Het Timor-nakomelingen topic
Re: Het Timor-nakomelingen topic
Hier ook alles blub blub blubm van rijden komt dan ook niks helaas
Ekdal morgen weer naar de smid, ben benieuwd hoe het met zijn infectie in de hoef staat
Voor de rest stond ie van de week naar een paardje op stal en die is 1.54 gemeten en het scheelde met Ekdal echt heeeeel weinig. OMG....straks heb ik echt een paard ivm een pony hihi
Voor de rest stond ie van de week naar een paardje op stal en die is 1.54 gemeten en het scheelde met Ekdal echt heeeeel weinig. OMG....straks heb ik echt een paard ivm een pony hihi
Zo dan is Ekdal groot zeg, Fjellko gaat denk ik ook wel de 150cm halen want hij is alle fjorden hier op stal al voorbij en de grootste is 145 cm hoog.
Fjellko doet het goed het is een heerlijk beest.
Fjellko doet het goed het is een heerlijk beest.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Misschien stoppen met voer geven 

Oh, ik wilde dat ik mij hier straks weer kon melden, zou graag een Timor uit Fjella willen, maar dat is inteelt..
Leek me zo'n gave combi!!

Leek me zo'n gave combi!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hmm......dat is wel erg jammer Es!

Ekdal als baby
Als ik dit zie denk ik echt...wat heb ik gevoerd? Pokon?
Hihi nou was Ekdal zijn mama ook niet heel klein dus zit wel wat in de genen. haha
Dieter heb ik laatst samen met Lisa gemeten op 1.48, die is het afgelopen jaar ook echt nog een heel stuk gegroeid.
Dieter heb ik laatst samen met Lisa gemeten op 1.48, die is het afgelopen jaar ook echt nog een heel stuk gegroeid.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
Hoe groot is Timor zelf Janna???
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Timor is zelf gemeten op 1.49m. Maar hij fokt duidelijk twee kanten, de Inco kant met de dus wat kleinere paarden en de Havstad kant met de maat erbij.
Giel
Norvyn
Norvyn
Vanmiddag hebben we Fjellko gemeten en hij is 149 cm hoog dit had ik niet verwacht maar ben er wel heel blij mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Ik had niet gedacht dat hij zelf zo groot was, ik dacht meer rond de 1.46.janna schreef:Timor is zelf gemeten op 1.49m. Maar hij fokt duidelijk twee kanten, de Inco kant met de dus wat kleinere paarden en de Havstad kant met de maat erbij.
Maar dat is bij Zortin ook zo.
Ik blijf hem een prachtige guppenuitstraling hebben. En dat zie toch ook wel heel vaak terug in zijn nakomelingen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Timor heeft van zichzelf natuurlijk ook vrij veel front, net als Manus bijvoorbeeld, waardoor ze als je er naast staat misschien niet meteen de grootste lijken, maar een schoftmaat hebben die wel weer hoog ligt 
@Roos: Ah wat was hij toen lief schattig Ekdalletje

@Roos: Ah wat was hij toen lief schattig Ekdalletje

Geluk is de vrucht van intens werk
@Annabel;; toen was ie nog lief en schattig...en dat is hij nog steeds wel hoor! Maar soms ook echt een draakje..acht hoort erbij he.
HIj is druk bezig met wisselen.
HIj is druk bezig met wisselen.
Hier ook alles nog steeds erg blub
Is het al bijna voorjaar?????
De bak is hier ook aardig nat maar gelukkig heeft Cas daar niet zoveel van en hobbelen wij er gewoon vrolijk doorheen
Afgelopen vrijdag echt heerlijk gereden, de rest van de week ook niet echt veel kunnen doen dus dan vindt meneer het ook wel leuk om weer een beetje te werken.
Cas is ook gemeten op 1.49 en heeft net als zijn vader veel front. Zeker als hij wat ziet dan zie je hem groeien
Wie zijn eigenlijk de kleinere Timor's?? Zie haast alleen maar de grote voorbij komen

De bak is hier ook aardig nat maar gelukkig heeft Cas daar niet zoveel van en hobbelen wij er gewoon vrolijk doorheen

Cas is ook gemeten op 1.49 en heeft net als zijn vader veel front. Zeker als hij wat ziet dan zie je hem groeien

Wie zijn eigenlijk de kleinere Timor's?? Zie haast alleen maar de grote voorbij komen

ik zal Fatoush ook weer eens meten, even een meetstok lenen. Schat hem op 1.45
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ekdal is nog niet officieel gemeten maar wel door Annabel(toch?)op 1.50 maar dat is al even terug..
Dat zie je hem groeien herken ik ook hoor..!
Onze bak is ook blub maar ik vind het gewoon spannend om in de blub te rijden, dus misschien morgen als het gaat en anders komt het wel weer.
Dat zie je hem groeien herken ik ook hoor..!
Onze bak is ook blub maar ik vind het gewoon spannend om in de blub te rijden, dus misschien morgen als het gaat en anders komt het wel weer.
@ Lisette: Als je op de site van het stamboek gaat zoeken kom je er al een aantal tegen.
Maar eigenlijk zal je dan ook meteen moeten uitzoeken wat voor nakomelingen de moeders nog meer hebben en zo dus gaan vergelijken of de maat toevallig bij deze combi kleiner is of dat het bij de rest van de nakomelingen van die moeder ook zo is.
Maar eigenlijk zal je dan ook meteen moeten uitzoeken wat voor nakomelingen de moeders nog meer hebben en zo dus gaan vergelijken of de maat toevallig bij deze combi kleiner is of dat het bij de rest van de nakomelingen van die moeder ook zo is.
Laatst gewijzigd door janna op zo 22 jan 2012, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Giel
Norvyn
Norvyn
Hier is de blub ook wel dusdanig dat het rijden eigenlijk niet leuk is. Vrijdag leek het aardig, weer op bink gestapt maar achterin de bak merkte je toch dat hij constant zijn evenwicht aan het zoeken was en paslengte aan het aanpassen om zo goed mogelijk er door te komen, dus laat m nog maar weer even staan (jammer, want had er met dat lekkere zonnetje echt even weer helemaal de spirit in om de training weer te starten, al geeft het ook niet dat het niet lukt....genoeg nog te doen voor afstuderen).
Ekdal kwam ik inderdaad op 1,50
En de kleine Timors die ik ken: Ciska (v. Yarra) is gok ik nog geen 1,40 meter maar de laatste keer dat ik dr zag was ze goed en wel drie maar leek wel 'af', Cariena hangt ook zo rond begin 1,40 meter, 1,42 meter misschien met moeite. Aislynn was niet een hele grote, ook rond 1,40 denk ik. Britt (van Lisa dr opa) is 1,40 gemeten. Daantje is 1,42...Sandra?? (maar gek genoeg Cas, volle broer, dan dus weer 1,49), Eachann is 1,42 gemeten....zo toch ook al serie die beneden de 1,45 zijn.
Ekdal kwam ik inderdaad op 1,50

En de kleine Timors die ik ken: Ciska (v. Yarra) is gok ik nog geen 1,40 meter maar de laatste keer dat ik dr zag was ze goed en wel drie maar leek wel 'af', Cariena hangt ook zo rond begin 1,40 meter, 1,42 meter misschien met moeite. Aislynn was niet een hele grote, ook rond 1,40 denk ik. Britt (van Lisa dr opa) is 1,40 gemeten. Daantje is 1,42...Sandra?? (maar gek genoeg Cas, volle broer, dan dus weer 1,49), Eachann is 1,42 gemeten....zo toch ook al serie die beneden de 1,45 zijn.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ze zijn er ook wel off. gemeten onder de 1.40 zoals bijv. de grakleurige Aislynn en Brenna uit een Halstor moeder, beiden 1.36 en Amy die bij Nijend heeft gestaan 1.38,5.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco