Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Elvis » ma 09 jan 2012, 18:00

Ja die nanc helemaal trots op haar fjordsel!!
Ze doet het allemaal zo braaf,alsof ze er al jaren zo bij loopt haha...En natuurlijk ons tweede ritje samen met de E'tjes,heerlijk daar keken we al die tijd al naar uit! :))
Waar we ook zo trots op waren is dat we langs de HSL reden en we net bij het stukje liepen waar de schermen ophielden en de HSL de tunnelbak in gaat.Dat is een partij herrie,maar ze keken niet eens,terwijl we allebei wel hadden verwacht dat ze een sprintje zouden trekken.ze staan er natuurlijk de hele dag naast maar zonder schermen is het toch een heel ander gehoor.

Yvette,kan me voorstellen dat je het soms moeilijk hebt,misschien juist op de gekste momenten...je kan straks lekker me je heren aan de gang,maar alles op ze tijd.Dat van Minouk zal eerst een plaatsje moeten krijgen.

Joyce,ben benieuwd wat er uit gaat komen bij Edgard...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 11 jan 2012, 08:03

Hey,

De vloer is gelegd en Eran is weer thuis! Hij is nog heel erg zwak en het blijft allemaal erg spannend, maar hij wil en gaat ervoor, dus krijgt hij van ons alle kans om beter te worden en er iets van te maken.
Hij zal sowieso het komende half jaar van het minste al ziek worden en dat kan hem fataal worden. We hopen dat hij met de speciale zorgen weerstand op kan bouwen en steeds sterker en gezonder wordt.

Gwen
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » wo 11 jan 2012, 12:11

Gwenny schreef:Hey,

De vloer is gelegd en Eran is weer thuis! Hij is nog heel erg zwak en het blijft allemaal erg spannend, maar hij wil en gaat ervoor, dus krijgt hij van ons alle kans om beter te worden en er iets van te maken.
Hij zal sowieso het komende half jaar van het minste al ziek worden en dat kan hem fataal worden. We hopen dat hij met de speciale zorgen weerstand op kan bouwen en steeds sterker en gezonder wordt.

Gwen
Heel veel sterkte de komende tijd met hem.. Ik vind het dapper dat je zoveel voor hem doet en dat hij lekker mag uitzieken bij jou...
Ik denk dat vele hier het fijn vinden om op de hoogte gehouden te worden...

Misschien is het wel fijn voor jou zelf zodat je even een uitlaat klep hebt af en toe...
roos

Bericht door roos » wo 11 jan 2012, 18:05

Sterkte heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeel sterkte met Eran!
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 11 jan 2012, 18:49

@ Roos, wij lopen ook met de paardjes langs de weg. We kunnen niet heel veel anders. Het is in het weiland of op de weg. Nou moet ik zeggen dat ik wel de meest rustige weg genomen hebben maar goed we hebben toch verkeer langs ons heen gekregen. Gelukkig zijn we ongeveer vanaf dag een wezen wandelen en daar plukken we nu zeker de vruchten van *o/* :D *o/* :D *o/*
Ben zo trots op mn kind! Even kreeg ik het wel een klein beetje benauwd dat was langs een fietspad waar we omhoog liepen er was net een HSL langsgeraast waar ze niet op reageerde tot onze verbazing we komen de hoek om omhoog en we krijgen toch een flinke wind tegen ons aan. Toen dachten we wel even nu gaan ze wat gekkegeid maken maar nee hoor ze bleven op wat dribbelen en een gooi met hun koppie gewoon rustig :)) :+: Zo trots hoevaak kun je het zeggen dat je trots bent op je babykind :D

Vandaag wat minder blij met Emy heb nu nog "lol" van dr. Ze had in de zeik gelegen en dat was keihard opgedroogd en stuifde dus lekker alle kanten op met borstelen bah! Mn haar stinkt mn jas stinkt alles stinkt haha. Viezerikken O:) Maar verder ben ik helemaal happy met haar ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » do 12 jan 2012, 12:53

En toch blijf ik het anders vinden Nanc, hier moet je het spoor over(doet ie overigens gewoon braaf hoor)en ik sta gewoon niet graag met een stoute fjord ergens alleen tussen het verkeer...;)

Morgen komt de smid weer, kijken of de infectie nu wat minder is.
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » do 12 jan 2012, 22:55

Hey,

Dank voor de fijne steunende berichten. Ik blijf wel heel gereserveerd met wat ik hier neerzet omdat ik gewoon geen gedoe wil. Daarom post ik voorlopig ook geen foto's. Die komen vanzelf als hij verder opknapt.

Sinds hij terug is knapt hij dagelijks steeds meer op. Ik moet hem wel enorm tegen zichzelf in bescherming nemen en hem een paar keer per dag even naar buiten laten en eventjes zonder speelvriendjes. Anders wordt hij te moe en kan hij geen energie opbouwen.
Gister was hij stout! Hij rende naast mij de paddock in! Dat mag natuurlijk niet en pas bij poging 6 liep hij rustig mee. Vervolgens deed ik het halster af en moest er gepiept en gebokt worden :P . Na die paar bokkesprongen stond hij een hele tijd uit te hijgen. Hij krijgt vanaf binnenkort opbouwend speciaal voer (SanEqui Colon) om te zorgen dat de darmflora goed blijft en wordt hersteld en hij zo weer weerstand op kan bouwen. Ik hoop dat het hem goed het staartje winter dat er nu aan komt door gaat helpen.

Gwen
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 13 jan 2012, 09:45

Ik heb gisteren een soort longeercirkel gezet, zodat ik kan beginnen met Evita. Maar ik wil de eerste paar keer dit niet alleen doen, dus moet Leo erbij zijn. Tja, we moeten alleen allebei werken, en wisselen elkaar daarin af. Hij is nu werken, komt vanmiddag thuis en dan mag ik beginnen.... dus het schiet hier nog niet zo op.
Evita was als 2jarige een flinke brok fjord, maar ze dat is ze nu niet meer. Wat mij betreft, mag ze nog iets volller worden. Maar als ze mss aan het werk wordt gezet, zal dat ws ook wel komen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 13 jan 2012, 21:06

Grappig Roos jij moet het spoor over en wij eronderdoor. Al ben ik die kant nog niet opgeweest. Wel langs het spoor. Tot nu toe het engste wat ik vond was dat ik niet wist of mn zadel zou blijven liggen als ze iets geks deed. En achteraf lag die dus ontzettend los. Mevrouw weet dus al hoe ze dr buik moet houden met aansingelen ze leert snel die jonge dame :D

Morgen komt bij ons ook de hoefsmid ben benieuwd wat hij van Imka vind, ze doet appart laatste tijd. Emy zal wel weinig vanaf te halen zijn. Staat volgens mij best kort. Misschien even naar de straaltjes kijken meer niet...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » za 14 jan 2012, 21:39

Eros staat in training. Ik red het niet om zoveel per week te lessen, dus mijn stalgenootje rijd hem verder in. :)
Foto van Eros van gister, stond te genieten van zijn slobber.

Afbeelding

@Gwen, heeeel veel sterkte met Eran!!!!
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 15 jan 2012, 10:51

Wat voor dekens hebben jullie op de fjorden?

Ik bedoel welke merken. volgend jaar wil ik edgard ook onder deken zetten maar geen idee welke merken geschikt zijn voor fjordjes qua breedte
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 15 jan 2012, 12:08

Ik heb geen dekens op mn fjordjes liggen, maar wel op mn vorige stal gehad toen ik nog echt fanatiek met Imka was. Ik had toen het merk Amigo dat is van Rambo. Ik vond het een hele fijne denken. En voor de zomer regen denken weet ik het eigenlijk niet meer... Nu hebben ze beide geen deken, ten eerste denk ik dat Elvis het een onwijs leuk spelletje vind om te kijken hoe sterk die dekens zijn dat heeft ie nml al eens gedaan met mn zweetdeken en nee die was niet zo sterk 8)7 en ten tweede doen ze beide niks dus hoeven ze ook niet onder een deken :D

Ik heb gister nog wat foto's laten maken van Emy en mij en Emy met Marjan mn vriendin aka verzorgster :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier moet ik en jullie het voorlopig mee doen aangezien ik morgen onder het mes moet en daarna voorlopig niet meer kan en mag rijden |( Maar ooit komen we terug :D :D :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
roos

Bericht door roos » zo 15 jan 2012, 17:55

Wat een haar heeft Elvis zeg...Ekdal heeft echt een dun vachtje...wat een verschil!

Vandaag heeft een stalgenoot op Ekdal gereden. Ik had al maanden(3)niet gereden en ik dacht als ie gek gaat doen...ben al niet zo onwijze held. Maar hij was zo braaf. Wilde hem eigelijk tot maart ongeveer stilzetten, maar de bak was weer goed dus waarom ook niet
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 15 jan 2012, 19:13

Evita d'r opleiding is vandaag begonnen. We hebben haar aan de longeerlijn gezet met een longeersingel erom. Ook maar een bitje ingehangen, alleen even een goed passend hoofdstel moeten zoeken 8)7 . Wat een klein koppie.
Ik wilde haar longeren met zo'n speciaal longeerhalster met die ringen erop (god, ik kan gewoon niet op de namen komen! :o? ). Maar die was veeeeel te groot. Toen maar Anca's Micklem multi bridle gepakt en wat kleiner gemaakt. Wat een ieni mini koppie heeft ze toch. Morgen maar eens kijken of het hoofdstel van haar oma haar past, wat ik nog heb hangen.
Ze deed het braaf. Draafde vrij snel aan en had het nog niet helemaal door wat ik bedoelde met stappen, staaaapppppen. Maar dat kwam op het einde wel wat beter binnen. Netjes d'r bolletje naar beneden, alleen was Leo bang dat ze gras zou gaan eten. Nee Leo, dat doet ze niet, dus laat haar maar lekker laag gaan.
Esther

Bericht door Esther » zo 15 jan 2012, 19:30

Gaaf Nancy!! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest!!
Sterkte met je operatie!!

Evita dus een klein koppie, ik kan spontaan ook niet op de naam van dat ding komen, hihi.. Ook een laagloper, lekker met dat koppie aan de grond, doet Fjel ook veel, maar dan nog in vrijheid uiteraard.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » zo 15 jan 2012, 20:21

Ik vermoed dat je een kaptoom bedoeld :)*
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 15 jan 2012, 23:31

Hey,

Dank voor de berichten. Het gaat gelukig nu wel de goede kant op met hem. Hij krijgt als ondersteuning SanEqui Colon voer en lijkt het er goed op te doen. Hij is nog wel erg snel door zijn energie heen, maar dat was verwacht en heeft veel tijd nodig.

Ik heb een Rambo Duo deken voor Eran. Bevalt erg goed. Lekker warm en zo'n goede pasvorm dat die te groot ook goed stabiel ligt. Inmiddels groeit hij er redelijk in en vrees ik dat het komende winter te strak rond zijn schouders gaat zitten. Misschien dat een maatje groter dan beter past, maar dat is afwachten. Welke dekens hebben jullie voor fjorden met een wat bredere boeg? Dan kan ik mij vast wat orienteren.

Gwen
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 16 jan 2012, 07:33

MiSs_vOsj schreef:Ik vermoed dat je een kaptoom bedoeld :)*
JAAAAA, dat was het! Goh, ik kon er gewoon niet op komen... Dank je wel.
Elvis

Bericht door Elvis » ma 16 jan 2012, 16:06

Leuke foto's nanc.. ;)

Heb nancy een uurtje geleden gesproken en de operatie is goed gegaan.De arts moest nog aan haar bed komen dus heel veel meer wist ze nog niet..
Ze kan in ieder geval terug kijken op geslaagde ritjes met Emy,zeker ook iets om weer naar uit te kijken straks.
Bij de hoefsmid ging het eigenlijk super,goede sterke hoeven zowel Emy als Elvis alleen hadden ze allebei weer last van rotstraal,geen hele gaten maar wel zo om toch weer even te gaan teren....
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » ma 16 jan 2012, 17:46

hier enkel nog Weatherbeeta
super stevige dekens die niet kapot te krijgen zijn door onze trutten *o/*
en die ook nog eens super blijven liggen en mooi passen
Gesloten