Verhuizen of Blijven?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
AmonDhay

Verhuizen of Blijven?

Bericht door AmonDhay » ma 02 jan 2012, 11:28

Ik zit heel erg te twijfelen.. Situatie zit zo..
Ik woon in Assen, studeer fysiotherapie in Groningen.
Mijn Fjord staat kleine 5 km van mijn huis, lekker dichtbij, leuke mensen op stal, alles goed geregeld, Dierenarts altijd aanwezig & hij wordt altijd binnen en buiten gezet, uitrijmogelijkheden zijn ook top!
enige nadeel is dat als het heeft geregend de bak niet meer te rijden is en het land 1 grote modderpoel is.. Kosten 130 incl. Stro, kuil of hooi

Nu kan ik bij een goede vriendin van me mijn Fjord stallen voor € 50,- incl. Vlas & Hooi
Voordelen: land is droog, bak is bijna droog op 3 plassen na die alleen in de hoeken staan
en ik kan 2 paarden erbij rijden dus meer leermogelijkheden voor mij & er staan 2 manege's dicht in de buurt voor eventuele winterperiodes..
Nadeel is.. De afstand: 20 km & dat er niet altijd iemand is (maar dat is niet zo'n heel big issue)

Wat zouden jullie doen?
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Fran

Re: Verhuizen of Blijven?

Bericht door Fran » ma 02 jan 2012, 14:33

Ik zou het te ver vinden. Verder klinkt het prima.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Dennis

Bericht door Dennis » ma 02 jan 2012, 14:38

Ik zou het te ver vinden. Het klinkt een stuk goedkoper maar je maakt ook 30 km per dag meer om bij je paard te komen. Dat maal 30 dagen is 900 km. De je dat met de auto dan heb je en meer benzine kosten en snel een hoop aantal km op je teller staan. Ga je met de fiets of brommer dan ben je tcoh een stuk meer tijd kwijt aan reizen en zeker in de winteris dat niet fijn
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » ma 02 jan 2012, 16:32

Maar je hebt een paard zodat je er leuk mee kunt rijden, ik zou misschien wel wat meer geld uitgeven voor een stal waar je dan ook kunt doen waar je het beestje voor hebt, anders is het nog een dure hobby..
Ik help niet echt he!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jilly

Bericht door Jilly » ma 02 jan 2012, 17:25

Ik zou blijven. Blubber heb je nu zo goed als overal, is ook maar tijdelijk natuurlijk. Bij ons hebben ze het in 10 jaar niet zo erg geweten, dus ik heb goede hoop dat het volgende winter minder blubberig is :+
Slechte bak is lastig als je echt wil rijden. Voor mij persoonlijk is dat geen punt want ik hecht meer waarde aan goeie uitrijmogelijkheden dan aan een goeie bak.

130 euro incl. vlas en hooi vind ik sowieso al heel goedkoop, dus voor de hoge kosten zou ik het al niet doen. Bovendien vind ik 20 km écht ver. Kan me niet voorstellen dat ik dagelijks of meerdere keren per week zo ver moet rijden...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 02 jan 2012, 20:40

Ik zou ook blijven.. wat een heerlijke prijzen zijn dat zeg!
Viv

Bericht door Viv » di 03 jan 2012, 05:42

Ik zou blijven, je paard staat er prima. Het is nu overal nat hoor, er valt gewoon belachelijk veel regen.
Paarden van anderen bijrijden geeft ook nadelen, je kunt ook gewoon met je eigen beestje rijden toch en les nemen?

130 euro, jemig meis dat betaal je hier voor een kale box en dan komt alles er nog bij _O- Benzine is duurder hoor kan ik je zeggen, zou hem lekker laten staan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » di 03 jan 2012, 09:44

Ik zou vanwege de afstand ook niet gaan verhuizen. Wij hebben de paarden een tijdje 14 km van huis gehad ik werd er gek van. Dat heen en weer gerij iedere keer, en 20 km is nog verder. Tel op maandbasis maar eens uit hoeveel verloren tijd erin gaat zitten en hoeveel benzine je dat kost.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 03 jan 2012, 11:56

Ik zou ook gewoon blijven, lekker dicht bij huis (dus geen reiskosten, je kunt het op de fiets doen), prachtige uitrijmogelijkheden (ben er wel eens met Ingeborg met de menwagen op uit geweest daar), lekker goedkoop voor wat je er allemaal voor hebt. Bovendien vraag ik het me echt serieus af hoe het voor iemand uitkan om een volwassen paard voor € 50,00 een volledige pensionplaats aan te bieden. Daar moet iedere maand geld bij, dat kan niet anders.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » di 03 jan 2012, 14:48

Ik zou ook dicht bij huis blijven, helemaal als je ook nog studeert en/of werkt. Ik heb pas geleden de overstap gemaakt naar een stal verder weg en ik rij mezelf een slag in de rondte! Ik moet echt inplannen om naar Dani te gaan en moet daarvoor andere afspraken laten gaan, want ik ben de hele avond kwijt! Ik overweeg dan ook sterk om toch weer dichter bij huis te komen met Dani, ik moet alleen even de juiste plek vinden... Verder heb ik alles wat ik wil op die stal, maar als ik geen tijd heb, heb ik daar ook niks aan..
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
SandraJimmy

Bericht door SandraJimmy » wo 04 jan 2012, 08:55

Ik heb ook ooit op een stal gestaan die 25km verderop lag.
In het begin goed te doen, maar op een gegeven moment breekt het je op.
Ik zou dus nooit meer voor een stal gaan die zo ver weg ligt.
Nieuwste topic:
Een geweldig jaar met Jimmy:
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47750
Gerritje

Bericht door Gerritje » do 05 jan 2012, 07:57

20 km is best ver hoor. Zeker als er iets aan de hand is en je snel bij je paard wil zijn.
Persoonlijk zou ik het ook niet doen. naast de kosten voor het vervoer (40 km per dag), kost het meer tijd.
Weet niet hoe lang je nog moet studeren, maar misschien ga je na je studie wel heel ergens anders wonen en dan moet je paard weer verhuizen.
---
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 05 jan 2012, 17:18

Ik zou de afstand niet onderschatten. Furio staat nu ook een slordige 16km van huis en ik vind dat eigenlijk niet zo prettig. We zien hem maar 3 keer per week en ik vind dat geen doen. Voorlopig is dat niet zo erg. Er wordt voor hem gezorgd en hij gaat lekker naar buiten met een oudere ruin, maar als we hem straks willen gaan inrijden, dan gaat die afstand wel vervelender worden...

Voor de prijs zou ik het echt niet doen. 130 euro is een prikje in mijn ogen :)
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
AmonDhay

Bericht door AmonDhay » vr 17 feb 2012, 08:58

:) Ik ben om... (al een tijdje..) maar jullie mening heeft zeker meegeteld.. ik blijf gewoon lekker staan waar ik ben, dikke 5 min in de auto en dan al bij Amon-dhay zijn is gewoon heerlijk... ik kan soms ook even snel langs gaan om te kijken.. en dat doe je dus niet als je 20 min moet rijden.

Thnx iedereen voor jullie mening!
Amon-dhay mijn Schatje!! :D
(Manus x Ragni v. Lenngard)
Plaats reactie