In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de

Bericht door Annemarie » ma 28 nov 2011, 21:23

Ik heb ff geen wedstrijden staan, druk in training voor de M1. Succes zaterdag.

Op de foto's lijkt Anka trouwens wel boller dan in real life, zal wel komen omdat ze 1 kant opbuigt en dus naar deze kant "opbolt" :D . Maar goed, zoveel krijgt ze nou ook al weer niet. Blijft lastig rantsoeneren van zulke vreetschuren :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 04 dec 2011, 18:03

Zo, dit topic sukkelt in slaap volgens mij :z .

Sinds mijn vorige post is Anka al weer 4x aan de bak geweest. En ze gaat steeeeeds lekkerder. Ze loopt zo mooi lossig nu. En niet meer voor 1 seconde maar het gaat inmiddels iets langer achtereen hihi.

Vrijdag is ze opnieuw geschoren en nu is ze echt goed kaal :)) . Na het scheren vrijdag direct lekker in de buitenbak van mijn instructrice gereden en daarna buitenritje met vriendin. Uiteraard regen gehad maar dat kon ons niet derenn.

Vanmiddag ff kort in de manege gereden. Niet lang gereden, ze liep zo lekker dat de beloning kort rijden was :D .

Lieve Anky gaat dus lekker *o/* .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 04 dec 2011, 18:27

ik heb al een paar dagen niet gerede, lees, een week. Kanme er niet toe zetten met dit weer, bah. Vorige week zaterdag voor het laatst. Gister kwam het er niet van wegens autojacht, vandaag was ik lui. Hoor karev vooralsnog niet klagen,haha

An, je brokjes zijn inmiddels slof,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 04 dec 2011, 19:48

O sjips de brokjes... helemaal vergeten :sorry: . Was zo druk met werken en gisteren heel dag behangen bij mijn zus dat ik het glad vergeten ben. Zijn ze nog te doen of moeten ze nu de grijze container in?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 05 dec 2011, 11:34

hmm, ze zijn inmiddels wel vuilnisbakwaardig ja,haha
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 05 dec 2011, 14:38

oepsie, naja, kiep maar weg dan. Heb ik mezelf gewoon een halve zak brojes door de neus geboord maar is niet anders. Sta zo onder druk dat ik daardoor wel eens iets vergeet...Maar nog paar weekjes en dan lekker vrij!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 05 dec 2011, 16:44

geeft niets! Vooralsnog ben ik de laatse week van het jaar vrij, dan een ritje plannen, als jij ook vrij bent dan tenminste :D
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 07 dec 2011, 21:49

Ik ben wel vrij maar tussen Kerst en Oud en Nieuw is mijn zus uit Amerika over, krijg ik een dagje een vriendin op visite en is mijn jongste zus jarig 8)7 . Maar ritjes kunnen altijd last minute ingepland worden dus we zien wel. Mag hopen dat het weer tegen die tijd toch beter is... :=

Reed vanmiddag in de manege en net toen een enorme regen/hagelbui. Anka schoot weg maar herstelde zich snel. Het klonk ook wel alsof het dak naar beneden zou storten. Mijn instructrice stond nog geen 10 meter weg maar die was niet meer te verstaan :o .
Charret

Bericht door Charret » zo 11 dec 2011, 10:40

Ow ik verlies dit topic zo nu en dan helemaal uit het oog. Sorry meiden!!

Alies is inmiddels bij de tandarts geweest [107 euro!!! Is toch niet normaal meer] maar ze loopt echt zo fijn nu. Ze heeft ruinentanden. Ja hoor, 1 op de 100 merries krijgt dat. Hahaha.
Ik heb nu 9 punten in de L1 [de selecties morgen we maar 1 proef starten vanwege te veel deelname] en hoop volgende week mijn laatste puntje te scoren en het nieuwe jaar over te kunnen naar de L2.

Gisteren op stal surprise gekregen voor sinterklaas. Helemaal met foto's van Alies, hadden ze heel leuk een artikel gemaakt dat ik [aka anky] een topper uit Spanje had gekocht de merrie IPS Alies. Was echt heel leuk gedaan. Gedicht helemaal in die stijl met een mok erbij. "Wie de top wilt bereiken moet eerst tot de bodem gaan."
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 11 dec 2011, 12:29

wat een geinige suprise Charret!
107 euro voor de tandarts, dat is veel! Maar als het geholpen heeft is het wel fijn,haha

Ik heb vandaag weer na 3 weken eindelijk eens gereden! Kwam er steeds nie van, slecht weer, geen tijd, noem maar op. Ik dacht even een kalm rondje te rijden, peerd is inmiddels ook 3 weken uitgerust, en had weinig tot niks gedaan. Maar karev vond dat niet zo nidig, die had de turbo er op,haha
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 11 dec 2011, 15:28

Ow, hi had even gebeld, dan was ik je gezelschap geweest.

Ik was met Anka vandaag ff naar de manege geweest. Had sinds woensdag niet gereden, ook druk met werken en uiteraard slecht weer in overvloed :( .

En wil ik dat schattige paardenbeest vanmorgen in de trailer zetten, draaft ze er gewoonweg in :o . Op dat moment dacht ik echt van ik moet straks vast riemen vast doen als ik opstijg... dat viel dan weer tegen, of viel dat nou dan mee :+ . Ik moest echt ff de aanknop zoeken 8)7 . Maar tis maar beter dat Anka in vorm komt, zit t/m zaterdag in elk geval nog 4x op Anky haha. Weekje bootcamp. Maar gaat goed met trainen. Ze begint echt mooi klein te galopperen, OK, op de kleine volte dan, rechte stukken is nog wat lastig en negeert ze soms ophoudingen _-:( . Maar het gaat mooi vooruit. Nu ze beter rechtgericht raakt kan ik op beide handen netjes in de juiste galop weg op het rechte stuk *o/* . Ben zo blij dat Anka gewoon zo'n fijne galop heeft :j.

Jullie gaan ook lekker Charret. Ik was voor Anka ook 100 euro kwijt. Nou was de DA hiervoor wel aan huis gekomen. Anka liep daarna ook echt super veel beter!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 25 dec 2011, 11:55

zo, hallo dan! De a/tjes doen weinig volgens mij,haha

Ik heb eindelijk weer eens gereden, sinds mijn laatste post. Het is Nat, en door tijdgebrek ook niet gereden. Maar ging lekker!!!!
kijken of ik haar aankomende week aan de gang kan houden. Wil nl als het gaat vriezen de bak vlak trekken, maar vind dat oneerlijk te doen met een paard wat al weken stilstaat!

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 25 dec 2011, 12:01

Anka doet wel redelijk wat, afgelopen week 3x gereden en week ervoor 4x. Ze doet het butiengewoon goed met trainen.

Alleen nu dus dinsdag naar de kliniek met vermoedelijk een schiefel. Ik baaaaal zo enorm. Ben toch al zenuwachtig voor dinsdag. Is vast niet heel ernstig maar het idee alleen al dat ik weeeeer wat kan beleven met 1 van de paarden... :\

Karev is dus ook een echte Fjord, tuf je zo weer mee weg :D . Anka maakt het ook allemaal niks uit of ze een paar dagen stil staat. Sterker nog, Anka's tempo gaat ervan omlaag doorgaans ipv omhoog 8)7 .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 25 dec 2011, 12:03

Ja, geen enkel probleem hoor. Dik 2 weken niet gereden, en hop, zo weer opweg! heerlijk toch!

Spannend met die schieffel, wel even balen!
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 26 dec 2011, 18:04

Ondanks schiefel wel even lekker een half uurtje gestapt op het harde. Valt nog niet mee alleen stappen met een geschoren goed in conditie zijnd paard :+ . Nog 1 Kerstkabouter gespot, althans Anka zag hem... ik zag niets :D .
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 27 dec 2011, 08:16

succes vandaag Annemarie. Waar ga je heen, Klijndijk op Schoonloo?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » vr 30 dec 2011, 01:04

Hoe was het bij de kliniek Annemarie? Hoop voor je dat het mee gevallen is.

Alies en ik trainen lekker door. Voorlopig geen wedstrijden. Dure maanden en dan moet ik keuzes maken.

@Tamara, toen Alies Draak aan de voet had kon ik ook zo na 6 maanden opstappen en wegrijden. Geen stap verkeerd gezet. Fijn is dat he :))
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 16 jan 2012, 19:54

Ik kon dit topic bijna niet weer vinden :o .

Met Anka viel het dus mee bij de kliniek. De schiefel was niet erg. Maar dat was dus waarschijnlijk niet de oorzaak van de kreupelheid. Dat was een scheur in de linkerhoef. Anka had al scheuren toen ik haar kocht en heb het altijd in de hand kunnen houden, maar nu dus toch last. Dus kreeg ze 6 januari ijzers voor en sindsdien loopt ze weer als een kievit *o/* .

Zelfs zo kievit dat we afgelopen zaterdag toch 2x winst pakten bij ons M1 debuut *o/* *o/* . Vond het wel verrassend maar ze liep super netjes voor een 1e keer M1. Clubgenoot was er ook en die was zo onder de indruk dat ie bij dezelfde instructrice wil gaan lessen hihi.

Zo'n koudbloedwedstrijd is erg gezellig en je komt er wat tegen, Fell pony van 1.36, Shire van ruim 1.80 (vrouw had echt laddertje nodig := , wat Friezen, Hafjes, Fjordsels en Tinkers.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 16 jan 2012, 20:19

Wat leuk om zo verschillende paarden tegen te hebben. En wat goed, al meteen winst in de M1. Tja, zo ver zijn Anca en ik nog lange niet! Ik weet zelfs niet eens of ik wel wedstrijden zou gaan rijden. Als ik jullie verhalen lees, lijkt me dat wel leuk en ik denk dat Anca het ook zeker wel in zich heeft. Maar ja, Anca doet het niet alleen...
Nou ja, ze staat nu gewoon dragend te zijn. Soms klim ik er op en dan rijd ik rustig wat rond, want zoveel conditie heeft ze niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 16 jan 2012, 20:27

Nou er zijn ook nog veeeeel meer leuke dingen met je paard te doen dan wedstrijd rijden hoor Suzanne 8-) . Ik had ook nooit gedacht met een Fjord wedstrijden te gaan rijden. Dat ging van lieverlee steeds fanatieker. En naarmate het rijden heel snel heel goed ging werd ik wel fanatieker ja dat wel hahaha. Ik heb ook jaren aan wedstrijdzwemmen gedaan en houd zelf wel van het competitie-element maar vooral ook het meten van je eigen niveau. Ik rijd ook geen wedstrijden om per se te winnen maar om te kijken hoe ver Anka en ik gevorderd zijn.

Ach, ik doe dit zolang Anka en ik er aardigheid aan hebben. Nisko vond er niks aan en dus hobbel ik daar gewoon mee buiten tot ieders tevredenheid :D .
Plaats reactie