Helaas een D... maar nog steeds een springer !

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Amber_

Helaas een D... maar nog steeds een springer !

Bericht door Amber_ » vr 25 nov 2011, 22:50

Jaa balen.. een D voor onze zadelproef ! Met 76 punten.
Ik baalde wel hoor, dat het nooit een A werd snapte ik maar al te goed haha.
Maar stiekem een hele lage B ofzo :+

Fjordy was wel erg braaf, maar ja dressuurmatig zijn wij gewoon niks.
Met springen ging 'de kop' erop, maar liet zich prima rijden ! Maar snap wel dat dat voor andere vrij heftig over kan komen. Dus een 8, misschien was ik daar nog wel het ziekst van haha. Hmm of was het de 5 voor karakter ? :#

Naja hoe dan ook !! Vandaag hebben we BB en B peerden mee gereden! *o/*

BB ging super, ik moest hem na hindernis 1 even op de rem zetten. O:)
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=2MUVpnXCzNc

Daarna ook rondje B gesprongen! Helaas uitgebeld op 6, de dubbel. Maar dat kan me gestolen worden.. dat lag namelijk voor de volle 100% aan mij. Het springen verder ging geweldig. Hij trok echt aan, luisterde naar de afzet en hadden fijne sprongen ! Zelfs de triple, die blauw/ gele .. nou wauw. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dé dubbel... hij probeerde het nog, maar ik moedigde niet aan.
Afbeelding

Ik reed gewoon niet meer na hindernis 5, ik zat al met dé dubbel. En stopte compleet met rijden, juist op het moment dat Fjordy hulp nodig had! Was geen kattenpis de sprong. Je hoort Rianne ook gillen aan het eind, en mij bij de 3de weigering. DOM, want dat had ik eerder moeten doen. ~~}> Na de bel mochten we nog wel hindernis 4 overdoen, PERFECT !

http://www.youtube.com/watch?v=3Tii4tgvjww

Ach.. dat word weer SGWén in 2012 !
Tips graag hoor :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Genista

Re: Helaas een D... maar nog steeds een springer !

Bericht door Genista » vr 25 nov 2011, 23:36

Soms snap ik het jury-oordeel ook niet meer.... ik was er helaas niet bij dus kan er ook niks zinnigs over zeggen....
maar ik vind de foto's en filmpjes die jij plaatst altijd geweldig gaaf om te zien :)) De ijver en het enthousiasme druipt er bij Fjordy vanaf! Gewoon inderdaad lekker blijven SGW-en......
Suus

Bericht door Suus » za 26 nov 2011, 06:48

Jammer, maar het blijft natuurlijk een geweldig paard, dressuurmatig nee, maar springen en crossen!!! Dat doet geen Fjord hem na. En die dubbel....Ik snap sowieso niet hoe je hem ooit over een dubbel op paardenmaat krijgt, lijkt me inderdaad niet fout van Fjordy (en ook niet per se van jou, het past gewoon niet).
Morris, mijn superfjord!
Nathalie1985
Contacteer:

Bericht door Nathalie1985 » za 26 nov 2011, 07:42

Fjordy gaat gewoon super hard! Wat jammer toch van die weigeringen op die hindernis !
Krista

Bericht door Krista » za 26 nov 2011, 07:47

Jammer van de D zeg. Misschien is het idd de heftigheid waardoor je geen 10 hebt gekregen, naja laat gaan... hij is gewoon wie hij is en een hele fijne sportpony toch ?!!!
Gave fotos van je parcours :D Ik krijg er ook al zin in als ik er zo naar kijk!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 26 nov 2011, 08:11

Ik vind het ook nog steeds knap hoor! Wat ik alleen niet begrijp, waarom die ruiter/amazone bij jou in de ring stapt?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » za 26 nov 2011, 09:46

Stoere Fjordy!
Foto's op sturen naar het stamboek Amber :D
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 26 nov 2011, 10:24

Fjordy is en blijft jouw topper. Toch vind ik het stiekem jammer dat het nu einde verhaal is voor zijn modelschap.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 26 nov 2011, 10:29

Welke letter hij ook uit het alfabet krijgt....Cayleigh en ik zijn helemaal weg van Fjordy :D :D :D
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilonka

Bericht door Ilonka » za 26 nov 2011, 10:50

Fjordy is een geweldige sportpony en ik vind het jammer dat het bij het stamboek om een ABOP proef gaat, wat stelt dat nou voor in vergelijking met wat jij allemaal met hem kan en hebt gedaan? Vind het ook oprecht jammer dat het stamboek niet wat meer met ' echte' sportpredikaten doet. Hardstikke leuk hoor ABOP of Fjordsport of LL dressuur en B springen, maar hallo er zijn ook Fjorden die in de reguliere sport super presteren in meerdere disciplines.
En modelschap, who cares?

Ik kan de filmpjes helaas niet openen, maar de foto's spreken voor zich.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Amber_

Bericht door Amber_ » za 26 nov 2011, 11:12

Ik vind het ook echt balen dat ze niks KHNS doen! Dat zegt ook heel wat over de Fjord... Vond stiekem ook wel erg jammer dat ze Fjordy dan niet "herkennen" als springer :(
Anita schreef:Fjordy is en blijft jouw topper. Toch vind ik het stiekem jammer dat het nu einde verhaal is voor zijn modelschap.
Ik baal er stiekem ook wel van.. Want hij verdient het wel! Maar onder het zadel zal nooit gaan lukken. Miscchien ooit men en trekproef, alleen kan ik dat.zelf niet voor elkaar krijgen ivm de spullen. Denk dat Fjordy daar nog wel goed in kan zijn?
leoensuzanne schreef:Ik vind het ook nog steeds knap hoor! Wat ik alleen niet begrijp, waarom die ruiter/amazone bij jou in de ring stapt?
Zodra je gegroet hebt, komt de volgende al in de ring :j
Suus schreef:Jammer, maar het blijft natuurlijk een geweldig paard, dressuurmatig nee, maar springen en crossen!!! Dat doet geen Fjord hem na. En die dubbel....Ik snap sowieso niet hoe je hem ooit over een dubbel op paardenmaat krijgt, lijkt me inderdaad niet fout van Fjordy (en ook niet per se van jou, het past gewoon niet).
Deze had super gepast! We hadden er 2 kunnen maken omdat hij heel ruim stond. Des te meer baalde ik van mezelf dat ik niet reed. Het is zeker te doen, maar hij moett goed kunnen verruimen of verkorten. Daarom baal ik van het L met 2 dubbels haha. :+

Toot heeft daarin geen moeite met dubbels omdat hele ruime galop heeft. Daar heb uk echt mazzel mee, want hij past niet in pony dubbels.
Genista schreef:Soms snap ik het jury-oordeel ook niet meer.... ik was er helaas niet bij dus kan er ook niks zinnigs over zeggen....
maar ik vind de foto's en filmpjes die jij plaatst altijd geweldig gaaf om te zien :)) De ijver en het enthousiasme druipt er bij Fjordy vanaf! Gewoon inderdaad lekker blijven SGW-en......
Jaa.. Hij was gisteren weer bloedje fanatiek! Dat voelt zo heerlijk :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Megan

Bericht door Megan » za 26 nov 2011, 12:19

ja, van jury's snap ik soms ook niet veel.
Ben er ook niet bij geweest en kan er ook niet over oordelen maar ik heb ook wel eens het gevoel dat men liever een doedelkees ziet die geen spier beweegt bij het zadelen en opstijgen en een 10 op karakter krijgt, dan een paard wat lekker fel is en geweldig zijn best voor je doet.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Lisa

Bericht door Lisa » za 26 nov 2011, 19:55

Jammer amber, maar je springfotos zien er goed uit!
De hindernissen lijken zo hoog voor de B of ligt dat aan mij??
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 26 nov 2011, 21:03

In ieder geval ben jij alle andere dagen in het jaar super blij met je springmonster.
Lekker doorgaan met je eigen ding, die proeven komen nog wel eens een keer.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 27 nov 2011, 12:20

Dat bedoel ik ook Amber, Fjordy verdient het gewoon om de waardering van modelruin te krijgen en misschien nog wel meer het prestatieschap. Als er eentje is die presteert dan is hij het wel. Probeer gewoon eens te kijken wat de mogelijkheden zijn om volgend jaar een trekproef te doen met hem. Jij kent zo veel mensen, er is vast wel iemand bij die je een tuig kan lenen en kan helpen met oefenen hiervoor. Volgend jaar mag je op basis van het voorlopig modelschap dat hij dit jaar behaald heeft nog gewoon een poging doen om definitief model te worden. Als dat binnen is staat er ook geen druk meer op om nogmaals naar de keuring te gaan en kun je bij wijze van spreken over 10 jaar de zadelproef nog eens proberen om zo dan ook prestatie te worden.
Laatst gewijzigd door Anita op zo 27 nov 2011, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » zo 27 nov 2011, 12:29

Lisa schreef:Jammer amber, maar je springfotos zien er goed uit!
De hindernissen lijken zo hoog voor de B of ligt dat aan mij??
Jaa stond best pittig voor het B. Je weet echt niet wat je kan verwachten qua hindernissen hier haha. Daarom was ik al super blij met zijn sprongen :D

@Anita; Jaa je hebt ergens ook wel gelijk. Ik blijf toch jaar lid, omdat Gin en Toot gaan fjordsporten. Ik ga is rond kijken :D
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
rowenna

Bericht door rowenna » zo 27 nov 2011, 13:37

Wat jammer van de ABOP, al had je inderdaad maar een klein Btje gehad, dan was ie in iedergeval model, maar neemt niet weg dat Fjordy voor jou door het vuur gaat en een top sporter is.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
foss

Bericht door foss » zo 27 nov 2011, 15:26

Wie weet amber kan zijn verzorger het een keer proberen wie weet is hij bij haar wat meer ontspannen en anders hij wordt er echt niet minder van het is alleen maar een stempel in je paspoort maar wat hij allemaal heeft behaald is veel meer waard. :D
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 27 nov 2011, 16:58

Amber Join the club!

Laatste ibop die Sjol heeft gedaan en de enigste met mij, kwamen we ook thuis met een D :D
5 voor gehoorzaamheid, ze was te druk :+
(Ik had mazzel ze had al een B en was al model O:) )

Maar ehh, Fjordy is en blijft de coolste spring fjord die er momenteel is!
Dus lekker trots blijven wezen op hem.

(Is het een optie om hem dan maar gewoon LL dressuur te rijden en B springen fjordsport diploma ?)
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 27 nov 2011, 17:05

Jammer zeg, een D.... we weten allemaal dat Fjordy veel meer waard is. En een 5 voor karakter.... tja, voor een sportpony heeft hij toch een geweldig karakter! Gaaf dat B-parcours, dat doe ik je echt niet na. Volgend jaar weer veel SGW-topics met foto's van jullie hoor, ik kijk er naar uit!
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Plaats reactie