Hoe is jou stalling?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Annne

Re: Hoe is jou stalling?

Bericht door Annne » za 07 jan 2012, 14:56

Hier een vrij ''simpele'' stalling voor Do;

Zomer
- Overdag van ongeveer 6.00 tot 22.00 uur buiten op het land met aangrenzende bak,
- Snachts in een vrij ruime box met een schep grasbrok en een bak hooi,
- Omdat we met zn drieen paarden hebben mesten we alle drie twee x per week uit (woensdag en zaterdag voor mij),
- Buiten en binnenzetten word gedaan, al help ik graag!
- Beschikking tot een vrij ruime bak,
- Een niet overkapte (sinds kort bestraate) poetsplaats,
- Ruimte voor mijn kist met paardenspullen,
- Ruime buitenrij mogelijk heid :D
Naja zoiets.. :)

WInter
- Overdag van ongeeveer 8.00 tot 17.00 uur buiten in de wei en aangrenzende bak,
- Verder is dit gelijk aan de zomer :)

Ik betaal hiervoor minder van 100,- p. maand :)
Do, mijn eerste eigen paard!
Suus

Bericht door Suus » za 07 jan 2012, 16:08

Dat is goedkoop Anne!

Morris staat nu 24/7 buiten met een schuilstal vlak bij het bos. Twee keer per dag wordt er geveord, elke dag wordt de mest uit de wei gehaald. Ik geef elke dag wortels. 125 euro per maand.
Waar je dan rijdt? In het bos en met dit weer dus niet!

Voor het paard ideaal, maar voor mij niet. Ik mis een bak, kantine en wasplaats vooral.
Binnenkort gaat ie dan toch verhuizen. Ik heb een bijrijdster gevonden (van 11 jaar) die een bak 'moet' hebben.

Ik wil graag naar een stal met 24/7 wei, schuilstal, zand (in de winter), buitenbak, stallen (kan je evt. binnen poetsen) en iig een tuinslang (hihi) voor 120 euro per maand en dicht bij de Ginkelse Hei. Deze is echter vol, dus begin bij de buren:

24/7 op gras met schuilstal, buiten- en binnenbak, wasplaats, kantine en gratis stapmolen (niet dat ik die ga gebruiken). Deze is 200 euro per maand, best veel voor alleen weidegang, maar dan kun je wel de faciliteiten gebruiken. Best kans dat we daar blijven hangen.....
Morris, mijn superfjord!
Amber_

Bericht door Amber_ » za 07 jan 2012, 16:14

Waar is dat Suus :D ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Suus

Bericht door Suus » za 07 jan 2012, 16:16

De Oscarhoeve in Ede, vol pension is 250 euro.
Kom je ook? Gezellig!
Morris, mijn superfjord!
Fran

Bericht door Fran » za 07 jan 2012, 16:33

Olaf staat bij mensen thuis bij "opa en oma B " en hun dochter E. met 3 kinderen, die ooit de koeien de deur uit hebben gedaan en dochters hobby hebben uitgebreid. En nu ruimte hebben voor in totaal 11 paarden/pony's. Waarvan nog maar 1 van hun zelf.

We zijn 160 euro kwijt en 5 euro voor de trailerstalling. Dus 165 euro
Daar zit alles bij in, dus binnen-buiten zetten, stal uitmesten, enz.
De paarden staan het gehele jaar door in de wei in twee- en drietallen, en worden op stal gezet als het schemer wordt.

De meeste paarden staan in de schuur, 2 in de stallen onder het afdak, 2 pony's in het losse stalletje, 1 shet in zijn uitloop weitje en Olaf staat aan het huis op de dele met buitenluik.

Ze zijn heel goed voor de paarden en sms'en/bellen altijd als er iets is. Ik heb nooit een moment van twijfel gehad over de verzorging.

Als ik wat wil veranderen dan is het de buitenbak, die is snel vol met plassen waardoor je niet altijd kan rijden.
Ook zou ik wat dichter bij het bos willen zitten, nu is het prima te doen maar je kan niet even snel een rondje maken.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 07 jan 2012, 16:44

Anka en Nisko staan bij de moeder van een vriendin. Dit is een doe het zelf stal met ca 1,75 ha land. Sta er met nog iemand en we verdelen het werk. Stal is nog geen 2 km van mijn huis en ook op de fiets heel goed te doen. Helaas geen rijbak, maar die is op minder dan 10 min met de trailer in Annen. Wel bos dichtbij, Eexterbos en Gieterbos. Dit is toch wel en grote plus.

Winter
- buiten van 7 tot 16.00 uur bij slecht weer en tot uur of 20.00 bij goed weer
- zelf mesten
- zelf buiten zetten
- paarden op hemperade
- alle dingen als hooi, brok, wortels etc inclusief
- prijs winter is 135 euro

Zomer (was het maar weer zo ver :\ )
- 24/7 buiten met strookbegrazing
- prijs zomer is 100 euro
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 07 jan 2012, 16:48

We hebben een eigen stal met weide (1 hectare grond), maar helaas niet aan huis.
Qua kosten is het denk ik niet veel goedkoper op jaarbasis, maar met meerdere paarden scheelt het steeds minder in de prijs per paard.
Zomers staan ze 24/7 buiten en in de winter 's nachts op stal.

We hebben 4 stallen, waarvan 1 kraamkamer (2.5 x 6) en een tentstal waar ze kunnen eten en schuilen.
Verder hebben ze sinds een paar maanden een mooie 'paddock paradise'; een gehele omloop om het land heen.
En we hebben een rijbrak met mooie uitrijmogelijkheden.

Qua kosten is het lastig in te schatten, omdat de kosten heel sterk wisselen. Zomers wordt het hooi ingeslagen (ongeveer 1500 euro) en voor de winter worden stro-pakken gehaald. Bijkomende kosten zijn wel van het land opnieuw inzaaien, bemesten etc.
En onderhoudwerkzaamheden & kosten. Maar lastig om daar een goede maandberekening van te krijgen.
Ik betaalde voor Minouk destijds 100euro in de maand en dat was waarschijnlijk kostendekkend.
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » za 07 jan 2012, 18:16

Ik rij nog niet dus wat ik nu heb is genoeg,
straks verhuis ik ook naar de andere kant want wil wel kunnen rijden en dan kies ik voor de binnenbaan

yara stond ook prima maar heb straks bijna hetzelfde en nog een aantal maanden wei voor 140 euro minder dus zou gek zijn om 340 te betalen als ik straks 200 ga brtalen

20km vind ik erg ver
dit is 10km van mijn huis en wel de max maar meer omdat wij zelf de weidedienat doen
monne

Bericht door monne » za 07 jan 2012, 18:43

Self-service stal 75 euro jaar rond; drie staldiensten per week, d.i. binnen/buitenzetten van alle pensionpaarden (5), 10 minuten fietsen van huis. Nadeel is gebleken dat Fjord zich tegenover stalgenoten met staldienst soms nogal fjordy gedraagt maar gelukkig is dit alweer bijgetrokken.
Verplicht op stal als het weer en toestand weiland het dicteert, dat was half december dit jaar. Dan extra euries bodembedekking + hooi. Hoeveel dit is heb ik niet bijgehouden.
Verder inclusief bak, water, electriciteit, geen onderhoud weiland, stallen e.d., wel zelf uitmesten en veel bezemen om pensionhouder tevreden te houden.
Uitrijdmogelijkheden direct aan polder en zandpaden. Ik ben er erg blij mee, behalve dat bezemen.
monne

Bericht door monne » za 07 jan 2012, 18:51

nog even aanvullend:
*paarden staan zomers dag/nacht buiten en 's winters alleen 's nachts binnen.
*er is 3.5 hectare grasland beschikbaar
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » za 07 jan 2012, 20:04

Onze stal is het hele jaar door 230 euro per maand. Daar krijgen we voor:
-zomer: vanaf mei t/m september, soms oktober 24/7 weidegang (geen hooi, kuil of krachtvoer)
-winter: 3 paddocks van 9.30 tot 14.30, ze worden binnen en buiten gezet, alleen in het weekend zelf regelen. Er wordt in de paddocks niet gevoerd, dus op stal krijgen ze ,3x kuil/hooi en 2x biks.
-1 longeerbak, 1 buiten rijbak met verlichting, koud water wasplaats, 1picknick zitje en iemand van stal koopt bij Sligro van alles in, zodat we bij haar wat kunnen kopen tegen inkoopprijs om zo enigzins een gezellig kantine gevoel te krijgen.
-inentingen en wormenkuren zitten bij het geld in begrepen.
Onze Fjord staat nu gelukkig 's winters in de uitloop, want op stal was hij niet zo blij. Zijn uitloop is niet heel erg groot, maar kan wel naar buiten en naar binnen als hij wil. Hij staat samen met een shetlander en een kleine pony waar hij helemaal gek op is. Dus Zolmar is wel tevreden met zijn uitloopje. Hij krijgt daar 3x kuil/hooi en geen biks. Ik voer wel zelf hooi bij, aangezien ik het veels te weinig vind en krijgt ook krachtvoer naar het werk dat hij verricht, ook dit betaal ik zelf. Het is ECHT een hoop geld als ik lees wat jullie allemaal betalen. Er zijn wel 2 voordelen, dat is dat we een kleine 10 minuten stappen van de Kennemerduinen zitten en zo regelrecht naar het strand kunnen en dat het 3 minuten fietsen van ons huis is en mijn dochter zelf op de fiets erheen kan. In deze omgeving is er niets goedkopers te vinden. Wel veel verder weg, maar dan zijn we afhankelijk van de auto en moet ik dus altijd met mijn dochter mee.

Oh ja voor het buitenzetten betaal je 25 euro, dus kom je op 255 per maand.
Laatst gewijzigd door Zolmar op zo 08 jan 2012, 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Suus

Bericht door Suus » za 07 jan 2012, 21:22

Dat is inderdaad duur voor wat je er voor krijgt Zolmar. Ik geloof dat ik nog niet mag klagen.....
Maar je woont ook in bloemendaal, duurste gemeente van Nederland toch?
Maar Amsterdam is dus nog erger, jeetje, 575 euro per maand! Dat is toch onbetaalbaar!
Morris, mijn superfjord!
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » za 07 jan 2012, 21:23

Dakota staat bij een boer die wat stallen heeft. In totaal staan er 9 paarden.

Ik betaal alles los p/m:
Box: 40 euro
Hooi: 4,50 per baaltje
Vlas: 7,00 per pak
Wei: 15 euro per maand hele jaar door

In de zomer betaal ik rond de 75 euro p/m
In de winter rond de 135 p/m

Paarden staan zomers 24/7 buiten, mogen we zelf bepalen.
In de winter staan ze van 7.00 tot 17.00 buiten.
Zelf uitmesten en binnen zetten, de rest regelt de boer.

Wij hebben alleen geen rijbak helaas, die moeten we van buiten af huren.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » za 07 jan 2012, 22:05

Nu heb ik gratis:
2 boxen
grote weide
Alles zelf doen en mogen altijd naar buiten.

Volgende week heb ik voor 75 euro per box, 150 euro voor 2:
2 binnen boxen
Weiland met schuilstal
Mogen 'onbeperkt' buiten, winter overdag buiten, zomers 's nachts ivm de steekvliegen
Zelf binnen/buiten zetten, zo vaak mogelijk de wei scheppen
De extra kosten: hooi, vlas, krachtvoer, wormenkuren e.d.
Buitenbak zonder verlichting
Opslag
Keet om af en toe wat te drinken
Was plaats + plaats waar menwagen kan staan
Mesthoop (mest wordt weggehaald)
Op afspraak zet staleigenaresse ze af en toe buiten of binnen bij ziekte e.d.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Zolmar
Contacteer:

Bericht door Zolmar » zo 08 jan 2012, 08:19

@suus, jeetje dat het zo duur is in Amsterdam, dat wist ik niet. Dan mag ik nog niet klagen. Ik weet niet zeker of Bloemendaal de duurste gemeente is, maar mijn kleine huisje staat in een laantje (de straatnamen in Bloemendaal eindigen allemaal op laan) waar kleine huisjes staan, daarom heen staan de villa's. Ik ben gewoon maar leerkracht en geen directeur, maar heb toevallig wel een Fjord!
Mieke

Bericht door Mieke » zo 08 jan 2012, 09:39

Celinde staat zomers 24/7 buiten. Krijgt bij weinig gras, hooi/kuil bijgevoerd en ik voer haar zelf brok bij.
We hebben een binnen en buitenbak, wasplaats, kantine enz. Bos is op 2 min afstand. In de winter staat Celin nu binnen ivm slechte toestand van het land. Incl brok, hooi/kuil en stro. Er wordt uitgemest en de paarden worden buiten en binnengezet. Ivm vele paarden op stal en slechte toestand van het land staan ze nu volgens mij halve dagen buiten in de bak.
Zomers betaal ik 100 euro, nu in de winter 180.
Ctje :)
Wodan
Moderator

Bericht door Wodan » zo 08 jan 2012, 14:34

Wodan staat op dit moment bij stal Beukers www.stalbeukers.nl
We hebben binnenbak 20 x 60 waar door de weeks altijd hindernissen in staan.
buitenbak 20 x 40
solarium
2x spuitplaats met warm water
eigen zadel kast
kantine
2 paddocks
stapmolen € 15,-( als je daar gebruik van maakt)
binnen- buiten zet service door de week € 30,-
Wekelijks wordt stal gemest en door de week haal ik de drollen eruit
Trailer stalling € 15,-

Mijn totale stalling op dit moment € 365,-
mocht ik les willen van eigen instructie( die ook op stal staat) betaal ik per keer nog € 8,- 'bakhuur' anderen rijden dan ook gewoon.

Voor mij is dit nu mijn faillissement aan het worden ook ivm flinke DA rekeningen eind 2011.

We zullen dan ook van het voorjaar verhuizen!
Dan hebben we weiland
redelijke rijbak
stal en koud water
Geen idee wat ik moet gaan betalen. Daar moet ik het met de eigenaren nog over hebben.
Wodan komt dan iig v.d. zomer prive aan huis te staan.

Voor de winter 2012 nog niets defitief. Hoop terug naar mijn stal in egmond a.d. hoef. Alle facaliteiten aanwezig behalve binnenbak, maar verder top! maar wel € 260,-
Wodan en ik M1+10
Gerritje

Bericht door Gerritje » zo 08 jan 2012, 14:51

Peertje schreef: - In het weideseizoen een eigen weide voor alleen onze paarden (20x500 denk ik); worden ze 6 x per week om 7.30 uur ingezet en doordeweeks om ongeveer 17.00 uur afgehaald*
(24/7, alleen een dagdeel, individueel of in een groep kan ook maar dat willen wij niet) dit jaar heeft het seizoen van maart tm november gelopen.
Wat heerlijk dat jullie paarden binnen en buiten gezet worden. Wij moeten dat zelf regelen. En hoewel wel goed geregeld ga je dus altijd op een bepaalde tijd naar je paard.
Dat vind ik wel jammer. Op mijn vorige stal kon ik gewoon komen wanneer ik wilde, nu doe ik dat dus niet omdat ik rekening moet houden met binnen en buiten zetten.

Ook ik heb mijn paard niet om een paar maanden alleen maar naar te kijken. Maar wij rijden buiten (endurance) dus sta ik nu ideaal om te kunnen trainen, duin en strand om de hoek.

Ik denk dat je stalkeuze ook erg afhankelijk is van wat je met je paard wil doen en hoeveel geld je te besteden hebt.
---
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 08 jan 2012, 15:25

Ik sta op http://www.stalequus.nl en betaal 175 euro per maand..dan heb ik:

- iedere dag een schone stal voor Beer, vlas erbij wanneer nodig
- binnen- en buiten zetten
- weidegang het hele jaar door, grooooote weides, paarden in stalgroepen. Iedere stal dus met die paarden in een groep buiten, voor de rust en routine. 's Ochtends (nu in de winter) rond 8.30 naar buiten en rond 17.30 naar binnen en 's zomers langer. Ik sta er nog niet zo lang maar geloof ook dat je kunt kiezen voor 24/7 buiten in de zomer. Je hebt ook mogelijkheid om een stuk wei te huren en alles zelf te doen..doen de mensen met IJslanders bij ons.
- heel mooi kuilvoer en brok, 2 x per dag.
- wasplaats met koud water
- stal met buitenluik en binnenuitkijk..rubbermatten tegen de muren en op de grond, ideaal voor Beer!
- gratis trailerstalling (niet overdekt)
- longeerbak
- onbeperkt gebruik van een goede verlichte rijbaan (grrroooot) bij de buren en eventueel bij de andere buren ook nog een bak als het te nat is. Ook veel en mooi springmateriaal.
- veel advies over gedrag ;) Fijn voor Beertje geweest..
- zadelkast
- redelijke uitrijmogelijkheden..was bij mijn andere stal beter maar goed, hier is Beer veel blijer.
- 24/7 toezicht

Ik stond op een duurdere, luxere stal maar Beer kon daar niet aarden, vergeleken met hier dus jammer dat ik vanuit stal niet zo mooi kan rijden en ik mis de binnenbak ook wel eens maar een blij paard is veeeeeel belangrijker en nu ik een trailer heb maakt het me ook niet zoveel meer uit!
Laatst gewijzigd door kristelhans op zo 08 jan 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » zo 08 jan 2012, 15:50

Bernadette staat op www.kickersteyn.nl
Ik betaal 240 euro per maand. Dit is exl mesten en krachtvoer. T voer wordt wel gegeven maar moet zelf aangekocht worden. We hebben een prachtige buitenbaan van 20x50 ofzo. Ook een binnenbaan, maar daar kom ik zelden in. Die bak word gebruikt door de westernstal. Paarden worden 7 dagen per week buiten gezet. In de zomer weidegang, afgestemd op het paard. Ik vind het hier heerlijk! Alleen hoop ik toch over een paar maanden er weg te kunnen gaan (haha om de paarden naar huis te halen :D )
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Plaats reactie