In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Reinou » vr 27 jan 2012, 10:39

Ik geloof niet dat Finnea ooit onder de hengst gaat...dan kunnen mijn zenuwen niet aan O:)
Maar anders had ik Anton of Karant voor haar gekozen.

Leuk alle keuringsplannen! Finna gaat naar Roden toe :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » vr 27 jan 2012, 16:45

Floyd voelt zich zo te zien wel helemaal thuis bij jullie, leuk!

Hier ook geen dekplannen. Ik vind twee paarden wel genoeg.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 27 jan 2012, 18:50

ze lijken echt wel op elkaar Nikky :)) Leuk man!

Ben ook blij dat Fatoush ruin is, kom je niet in de verleiding te gaan fokken, haha
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 27 jan 2012, 21:51

Oh, schei uit.. Fjella zal het voorjaar of zomer ofzo wel naar Wanneperveen gaan voor haar opleiding en dan wordt het nog een dobber om haar leeg te laten, hihi!!!
Anton leek me wel gaaf erop, maar ook Drafur wel!! Manus kan niet en Dingo en vooral Timor ook niet helaas pindakaas.. Alm was ook nog leuk geweest, kan volgens mij ook prima en kans op een witte..
Hermansen zou ook nog kunnen, ook interessant.. (En voor Hannibal heb ik ook een zwak)
Ik kan nog niet echt zeggen dat er een niet meteen op Fjel zou passen.. Misschien moet de hengst wat kleinere koppies geven, hihi en een minder dikke schedel, haha!!! Misschien nog iets meer souplesse in de draf.. En zebrastrepen, haha!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » vr 27 jan 2012, 22:34

Ik had Finnea toch wel een keer onder de hengst zien gaan :)

Met al die verbeterpunten bij Fjella zou je bijna gaan afvragen waarom ze zulke mooie punten kreeg op de keuring :D
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 28 jan 2012, 16:26

Ferro dient zelf als bijzettafeltje voor de borstel die Jeroen gebruikte om zijn manen te knippen.
Afbeelding
Foto met zijn nieuwe coupe staat nu in de beginpost. Geen hoogstandje hoor, zowel qua foto niet als qua knipkunst niet.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 28 jan 2012, 17:48

Ferro ziet er goed uit Anita!! Wat een prachtig koppie zit erop :L Wat zijn je plannen met hem dit jaar of heb ik daar overheen gelezen?

Welke hengst zou jij erop zetten Dennis? :D

Finnea d'r voetje is weer 100% goed +:)+ Enorme opluchting dat het uiteindelijk zo vlot over was, ook al leek het daar de 1e dagen niet naar. Alleen heeft ze toch weer behoorlijk last van het wisselen, ze staat maar wat te prutsen met haar kuil... Dus vandaag weer een portie slobber gegeven, wat vindt ze dat toch lekker!

Ook nog een stukje gewandeld vanmiddag. Mevrouw was een beetje explosief O:) Maar met dank aan het touwhalster kan ik haar dan toch vrij goed onder controle houden. Geweldige uitvinding! Ze had alleen een flinke uitspatting toen er een fietser voorbij kwam. Stond ze op d'r achterbenen. Pfff wat een portret. Dus ik even flink brullen en toen was het weer klaar... Wel apart trouwens, hoe druk ze ook is als we voorwaarts gaan, zo snel is ze weer relaxt als ik haar even stil laat staan.

Uiteraard nog een fotootje van gemaakt met mijn telefoon. Knapperd!
Afbeelding

En nog gauw een paar plaatjes van de afgelopen week om het af te leren ;)
Afbeelding

Afbeelding

_O-
Afbeelding

Gwynna d'r favo spelletje O:) helaas een beetje onscherp
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 28 jan 2012, 18:19

Fijn dat Finnea's voet weer genezen is!
Ze staat weer mooi op de foto.

Ferro ziet er prima uit! Handig hoor, zo'n tafeltje :D .

Fenna is ook aan de wandel geweest vandaag. Ze had aardig de vaart erin.
Een nadeel is wel dat de paarden waar ze bij en naast staat allemaal gaan rennen. Nu geeft Fenna er niks om, maar ik ben bang dat ze door de draden gaan.
Odette&Fenna
Dennis

Bericht door Dennis » za 28 jan 2012, 18:43

Ik vind Karant wel een goede keuze voor Finnea (heb alleen niet naar papier/inteeltgekeken en ken zo haar punten van de keuring niet)
Lindy

Bericht door Lindy » za 28 jan 2012, 21:18

Tussendoor ook weer eens een Finn update, maar alleen tekst en (nog) geen foto's:
Inmiddels staat hij zo'n 3 weken op stal, weiland was veel te blubberig dus dat ging hem niet worden. Overdag kon hij met zo'n 8 anderen in de buitenbak. Maar Finn heeft een hobby, zo'n 4 a 5 keer per uur dook hij onder het draad door en ging hij aan de wandel over het erf. Hij heeft het ruim 2 weken met alleen even losgooien in de binnenbak moeten doen tot ik er van de week weer was en constateerde dat hij niet buitenstond. Na een explosie van bokken, racen en bokkesprongen in de binnenbak van bijna een kwartier de stalhouder gesproken. Een extra draadje bij de buitenbak gemaakt en nu blijft hij er wel in en kan hij gewoon weer hele dagen naar buiten.
Zelf is hij erg druk, zeer eigenwijs, lekker smerig, hard bezig zijn winterjas uit te trekken en zoals iedereen zegt die hem een tijdje niet gezien had echt onwijs gegroeid!! Hij is nog steeds smal en puppy, maar vrees dat hij smal en kort (in de rug) zal blijven. Qua hoogte doet hij absoluut niet onder aan de andere fjorden waar hij mee buiten staat (o.a. Celinde en Cindy). Als die manen ontploffing een beetje is bijgewerkt zet ik hem uitgebreid op de foto en zal ik hier ook wat plaatsen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
foss

Bericht door foss » zo 29 jan 2012, 06:53

Wat is Finnea toch knap en wat heeft ze een mooi koppie, hoe ouder Fjellko wordt hoe meer hij weg krijgt van Timor hij wordt zo mooi en gaat steeds beter bewegen ben erg wijs met hem.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 29 jan 2012, 08:08

(Nog) geen dekplannen met fayah
mocht het ooit zover komen dan zou ik rood of grijs wel heel gaaf vinden

finnea heeft een prachtig koppie, fijn dat het weer beter gaat

fayah loopt al wat beter dus hoop dat we morgen groeb lixht hebben dan kan fayah befinnen met kleuterklas :D
Dennis

Bericht door Dennis » zo 29 jan 2012, 08:39

Wat versta je onder kleuterklas Nadine? Ik zou haar denk ik de komende maanden nog even lekker met rust laten, woensdag kon ze nog geen 5 minuten lopen las ik in de andere topic en nu heb je het over de kleuterklas...... Vooral met een been/hoefstand die niet optimaal is zou ik haar vooral heel veel tijd geven om uit te groeien. Ik neem aan dat de bedoeling van het beslaan is, dat langzaam aan haar stand gecorrigeerd wordt en dat dat niet na een keer beslaan al 100% is?
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 29 jan 2012, 10:10

dendola schreef:Ik vind Karant wel een goede keuze voor Finnea (heb alleen niet naar papier/inteeltgekeken en ken zo haar punten van de keuring niet)
Laat ik daar nou ook direct aan gedacht hebben Reinou toen je die vraag aan Dennis stelde, haha. Maar ja, ik ben dan ook niet bevooroordeeld, heb er al 2 van lopen en een 3e op komst. Ik ben echt gek van die hengst. Het is dat we besloten hebben Meline dit jaar niet te laten dekken maar anders werd het weer Karant.

Fijn trouwens dat de voet van Fin weer helemaal in orde is en dat gebitprobleem is gelukkig ook maar van tijdelijke aard.
Mooi strak boogje heb je er weer in zitten, daar kan die van Ferro echt niet aan tippen, haha. Dat was even roets, roets, als het maar weer kort is. Mocht je zin hebben een keertje te komen knippen nu je een autootje hebt, je bent van harte welkom hihi.

Laat ik Ferro hier ook maar even in zijn geheel hier neerzetten. Eigenlijk gisteren niet aan gedacht.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben wel erg benieuwd Lindy hoe Finn er nu uitziet dus niet te lang wachten hoor met die foto's. Finn heeft net als Fugo en Freyr toch wel een speciaal plaatsje bij mij. Ze hebben hier tenslotte een hele winter gewoond.

Fayah zou ik idd voorlopig maar even helemaal met rust laten Nadine, sluit me volledig aan bij de woorden van Dennis en voeg er ook niets aan toe.

Marion, het wordt denk ik ook wel weer eens tijd voor Fenna foto's. Is al weer lang geleden dat we haar gezien hebben.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 29 jan 2012, 10:30

Finnea zou ik ook eerder voor Karant gaan als voor Anton. Ze hoeft volgens mij niet beknopter toch? Dan heeft Karant meer gelijndheid....maar denk dat er voor Finnea nog wel meer leuke kandidaten te vinden zijn O:) Ze kan van zichzelf qua type denk ik wel een hoop hengsten 'hebben'. Zo zou ik bijvoorbeeld ook een Hermansen met haar denk ik wel aandurven :j. En wil je een echt steviger type behouden is Alm misschien ook niet gek. Drafur moet je liggen, maar zou qua bewegingen, lengte en stokmaat ook zeker een aanvulling zijn en van hem weten we vooralsnog ook dat hij behoorlijk naar de merrie kan fokken. Van alle nakomelingen tot dusver vind ik tenminste dat je érg veel van de merrie er in terug ziet, alleen de stokmaat is toegenomen en de bewegingen zijn nog even een stap extra qua souplesse en ruimte (daarom ook érg benieuwd naar de combi met Flam!!).

Hi Karin, leuk je reactie zo te lezen, geloof dat ik je die voorspelling al eens gedaan had :D....mare...binnenkort weer eens foto's??

Gwynna weet zo te zien ook wel hoe ze haar achterhand moet trainen.

Flam hier op de foto maar moeten nog even op de computer gezet, niet echt florisant, menn wat een haar (en modder :=...stelletje smeervarkens zijn het daar ook) maar stel ik zou die scheren *absoluut niet van plan hoor* dan kun je er denk ik wel een dekbed mee vullen...helemaal naast Wolly is dr hoofd geen gezicht. Wol met haar deftige uitstraling en zij met gewoon..een mega haarbaard...oeps.
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » zo 29 jan 2012, 10:39

Ja Annabel, je heb helemaal gelijk maar daar geloofde ik van de zomer niet in toen dacht ik meer welke slager ga ik bellen :D

Leuk al die dekplannen is altijd zo'n leuke voorbereiding.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 29 jan 2012, 11:10

@ dennis
misschien kun je eerst even mijn antwoord afwachten met wat ik bedoel met kleuterklas voordat je zelf gaat speculeren over wat ik met kleuterklas bedoel
Ik wil het wandelen weer op gaan pakken en NH lessen gaan volgen
overigens kun je bij ZB lezen dat ze al een stuk beter loopt en dat ik het gewoon voor de zekerheid laat checken, dat betekend dat als er niks is en dus alles OK is we weer RUSTIG aan kunnen gaan oppakken met wandelen e.d

En wat JIJ zou doen moet jij inderdaad doen Ik doe het op deze manier
Anna

Bericht door Anna » zo 29 jan 2012, 13:24

Fugo vanmorgen even lekker gepoetst en even in zijn bekkie gekeken :o :o een heus fietsenrek hoor, zal van de week zijn manen weer even doen en dan een foto maken voor het beginpost.

Nadine ik begrijp Dennis wel hoor en zijn reactie ook, eerst is het allemaal zo erg met Fayah en nu al kleuterklas (zoals jij het omschrijft) ik zou haar ook nog even lekker laten herstellen van de correctie van haar stand.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 29 jan 2012, 17:50

Als de da groen licht geeft, geeft hij dat niet voor niks lijkt mij
een nh lesje 1x p/m en af en toe wandelen kan dan vast geen kwaad

de vraag snap ik hoor maar de eigen speculeringen erover niet

iedereen heeft zijn eigen manier, dit betekent niet dat een andere manier per definitie slecht is
misschien ligt het aan mijn eigen onzekerheid maar zo komt het soms over alsof ik alles anders zou moeten doen
uit enthuosiasme dagdroomde ik even over hoe we straks hopelijk rustig aan kunnen beginnen maar dat word nogal verkeerd opgevat
En ik wil gewoon graag positief blijven (nare dingen heb ik vorig jaar qua da‘s al achter de rug dus hoop dit x gewoon op goed bericht)
en ik vind dat ik op mijn manier goed voor mijn paarden ben (geweest) en aangezien yara een kapotte rug had ga ik heus niks forceren met fayah ik laat haar dan luever nog een jaar staan maar mag ik even blij nadenken als we straks weer kunnen wandelen
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 29 jan 2012, 18:43

Ik ben ook erg benieuwd naar Finn-pics! En Fenna uiteraard ook!

Fijn dat het met Fayah de goede kant op gaat. Hopelijk wordt dat morgen ook bevestigd door de kliniek en kun je weer lekker vooruit kijken :)

Ik denk niet dat ik meer met z'n manen had gekund Anita, volgens mij zijn die niet zo makkelijk... :+ Die van Finnea wel, dat scheelt enorm met knippen! Maar wie weet kom ik nog eens langs om de schaar erin te zetten :D

Jaaah Fugo ook aan het wisselen. Blijf toch maf dat Finnea een van de laatste F-jes is maar wel een van de eersten met wisselen :D

Karant lijkt me zo ook het beste bij Fin passen, dus ik snap jullie helemaal Dennis, Anita en Annabel ;) Reden dat Anton me ook wel iets lijkt is omdat ik enorm leuke exemplaren heb gezien uit de combinatie van Timor met Anton-bloed. Maargoed, het zal er de komende jaren eerst niet van komen. Misschien nooit niet. Eerst moeders maar weer eens onder de hengst.

Ja tis me een tutje die Gwynna. Echt een stuk pittiger dan Finnea. Wel maf, wat afstamming betreft zou je het eerder andersom verwachten... Zo blijkt maar weer dat papier ook niet alles zegt!

Ik heb Finnea vandaag weer blij gemaakt. Ze mocht even de wei op. Al had moeders dat bijna voor haar verpest... Net toen ik Finnea aan de hand mee zou nemen de wei in, vloog Woudina vanuit de loopstal de bak in onder het draad door. Het hele spul op tilt 8)7 Dus een stuiterende Fin gauw omgedraaid en bij Woudina en Gwynna in de bak gezet. Toen was het feest compleet. Daar gingen ze hoor, staart in de lucht en vliegen maar. Finnea lekker bokken natuurlijk, ze moest echt even d'r energie kwijt :D Toen ze moe was, mocht ze toch nog de wei op. Ze trok later alleen nog een sprintje toen ik kuil kwam voeren hihi. Helemaal kapot...

Bij ons is de wei nog niet helemaal bevroren, dus ze kunnen de boel nog stuk lopen als ze beginnen te rennen. Daarom nu eerst Karlien en Finnea de wei op, wanneer de boel bevroren is kan de rest er ook bij.

En omdat ik het niet laten kan, moet ik deze toch écht even delen... :oo
Afbeelding
Plaats reactie