Zoals jullie misschien weten staat hij sinds 3 december bij mij en mag ik mezelf zijn baasje noemen.

Hij is een beetje aan het wisselen geweest en daardoor knabbelde hij op alle randjes van de stal. Zijn voortanden zien er nu helemaal goed uit maar om hem zijn knaagdrang te laten uitleven heb ik vandaag bij iemand wilgentakken geknipt.
Hij vind het geweldig!!!!
Staat hij in zijn paddock met die takken, bied de buren er ook eentje aan maar die vinden het maar stom.
Staat hij lekker te schudden en te knagen, en blij dat hij dan is!
Maar er moest ook gewerkt worden vandaag, gisteravond was hij lekker fris aan de longe dus vandaag was hij lekker kalm.
Heb hem gezadeld met mijn eindelijk complete set van zadel, pad en singel en het lag top!

Heb hem "voor de vorm" 3 rondjes linksom en 3 rondjes rechtsom gelongeerd en toen ben ik opgestapt en weggereden.
Het ging top! Sturen ging goed, met benen sturen ging heel fijn en zijn balans wordt steeds beter!
Draven ging fijn en kalm en met meer balans als van de week, je ziet hem echt vooruit gaan.
Hij was relaxt, ondanks dat er iemand bij in de bak reed voor de eerste keer die soms voorbij zoefde, en lette goed op me.

Ook een galopje ging goed, met een heel stuk minder bokkesprongen tijdens het aanspringen als zondag.
Aanspringen is ook echt nog heel moeilijk, nog geen balans genoeg en al die benen in de weg en dan ook nog ik erop die aan het aandrijven is, das lastig...

Ik ben echt enorm trots op mijn kleine smurfje, hij was zelf ook behoorlijk trots, dan staat hij echt zo te glimmen op stal

Dus 3 hoera'tjes voor Machnix!!!