Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Nathalie » di 13 dec 2011, 08:12

Dat klinkt als een fijne stal Dees!

jeeeeeeeeeeuh...wat een weer zeg! Heb alle 3 de kinderen ziek thuis....feest hier dus maar het schijnt weer enorm te heersen er waren al veel ziekmeldingen!

Viv eindelijk je nieuwe zadel, ik ben benieuwd naar de eerste foto's straks :)

Heb toch maar een fleecegevoerde regendeken voor P.C. overgenomen van een bokker. Zaterdag was hij nat en zwart (alleen z'n buik en hoofd waren nog wit :') ) en daar helpen dan echt geen handdoeken aan om 'm poetsbaar te krijgen voor de bixie eind deze maand. Dat hij niet wit gaat zijn is tot daaraantoe, maar een beetje kunnen poetsen is toch wel fijn. Doe 'm maar gewoon 1 dag/nacht de deken op, dan is hij in ieder geval droog :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » di 13 dec 2011, 09:47

Bij ons is alles niet zo groot dat je enorm zult verdwalen, dus ik durf nog wel eens een nieuw paadje uit te proberen. Beetje struinen.
Maar als ik in een bos zou komen met 250 km ruiterpad (Veluwe ofzo) dan zou ik toch ook graag met een kaartje op pad gaan! :)
Wel heerlijk om nieuwe routes te verkennen.

Ben benieuwd Viv! Naar zowel zadel als de scan! Hopelijk betere tijden voor jullie.

Kan toch prima Nathalie, PC een daagje met deken op weg zetten. Blijft hij tenminste wat schoon en zo voor 1 dagje is het heus geen probleem.
Wie weet vriest het dan keihard en is het mooi droog weer! Dan heb je de deken niet eens nodig ;)

Succes op je nieuwe stal Dees! Moet je nu ver rijden dan?

Ik ben snotterig verkouden.. bleeegh.. Heb al een aantal verkoudheden in de omgeving kunnen trotseren, maar ben nu op een zwak moment toch te pakken genomen door de virus-beestjes..
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 13 dec 2011, 10:17

Als ik ooit zelf ga zwerven met Cos wil ik graag zo'n garmin forerunner (die me ook de weg terug weer kan wijzen)...ik wacht nu geduldig af tot er 5 nieuwere versies van zijn en iedereen er voor een habbekrats vanaf wil :P :P

Hebben jullie de kerstboom trouwens al staan? Ik heb 'm gisteravond opgezet, vonden de kinderen vanmorgen dan wel weer gezellig :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 13 dec 2011, 10:21

Ja, hier staan de kerstbomen sinds zondag allebei. Een hele grote in de kamer en een kleintje in de keuken. Ik heb er foto's van gemaakt. Misschien wel leuk om een topic te openen over kerstbomen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 dec 2011, 10:48

Ik zet geen kerstboom, echt geen zin in :+
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
dees1980

Bericht door dees1980 » di 13 dec 2011, 13:39

Hier staat ook de kerstboom :D

Viv mijn duimen draaien overuren voor een goede scan !!

Ilona ik moet wel wat verder rijden het is ongeveer 50 km heen en weer maar hij staat er super, en ik zou er niet eens elke dag heen hoeven. Vanaf zondag komt mijn viendin daar ook heen en dan kijkt zij voor mij 2 dagen naar Hummer en ik 2 dagen naar haar paarden als zij niet gaat. En gaan we samen in het weekend dan kunnen we carpoolen dus het is allemaal zo goed te doen.
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 dec 2011, 13:44

Zo wat een afstand := dat zou ik eerlijk gezegd er niet voor over hebben, ondanks dat het vast een super stal is... Ik vond 10 km al veel te ver haha, ik haat het om afhankelijk te zijn van de auto om naar stal te gaan. Zondag ook naar stal gefietst. Viel wel tegen, vorige stal was een 5-tal minuten en nu bijna 20. Maar het is nog goed te doen :D
dees1980

Bericht door dees1980 » di 13 dec 2011, 17:10

Ik ben het gewent ik heb altijd op stallen verder weg gestaan omdat de stallen hier in de buurt niet de paarden buiten zetten in de winter en dat doen ze hier wel.
Plus dat hij super staat en wij besparen in de kosten scheelt ons 100 euro per maand met de oude stal dus we slaan 2 vliegen in 1 klap.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 13 dec 2011, 18:57

Met die 100 euro kom je inderdaad al een heel eind voor benzinekosten :j
Wij wonen nog redelijk landelijk, dus gelukkig in een straal van 10 km veel stallen. En nu op de Wildlifepaddock helemaal tevreden!
Als ik echt in de stad zou wonen zou ik geen paard hebben denk ik. Die grote (sport)stallen waar ze zo weinig buiten komen is voor mij sowieso geen optie + de prijs dat je daarvoor betaalt...

Kreeg vanmorgen een mail van de eigenaar dat hij om 3u vannacht nog was gaan kijken (is voor hem toch 20 min. met de auto) omdat het zo waaide. Al goed dat zot zijn geen zeer doet haha. Ondanks dat ze nu toegang hebben tot de schuilstal stonden ze alledrie dicht bij elkaar met de kont naar de wind. Overdag doen alsof ze elkaar niet kunnen luchten, maar 's nachts lekker dicht tegen elkaar aankruipen, stiekemerds 8)7
Viv

Bericht door Viv » wo 14 dec 2011, 05:08

Gister weer ff gereden, naja gestapt. Stapt nog steeds goed, zij het zeer verveeld (beide) maarja :=

Dees dus het is voor jou enkele reis 25km? Dat valt nog best mee, dacht dat het veel verder was? Hier staat alles superrelaxed. Echt een megametamorfose.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » wo 14 dec 2011, 18:28

Jilly die 100 euro hou ik helemaal over zeg maar daar is me bezine etc al af in vergelijking met mijn andere stal , die was duur en moest zelf eten kopen nog en dan nog benzine.

Lekker hoor Viv , ik baal enorm want vandaag is eruit gekomen dat ook Hummer ( net als pony van andere stalgenoot die verhuist is ) dus ook bloedwormen heeft.
Hij heeft farsinex gehad voor de leverbotten en nu moet hij dus weer een zware wormenkuur hiervoor en over 2 weken weer dus die lever die krijgt weer flink wat te voorduren :(. Ik hoop ik 2012 toch echt eens te mogen gaan genieten van mijn mannetje die overigens altijd vrolijk blijft hoe rot hij zich ook voelt .
Stuurde vandaag nog naar Claudia dat je daar heerlijke lange stukken groen hebt om heerlijk over te crossen van de zomer :D
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 14 dec 2011, 20:14

Oh, dat is nog beter dus :D :D

Ik ben vandaag nog even bij Hay gaan kijken. Ik word dagelijks op de hoogte gehouden van de gebeurtenissen in de kudde, dus nu heb ik lekker wat avondjes voor mezelf en vriendlief ook. Net toen ik aan de wei aankwam begon het weer vreselijk te regenen, dus maar gauw aai gegeven en gezien dat alles goed was en weer vertrokken.

Daarna last gekregen van poestwoede en in een recordtempo de benedenverdieping gestofzuigd en gedweild en het aanrecht nog eens een grote beurt gegeven. Nu ben ik een beetje moe haha :P
Viv

Bericht door Viv » do 15 dec 2011, 05:42

Ja hoorde het dees, echt balen. Dikke knuf voor Humpiedumpie. Kom je zaterdag nog boscrossen?

Kdies was enorm verbeterd op zn pees, je zag nu nog maar dun streepje. Nog 6 weekjes stappen aan de hand en ohz en dan weer scannen en dan moet het goed zijn en gaan we opbouwen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » do 15 dec 2011, 12:11

Jilly fijn dat het zo goed gaat met Hay , en huisje mooi schoon zo te lezen :D

Viv moet ik nog effe afwachten want ook ik heb weer iets , ik heb een tussenribspierontsteking . Had er nog nooit van gehoort maar slaap er niet van en als ik een plotseling beweging maak dan doet het erg zeer. Maar als ik zaterdag minder last heb dan ga ik mee hoor :D alleen ik ben een schijterd met crossen hoor hahahah

Fijn om te lezen dat zijn pees een heel stuk verbeterd is !! , nu nog even 6 weekjes volhouden .
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 16 dec 2011, 05:29

We gaan alleen maar stappen mop, kdies mag nog niks anders ;-)
En ik ben ook geen crosserd verders, ben meer van de langere stukken lekker doordraven.
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » vr 16 dec 2011, 08:32

Viv schreef:We gaan alleen maar stappen mop, kdies mag nog niks anders ;-)
En ik ben ook geen crosserd verders, ben meer van de langere stukken lekker doordraven.
Ja stom van mij 8)7 zat daar later aan te denken haha , denk jij gaat op een ander paard mee hahaha ( en ben niet eens blond := )
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » vr 16 dec 2011, 09:16

Nou....hier weinig tijd voor van alles...alle 3 de kinderen nog steeds ziek...omstebeurten de hele nacht de w.c. bezocht (overgeven en diarree)...er schijnt een agressieve buikgriep te heersen...lekker dan! Niemand heeft dus meer dan een uurtje (hooguit) geslapen.....*gaaaaaaaaaaap*
Ilona

Bericht door Ilona » vr 16 dec 2011, 10:52

Klintk niet best Nathalie blegh... Sterkte en beterschap voor in huize Nathalie!

Vanmorgen eindelijk weer een beetje een penny momentje gehad na paar dagen verwaarlozing (alleen vanaf de dijk gekeken of ze het nog deden).
Nieuw stuk wei gegeven waar ze eerst ff als een malle gingen rennen (lekker even een stukje geen bagger na al die regen) en toen etennnnn. Geniet :D
Castor kwam echt in volle galop op me af om voor het draad echt een hele coole slide stop te laten zien. Hij deed het er echt om hoor. Hij wist precies waar dat draadje stond. Geweldig! Pal voor m'n neus haha. 5 meter glijden door de wei, woeiiii!
Hooiruif gevuld voor als ze beschut willen staan (nog meer regen?) en eten en ze alledrie een kroel gegeven.
Ik hou d'r van!
dees1980

Bericht door dees1980 » vr 16 dec 2011, 14:03

Nathalie die heerst inderdaad heb hem verleden week gehad , heel veel beterschap !!

Ilona heerlijk hoor een vers stukje weide :D , Castor vond het zo te lezen het lekkerste hahaha
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 16 dec 2011, 15:39

Castor is slim.
Ik zet al vanaf het voorjaar regelmatig stroomdraadjes om voor een nieuwe strook gras. Als meneer zelf vindt dat hij weer toe is aan een nieuw stukje wei, dan komt hij niet mij begroeten als ik de wei in kom.... Nee dan rent hij juist bij me vandaan en gaat intelligent naar het stroomdraadje staan kijken.
'Gras is op vrouwtje, hongerrrr!' :D Ik ben het alleen niet altijd met hem eens tot grote spijt van Castor zelf :P
Nog voor een paar weekjes een vers stukje denk ik en dan is het wel klaar. Dan mogen ze de rest vd winter op de volle 2 - 2,5 ha lopen met z'n 3-en tot het gras weer gaat groeien...
Plaats reactie