Bericht
door Nientjepientje » zo 27 nov 2011, 11:33
Op stal hadden wij gister een schriktraining met z`n alle gedaan. (5 paarden)
Linka deed dus ook mee:)
In de bak hadden we een waterbak gemaakt, een ballonnen doorgang, een vogelverschrikker (een paard bij ons op stal is bang voor vogelverschrikkers:p), een vlaggendoorgang, reuzenballen, zeil om overheen te lopen, schrikstokken, paraplu's, een slalom met enge voorwerpen en aan het einde werden er op afstand rotjes afgestoken.
Ik had wist al wel dat Linka geen angsthaas is, maar dat ze nergens van onder de indruk meer is had ik ook niet verwacht!
De waterbak ging ze zo doorheen, de ballonnen vond ze alleen maar leuk om mee te spelen, de vogelverschrikker vond ze niet interessant genoeg, bij de vlaggendoorgang stond ze rustig stil en bij het smaller maken van de doorgang had ze ook niets, bij de schrikstokken kon ik haar overal aanraken hoofd, buik, onder haar buik, tussen de benen etc., bij de paraplu's hetzelfde.. ook door heen en weer te wapperen, we hadden 2 ballen, eentje van mezelf dus die kende ze al, dus ze vond het maar al te leuk om ermee te spelen, maar de andere bal die zowat net zo groot was als haar zelf vond ze toch iets spannender, maar uiteindelijk kon je die ook tegen haar aan over haar heen gooien, en voetballen kan ze al aardig, haha. Over het zeil liep ze ook zo heen, en kon je ook rustig over haar heen leggen en heen weer wapperen en naja dan had de slalom eigenlijk ook geen zin meer:P
Owja, en de rotjes... daar schrok ik meer van dan dat Linka deed..
Dus naja de schriktraining heeft voor Linka niet veel nut gehad, maar heeft zeker wel bevestigd dat ze een bomproof paard is! Waar ik natuurlijk erg blij mee ben:D
En verder een erg leuke dag gehad:)
Gijs Hermansen x Brusvein
Rust zacht lieve Linka<3
17-05-2010 - 30-12-2011
Als je een paard iets leert met geschreeuw, zal het nooit luisteren naar je gefluister.