Orlinde vindt dit werk echt geweldig. Het was af en toe zwaar (gewicht maar ook bv door de ongelijke grond, glad mos, dat soort dingen) maar ze deed haar best. Ze gaf het ook aan als het niet ging, dan blijft ze gewoon staan en gaat niet trekken. Verstandig en slim paard dus.
En ze kon zooooo goed stilstaan, echt, niet normaal. 'Normaal' kan ze wel stilstaan, ze is goed opgevoed, maar dan merk ik dat ze toch heel graag vooruit wil (mennen en ohz). Maar nu stond ze keurig stil wanneer het moest, en wachtte ze rustig af, met een enkel woord.
Ik heb genoten van het werken met mijn fjord. Wat zijn het toch veelzijdige en betrouwbare dieren!
Geniet mee:
Op de achtergrond het uitkijkpunt waar het om gaat, er staat deels ook al een nieuw hekje. De den die we moesten opruimen zie je liggen. Orlinde bekijkt even de dennentakken... ruikt best lekker.

Ketting vastmaken aan het zweng,

Even overleg samen. (Ik trek hier net de leidsels los uit de strik om de rugriem.)

Voorzichtig wegstappen.

We moesten nog een heuveltje over, maar dat is voor Orlinde alleen maar een goede reden om een drafje in te zetten. Ik vind het toch een flink stuk stam, maar Orlinde vond het prima te doen. (Hier kon een drafje even omdat ik het zelf ook bij kon benen, anders laat ik dat niet toe, te gevaarlijk.)

Nog eentje van een braaf wachtende fjord.

Gisteren was ze niet eens stijf of erg moe, ze huppelde weer vrolijk onder het zadel (kort avondritje).
(De foto's staan niet op volgorde.)