Welke barebackpad?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Machteld&Falco

Welke barebackpad?

Bericht door Machteld&Falco » wo 11 jan 2012, 13:07

Laatste tijd ben ik nogal fanatiek aan het aanknoeien met Falco. Ik rijd hem dan vaak zonder zadel, maar dat is me toch net iets té glad :) Ook het feit dat ik nog in hotel Mama woon en dat die geen zin heeft om elke dag weer een rijbroek te wassen, is het misschien aangewezen om iets tussen mijn derrière en Falco's rug te leggen... Ik ben dus op zoek naar een goede barebackpad, maar al snel merkte ik dat ze in alle soorten, maten en materialen komen...

Falco is nogal gevoelig en krijgt snel witte haren. Een exemplaar met sympanova is dus uitgesloten... Welke pads zijn prijs/kwaliteit goed volgens jullie?
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Ellebel

Re: Welke barebackpad?

Bericht door Ellebel » wo 11 jan 2012, 13:21

Ik heb ooit eens op zo'n Emiel Voest ding gereden, erg duur maar het comfort voor paard en ruiter was heel oké.

Rede waarom ik er geen heb aangeschaft is omdat ik het leuk vind voor eens in de zoveel weken, en daar was de prijs niet naar. Wanneer je echt regelmatig met zoiets rijd snap ik de uitgave dan wel hoor.

Bij het tweedehands zoeken via Google naar barebackpad komen schokkende dingen tevoorschijn :o :o . Het is ook een term in homoseksuele kringen waar ik me toen even een hoedje van schrok :o . Off topic dat laatste maar ok, je bent gewaarschuwd :D
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 11 jan 2012, 13:52

Ik heb de Emiel Voest 2ehands gekocht omdat hij me nieuw ook te duur was. Vind het een heerlijk ding. Die van F.R.A. zou ik je trouwens afraden. Dat is een Emiel Voest look-a-like maar hij is stug en vormt zich niet netjes naar de rug. Scheelt wel in prijs, maar voor regelmatig gebruik zou ik hem niet aanraden.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Viv

Bericht door Viv » wo 11 jan 2012, 15:21

Ik heb beide BBpads van emiel gehad maar deed er te weinig mee dus heb ze weer verkocht.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 11 jan 2012, 16:13

Ellebel schreef:Ik heb ooit eens op zo'n Emiel Voest ding gereden, erg duur maar het comfort voor paard en ruiter was heel oké.

Rede waarom ik er geen heb aangeschaft is omdat ik het leuk vind voor eens in de zoveel weken, en daar was de prijs niet naar. Wanneer je echt regelmatig met zoiets rijd snap ik de uitgave dan wel hoor.

Bij het tweedehands zoeken via Google naar barebackpad komen schokkende dingen tevoorschijn :o :o . Het is ook een term in homoseksuele kringen waar ik me toen even een hoedje van schrok :o . Off topic dat laatste maar ok, je bent gewaarschuwd :D
Haahaha ik lag heel even dubbel van het lachen, ik ga geen google gebruiken dus! _/-o_
Maar nu mijn plannen weer wat fanatieker zijn, lijkt dit mij ook wel wat! Vooral met Sylvy rijd ik erg veel zonder zadel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » wo 11 jan 2012, 16:32

Ellebel schreef:Ik heb ooit eens op zo'n Emiel Voest ding gereden, erg duur maar het comfort voor paard en ruiter was heel oké.

Hahaha, nog geen last van gehad, maar kan begrijpen dat je schrikt :+

Die van Emiel Voest had ik inderdaad ook al bekeken. Daar heb ik nog niks slechts over gelezen (behalve de prijs :) )
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 11 jan 2012, 17:02

Ik heb de 2de versie van emiel voest. Heerlijk ding!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 11 jan 2012, 17:10

ik heb de barebackpad van barefoot. Heerlik ding. suede bovenkant, zodat je zelf stevig zit. Anti slip aan de onderkant, blijft netjes liggen!
Laatst gewijzigd door Tamara op wo 11 jan 2012, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » wo 11 jan 2012, 17:28

Wij hebben de barebackpad van Christ met wrongen. Was wel erg duur, maar absoluut geen spijt van. Mijn instructrice heeft die van Emiel Voest en had er een spijt van dat ze die van Christ niet gekocht had, Ze vond de wrongen echt geweldig en de verhoging achter je billen erg fijn. Ik heb hem gekocht op een duitse site waar hij toen in de aanbieding was. Scheelde ongeveer 50 euro. (Misschien toch maar even Googlen := )
Mieke

Bericht door Mieke » wo 11 jan 2012, 18:11

Ik koop binnenkort de bbp van voest met tempur, celin veranderd zoveel van vorm dat dit goedkoper is dan mn zadel iedere keer aan te laten passen. Als ze straks stabiel is dan laat ik mn zadel weer goed aanpassen. Die van christ ziet er heerlijk uit, maar me net weer te duur eigenlijk..
Ctje :)
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 11 jan 2012, 18:55

Wat die kost die bbp van Emiel Voest of van christ dan ongeveer? Ik kan geen site vinden zo snel.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Annne

Bericht door Annne » wo 11 jan 2012, 19:52

Leuk om eens ervaringen over veschillende bbpads te lezen! :)
Ben zelf ook wel errug benieuwd naar de bbp van emiel voest, zou die graag eens willen testen! :)
Zelf heb ik een franse bbp, bevalt errug goed :D
Rij er Do (nog) niet mee maar heb er fanatiek Lady mee gereden.

Niet erg duidelijk maar dit is um; (hij is er ook in blauw en creme kleur)
Afbeelding
Do, mijn eerste eigen paard!
Mieke

Bericht door Mieke » wo 11 jan 2012, 20:50

de tempur bbp van voest kost 210 euro, de christ 300.. als je dat gewoon op google intikt krijg je zo een aantal sites waar ze verkocht worden..
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » wo 11 jan 2012, 21:18

Ongeveer 1 jaar geleden heb ik voor de Christ met wrongen 235 euro betaald, op een duitse site, kan de site niet meer op mijn mail checken, aangezien ik mijn mail heb opgeschoond. Regelmatig merk ik dat veel artikelen in Duitsland goedkoper zijn en als je precies weet wat je wilt hebben kun je het ook daar online bestellen.
Annne

Bericht door Annne » wo 11 jan 2012, 21:18

Jammer dat er van die tempur van Emiel Voest geen leen exemplaar is bij bijvoorbeeld http://www.equixantosbarefoot.nl ;)

Pfoeh, dure bbpads!
Do, mijn eerste eigen paard!
Mieke

Bericht door Mieke » wo 11 jan 2012, 21:27

bij ons op stal heeft iemand die pad can voest, lisa heeft er veel mee gereden.
Ilona

Bericht door Ilona » do 12 jan 2012, 09:26

Voor een wat betaalbaardere ;)
Ik had de trail versie van equiplay. Zat echt heerlijk! Zacht genoeg voor de billen en super grip! Galopje ging ook makkelijk.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1243194

Machteld, voor Falco is de onderkant van deze pads niet geschikt zeker! Maar zoals je op 1 vd afbeeldingen ziet kun je er misschien ook een sjabrak onder doen?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 12 jan 2012, 13:30

Super om al die ervaringen te lezen! Het is echt tijd dat ik weer wat aan mijn onafhankelijke zit ga doen. Toen ik Falco pas had, heb ik maanden zonder zadel gereden en nu glij ik er al bijna af als hij eens te plots draait... 8)7 ZIELEUG!

@Anne: dat is een mooie pad. Van welk materiaal is de onderzijde gemaakt? Het liefst van al zou ik een pad kopen van eerder natuurlijke materialen.

@Tamara en Ilona: ik ben wat bang voor witte haren, vandaar dat ik liever geen sympanove/antislip onderzijde wil. Ik ben ook meer van het: "ik moet zelf recht zitten en als mijn pad schuift, komt het wellicht doordat ik niet in balans zit"-type. Hij heeft een erg gevoelige rug en ik heb eindelijk een super zadel en geen witte haren meer! Ik ben zo bang dat ze dan weer terugkomen. Een dekje eronder is natuurlijk wel een optie, maar ook best wel gedoe.

@Mieke en Roosjuh: je vind de pads van Christ ook goedkoper denk ik. Ik zou zelf ook niet kiezen voor een exemplaar met wrongen. Het idee is om beter te leren zitten zonder al die hulpmiddelen.

@Viv: is de meerprijs van de Deluxe het waard? Waarin verschillen beide pads van Emiel Voest? Ik zat zelf namelijk de basisvariant te overwegen.

Het fijne aan de Christ-pads is dat ze in verschillende lengtes te verkrijgen zijn. Falco heeft een erg korte rug, dus ik vermoed dat hij algauw verzuipt in zo'n pad... Vraag is alleen: past mijn kont in de kleinere versie...

Moeilijk :sorry:
Claudje

Bericht door Claudje » do 12 jan 2012, 18:01

Ik gebruik de 'oude' pad van Viv op Caylinn, die van Emiel Voest (duurdere versie)
Ik vind het ideaal :j Blijft super liggen, ik zit er stabiel op en Keet loopt er goed mee!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Keandra

Bericht door Keandra » do 12 jan 2012, 18:41

wij hebben er een van FRA
goede onderkant, nooit verschuiven en geen haartjes die afbreken
prijs was ook meer dan schappelijk (65€ met singel)

Afbeelding
Plaats reactie