Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
roos

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door roos » zo 11 dec 2011, 13:22

Dat ziet er super uit zeg....:D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 12 dec 2011, 10:21

Emy heeft met dat ukkiepukkie koppie toch een full om nu. En die past *o/* Zaterdag heeft ze een kleine hoofdstel/bit les gehad. Niet leuk natuurlijk maar ja ooit moet ze er toch aan geloven en aangezien ik zo "slim" geweest was om alleen te kijken of de bakstukken paste dacht ik nou moet ik toch ook nog even kijken of de neusriem en sperriem ook passen en dat paste. Dus Emy is vanaf nu inbezit van een goed passend hoofdstelletje met bitje :D Of zij net zo blij is als ik weet ik niet maar maakt mij niet zo heel veel uit hoor haha
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 13 dec 2011, 20:47

edgard heeft hoofdstel en halster volledig maat Full

toen ik hem kocht bijna ander half jaar geleden had hij ook al halster maat full
Keandra

Bericht door Keandra » wo 14 dec 2011, 13:49

hier draagt Jalenka voorlopig nog de maat cob halsters, maar heb al een reserve liggen maatje full :+
ze zijn hier zo goed in het vernielen van halsters dat ik graag reserve liggen heb

voor hoofdstel heb ik een cob en full liggen (nog van Githa enzo) en zal dan volgend jaar op het gemak zien welke best past, vermoedelijk de full
ze heeft een veel groter hoofd vergeleken met Githa op die leeftijd 8)7
roos

Bericht door roos » wo 14 dec 2011, 14:49

Ekdal heeft ook een cob halster ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » wo 14 dec 2011, 18:29

Soo dat Emy al een full heeft! Had ik niet gedacht :)
Van de heren heb ik geen flauw idee.. maar de komende tijd zal het wel uitgeprobeerd worden. Ze moeten toch een keertje gaan wennen aan nieuwe dingen.

Maandag is de dierenarts geweest voor Evian en heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de jeuk (ben zo blij dat we over zijn gestapt van dierenartspraktijk). Er wordt uitgebreid bloedonderzoek gedaan, huidschraapsel is afgenomen en hij heeft een dikke spuit gehad voor mijt wat 4 maanden zou moeten werken. Uit het huidschraapsel was iig geen luis gekomen. Nu nog het bloedonderzoek afwachten.

Voor de rest zijn Eskil en Evian vooral heel rustig.. geen gekke streken ofzo. Ze hebben de laatste weken vooral gegeten en wat rondgelopen, want tijd voor iets te doen had ik helaas niet. Maar vindt ze erg mak! Binnenkort gaan we eens een zadel opleggen, kijken hoe ze daarop reageren. Rustig aan eens wat dingen proberen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 14 dec 2011, 18:43

@ Yvette, Emy paste qua bakstukken beter een cob maar daar ging haar neusje niet in |o Eigenlijk had ik alleen de frontriem en de neusriem voor het mooie in full moeten hebben en de rest cob. Maar ja kan moeilijk in de winkel stiekem het een en ander wisselen van hoofdstel := Van halster heeft Emy ook een cobmaatje :D

Ik had ook nog geen hoofdstel nodig gehad hoor maar had nu een kortingsbon en het jeukte zo om een hoofdstel te hebben. Slaat nergens op want nu hangt ie in mn kast maar na de tegenslagen van afgelopen tijd wilde ik weer iets leuks kopen voor mezelf/Emy heb ik toch wat om straks naar toe te leven weer ook al word het weer wat uitgesteld...

Ik ben benieuwd wat ze gaan vinden bij Evian! Jeuk is vreselijk! Hopelijk is het iets wat op te lossen is!

En verder zijn ze bij ons ook rustig. Ze staan een beetje te hangen en vervelen maar echt lastig of druk zijn ze niet. Denk als ze los mogen het land op dat ze wel helemaal gek zijn maar helaas het weiland is veel te nat :n
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » wo 14 dec 2011, 19:07

hier ze staan buiten, nat of niet
ons weiland valt nog mee, de andere stalgenootjes hebben het minder, die hebben nog veel meer blub
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 14 dec 2011, 19:37

Maar wij willen ons land sparen voor het voorjaar en zomer. Zodat we dan niet hoeven bij te voeren. En we staan op erg natte veengrond. Dat is ook al anders natuurlijk
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 14 dec 2011, 23:19

Hey,

Eran staat sinds vandaag rondom op ijzers met een lederen zool ertussen (op de kliniek Paard van de Faculteit Diergeneeskunde in Utrecht gedaan, dus echt op medische indicatie). Dat kon niet anders vanwege de slechte staat van zijn hoeven. Staan er al E-tjes van jullie op ijzers en hoe beschermen jullie de benen en vooral hoefballen en pezen tegen het aantikken met het ijzer?
Ik heb voor Eran neopreen springschoenen voor alle 4 de benen en voor de voorbenen peesbeschermers met een soepel elastiek en goede pasvorm gekocht. Toch ben ik benieuwd of er betere opties zijn om de benen in paddock en wei goed te beschermen.

Gwen
roos

Bericht door roos » do 15 dec 2011, 09:41

Dancer mijn oudje heeft voor ijzers en achter niks(uitprobeersel na 14 jaar)en voor springschoenen

Ekdal staat zonder iets, maar misschien dat ie een tijdje alleen voor moet ivm infectie in zijn hoef

Lieve Yvette en fam ik wil jullie nog via deze weg heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie topper Minouk. TOch een echt FW fjord, sterkte!
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 15 dec 2011, 11:29

hier geen ijzers bij Jalenka, wel bij Githa (nooit problemen mee met het aantikken vooraan op de bal vd hoef, vooral de hoeven op zich tikken tegen elkaar en dat alleen tegen dat ze terug moet beslagen worden, verder nooit)

@ Nancy: de paarden staan maar op een klein gedeelte, dus geheel de weide stuklopen kunnen ze niet, volgende week mogen ze dan op een nieuw stukje (met nog gras) en eens dat op krijgen ze een stukje dat mag stuk gelopen worden (dan wordt dat kleine stukje volgend jaar terug gezaaid of blijft dat een paddock gedeelte)
Elvis

Bericht door Elvis » do 15 dec 2011, 18:01

Wat vervelend voor Evian,hopen dat er wat uit komt rollen wie weet via het bloedonderzoek dan.Ook ik wil je nog even sterkte wensen met het verlies van Minouk...

Misschien dat Elvis volgend jaar op ijzers gaat.Nu komen we toch niet veel buiten maar mochten we gaan beleren voor de wagen enz dan is het hier niet te doen om zonder ijzers te blijven lopen.Hij heeft verder super hoeven,maar ben bang dat het slijten dan stukken harder gaat dan het groeien.Maar we zullen het wel zien.
Springschoenen lijken mij het beste te helpen tegen beschadeging en aantikken...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 15 dec 2011, 19:10

Dankjewel, het voelt nog steeds onwerkelijk, al komt beetje bij beetje het besef wat het betekent.. Doet me wel heel goed de berichtjes te lezen. Heb het al een aantal keer vertelt aan mensen, en het wordt steeds een stukje gemakkelijker om het te vertellen. Het moet een plekje krijgen..

Voor Evian hebben ze vandaag gebeld. De ontstekingswaarden waren wat hoger, mogelijk een virus. Schijnt normaal te zijn bij jonge dieren van 3 tot 5 jaar dat ze iets kunnen krijgen. Moeten hem niet in het zweet werken en goed blijven voeren. Hij krijgt nu ook brandnetel bij gevoerd (bloedzuiverend) en dat lijkt wel te helpen. Hij had geen luis, wormen of iets anders.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 16 dec 2011, 11:13

Gelukkig dus geen gekke dingen voor Evian, hopelijk helpt het brandnetel bij voeren dan snel en is hij van zn jeuk af.

Hier ook geen ijzers voor Emy. Ze doet nog helemaal niks dus is ook niet nodig... Imka staat wel altijd op ijzers rondom die komt er ook niet meer vanaf ivm gronische hoefbevangenheid helaas... Zou haar graag zonder willen hebben maar dan kan ik nooit meer naar buiten met haar en het doet haar zo'n pijn. Dus het is gewoon geen optie

@ Keandra bij ons moeten ze constand over het zelfde stuk land om bij de andere stukken te komen en wij staan op veengrond erg nat kan ik je vertellen. Het ligt er ook aan op welke grond ze staan natuurlijk
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 16 dec 2011, 11:23

hier is het kleigrond, ook heel nat hoor, maar je merkt het wel direct als het een dagje niet geregend heeft, is het direct een pak droger
verder hebben we een stuk weide dat aan de zijkanten een beek heeft, het helt ook wat naar beneden, heb dan ook wel de indruk dat het water zijn weg naar de beek wel goed vindt
verder gaan we volgende week op de ergste stukken een paar pakken schafelingen eronder doen, dat scheelt ook hebben we aan de ingang van de schuilstal willen merken, veel minder plassen en je staat veel stabieler
als dat niet goed is komt er verhakseld hout over, dan loop je niet meer in de blub ook en blijven de paarden relatief droog staan
(we hebben een leverancier hiervan op nog geen kilometer van stal dus ...)

we gaan het nog even aanzien, ze hebben ook wel een stukje snelweg naar de verschillende stukjes weide (kunnen zo naar 3 verschillende stukjes, de andere 2 zijn anders en zonder 'snelweg'), dat was al stukgelopen deze zomer, als het daar te veel blub komt wordt dat hetzelfde als hetgeen we volgende week aan de schuilstal en drinkbak gaan doen

leuk is het niet maar ben al blij dat we het zolang droog hebben kunnen houden, minder kosten en gezucht 8-)
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 16 dec 2011, 11:37

Klei grond is idd ook niet prettig. Het mooiste is zandgrond maar ja dat vind je hier in de buurt niet ;) Bij ons staan ze gewoon lekker in de paddock met schuilstal dus ze kunnen wel buiten staan als ze dat willen of droog staan. Ze hebben schoonzand en meer kunnen we ze daar niet aanbieden. Tuurlijk droom ik wel eens van een lekkere droge stal met een dikke laag stro en dan denk ik wel eens die arme beesten hier. Maar goed is dat mijn gedachte of zullen we ze daar echt een plezier mee doen? Ik weet nu in ieder geval dat als het land het toe laat dat ze constand zomer en winter het land op kunnen en dat vinden ze toch ook wel helemaal geweldig!!!

En eerlijk gezegt moet ik toegeven dat je ook wel snel verpest bent hoor, we hebben een hele mooie droge novembermaand gehad en nu is het nat en staan we met zn alle te klagen terwijl ze echt heel lang gewoon op het land hebben kunnen staan :D Even doorbijten met zn alle en hopen dat het voorjaar snel intreed ;)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 16 dec 2011, 13:48

wel het is voor ons het eerste jaar dat we het zo moeten doen, en eerlijk denk ik dat de paarden gelukkiger zijn zo
ze kunnen altijd lopen, zijn nog altijd heel blij als ze ons zien
en toch staan ze goed in hun vel en zijn ze gezond (wat uiteindelijk wel het belangrijkste is)

hier geen warme stal meer voor hen voorlopig
roos

Bericht door roos » za 17 dec 2011, 11:38

Yvet, ik vind het zo dapper dat jullie deze beslissiing hebben gemaakt voor Minouk.
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 26 dec 2011, 11:37

Het is hier stilletjes
Hoe is het met jullie fjordjes?
Edgard zijn manen gaan nu bijna hangen, vind het nu geen porum, maar het is de bedoeling dat het beter gaat worden!
Zal vandaag eens mijn fototoestel meenemen.
Gesloten