Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Nathalie

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Nathalie » di 22 nov 2011, 09:53

hehehe...maar gebrek aan kniewrongen is een no-no :') ....dan had ik beter mijn startrekk kunnen houden (die zelfs een handvat voorop heeft :') ) Ben serieus aan het overwegen om de manege-eigenaar eens te mailen...."zeg, die zadels he...van 25+ jaar geleden...welk merk was dat nou? ligt er nog 1 op de hooizolder???"....hahaha..hij ziet me aankomen.

Wel leuk, ik was daar destijds 15 jaar nadat ik er voor het laatst geweest was nog eens teruggeweest voor een buitenrit met een vriendin. Hij wist meteen wie ik was "aaah Nathalie, wat leuk, heb net een nieuw paard binnen...helemaal jouw type!!!".....moest ik de goede man vertellen dat ik 15 jaar niet gereden had en nu graag een paard wilde dat op VIER benen liep....:')
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 nov 2011, 10:15

Dat nieuwe paard zou momenteel meer in de richting als 'iets voor je dochter' gaan :P

Dat zadel is echt een doodeng zadeltje haha. Leuker voor decoratie (roep maar als iemand deze wil, ligt maar te liggen ergens in de garage) dan om mee te gaan rijden.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 nov 2011, 11:04

3 borsten, 3 handen... Zo raar is het tegenwoordig niet meer he :+

Ik wil binnenkort mijn zadel laten nakijken (heb het nu een jaar en het lijkt iets te drukken achteraan), maar niet door diegene die het aan heeft gepast. Je weet wel, die man die me eerst boommaat 31 en een 18 inch had verpatst. Terwijl ik (of eigenlijk Hay) boommaat 36 nodig had en een 17,5 inch 8)7 zijn vader is er nadien bij geweest en die lijkt het allemaal wel te weten en veel mooie praatjes, maar als het er op neerkomt doet ie ook niks :+

Bij Louis liggen nog echt van die oude zadels. Tot een jaar of 6 geleden reed Ines met een 180 jaar oud ( :+ ) Studden springzadel en ik met een onbekend merk vzh. Maar achteraf gezien reed dat veel beter dan onze zadelmarkt zadels haha. Weet alleen niet hoe ze er uit zien na 6 jaar ongebruikt te zijn. Waarschijnlijk is alle wol opgevreten door de ratten >;)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 22 nov 2011, 12:24

nou zie Jilly, en dat vind ik dus zo eng/erg...dan denk je het helemaal goed te doen, laat je 'professioneel' een zadel aanmeten en kom je alsnog met het verkeerde thuis. Bokt staat er vol mee..met verhalen van mensen die met de beste intenties een zadel van 2000 euro laten aanmeten JUIST om het ineens goed te doen en dan blijkt alsnog dat het volgens de osteopaat weer niet klopt, dat de paardenfluisteraar zegt dat het te lang is, dat de e-mail-paarden-karakter-profiler zegt dat de boom te smal is , dat er drukplekken komen en noem maar op. Vervolgens laat zo iemand het zadel door een ander, die het echt schijnt te weten, aanpassen en worden de kussens zo volgepropt dat de ruggengraatvrijheid gewoon helemaal verdwijnt.... Je wordt er gewoon bang en moedeloos van. Dan denk ik echt met weemoed aan die heerlijk zittende bruine zadels die het goed deden met een wollen deken (geheel en al zonder Anky merkje ook nog eens ;) ).

Bij Divoza hadden ze een Kieffer Garmisch tweedehands (zat heerlijk) maar boommaat 30...was geen enkel probleem volgens de dame...die konden ze zo breder maken..zelfs naar een 35. Dat is toch maf? dat kan toch de hele pasvorm van een zadel niet ten goede komen?
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 nov 2011, 13:12

Zoals je het schrijft is het best grappig, maar eigenlijk is het echt dramatisch he. Het is zo moeilijk! En waar doe je inderdaad goed mee...

Divoza is wel erg kundig in zeggen wat klanten willen horen (=makkelijkheidsoplosssing), maar verder worden ze niet op gezond verstand geselecteerd vrees ik :+
Ik was al heel blij dat een Massimo nog tot 2 boommaten vermaakt kan worden. Waarom heb ik dan gezocht op zadels die tot brede boommaat gaan? Als een standaard Kieffer, stubben, ainsley, prestige,... (die normaal niet groter dan maat 33 te krijgen zijn) kan vermaakt worden naar een maat 35 8)7

Die man die hier geweest was (de vader, die er imo nog iets van kent :P ) zei dat het bij Wintec al geen geweldig systeem is. Boommaat mag dan tot 34 gaan, maar het tussenkanaal wordt niet breder, dus eigenlijk heb je er nog niks aan met een breed paard.
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 22 nov 2011, 13:40

ja, je ziet het...boommaat maakt niks uit...kies gewoon een zadel wat je zelf lekker vindt zitten en Divoza bouwt 'm wel om naar de juiste breedte :')
Viv

Bericht door Viv » di 22 nov 2011, 16:09

Herkenbaar hoor Naat, hoop dat ik voor ons eindelijk hét zadel gevonden heb. Nog 4-6 weekjes wachten maar dan heb je ook wat. Heb ook al teveel onzinverhalen gehoord en gaandeweg wordt je zelf ook steeds wijzer en kritischer.

Maat 35 is nog smal hoor, dikkie hier zit op boompje 42!!

Maarja mag toch alleen nog maar stappen dus voorlopig mag mn zadel nog even duren.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » di 22 nov 2011, 18:48

Onze zadels worden - nu we alleen nog maar jonge beesten hebben - zeker tot hun 7e jaar zo om de 6-9 maanden nagekeken en bijgewerkt waar nodig. Peer heeft een Hulsebos en Capone een Arno Brandt. Deze laatste onderhoud onze zadels nu ook nadat de service en kunde van Hulsebos hollend achteruit was gegaan. De Hulsebos heeft een wijde boom, medium zit en wrongen. De Arno Brandt heeft een medium boom, veel wrong en een hele diepe zit. Moet je van houden, maar ik zit echt als een huis op mijn paard! :D

Ben zelf heel erg tevreden over AB en kan hem van harte aanbevelen. Maakt nieuwe (en ook 2e hands) zadels op maat voor een schappelijke prijs en een goede inruilprijs voor je oude zadel (mits van een beetje kwaliteit). Een nieuw zadel kan helemaal naar eigen wens worden samengesteld (ook tussenkanaal, lengte kussens, lengte en dikte van de wrongen ed). Soms heeft hij ook andere merken zadels die hij ter inruil heeft gekregen te koop. Hij komt door het hele land (misschien BE ook wel) en als hij een behoorlijk passend leenzadel heeft, kun je dat gebruiken tot hij het op maat gemaakte zadel komt brengen.

Tot zover deze reclameboodschap! :D

Verder met ons en de paardjes alles goed en geen bijzonderheden te melden! :)
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 nov 2011, 21:06

Zo, het hoge woord is er uit. Ze namen het gelukkig heel begripvol op. Ik was ook nog steeds welkom moest het toch niet zijn wat ik er van verwacht. Topmensen!
Denk dat ik maar een goeie fles wijn klaarzet, maar voor de dochter (23 jr) wil ik iets origineler geven dan een fles wijn. Suggesties?
Nathalie

Bericht door Nathalie » di 22 nov 2011, 21:57

Nou Viv, jij bent dus precies zo'n "voorbeeld" (bedoel ik niets oneerbiedigs mee) van iemand die kosten nog moeite spaart om het goed te willen doen en dat het dan toch nog niet lukt terwijl je toch niet bij de eerste de beste beunhaas langs bent geweest maar echt bij mensen met goede reputaties.

Arno Brandt heb ik idd ook hele goede verhalen over gelezen ML, zal ik ook eens naar kijken. Ik heb wel begrepen dat de Equestor zadels nog goed aanpasbaar zijn en dit type is specifiek voor rondgeribte paarden met weinig schoft. Nu ja, het is onderweg dus we zullen het zien. Kan er alleen niet zelf op om te passen....vrijwilligers hier????

Nou Jilly...dat is een opluchting of niet?
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 24 nov 2011, 09:24

yaaay...zadel is er en net even gepast....lijkt zo erg mooi te liggen maar moet op zoek naar een heeeel kort singeltje, 65 cm was zelfs op z'n kortst te lang :')
Jilly

Bericht door Jilly » do 24 nov 2011, 11:00

Is het een zadel met dressuursingelstoten? (wat een woord :+ )
Ik heb ook 'maar' een 55 cm voor mijn grote dikkerd! En dat past zo dat ik aan beide kanten nog 2 gaatjes over heb.
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 24 nov 2011, 11:09

ik zocht een 45 maar heb nu een 50 gekocht...FRA supersingel..had ik destijds ook voor mijn eerste zadel maar dan een laaaaange...

Het heeft dressuursingelstoten ja :). Het is ook vzh richting dressuur (zo noemen ze dat toch?)

Cos staat er mega-charmant op en zadel is hier iets naar voren geschoven aangezien de singel veel te lang was en meneer spruitjes aan het scharrelen was (Edgar vindt dat dan toch nog wat spannend en kan 'm dan niet goed vasthouden. Hij wil wel een paard vasthouden maar dan moet ie stilstaan en vooral niet bewegen....ademen mag nog net :P )
Afbeelding

extra breed tussenkanaal
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » za 26 nov 2011, 09:27

Oh die ligt zo op het oog heeeel netjes Naat.

Knuppetje hier staat zich kapot te vervelen, snapt er geen moer van dat ik met zn vriendje aan het rijden ben. Wandelen *(wat we normaal ter afwisseling deden) begint nu ook behoorlijk te vervelen bij ons 3en, dus hoop echt dat ik er over 4 weken weer op mag. Al is het maar om af te kunnen wisselen.
Pootje blijft mooi dus we zien wel, denk dat die bult niet meer weg zal gaan.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 26 nov 2011, 09:41

4 weken nog?? whoa!

nog een nieuwe shocking boodschap van hier trouwens (buiten het feit dat ik boomloos af ben (hoewel ik nog steeds in de gedachtengang achter boomloos geloof))...ik overweeg Cos' manen te knippen :o :o :o := O:)

Het wordt maar niet langer, hangt nog steeds in zo'n half boogje (dus niet plat tegen zijn hals) en van onderen lijkt het wel steeds dunner te worden. Ik weet, ik kan niet vergelijken met P.C....(maar je doet het toch) en P.C's manen waren 16 oktober (vorig jaar uiteraard :P) nog heeeeeeeeel kort en dat hangt aan 2 kanten nu alweer flink lang en vol. Bij Cos laat ik het al vanaf augustus vorig jaar groeien...en het resultaat is toch wel erg magertjes. Ik had graag uiteindelijk zo'n bos gezien zoals bij Bailey, maar ik vrees dat dat 'm niet gaat worden....*diepe zucht*....wat vinden jullie?

Afbeelding

denken jullie dat dit een tijdelijke groei-stop is of zijn er gewoon Fjorden waarbij het maar niet wil groeien???
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 26 nov 2011, 10:26

Nathalie schreef:nog een nieuwe shocking boodschap van hier trouwens (buiten het feit dat ik boomloos af ben (hoewel ik nog steeds in de gedachtengang achter boomloos geloof))...ik overweeg Cos' manen te knippen :o :o :o := O:)
*o/* *o/* *o/* *o/* *o/* :waven: :waven: :clap: :clap: :clap: *o/* *o/* *o/* *o/* *o/* Zo duidelijk wat ik van dit initiatief vind, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Nathalie

Bericht door Nathalie » za 26 nov 2011, 10:28

wahahahahahaha....ook geen verrassing Anita :P :P
Ilona

Bericht door Ilona » za 26 nov 2011, 13:46

Ik denk dat je wel 2 jaar geduld moet hebben voor je een beetje tegen een eindpunt van de groei aan zit.
Maar grote kans dat Cos zijn manen nooit een lange bos gaan worden...
Ik vind lange manen bij fjorden ook vooral mooi als ze echt lang zijn. Anders vind ik een boogje ook vaak wat vlotter staan.
Jilly

Bericht door Jilly » zo 27 nov 2011, 09:24

Er zijn gewoon paarden/fjorden waarbij het nooit een volle, lange bos zal worden. Louis doet vaak geen moeite om manen bij te houden (in het voorjaar steeds scheermachine er weer over :r ) en dan heb je echt paarden die na een (half) jaar al met een flinke bos staan, maar ook waarbij het een verdrietig hoopje haar is wat alle kanten uitstaat. Ziet er niet uit...
Denk dat ik bij Cos ook weer voor een boogje zou gaan en hopen dat Heros wel lange manen-genen heeft ;)

Ik heb al vaak gedacht om Hay's manen eens te laten groeien. Kijken hoe dat staat. Nu hij volgende week een echt bospaard wordt, misschien wel het ideale tijdstip om dat te proberen? O:)
Maar ik wil volgend jaar eigenlijk ook naar de keuring, dus dan wil ik wel nette manen. Als het lange dan leuk blijkt te staan is het ook zonde om weer te gaan knippen? Pff moeilijk haha
Ilona

Bericht door Ilona » zo 27 nov 2011, 10:08

Met Hay naar de keuring Jilly? Leuk!! Hoe zit dat nou in Belgie en fjorden met witte aftekeningen? Kan me ergens herinneren dat je eens verteld hebt dat ze daar nogal moeilijk over doen?
En nee, dan heeft laten groeien nog niet veel zin. Na de keuring dan maar eens gaan proberen ;)

Castor zou ook bijna de winter ingaan met ik-stop-even-met-knippen-manen. Ze waren al behoorlijk woest aan het worden. Toch vorige week een mooie kans benut om ze er weer af te halen... Staat hem wel weer beter, maar kan nog niet beloven dat zijn boog komend half jaar netjes bijgehouden gaat worden ;)
Plaats reactie