Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Ze nemen de glijtijd wel heel letterlijk bij jullie trouwens met die temperaturen van komende week. Gelukkig woon je tegenwoordig op 'glij-afstand- van je werk!
Slaap lekker!
Slaap lekker!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

De helft van de veestapel is nog maar geknipt. Jeroen heeft erg last van zijn rug omdat hij afgelopen donderdag op een andere lokatie van zijn werk op een verkeerde stoel heeft gezeten. Dan speelt de hernia weer even op. Hopelijk zijn de anderen volgend weekend aan de beurt.
En nee, Fendora is nog steeds niet verkocht. Van 't voorjaar maar weer proberen.
Ik merkte dat met mennen ook wel dat als je voor jezelf bezig bent met dressuur mennen dat je er al snel 'klaar' mee bent. Net of je dan niks meer weet te verzinnen om te oefenen. Terwijl een uur menles zo voorbij is.
En nee, Fendora is nog steeds niet verkocht. Van 't voorjaar maar weer proberen.
Ik merkte dat met mennen ook wel dat als je voor jezelf bezig bent met dressuur mennen dat je er al snel 'klaar' mee bent. Net of je dan niks meer weet te verzinnen om te oefenen. Terwijl een uur menles zo voorbij is.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Grappig dat jullie het 'dressuren' zo saai vinden en mensen zo van elkaar kunnen verschillen!
Ik ben juist na een uurtje op buitenrit wel weer uitgekeken en heb dan echt zoiets van 'en nu?!'
Met dressuren in de bak met Capone rijd ik juist met gemak een uur en vaak ook langer, afhankelijk van hoe het rijden gaat.
Ik heb wekelijks een half uur privéles en daaraan vooraf rijd ik dan zeker minimaal al een half uur, zodat we in de les ook gelijk goed aan het werk kunnen. Nou is Capone ook wel een beetje een dieseltje en ik rijd hem maar vier keer in de week.
Peer vindt alleen maar rondjes hobbelen in een bak erg saai, maar de oefeningen waar hij goed over na moet denken juist weer erg leuk. Met hem doen we dus juist veel afwisselende dressuuroefeningen. Denk dat Peer nu gemiddeld vijf keer in de week zo'n drie kwartier wordt gereden. Dan vindt Robbert het vaak wel weer lang genoeg geweest.
Ik ben juist na een uurtje op buitenrit wel weer uitgekeken en heb dan echt zoiets van 'en nu?!'

Met dressuren in de bak met Capone rijd ik juist met gemak een uur en vaak ook langer, afhankelijk van hoe het rijden gaat.
Ik heb wekelijks een half uur privéles en daaraan vooraf rijd ik dan zeker minimaal al een half uur, zodat we in de les ook gelijk goed aan het werk kunnen. Nou is Capone ook wel een beetje een dieseltje en ik rijd hem maar vier keer in de week.
Peer vindt alleen maar rondjes hobbelen in een bak erg saai, maar de oefeningen waar hij goed over na moet denken juist weer erg leuk. Met hem doen we dus juist veel afwisselende dressuuroefeningen. Denk dat Peer nu gemiddeld vijf keer in de week zo'n drie kwartier wordt gereden. Dan vindt Robbert het vaak wel weer lang genoeg geweest.

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Ik ben ook een buitenrijder, in de bak heb ik idd ook na een poosje dat ik zoiets heb van...tja..en nu? Cayleigh vermaakt zich altijd prima in de bak (helemaal als ik een hindernis opzet
)
Het grappige is dat ik in de bak wel leuker vond sinds ik het proefje van cayleigh (bixie AA (helemaal het niveau van Cos en mij dus
) uit m'n hoofd ken....

Het grappige is dat ik in de bak wel leuker vond sinds ik het proefje van cayleigh (bixie AA (helemaal het niveau van Cos en mij dus

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Bestaat er niet zoiets als bixie wedstrijden voor volwassenen 

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
@Jilly: Ja, dat bestaat in Nederland in ieder geval wel: de KNHS Impulsrubrieken! 
Edit:
Van de KNHS website:
De Impulsrubrieken zijn geschikt voor verschillende paardensporters zoals bijvoorbeeld:
- Recreatieve ruiters/menners die maar incidenteel en op lager niveau wedstrijd willen rijden.
- Ruiters/menners die op latere leeftijd beginnen en (met name in het springen) moeite hebben met de hoogte/zwaarte van het wedstrijdniveau.
- Ruiters/menners die wel in willen stappen in de sport, maar nog geen lid zijn van een KNHS vereniging of FNRS manege.
- Ruiters/menners die vrijblijvend kennis willen maken met een andere discipline van de paardensport op laag niveau.
- Ruiters/menners met een beperking voor wie de reguliere wedstrijdklassen soms niet haalbaar zijn.
- Jongeren die te oud zijn voor Bixie wedstrijden maar nog niet toe zijn aan het reguliere wedstrijdniveau.
- Seniorensporters.

Edit:
Van de KNHS website:
De Impulsrubrieken zijn geschikt voor verschillende paardensporters zoals bijvoorbeeld:
- Recreatieve ruiters/menners die maar incidenteel en op lager niveau wedstrijd willen rijden.
- Ruiters/menners die op latere leeftijd beginnen en (met name in het springen) moeite hebben met de hoogte/zwaarte van het wedstrijdniveau.
- Ruiters/menners die wel in willen stappen in de sport, maar nog geen lid zijn van een KNHS vereniging of FNRS manege.
- Ruiters/menners die vrijblijvend kennis willen maken met een andere discipline van de paardensport op laag niveau.
- Ruiters/menners met een beperking voor wie de reguliere wedstrijdklassen soms niet haalbaar zijn.
- Jongeren die te oud zijn voor Bixie wedstrijden maar nog niet toe zijn aan het reguliere wedstrijdniveau.
- Seniorensporters.

Laatst gewijzigd door Peertje op ma 30 jan 2012, 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Zo onnozel was mijn uitspraak dus niet
Van dat bestaan wist ik niks af haha. Van het wedstrijden rijden in z'n geheel niet trouwens.

Van dat bestaan wist ik niks af haha. Van het wedstrijden rijden in z'n geheel niet trouwens.
Gaat voor Jilly misschien nog wel op maar .....ehm......*kijkt naar rimpels en kraaiepoten*...denk dat 'm dat voor mij niet meer gaat wordenPeertje schreef:@Jilly: Ja, dat bestaat in Nederland in ieder geval wel: de KNHS Impulsrubrieken!
Edit:
Van de KNHS website:
- Seniorensporters.

Zonder gekheid wil ik trouwens wel ernstig graag een keer een impuls endurance rijden....hier nog iemand toevallig??? En dan liefst niet zo'n Fjord die 80 km per uur loopt met 2 hoeven in z'n/haar neusgaten

Ik pas namelijk prima bij
Recreatieve ruiters/menners die maar incidenteel en op lager niveau wedstrijd willen rijden.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Gelukkig is het ook voor de wat minder jeugdige ruiters...Nathalie schreef:Gaat voor Jilly misschien nog wel op maar .....ehm......*kijkt naar rimpels en kraaiepoten*...denk dat 'm dat voor mij niet meer gaat wordenPeertje schreef:@Jilly: Ja, dat bestaat in Nederland in ieder geval wel: de KNHS Impulsrubrieken!
Edit:
Van de KNHS website:
- Seniorensporters.

Godzijdank, ik mag ook nog meedoen 

Zo even opwarmen na een verkleumde ochtend op de praktijk. Knulletje heeft zich prima gedragen, nu maar half roesje gehad en nog steeds diep in dromenland (logisch dus dattie vorige keer met de dubbele dosis bijna knock-out ging). Pees was super, nog wel kleine overbelasting te zien maar moeten als de bak weer ontdooid is verder gaan met opbouwen. Goed schema meegekregen en goede uitleg. Ook uitleg wat te doen als pees weer wat opliep, ook wel handig. Volgende scan pas weer over 3 maanden en dan mogen we er waarschijnlijk ook galopje bij gaan pakken. Maar dat zien we dan wel. Voor nu iig de draf op gaan bouwen om de vezeltjes te herprogrameren.
Mijn zelfgefokte Ctje is van eigenaar veranderd...
Gaat 25 februari naar zijn nieuwe eigenaar...
Snel gegaan.. wel fijn voor zijn huidige baasje...!!
Hoop van hem te gaan horen hier op FW, aangezien haar stalgenootje hier met 2 fjorden actief is
Gaat 25 februari naar zijn nieuwe eigenaar...
Snel gegaan.. wel fijn voor zijn huidige baasje...!!
Hoop van hem te gaan horen hier op FW, aangezien haar stalgenootje hier met 2 fjorden actief is

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Hmmm flierefluits endurance... Dat zou nou echt wat voor Castor en mij zijn 
Om mee te beginnen uiteraard. Uiteindelijk na 80 flierefluit-endurance-ritten te hebben gemaakt kunnen we ook wel door voor het echte werk
Impulsrubrieken.. Klinkt me als muziek in de oren
Snel gegaan Eef! Maar dat is dan ook wel een heule knappe C! Zou zeker leuk zijn als we die hier nog zouden kunnen volgen.

Om mee te beginnen uiteraard. Uiteindelijk na 80 flierefluit-endurance-ritten te hebben gemaakt kunnen we ook wel door voor het echte werk

Impulsrubrieken.. Klinkt me als muziek in de oren

Snel gegaan Eef! Maar dat is dan ook wel een heule knappe C! Zou zeker leuk zijn als we die hier nog zouden kunnen volgen.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

Ik schaar me nog maar onder de jongeren die te oud zijn voor bixies te doen ja 
Zo'n flierefluit endurance lijkt me nog wel eens leuk ja. Ben wel slecht mobiel vanaf volgende week. Auto bijna verkocht en trailer ook te koop. Heb al wel gelezen dat bij ons in het dorp een bedrijfje zit wat een B-vrachtwagentje verhuurd. Moet nog eens informeren achter de voorwaarden (meestal komt zoiets wel achterlijk duur uit), maar als het zou meevallen ga ik daar toch een stuk geruster mee op weg dan met een trailer.

Zo'n flierefluit endurance lijkt me nog wel eens leuk ja. Ben wel slecht mobiel vanaf volgende week. Auto bijna verkocht en trailer ook te koop. Heb al wel gelezen dat bij ons in het dorp een bedrijfje zit wat een B-vrachtwagentje verhuurd. Moet nog eens informeren achter de voorwaarden (meestal komt zoiets wel achterlijk duur uit), maar als het zou meevallen ga ik daar toch een stuk geruster mee op weg dan met een trailer.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Volgens mij kan ik ook door onder het kopje ;seniorensporters
voel me dan wel erg oud worden zo
Da's mooi snel gegaan Eef

voel me dan wel erg oud worden zo

Da's mooi snel gegaan Eef

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
En dan zijn wij natuurlijk nieuwsgierig naar wie Caya toegaat en wie dan die FW-er met 2 Fjorden is, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Nien, als jij al een seniorensporter bent. Hoe lang heb ik dan nog te gaan als junior?
jij geeft me geen moed hoor!
Ik ben na het werk nog even bij Hay geweest. Was al vrij donker en m'n gsm kan beweging niet aan. Maar toch een soort van sneeuwfoto haha

En hun tijdelijk verblijf, in de bak

Ik ben na het werk nog even bij Hay geweest. Was al vrij donker en m'n gsm kan beweging niet aan. Maar toch een soort van sneeuwfoto haha

En hun tijdelijk verblijf, in de bak

Wat staat hij er lekker ruig bij...volgens mij zou hij trouwens best erg lange manen kunnen krijgen?
Okay....Jilly en Ilona..jullie gaan dus met mij mee"trainen"
voor een impulsrubriek endurance rit?? Ergens een mooie locatie uitkiezen en een weekend van maken?
Ik kan vast mijn vader wel lief aankijken om me een keertje ergens heen te brengen (en graag ook weer ophalen
)
seniorensporter???
Ik wilde liever bij de flierefluiters ingeschaard worden

Okay....Jilly en Ilona..jullie gaan dus met mij mee"trainen"

Ik kan vast mijn vader wel lief aankijken om me een keertje ergens heen te brengen (en graag ook weer ophalen

seniorensporter???

Als ik er geraak wil ik wel eens mee oefenen. Wel op voorwaarde dat we een tussenstop met ijsjes houden 
Haha, ja volgens mij is hij er heel geschikt voor. Z'n manen zien er nu echt niet uit. Ze vallen tegelijk open en naar voor, leeeeluk!
Ofwel ga ik deze zomer naar de keuring (maar Louis maakt me bang haha) en moet hij er netjes voorstaan of anders ga ik toch maar eens kijken hoe dat staat. Afknippen kan altijd nog he

Haha, ja volgens mij is hij er heel geschikt voor. Z'n manen zien er nu echt niet uit. Ze vallen tegelijk open en naar voor, leeeeluk!
Ofwel ga ik deze zomer naar de keuring (maar Louis maakt me bang haha) en moet hij er netjes voorstaan of anders ga ik toch maar eens kijken hoe dat staat. Afknippen kan altijd nog he

Ik zeg...GA VOOR ANDERS!Jilly schreef:Als ik er geraak wil ik wel eens mee oefenen. Wel op voorwaarde dat we een tussenstop met ijsjes houden

trouwens, mijn bedoeling was meer dat jullie in jullie respectievelijke "ginder" oefenen en dat we samen een kennismakings-endurance rijden