Hoe is jou stalling?
- nadinefjorden
Hoe is jou stalling?
Misschien al eens gehad maar ben wel benieuwd naar prijzen hier en daar en service enZ
fayah en palermo staan op www.paardenstalling.nl
de 2e versie en volgend jaar verhuizen we naar de luxere versie
van mei t/m 1 nov 24/7 weidegang
in deze maanden zit er geen hooi/kuiltegoed
van nov tot maart overdag weide en snachts stal
Maart en april zijn de weides dicht dan zijn er paddocks
In deze maanden zit er in de stallingsprijs van 160,00 een hooi/kuiltegoed van 6 kilo per dag (pak je meer betaal je per kilo gaat met een weegsysteem met peraoonlijke code, je betaald dus wat je pakt erg handig)
stro en voer is eigen kosten, alles is op stal te verkrijgen (hooi/kuil/stro/vlas
dichtbij duin en strand
weidegang regelen we onderling in groepjes
Buitenbaan en 2 grotere paddocks aanwezig (20 boxen)
Ik heb het super naar mijn zin, paardje lekker buiten baasje blij
fayah en palermo staan op www.paardenstalling.nl
de 2e versie en volgend jaar verhuizen we naar de luxere versie
van mei t/m 1 nov 24/7 weidegang
in deze maanden zit er geen hooi/kuiltegoed
van nov tot maart overdag weide en snachts stal
Maart en april zijn de weides dicht dan zijn er paddocks
In deze maanden zit er in de stallingsprijs van 160,00 een hooi/kuiltegoed van 6 kilo per dag (pak je meer betaal je per kilo gaat met een weegsysteem met peraoonlijke code, je betaald dus wat je pakt erg handig)
stro en voer is eigen kosten, alles is op stal te verkrijgen (hooi/kuil/stro/vlas
dichtbij duin en strand
weidegang regelen we onderling in groepjes
Buitenbaan en 2 grotere paddocks aanwezig (20 boxen)
Ik heb het super naar mijn zin, paardje lekker buiten baasje blij
Re: Hoe is jou stalling?
Mijn pony staat op een prive-stalling. Hij staat daar 24/7 buiten met schuilgelegenheid.
Wij voeren voordroog van eigen land, en mogen hier in principe onbeperkt van voeren als we dat willen.
Water wordt verzorgd, voordroog wordt in balen aangevoerd. De omheining is van de stalhouder.
Verder voeren we dagelijks zelf (hij staat met nog 2 paarden, we zijn met 2 eigenaren op onze wei). In de zomer voorzien we zelf in gras, dus we zorgen er ook zelf voor dat het gras optijd kan aangroeien dmv percelen dichtzetten.
Op dit moment staat hij helaas in de blubber (maarja, er is ook een beetje regen gevallen de afgelopen weken he
) Verder kunnen we in de gras-tijd volledig vooruit op het gras qua voeding 
Op stal is een zadelkamer aanwezig, eigen kast neerzetten. Ik heb mijn wagen heerlijk binnen kunnen zetten. We staan op 800 meter van een heel groot bos
We hebben een spuitplaats, toiletten en kantine. En een verlichte buitenbak die zelfs nu nog rijdbaar is (alleen is hij aan 1 kant voorzien van een plas)
Hiervoor betaal ik 125 euro per maand
Wij voeren voordroog van eigen land, en mogen hier in principe onbeperkt van voeren als we dat willen.
Water wordt verzorgd, voordroog wordt in balen aangevoerd. De omheining is van de stalhouder.
Verder voeren we dagelijks zelf (hij staat met nog 2 paarden, we zijn met 2 eigenaren op onze wei). In de zomer voorzien we zelf in gras, dus we zorgen er ook zelf voor dat het gras optijd kan aangroeien dmv percelen dichtzetten.
Op dit moment staat hij helaas in de blubber (maarja, er is ook een beetje regen gevallen de afgelopen weken he

Op stal is een zadelkamer aanwezig, eigen kast neerzetten. Ik heb mijn wagen heerlijk binnen kunnen zetten. We staan op 800 meter van een heel groot bos
We hebben een spuitplaats, toiletten en kantine. En een verlichte buitenbak die zelfs nu nog rijdbaar is (alleen is hij aan 1 kant voorzien van een plas)
Hiervoor betaal ik 125 euro per maand

Ik betaal 215 euro en ik heb het volgende tot mijn beschikking:
in/uitloopstal met stenen paddock waar ze 24/7 op lopen.
Weidegang wanneer het weer en het land het toelaat, ook in de winter. Als het land niet gebruikt kan worden dan hebben we nog een rijbak en een zandpaddock waar ze op mogen en/of los mogen gooien.
Rijbak met verlichting en sproeisysteem.
Warm water om te wassen.
Mooie zadelkast en een extra kastje voor bijvoorbeeld medicijnen en dergelijke
2x krachtvoer en 3x ruwvoer (hooi of kuil, meestal combineren we), bodembedekking (stro, in principe onbeperkt).
Er wordt gevoerd, alleen zelf mesten.
ik sta bij mensen aan huis die het gezellig vinden als er wat mensen over de vloer komen, Er staan in totaal 4 pensionpaarden. We hebben een leuk hecht clubje die goed met elkaar omgaan en ook nog wel eens wat met elkaar ondernemen.
in/uitloopstal met stenen paddock waar ze 24/7 op lopen.
Weidegang wanneer het weer en het land het toelaat, ook in de winter. Als het land niet gebruikt kan worden dan hebben we nog een rijbak en een zandpaddock waar ze op mogen en/of los mogen gooien.
Rijbak met verlichting en sproeisysteem.
Warm water om te wassen.
Mooie zadelkast en een extra kastje voor bijvoorbeeld medicijnen en dergelijke
2x krachtvoer en 3x ruwvoer (hooi of kuil, meestal combineren we), bodembedekking (stro, in principe onbeperkt).
Er wordt gevoerd, alleen zelf mesten.
ik sta bij mensen aan huis die het gezellig vinden als er wat mensen over de vloer komen, Er staan in totaal 4 pensionpaarden. We hebben een leuk hecht clubje die goed met elkaar omgaan en ook nog wel eens wat met elkaar ondernemen.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Ik heb een eigen 'stalling' bij een boer. Dit zijn de eigenaren van Fjordy.
Ik heb 2 weilanden met schuilstal. Daarnaast 3 oude stallen, voor binnen staan.
Ik betaal hiervoor niks, wel voer, stro etc.
Ik heb 2 weilanden met schuilstal. Daarnaast 3 oude stallen, voor binnen staan.
Ik betaal hiervoor niks, wel voer, stro etc.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Wij hebben onze eigen stal
, sinds augustus hebben we ze bij huis .
Tot vorig jaar hebben we 3 jaar bij een weduwe gestaan, met ongeveer 0.4 ha grond erbij. De stal hebben we toen helemaal zelf mogen verbouwen naar eigen inzicht. Dit was een stal van 20x5.5 m. in het begin betaalden we €60,- per maand aan huur, maar ze moest meer betalen voor elektriciteit en water. Dus hebben we het opgehoogd naar €75,- per maand. Meer dan dat ze moest betalen aan elektriciteit en water, maar dat vonden we niet erg. Het vrouwtje was een lieverd, die belde als er iets was en die ook nooit moeilijk deed.
Toen waren we ongeveer €200,- voor 2 fjorden en 2 pony's per maand kwijt.
Hoeveel dat nu is, hebben we nog niet uitgerekend. We hebben geen stro meer, maar ze staan nu op strokorrels of vlas. Voordroog hebben we van mijn schoonvader over kunnen nemen. Hij heeft zijn gras laten maaien en we hebben alleen de onkosten moeten betalen. Helaas is het te nat in het pak gegaan, dus veel is er al weggegooid. Pakjes hooi hebben we een paar maanden geleden zo'n 100 kunnen kopen, dus dat ligt hier allemaal opgeslagen. De kosten moeten we nog eens op een rijtje zetten.

Tot vorig jaar hebben we 3 jaar bij een weduwe gestaan, met ongeveer 0.4 ha grond erbij. De stal hebben we toen helemaal zelf mogen verbouwen naar eigen inzicht. Dit was een stal van 20x5.5 m. in het begin betaalden we €60,- per maand aan huur, maar ze moest meer betalen voor elektriciteit en water. Dus hebben we het opgehoogd naar €75,- per maand. Meer dan dat ze moest betalen aan elektriciteit en water, maar dat vonden we niet erg. Het vrouwtje was een lieverd, die belde als er iets was en die ook nooit moeilijk deed.
Toen waren we ongeveer €200,- voor 2 fjorden en 2 pony's per maand kwijt.
Hoeveel dat nu is, hebben we nog niet uitgerekend. We hebben geen stro meer, maar ze staan nu op strokorrels of vlas. Voordroog hebben we van mijn schoonvader over kunnen nemen. Hij heeft zijn gras laten maaien en we hebben alleen de onkosten moeten betalen. Helaas is het te nat in het pak gegaan, dus veel is er al weggegooid. Pakjes hooi hebben we een paar maanden geleden zo'n 100 kunnen kopen, dus dat ligt hier allemaal opgeslagen. De kosten moeten we nog eens op een rijtje zetten.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ik ben begin december met Hay verhuisd naar 'the WildLife Paddock'.
Ze staan in principe altijd buiten met toegang tot een gigantische schuilstal. Er zijn ook 5 stallen beschikbaar. Voor sporadisch gebruik (bv. met nieuwjaar) zit de bodembedekking (strokorrels) inbegrepen, maar bij regelmatig gebruik niet. Ook binnen- en buitenzetten moet je dan zelf doen. Maar Hay is zeer content met zijn vrijheid!
's Winters hebben ze toegang tot een brede gang rond de wei met aan de voor- en achterkant een grote paddock.
Er zijn 3 voerplaatsen waar ze zo goed als onbeperkt ruwvoer krijgen. Het is de bedoeling dat dit via slowfeeders zal gaan, maar dat is nog even uitzoeken hoe we dat gaan doen aangezien Hay er zo boos van wordt dat hij alles sloopt
Vanaf het voorjaar tot zolang het weer het toelaat hebben ze toegang tot de grote weides.
Verder hebben we een goede, verlichte buitenbak, een gezamelijk zadelkot.
Er wordt voor het voer gezorgd, weide, paddocks en schuilstallen worden uitgemest.
We zitten in een heel landelijke omgeving met veel veldweggetjes en nog op een redelijke afstand van het bos.
En wat ik vooral zo leuk vind is dat we een hele leuke groep mensen hebben met allemaal dezelfde visie en dezelfde interesse. Ik voel veel buitenritjes aankomen als het beter weer is
Ze staan in principe altijd buiten met toegang tot een gigantische schuilstal. Er zijn ook 5 stallen beschikbaar. Voor sporadisch gebruik (bv. met nieuwjaar) zit de bodembedekking (strokorrels) inbegrepen, maar bij regelmatig gebruik niet. Ook binnen- en buitenzetten moet je dan zelf doen. Maar Hay is zeer content met zijn vrijheid!
's Winters hebben ze toegang tot een brede gang rond de wei met aan de voor- en achterkant een grote paddock.
Er zijn 3 voerplaatsen waar ze zo goed als onbeperkt ruwvoer krijgen. Het is de bedoeling dat dit via slowfeeders zal gaan, maar dat is nog even uitzoeken hoe we dat gaan doen aangezien Hay er zo boos van wordt dat hij alles sloopt

Vanaf het voorjaar tot zolang het weer het toelaat hebben ze toegang tot de grote weides.
Verder hebben we een goede, verlichte buitenbak, een gezamelijk zadelkot.
Er wordt voor het voer gezorgd, weide, paddocks en schuilstallen worden uitgemest.
We zitten in een heel landelijke omgeving met veel veldweggetjes en nog op een redelijke afstand van het bos.
En wat ik vooral zo leuk vind is dat we een hele leuke groep mensen hebben met allemaal dezelfde visie en dezelfde interesse. Ik voel veel buitenritjes aankomen als het beter weer is

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ook wij hebben ze aan huis staan. 's Zomers hooien we zelf van eigen land en daarnaast kopen we er nog wat hooi bij hier in het dorp. Ook stro betrekken we van dezelfde boer. Voor mij nooit geen pensionstal meer. Als de paarden niet meer aan huis zouden kunnen staan dan word het voor mij geen paarden meer. Jeroen houdt de kosten wel allemaal bij maar die zou ik zo echt niet weten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Grappig ! Ik juist wel.. soms ben ik het wel een beetje beu. Al dat geregel, doe natuurlijk alles alleen... breekt me wel is op. Toot staat momenteel op volpension, bevalt me prima ! Als ik er ooit maar 1 heb, gaat deze op pensionAnita schreef:Voor mij nooit geen pensionstal meer. Als de paarden niet meer aan huis zouden kunnen staan dan word het voor mij geen paarden meer.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik huur ong. 3/4 hectaren grond met een schuur met daarin 2 stallen, een hooihok en een zadelkamer,bij een boer.
Ik regel alles zelf, maar de wei wordt 1 keer per jaar bemest en de mest wordt afgevoerd.
Pony's staan 24/7 buiten,'s zomers in de wei en nu in de bak(die ik zelf aan heb laten leggen).
Ik betaal hiervoor 90 euro incl. water en electriciteit.
Ik regel alles zelf, maar de wei wordt 1 keer per jaar bemest en de mest wordt afgevoerd.
Pony's staan 24/7 buiten,'s zomers in de wei en nu in de bak(die ik zelf aan heb laten leggen).
Ik betaal hiervoor 90 euro incl. water en electriciteit.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Die van mij staan volpension, worden elke dag buiten gezet in de paddock, stallen worden gemest en ze worden gevoerd. Het enige wat ik hoef te doen is lekker met ze rijden, tutten of longeren. Oja en zorgen dat er bakjes met muesli klaar staan
En daar betaal ik 150 euro per paard voor.

roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ik heb de paarden niet aan huis helaas maar we hebben wel een eigen stal waar ik erg blij mee ben moet er wel 3x per dag naar toe rijden maar dat heb ik er zeker voor over.
De paarden staan bij ons in de zomer dag en nacht buiten en in de winter overdag buiten en s' nachts op stal.
Bij ons in de buurt ben je al gauw tussen de 300 en 400 euro per maand kwijt en dan heb je nog niet veel vaak moet je dan nog zelf je paard buiten zetten en uitmesten.
De paarden staan bij ons in de zomer dag en nacht buiten en in de winter overdag buiten en s' nachts op stal.
Bij ons in de buurt ben je al gauw tussen de 300 en 400 euro per maand kwijt en dan heb je nog niet veel vaak moet je dan nog zelf je paard buiten zetten en uitmesten.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Die van mij staan dus aan huis, ik heb drie stallen.
We huren een stuk land van de gemeente (ong. 5600m.) voor 160 euro per jaar.(kost dus geen drol)
Mijn eigen buitenbak (38x20)
Die van mij staan op vlas (6.50 per pak) en op hooi (kleine pakken voor 3.25 per pak) en als het nodig is grote balen voor 40 euro.
De kosten van de stal zitten dus gewoon mee in de hypotheek van het huis.
Heerlijk lekker alls thuis, ik zou niet anders meer willen.
En Zort staat natuurlijk bij Rien thuis.
We huren een stuk land van de gemeente (ong. 5600m.) voor 160 euro per jaar.(kost dus geen drol)
Mijn eigen buitenbak (38x20)
Die van mij staan op vlas (6.50 per pak) en op hooi (kleine pakken voor 3.25 per pak) en als het nodig is grote balen voor 40 euro.
De kosten van de stal zitten dus gewoon mee in de hypotheek van het huis.
Heerlijk lekker alls thuis, ik zou niet anders meer willen.
En Zort staat natuurlijk bij Rien thuis.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Monique ik heb ze bij mijn ouders staan. Ik betaal geen huur. Wel betalen we zelf stro, wat neer komt op 20 euro per maand pp.
Hooi lost ons per baal 33,50, waar we een kleine 2 weken van voeren, dus per maand kost ons dat ruim gerekend 35 euro pp.
We hebben een eigen bak. Weiland huren we van april-mei tot november voor 100 euro pp
Dus voor mij is het per maand aan hooi en stro 55 euro.
Komt voer als biks en wortels overheen, kost me misschien 15 euro extra in de maand.
Hooi lost ons per baal 33,50, waar we een kleine 2 weken van voeren, dus per maand kost ons dat ruim gerekend 35 euro pp.
We hebben een eigen bak. Weiland huren we van april-mei tot november voor 100 euro pp
Dus voor mij is het per maand aan hooi en stro 55 euro.
Komt voer als biks en wortels overheen, kost me misschien 15 euro extra in de maand.
Laatst gewijzigd door Tamara op za 07 jan 2012, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
De mijne staat nu in brabant in een Paddock Paradise met onbeperkt hooi (graszaad als dat te krijgen is) en gevoerd door middel van een slowfeeder. Ik hoef niet echt te komen, maar is wel altijd gezellig. En als ik kom is het 1x in de week, maar dat is afhankelijk van hoe druk ik het heb. Zoals deze week sla ik een keertje over, maar 47 uur in de week werken is behoorlijk druk. Kale prijs is 125 euro, maar hier komen nog wel de hooikosten per maand bovenop. En je word echt niet blij van de huidige hooiprijzen.
edit:
* 24/7/365 buiten (paarden kunnen zelf kiezen)
* buitenbak
* direkt in het bos en aan ruiterpad
* volledig verzorgt
edit:
* 24/7/365 buiten (paarden kunnen zelf kiezen)
* buitenbak
* direkt in het bos en aan ruiterpad
* volledig verzorgt
Laatst gewijzigd door sunhild op za 07 jan 2012, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ik sta op dezelfde stal als Nadine, dus bijna alles het zelfde. :-)
Alleen heeft Benji een hele grote box, nou ja in vergelijking met de andere boxen.
Ik betaal dus 180 euro per maand.
Wij staan er nu al paar jaar met heel veel plezier. Vooral de weidegang en de rij mogelijkheden naar duin en strand zijn super.
Soms krijg ik wel eens het heen en weer van de communicatie op onze stal, maar goed dat waait dan ook wel weer over.
Alleen heeft Benji een hele grote box, nou ja in vergelijking met de andere boxen.
Ik betaal dus 180 euro per maand.
Wij staan er nu al paar jaar met heel veel plezier. Vooral de weidegang en de rij mogelijkheden naar duin en strand zijn super.
Soms krijg ik wel eens het heen en weer van de communicatie op onze stal, maar goed dat waait dan ook wel weer over.
---
Ik heb ze ook aan huis, we hebben een kleine 1,5 hectare voor 4 paarden. Afgelopen zomer voor het eerst van ons eigen land gehooid, kostte 0,50 per pak, kwamen 100 pakjes af, hebben we bijna een half jaar van gevoerd. We kopen hooi bij en stro. Heb zo eigenlijk geen idee wat ik per maand kwijt ben aan de paarden. Voor de pensionpony vragen we 150,- per maand, inclusief binnen/buiten zetten, uitmesten en voeren. Ze betaalt zelf biks. Eigenlijk kan die 150,- nauwlijks uit, maar ik zou het heel erg vinden als ze Apollo zou verhuizen om een stalgeldverhoging (ze kan dichterbij goedkoper). Hij is bijna 32 en heeft het hier zo naar zijn zin en het is Fatoush zijn dikke maat.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ik heb een eigen weiland van ong 0,65 hectare. Hier is een schuilstal bij. Wij hebben erg grote balen hooi.50 euro en daar voer ik ong 3,5 week van. Geen idee wat ik kwijt ben aan de paarden. De optelsom zal wel meer zijn dan dat ik denk.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
O jee... Hier echt een volbloed volpension-staller...
Wij staan op een pensionstal in het groene hart van de randstad en betalen per €363,95 all incl. per paard per maand.
Veel geld, maar voor ons de beste kwaliteit/prijs/faciliteiten verhouding in de regio. Deze stal is zo'n 20km enkele reis van ons huis; er staan in totaal 47 paarden.
Er heerst een erg goede en gezellige sfeer en het is maar zelden echt druk.
Hiervoor krijgen we het volgende:
- 6 voerbeurten per dag: 3 x kuil of hooi* en 3 x bix, muesli, sportbrok* of eigen voer (ook evt. medicijnen worden dan gegeven)
- 6 x per week uitmesten en opstrooien, op zondag alleen opstrooien, paarden staan op stro; andere bodembedekking* ook mogelijk
- In het weideseizoen een eigen weide voor alleen onze paarden (20x500 denk ik); worden ze 6 x per week om 7.30 uur ingezet en doordeweeks om ongeveer 17.00 uur afgehaald*
(24/7, alleen een dagdeel, individueel of in een groep kan ook maar dat willen wij niet) dit jaar heeft het seizoen van maart tm november gelopen.
- Als de weide gesloten 's ochtends individueel in een paddock (of molen); worden ze ingezet en afgehaald*
- Peer heeft een buitenstal van 4 x 2,5 en Capone een binnenbox van 3,5 x 3,5. Voor Daulann is vooralsnog een binnenstal gereserveerd van 3x3; even kijken wat er vrij is tegen die tijd.
- Vrije keuze in instructie (op sommige stallen hier in de omgeving niet!), hoefsmid en DA.
- Alle dagen geopend van 7.00 uur tot 22.30 uur (uiteraard altijd open bij noodgevallen en dergelijke); aantal stallen in de omgeving sluiten om 20.00 uur en in het weekend al om 18.00!
- Vaste beheerder en veel toezicht, controle op de paarden.
- Maandelijks een KNHS dressuurwedstrijd
Faciliteiten:
- Binnenbak 20x60
- Binnenbak 20x40 (te reserveren voor alleengebruik voor lessen)
- Grasbaan/springweide 70x40 (alleen 's zomers)
- 5 paddocks/longeerbakken
- Stapmolen
- 2 wasplaatsen met warm* en koud water
- Solarium*
- Vitafloor trilplaat*
- Een grote zadelkast en een dekenrek per stal
- Trailerstalling*
- Kantine, koffie/fris/snoep automaten en toiletruimte
* = Tegen meerprijs, op abonnement of op munten
Een DHZ stal is voor ons geen optie omdat we beide fulltime werken en we dan faciliteiten zouden moeten inleveren waar we erg aan gehecht zijn. Daarnaast willen we liever geen afhankelijkheid van (of onderlinge afspraken met) stalgenoten voor de verzorging van onze paarden. Misschien is onze insteek ook iets anders?! Wij hebben onze paarden (naast het tutten, frutten en kroelen uiteraard) echt om meerdere keren per week op te kunnen rijden en niet om er een aantal maanden van het jaar alleen naar te kunnen kijken omdat het land / de rijbak niet begaanbaar is of omdat de paarden omkomen in het haar. Dat de paarden daardoor drie, vier maanden per jaar minder buiten komen is een keuze die Robbert en ik voor ze maken en op andere manieren voor ze proberen te compenseren.
Het enige wat we missen is goede uitrijmogelijkheden... Maar goed, met een half uurtje rijden met de trailer zitten we op het strand of bv het Amsterdamse bos. We hebben wel eens gekeken bij een soortgelijke stal als deze direct aan het Amsterdamse bos (wel veel minder weidegang), daar betaal je €575 per maand. We hebben het nog serieus overwogen ook...
Maar dat is met straks drie paarden in pension ook voor ons financieel iets te gortig, bovendien gunnen we de paarden de weidegang meer dan onszelf de buitenritjes. We hebben ook een paar jaar terug wel eens gekeken bij de stalling waar Nadine en Gerritje staan en we kennen ook wel wat mensen die daar staan, maar die stal sloot om meerdere redenen niet aan bij onze wensen.
@diegenen met alleen weiland met schuilstal: Waar rijd je dan?! En hoe doen jullie dat nu met die enorme regenval de afgelopen tijd?!
Wij staan op een pensionstal in het groene hart van de randstad en betalen per €363,95 all incl. per paard per maand.

Veel geld, maar voor ons de beste kwaliteit/prijs/faciliteiten verhouding in de regio. Deze stal is zo'n 20km enkele reis van ons huis; er staan in totaal 47 paarden.
Er heerst een erg goede en gezellige sfeer en het is maar zelden echt druk.
Hiervoor krijgen we het volgende:
- 6 voerbeurten per dag: 3 x kuil of hooi* en 3 x bix, muesli, sportbrok* of eigen voer (ook evt. medicijnen worden dan gegeven)
- 6 x per week uitmesten en opstrooien, op zondag alleen opstrooien, paarden staan op stro; andere bodembedekking* ook mogelijk
- In het weideseizoen een eigen weide voor alleen onze paarden (20x500 denk ik); worden ze 6 x per week om 7.30 uur ingezet en doordeweeks om ongeveer 17.00 uur afgehaald*
(24/7, alleen een dagdeel, individueel of in een groep kan ook maar dat willen wij niet) dit jaar heeft het seizoen van maart tm november gelopen.
- Als de weide gesloten 's ochtends individueel in een paddock (of molen); worden ze ingezet en afgehaald*
- Peer heeft een buitenstal van 4 x 2,5 en Capone een binnenbox van 3,5 x 3,5. Voor Daulann is vooralsnog een binnenstal gereserveerd van 3x3; even kijken wat er vrij is tegen die tijd.
- Vrije keuze in instructie (op sommige stallen hier in de omgeving niet!), hoefsmid en DA.
- Alle dagen geopend van 7.00 uur tot 22.30 uur (uiteraard altijd open bij noodgevallen en dergelijke); aantal stallen in de omgeving sluiten om 20.00 uur en in het weekend al om 18.00!
- Vaste beheerder en veel toezicht, controle op de paarden.
- Maandelijks een KNHS dressuurwedstrijd
Faciliteiten:
- Binnenbak 20x60
- Binnenbak 20x40 (te reserveren voor alleengebruik voor lessen)
- Grasbaan/springweide 70x40 (alleen 's zomers)
- 5 paddocks/longeerbakken
- Stapmolen
- 2 wasplaatsen met warm* en koud water
- Solarium*
- Vitafloor trilplaat*
- Een grote zadelkast en een dekenrek per stal
- Trailerstalling*
- Kantine, koffie/fris/snoep automaten en toiletruimte
* = Tegen meerprijs, op abonnement of op munten
Een DHZ stal is voor ons geen optie omdat we beide fulltime werken en we dan faciliteiten zouden moeten inleveren waar we erg aan gehecht zijn. Daarnaast willen we liever geen afhankelijkheid van (of onderlinge afspraken met) stalgenoten voor de verzorging van onze paarden. Misschien is onze insteek ook iets anders?! Wij hebben onze paarden (naast het tutten, frutten en kroelen uiteraard) echt om meerdere keren per week op te kunnen rijden en niet om er een aantal maanden van het jaar alleen naar te kunnen kijken omdat het land / de rijbak niet begaanbaar is of omdat de paarden omkomen in het haar. Dat de paarden daardoor drie, vier maanden per jaar minder buiten komen is een keuze die Robbert en ik voor ze maken en op andere manieren voor ze proberen te compenseren.
Het enige wat we missen is goede uitrijmogelijkheden... Maar goed, met een half uurtje rijden met de trailer zitten we op het strand of bv het Amsterdamse bos. We hebben wel eens gekeken bij een soortgelijke stal als deze direct aan het Amsterdamse bos (wel veel minder weidegang), daar betaal je €575 per maand. We hebben het nog serieus overwogen ook...

@diegenen met alleen weiland met schuilstal: Waar rijd je dan?! En hoe doen jullie dat nu met die enorme regenval de afgelopen tijd?!
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Mijn paarden staan in volpension.
Hier betaal ik per maand 305 euro voor per paard, en 40 euro voor de stapmolen.
* Paarden worden dagelijks uitgemest en ingestrooid, krijgen hooi en krachtvoer naar wens. Andere vormen van krachtvoer worden ook verstrekt mits ze voor je stal staan in tonnen.
* Boxen hebben buitenluiken
* Paarden worden buiten gezet en binnengehaald, alle bescherming die je wenst wordt om- en af gedaan en ook een dekenwissel is geen probleem. * Er zijn diverse grote weides en enkele paddocks. Als je ze een keer niet buiten wil of kan hebben worden ze aan de molen gezet.
* Er is zeer veel toezicht en betrokkenheid bij de pensionpaarden door de eigenaren. Vrijwel alles is in overleg mogelijk.
* De faciliteiten zijn een binnenhal 20 x 40, een buitenbaan van 20 x 60 met een fantastische bodem, stapmolen, trailerstalling, wasplaatsen en een gezellige kantine.
Voor mij is het een perfecte stal, er is rust en regelmaat, mijn paarden zijn er happy, ik train bij een van de eigenaren en het is op krap 3 km van mijn huis
.
Onze dravers staan in training maar dat kan je niet vergelijken qua prijs en service met rijpaarden stalling.
Ik ga geen prijzen noemen maar de service omvat oa:
* Volpension
* Paarden komen dagelijks buiten
* Training conform schema afgestemd op niveau van het paard
* Paarden gaan dagelijks einde van de dag nog op de poetsplaats voor extra naverzorging
* Voer naar behoefte; onbeperkt hooi de gehele dag, krachtvoer kan oplopen tot 8 kg per dag plus supplementen indien nodig
* Dagelijks controle op gezondheid, temperatuur, hartslag
* Veterinaire begeleiding indien nodig
* Inschrijving voor en vervoer van en naar de koersen
* Rijden van de paarden in de koersen tegen 10% prijzengeld
Hier betaal ik per maand 305 euro voor per paard, en 40 euro voor de stapmolen.
* Paarden worden dagelijks uitgemest en ingestrooid, krijgen hooi en krachtvoer naar wens. Andere vormen van krachtvoer worden ook verstrekt mits ze voor je stal staan in tonnen.
* Boxen hebben buitenluiken
* Paarden worden buiten gezet en binnengehaald, alle bescherming die je wenst wordt om- en af gedaan en ook een dekenwissel is geen probleem. * Er zijn diverse grote weides en enkele paddocks. Als je ze een keer niet buiten wil of kan hebben worden ze aan de molen gezet.
* Er is zeer veel toezicht en betrokkenheid bij de pensionpaarden door de eigenaren. Vrijwel alles is in overleg mogelijk.
* De faciliteiten zijn een binnenhal 20 x 40, een buitenbaan van 20 x 60 met een fantastische bodem, stapmolen, trailerstalling, wasplaatsen en een gezellige kantine.
Voor mij is het een perfecte stal, er is rust en regelmaat, mijn paarden zijn er happy, ik train bij een van de eigenaren en het is op krap 3 km van mijn huis

Onze dravers staan in training maar dat kan je niet vergelijken qua prijs en service met rijpaarden stalling.
Ik ga geen prijzen noemen maar de service omvat oa:
* Volpension
* Paarden komen dagelijks buiten
* Training conform schema afgestemd op niveau van het paard
* Paarden gaan dagelijks einde van de dag nog op de poetsplaats voor extra naverzorging
* Voer naar behoefte; onbeperkt hooi de gehele dag, krachtvoer kan oplopen tot 8 kg per dag plus supplementen indien nodig
* Dagelijks controle op gezondheid, temperatuur, hartslag
* Veterinaire begeleiding indien nodig
* Inschrijving voor en vervoer van en naar de koersen
* Rijden van de paarden in de koersen tegen 10% prijzengeld
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL