Western-fjorden topic
Re: Western-fjorden topic
Is er misschien iemand op het forum met een Continental Equiflex (131)? Ik vroeg me af of dit een geschikt zadel zou kunnen zijn voor een Fjord. Weet iemand ook wat voor maat een full-quarter is in een engelse boommaat?
Ik heb op mijn fjord een equiflex 147 S liggen.
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Super Mariel!
En hoe rijdt het zadel?
En hoe rijdt het zadel?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

HeerlijkIlona schreef:Super Mariel!
En hoe rijdt het zadel?

mooi setje zo hé? hoofdstel en zadel?
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Is fijn die knop. Kun je mooi aan vasthouden als ze eens een huppeltje willen maken 
Maar zadel en hoofdstel staat goed bij elkaar ja! Nu nog een westernpad...? Of is dat al een westernpad onder je zadel?

Maar zadel en hoofdstel staat goed bij elkaar ja! Nu nog een westernpad...? Of is dat al een westernpad onder je zadel?
Castor

het is een polypad, er zat een westernpad van barefoot bij, die is schoon nu en ik ga het vandaag proberen zonder inlages, het lag echt zo hoog met ook de inlages erin.Ilona schreef:Is fijn die knop. Kun je mooi aan vasthouden als ze eens een huppeltje willen maken
Volgens mij mag er ook een gewoon dek onder met die panelen die eronder zitten maar dat moet ik nog eens navragen.
Een gewoon dek is toch niet stoerrr... 
Wat inlages betreft, die hoeven volgens mij toch ook niet echt onder een gewoon westernzadel?

Wat inlages betreft, die hoeven volgens mij toch ook niet echt onder een gewoon westernzadel?
Castor

- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
mooie set! ik hou wel van simpel en robuust. ziet er goed uit! many happy trails gewenst!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
dank je welcowgirlwillie schreef:mooie set! ik hou wel van simpel en robuust. ziet er goed uit! many happy trails gewenst!

het is een semi boomloos Ilona

Mooi hoor Mariël. Een westernzadel lijkt me heerlijk zitten. Het is dat paardrijden er voor mij niet meer inzit anders wilde ik dat beslist een keer uitproberen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

zit het er helemaal niet meer in Anita?Anita schreef:Mooi hoor Mariël. Een westernzadel lijkt me heerlijk zitten. Het is dat paardrijden er voor mij niet meer inzit anders wilde ik dat beslist een keer uitproberen.
Ik zit hier veel beter in, minder vermoeiend ook en minder pijn.
Je mag het gerust eens proberen

Ooh aha semi boomloos. Moet daar dan normaal gesproken wel een pad met inlages onder of kan dat dan weer wel goed zonder? (heb echt geen idee)
Als je er lekkerder in zit is het dus wel een goede beslissing geweest! Beter!
Als je er lekkerder in zit is het dus wel een goede beslissing geweest! Beter!
Castor

Volgens mij hoeft er geen speciaal dek onder 

Ik heb reuma Mariël en daarnaast ben ik ook hartpatiënt en werkt mijn schildklier niet goed. In 1989 heb ik voor het laatst op een paard gezeten, dat was trouwens wel een Fjord. Vlak daarna ging het met de reuma echt de verkeerde kant op. En nu na ruim 20 jaar en 2 knieprotheses ga ik er echt niet meer aan beginnen. Echt missen doe ik het ook niet nu ik kan mennen. Daar beleef ik op mijn manier ook heel veel plezier aan al komt het er al een paar jaar bijna niet meer van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita schreef:Ik heb reuma Mariël en daarnaast ben ik ook hartpatiënt en werkt mijn schildklier niet goed. In 1989 heb ik voor het laatst op een paard gezeten, dat was trouwens wel een Fjord. Vlak daarna ging het met de reuma echt de verkeerde kant op. En nu na ruim 20 jaar en 2 knieprotheses ga ik er echt niet meer aan beginnen. Echt missen doe ik het ook niet nu ik kan mennen. Daar beleef ik op mijn manier ook heel veel plezier aan al komt het er al een paar jaar bijna niet meer van.
jeetje!! gelukkig put je een hoop kracht en plezier uit je fjorden[je hebt een leuk stel]
Of die geschikt is geen idee, kwestie van passen.monne schreef:Is er misschien iemand op het forum met een Continental Equiflex (131)? Ik vroeg me af of dit een geschikt zadel zou kunnen zijn voor een Fjord. Weet iemand ook wat voor maat een full-quarter is in een engelse boommaat?
Full Quarter is een boommaat, en de breedte ervan verschilt per merk en model.
Volgens mij heb je ook een short en wide Continental Equiflex, moet je eens google-en, volgens mij is dat een 147 (uit mijn hoofd) die schijnen geschikt te zijn voor korte brede ruggetjes.
Ik heb ook een boomloos westernzadel, heerlijk! Hopelijk past Machnix de XXL pommel anders moet er een flex-pommel in en dan ben ik mijn knop kwijt
ik vind die knop ideaal, zadeltassen eraan, mijn jas eraan als ik het warm heb, hoofdstel eromheen in de pauze, cap eraan tijdens het afzadelen. Je kan er alles mee met zo'n knop.
Mariel: staat mooi zeg! Mooie pad eronder en je bent klaar!
Handig die kussens eronder, dan hoef je niet te hannessen met moeilijke pads
Ilona: onder een gewoon westernzadel moet wel een dikke pad omdat er helemaal geen kussens onder zitten. Inlages zijn nog fijner omdat de ruggengraat dan extra vrij blijft.
Ik heb ook een boomloos westernzadel, heerlijk! Hopelijk past Machnix de XXL pommel anders moet er een flex-pommel in en dan ben ik mijn knop kwijt

Mariel: staat mooi zeg! Mooie pad eronder en je bent klaar!
Handig die kussens eronder, dan hoef je niet te hannessen met moeilijke pads
Ilona: onder een gewoon westernzadel moet wel een dikke pad omdat er helemaal geen kussens onder zitten. Inlages zijn nog fijner omdat de ruggengraat dan extra vrij blijft.
"Paarden weten niets van geld, status en schoonheid. Paarden zien alleen ons hart en accepteren ons voor onze persoonlijkheid ♥"
Mooi hoor, maar er komt toch nog wel een goede pad onder neem ik aan?
Hoofdstel vind ik erg mooi!
Zijn er ook speciale bitloze hoofdstellen voor de western, iemand een idee?
Ik zoek een woord, een heel nieuw woord.
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!
SJORSJE 
Een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord dat wil zeggen
Dat jij de liefste bent!

de polypad is heel zacht en dik, dus wat dat betreft zou het niet uitmaken, maar voor het gezicht wil ik wel iets anders[dus als iemand nog iets te verkopen heeft]saskia schreef:Mooi hoor, maar er komt toch nog wel een goede pad onder neem ik aan?
mijn Fjord heeft boommaat 35 (engels) en een schoft (niet echt een heel korte rug). Gaat dat dan lukken met een western zadel? Ik heb de continental equiflex eerder geprobeerd op een ander paard en vind het een heel fijn zadel.