan vast mijn vader wel lief aankijken om me een keertje ergens heen te brengen (en graag ook weer ophalen

)
seniorensporter???

Ik wilde liever bij de flierefluiters ingeschaard worden
Als jullie dat weekend nou in het mooie noorden plannen (endurance grolloo) dan wil ik met Pluk ook wel meerijden

. Ben alleen niet zo mobiel dat ik pluk echt ver kan verplaatsen (of ik moet hier al ergens een B-vrachtwagentje kunnen huren/goedkope paardentaxi). Kan je de andere dag in dat weekend een mooie rit maken op het balloerveld.
-
Ilona
Bericht
door Ilona » do 02 feb 2012, 08:52
Nathalie schreef:trouwens, mijn bedoeling was meer dat jullie in jullie respectievelijke "ginder" oefenen en dat we samen een kennismakings-endurance rijden

.
Maar Nathalie... 'ginder' oefenen of gezamelijk een bixie-endurance rijden staat voor ons toch gelijk? Als we zelf gaan oefenen hoeven we geen bixie meer te rijden
Weg flierefluit-aspect...
Eeuhm Pluk.. wij naar het noorden afreizen..."Wij" Flevo'se polder, bijna Zeeland en België bewoners... Als we ooit al bij elkaar zien te komen met de paarden zal dat vast niet in het hoooge noorden worden

We zijn allemaal zo goed als trailer - of sterke auto loos
@Jilly, je kan inderdaad écht niet aankomen op een keuring met een fjord met én een kol én half-fluffy-lange manen..

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
dees1980
Bericht
door dees1980 » do 02 feb 2012, 12:04
Viv fijn dat je weer wat mag opbouwen als de bak wat zachter is.
Eef dat is snel gegaan , fijn dat je een huisje hebt gevonden !
Jilly wat staan ze er heerlijk bij

Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » do 02 feb 2012, 15:02
Ilona schreef:......We zijn allemaal zo goed als trailer - of sterke auto loos
wat zijn wij ook een "zielig zooitje" paardeneigenaren eigenlijk

.... bijna 6 jarige paarden die net zadelmak zijn, geen trailer, geen stoere 4 wiel-aandrijf-jeep of nog beter...een busje
Maar Ilona, wacht even...je wilde dus gewoon zo 'hoepsefloeps' een endurance-bixie gaan rijden dat is wel weer heel ruig alhoewel..het is 25 kilometer, moet kunnen als ik Cos de laatste 10 kilometer draag

??? Jij hebt makkelijk praten trouwens, jij hebt een bijrijdster die Castor up to conditie houdt, al heb ik ook met Cayleigh afgesproken dat zij voorlopig Cos rijdt en dat ik dan als ik in m'n up naar stal ga P.C. voor de wagen neem

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Ilona
Bericht
door Ilona » do 02 feb 2012, 16:48
Ooh.. Ik dacht dat een bixie-endurance gewoon een veredelde buitenrit was... Maar je moet nog echt veel kilometers afleggen ook! 25 kilometer...het is zeker niet de bedoeling daar dan 2 of 3 dagen over te doen?
Hmmm Castor loopt niet rad... Dacht gisteren (en misschien zelfs eergisteren al) iets anders in zijn loopje te zien. De wei is knetterhard bevroren dus dacht eigenlijk, die paar meter dat ik hem zag lopen, dat hij voorzichtig liep door de ongelijke ondergrond.
Maar vanmiddag zag ik hem ook wat trekken met zijn achterbenen... Is nie goed nie.. Zal hij spierbevangen van de kou kunnen raken? Hij staat altijd buiten.. Bah. Morgenochtend nog maar even kritisch kijken en ander DA maar om raad vragen.
Straks moet hij nog op stal met een dikke deken op!
Hoop dat t mee valt, maar zit me niet lekker...
Castor
-
Viv
Bericht
door Viv » do 02 feb 2012, 17:21
Ilona schreef:Ooh.. Ik dacht dat een bixie-endurance gewoon een veredelde buitenrit was... Maar je moet nog echt veel kilometers afleggen ook! 25 kilometer...het is zeker niet de bedoeling daar dan 2 of 3 dagen over te doen?

.
Uuuuhhhmmm nee

Graag binnen uurtje of 3,5 binnenkomen
Waarom ga je niet Enjoy-the-riden? Daar mag je wel langer over doen en vaak gaat het over hetzelfde parcours als een endurance (Wateren iig wel en Leersum volgens mij ook)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Ilona
Bericht
door Ilona » do 02 feb 2012, 19:27
Was maar grapje Viv

Als ik beetje met Castor zou kunnen gaan trainen dan lijkt 'echt' endurance me ook super gaaf!
Enjoy-the-ride is inderdaad ook niet verkeerd.
Maar (buiten de zwangerschap nu om) heb ik helaas zelf teveel lichamelijke klachten (whiplash) om dingen als een endurance te kunnen rijden. Wie weet ooit nog eens. Maar als het bij gewoon leuke lange buitenritten blijft ben ik ook dik tevreden. Geniet ik ook enorm van.
Dingen als een endurance of enjoy the ride is dan juist weer extra leuk omdat je op andere en leuke locaties komt.
Castor
-
Ilona
Bericht
door Ilona » do 02 feb 2012, 19:33
Net Castor nog op stal gaan zetten.. Zat me niet lekker. En ik had wel gelijk. Arm dier heeft echt hele erge zere benen...
Hij wilde niet eens de wei uit komen, de schuur in! Moest hem echt een halster omdoen om hem mee te krijgen. Dat is echt ZO niet Castor. Normaal is het een kwestie van hek open zetten en aan de kant springen. Hij is altijd als eerste binnen. Zelfs met rammelen van brokjes wilde hij niet komen

Linksvoor liepmhijmhet slechtste op. Leek ook iets verdikking boven de kogel te zitten. Maar zijn achterbenen leek hij ook niet goed neer te willen zetten.
Ben bang dat het iets is als spier- of hoefbevangen... Mooi balen in ieder geval!
Nu met staldeken in een lekkere laag stro weggezet. Morgenochtend maar weer kijken en DA bellen waarschijnlijk.
Castor
-
Jilly
Bericht
door Jilly » do 02 feb 2012, 19:47
Ahh, arme Castor! Hopelijk is het niet te erg...
Poeh 25 km in 3,5 uur?

Ik weet nog dat we met de 30 km in Hoenderloo (jub. 2005) bijna 6 uur onderweg waren. Dat vond ik snel genoeg hoor!
Toen we op weekend waren in Limburg hebben we een paar tochten gedaan van 15 à 20 km en dat vond ik toch wel erg ver haha
Haha Ilona, als ik zo op de keuring verschijn word ik waarschijnlijk 'vriendelijk' doorverwezen naar de haflingerring verderop
Enneuh, qua reizen. Ik denk dat ik al héél blij mag zijn als ik ooit eens in het verre Goeree-Overflakkee geraak, laat staan in Drenthe

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » do 02 feb 2012, 19:59
arme Castor...hij lijkt last te hebben van alle 4 zijn benen dan Ilona? Hopen dat het morgenochtend allemaal mee blijkt te vallen...was het ook warm (de verdikking etc.)?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
Ilona
Bericht
door Ilona » do 02 feb 2012, 20:43
Hij stond niet met volle gewicht op linksvoor. Hier leek dan ook een verdikking te zitten boven de kogel en was ook gevoelig. Ook voelde zijn been daar iets warmer. Mocht er ook liever niet aanzitten.
Maar op zijn achterbenen leek hij ook niet met zijn volle gewicht op te willen staan.
Plus het niet uit de wei naar de schuur willen komen is echt echt zó niet Castor! Als het om een kleine verstapping zou gaan, zou hij het nog wel presteren om op 3 benen binnen te komen. In de schuur is het leuk!

Het liefst in volle galop naar binnen. Nu kwam hij net tot het hek van de wei.. Daarna tot achterkant schuur. Kreeg hem toen nog 3 meter mee met rammelende voerbak tot hij besloot ook niet meer voor eten te gaan lopen. Uiteindelijk wilde hij aan het halster wel mee. Is nie goed nie...

Castor
-
Peertje
Bericht
door Peertje » do 02 feb 2012, 22:17
Beterschap voor Castor!!!

Capone (KWPN), Beer en Grijze

-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » vr 03 feb 2012, 07:24
Lijkt het al iets beter?
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » vr 03 feb 2012, 07:28
Oh wat balen Ilona. Hopelijk is het niks ernstigs en knapt je lieve kerel snel weer op. Heel veel beterschap voor hem en voor jou een dikke

.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
pjotr_nientje
-
Contacteer:
Bericht
door pjotr_nientje » vr 03 feb 2012, 07:37
Arme castor....
Hoe lijkt het deze ochtend?
Beterschap voor je mannetje

-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » vr 03 feb 2012, 12:28
-
Jilly
Bericht
door Jilly » vr 03 feb 2012, 12:41
Ben je ook een koudbloed Nathalie? Ik ben niet zo happy met de opkomende sneeuw haha
Maar veel plezier met sleeën en geen benen breken he!
-
Ilona
Bericht
door Ilona » vr 03 feb 2012, 19:32
Sneeuw en Nederland gaan echt niet samen... 3 vlokjes sneeuw en heel het land ligt weer op z'n gat... Pfff. Gelukkig hoefde ik net ver of over de snelweg vandaag!
Castor ging vanmiddag wel weer iets beter dan gisterenavond. DA is nog wel geweest. We konden nu goed zien dat het probleem echt alleen linksvoor zit. Gisteren danste hij nog op al z'n benen (waarsch door verkeerde belasting en kou).
Linksvoor is flink verzwikt. Zit verdikking boven de kogel. Hadden we gisterenavond ook opgemerkt.
De andere benen ook nog goed gecheckt, maar daar lijkt geen probleem te zitten. Spieren leken mooi zacht (niet spierbevangen) en hoefbevangen leek het ook niet.
Wel dus nare verzwikking aan voorbeen. Leek nu op eerste zicht niet op peesblessure, maar voorlopig even een week aankijken.
Mag een week op stal met paar keer per dag beetje lopen. Wei is te hard en ongelijk, dus daar beter even uithouden. En rennen in de wei bijv mag hij ook even niet en je weet nooit wat ze allemaal uit gaan vreten als ze eenmaal in de wei staan.
Metacam gekregen voor een dag of 5 (pijnstiller en ontst. remmer) en na een week zou ik duidelijk verbetering moeten zien anders.... dan moeten we verder gaan zoeken...
Maar heb goede hoop! Go Castor!
edit: schoot me vanmiddag te binnen dat hij ergens vorig jaar ook kreupel liep. Heb het even opgezocht op FW en was vorig jaar half januari... Ook precies tijdens die hele natte periode (waarin het nu dus waarschijnlijk ook begonnen is)! Kan niet terugvinden welk been het toen was. Weet alleen nog dat het ook voor was, maar of het hetzelfde been was? Wel iets om in mijn achterhoofd te houden!
Laatst gewijzigd door
Ilona op vr 03 feb 2012, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Castor
-
Ilona
-
Jilly
Bericht
door Jilly » vr 03 feb 2012, 20:50
Damn, ik heb er ook niet meer aan gedacht gisteren
Gelukkig is het geen spier- of hoefbevangen. Hopelijk is het na een weekje rust weer beter. Arme Cassie toch.
Ik zie er echt tegenop om morgenvroeg naar Hay te gaan. Die staan tegen zo'n eng, smal straatje met beken aan de kant. Hoop maar dat ik niet ga schuiven pff.