Het H-tjes topic deel 1
Re: Het H-tjes topic deel 1
Het is een mooie groep bij elkaar, ik zal vandaag of morgen eens wat fotos uploaden 

Ctje 

Mieke schreef:Het is een mooie groep bij elkaar, ik zal vandaag of morgen eens wat fotos uploaden

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Foto's zijn echt super leuk geworden. Duo list en bedrog, Hattrick en Hummer met hun compaan (vooral volgelingMieke schreef:http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 8#p1008808

tis idd een leuk stel samen.. Fijn dat ze iig allemaal zo hun maatje hebben.. hjala en hepsi zijn ook 2 handen op 1 buik maar toch probeert hatt daar ook steeds bij te kruipen 

Ctje 

ik kom me ook aanmelden, niet met een fjord veulen van dit jaar
maar met een Welsh A veulen van dit jaar
Swann is gisteren tot bij ons gebracht en mag vanaf dinsdag bij onze 2 fjordsels, nu mogen ze de eerste dagen kennis maken met een stroomdraadje ertussen
ik heb eigenlijk een paar vraagjes
als jullie veulen nog bij jou staat, dus niet in de opfok ergens ver weg (want dat is het voor mij eigenlijk, zijn niet veel opfokadressen hier bij ons in de omgeving) wat doen jullie er dan mee?
we hebben wel al ervaring met jaarlingen (Githa en Jalenka zijn beide als jaarling bij ons gekomen en die doen het toch beide super)
maar met veulentjes van een 8-tal maand hebben we geen ervaring
wat kent ze al: (alleja kennen)
* rustig overal aankomen, je mag overal aan haar lijfje mooi aankomen, voetjes geeft ze ook al
* beetje aan touwtje meelopen, dus soms met nog 2 man, dus ook nog een beetje aandrijving langs de poep (duwtje)
ze kan al mooi meelopen maar als ze schrik heeft, is het wat moeilijker
ik hoop van zo nog een paar tips te krijgen zodat ook zij een goede toekomst bij ons in onze minikudde heeft
ik verwacht eigenlijk niet veel problemen met haar bij de fjorden te zetten, ging destijds ook goed met Jalenka, maar dit is wel een beetje kleiner en kan haar nog niet verweren. Dus dinsdag gaan we ze samen zetten en een uurtje aan de kant kijken om zeker te zijn dat alles goed gaat
maar met een Welsh A veulen van dit jaar
Swann is gisteren tot bij ons gebracht en mag vanaf dinsdag bij onze 2 fjordsels, nu mogen ze de eerste dagen kennis maken met een stroomdraadje ertussen
ik heb eigenlijk een paar vraagjes
als jullie veulen nog bij jou staat, dus niet in de opfok ergens ver weg (want dat is het voor mij eigenlijk, zijn niet veel opfokadressen hier bij ons in de omgeving) wat doen jullie er dan mee?
we hebben wel al ervaring met jaarlingen (Githa en Jalenka zijn beide als jaarling bij ons gekomen en die doen het toch beide super)
maar met veulentjes van een 8-tal maand hebben we geen ervaring
wat kent ze al: (alleja kennen)
* rustig overal aankomen, je mag overal aan haar lijfje mooi aankomen, voetjes geeft ze ook al
* beetje aan touwtje meelopen, dus soms met nog 2 man, dus ook nog een beetje aandrijving langs de poep (duwtje)
ze kan al mooi meelopen maar als ze schrik heeft, is het wat moeilijker
ik hoop van zo nog een paar tips te krijgen zodat ook zij een goede toekomst bij ons in onze minikudde heeft
ik verwacht eigenlijk niet veel problemen met haar bij de fjorden te zetten, ging destijds ook goed met Jalenka, maar dit is wel een beetje kleiner en kan haar nog niet verweren. Dus dinsdag gaan we ze samen zetten en een uurtje aan de kant kijken om zeker te zijn dat alles goed gaat
Nou ik deed er niet zo heel veel mee. Af en toe de wei uit om wat te poetsen, voetjes optillen, dat is wel handig om bij te houden en knippen, maar dat hoeft niet bij een welsh, hihi..
Wat ik wel veel deed als ik in de wei was, ze overal aan raken, dat ze daar aan gewend raken, benen, hoofd en oren, buik e.d. dat dat gewoon wordt, is ook wel zo makkelijk als er een keer een DA ofzo bij moet.
Af en toe vastzetten, maar dan vaak wel met een vriendje ernaast.
En verder de mensenregels als voor mij aan de kant gaan, niet bijten, meppen, opdringen e.d. Maar dat lijkt me vrij logisch.
Wat ik wel veel deed als ik in de wei was, ze overal aan raken, dat ze daar aan gewend raken, benen, hoofd en oren, buik e.d. dat dat gewoon wordt, is ook wel zo makkelijk als er een keer een DA ofzo bij moet.
Af en toe vastzetten, maar dan vaak wel met een vriendje ernaast.
En verder de mensenregels als voor mij aan de kant gaan, niet bijten, meppen, opdringen e.d. Maar dat lijkt me vrij logisch.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
dank je esther
dan hebben we het juist op, wouden dat doen, dus geregeld eens vastbinden, eens verweiden, geregeld overal aanraken (dus liefst elke dag)
dan hebben we het juist op, wouden dat doen, dus geregeld eens vastbinden, eens verweiden, geregeld overal aanraken (dus liefst elke dag)
Ik sluit me volledig bij Esther aan. En verder is het genieten van het jong zijn.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Swann is geaccepteerd in onze minikudde
vandaag haar even mee naar voor genomen op het erf,
dus even geoefend met 'vangen' op de weide, ook met meelopen aan een touw (wat super ging, precies een volwassen paard)
ook even aan de muur vast gestaan, dit was duidelijk dat ze dat niet gewoon was, maar na een paar keer trekken en schram zetten had ze het door dat rustig blijven staan makkelijker gaat
dus als beloning kreeg ze een korte borstelbeurt, voor gewenning aan ons en zo
ook wat foto's genomen en even laten poseren met haar 2 nieuwe halstertjes (die nog te groot zijn, maar ja)
dan terug op de weide gezet wat ook weer heel braaf ging
ook zijn we beetje bij beetje haar schuilstal gewenning aan het geven
we hebben een schuilstal op haar maat gemaakt, met een doorgang waar de fjorden niet in kunnen
juist durft ze er nog niet zo goed in,
dus zijn we elke dag aan het proberen van haar zonder enige druk (jaja, wij die niet anders dan druk moeten gebruiken bij de fjorden) een beetje verder in de stal te krijgen
vandaag stond enkel haar poep nog buiten, dus voorhand en nek en hoofd waren binnen en was ze mooi haar eten en wortelen aan het opeten
tegen dit weekend mogen we zeker zijn dat Swann aan haar eten zal aangeraken op een plaats waar de fjorden er niet aan kunnen
dan zijn we zeker dat als het op dat Swann het heeft op gegeten
we zijn heel blij met haar, het is een heel lief en flink ponybeest

vandaag haar even mee naar voor genomen op het erf,
dus even geoefend met 'vangen' op de weide, ook met meelopen aan een touw (wat super ging, precies een volwassen paard)
ook even aan de muur vast gestaan, dit was duidelijk dat ze dat niet gewoon was, maar na een paar keer trekken en schram zetten had ze het door dat rustig blijven staan makkelijker gaat
dus als beloning kreeg ze een korte borstelbeurt, voor gewenning aan ons en zo
ook wat foto's genomen en even laten poseren met haar 2 nieuwe halstertjes (die nog te groot zijn, maar ja)
dan terug op de weide gezet wat ook weer heel braaf ging
ook zijn we beetje bij beetje haar schuilstal gewenning aan het geven
we hebben een schuilstal op haar maat gemaakt, met een doorgang waar de fjorden niet in kunnen
juist durft ze er nog niet zo goed in,
dus zijn we elke dag aan het proberen van haar zonder enige druk (jaja, wij die niet anders dan druk moeten gebruiken bij de fjorden) een beetje verder in de stal te krijgen
vandaag stond enkel haar poep nog buiten, dus voorhand en nek en hoofd waren binnen en was ze mooi haar eten en wortelen aan het opeten

tegen dit weekend mogen we zeker zijn dat Swann aan haar eten zal aangeraken op een plaats waar de fjorden er niet aan kunnen
dan zijn we zeker dat als het op dat Swann het heeft op gegeten
we zijn heel blij met haar, het is een heel lief en flink ponybeest

Gister weer foto's gehad van jessica die bij Harvey is geweest!
OMG hij wordt grooooooot!
en lekker in zijn winter-ik-zie-er-niet-uit-velletje!!
Maar oh oh oh, wat is het een schatje

OMG hij wordt grooooooot!
en lekker in zijn winter-ik-zie-er-niet-uit-velletje!!
Maar oh oh oh, wat is het een schatje

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
en waar zijn de foto's van Harvey
, ben ook wel benieuwd hoor.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
jep
wil harvey ook wel zien hoor
hier is de 24e de DA nog geweest (echt de leukste dag om de DA over de vloer te krijgen)
om Swann te chippen, signalement op te nemen en om bloed af te nemen voor het DNA onderzoek
en omdat de DA er dan toch was dan ook maar de inentingen van de hoop in orde gebracht (Swann moet binnen 4 a 6 weken nog een boost krijgen)
de fjordendames waren hier niet gelukkig mee, maar uiteindelijk was het wel goed, ze doen alles voor eten
Swann was heel braaf, tijdens het zetten van de prikken, signalement opnemen en bloed afnemen, ze gedroeg zich voorbeeldig
verder kregen we de complimenten dat de paarden goed gestald staan en er super voorkomen
wil harvey ook wel zien hoor
hier is de 24e de DA nog geweest (echt de leukste dag om de DA over de vloer te krijgen)
om Swann te chippen, signalement op te nemen en om bloed af te nemen voor het DNA onderzoek
en omdat de DA er dan toch was dan ook maar de inentingen van de hoop in orde gebracht (Swann moet binnen 4 a 6 weken nog een boost krijgen)
de fjordendames waren hier niet gelukkig mee, maar uiteindelijk was het wel goed, ze doen alles voor eten
Swann was heel braaf, tijdens het zetten van de prikken, signalement opnemen en bloed afnemen, ze gedroeg zich voorbeeldig
verder kregen we de complimenten dat de paarden goed gestald staan en er super voorkomen
Ja, waar zijn die foto's van Harvey, ons lekker maken, maar niet delen!
Dat kan natuurlijk niet he?!
Keandra, super dat Swann zo braaf was en inderdaad met eten omkopen doet vaak wonderen.
Dat kan natuurlijk niet he?!
Keandra, super dat Swann zo braaf was en inderdaad met eten omkopen doet vaak wonderen.
Ik heb ineens zo'n zin om naar Hjala te gaan. Vakantie zit nogal vol gepropt met allerlei activiteiten, schoolwerk en schoonmaak klusjes dat ik vrees dat het er bij in schiet deze weken.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
zal ze wel even uploaden 
Hij ziet er echt lekker als een overwinteraar uit haha!
manen laat Jes groeien voor de winter, aangezien hij 24-7 buiten staat is elk haartje meegenomen

Hij ziet er echt lekker als een overwinteraar uit haha!
manen laat Jes groeien voor de winter, aangezien hij 24-7 buiten staat is elk haartje meegenomen

Zo, dat was een snelle upload ronde haha!
Hier wat foto's van little harvey.. Nou ja little

Hoezo groter als de rest?? Haha!!

Duik alvast weg.. Maar hier een foto van mijn liefste zusje met jaar trots...

Lief is hij hè?
Hier wat foto's van little harvey.. Nou ja little

Hoezo groter als de rest?? Haha!!

Duik alvast weg.. Maar hier een foto van mijn liefste zusje met jaar trots...

Lief is hij hè?

Oh, wat een lekker ding die Harvey!
Echt zo'n heerlijk ontplofte nozem en inderdaad best groot al, wauw.
Ik wil ook wel naar de Hepsi, maar ja.... Wordt het toch nog even niet...
Echt zo'n heerlijk ontplofte nozem en inderdaad best groot al, wauw.
Ik wil ook wel naar de Hepsi, maar ja.... Wordt het toch nog even niet...
Dat is dan wel weer een nadeel als ze zover weg staan Do... 

Wat een heerlijk ontploft kapsel heeft Harvey nu
Hij heeft het wel naar naar zijn zin daar zo te zien.
Hij is echt een flink stukkie groter dan het andere veulen.
Wat gaat het toch hard he met jullie Htjs en mijn Fje hihi.
Even ter vergelijking.
Fim 1 dag oud.

Fim drie weken geleden.

Vind haar best wel een beetje gegroeit
Had haar vande week weer eens gemeten ze is nu 1.24m

Hij heeft het wel naar naar zijn zin daar zo te zien.
Hij is echt een flink stukkie groter dan het andere veulen.
Wat gaat het toch hard he met jullie Htjs en mijn Fje hihi.
Even ter vergelijking.
Fim 1 dag oud.

Fim drie weken geleden.

Vind haar best wel een beetje gegroeit

Had haar vande week weer eens gemeten ze is nu 1.24m
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011