Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
claudia

Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7

Bericht door claudia » do 17 nov 2011, 12:03

Anita schreef:Ferro heeft ook direct AB gekregen Claudia. Direct nadat de tangen er af waren gegaan had ie de spuit al in zijn kont. Toen geen pijnstilling overigens gekregen.
Ik heb hem10 dagen lang nog ab gegeven. :))
De spuit die ze direct krijgen is standaard pencilline. die werkt gem een dag of 2 -3.
Pijnstiller is ook niet standaard maar omdat het bij een oudere hengst meer ontwikkeld is kreeg hij het wel en hij heeft er echt profijt van gehad.

Weet je wat het is Anita, wij zijn te zuinig op onze paarden. :))
Bij Rien gebeurt zoiets ook nooit, hop castratie en naar buiten , niet te veel naar kijken en het gaat allemaal goed. Wij zien meestal te veel en willen alles te goed doen en hop bij ons gebeurt er weer wat.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 17 nov 2011, 12:18

Ko had ook meteen ab en pijnstilling, na een week niets meer en na 3 weken toen die erge ontsteking. toen heb ik 2 weken ab zelf gespoten en schoon moeten maken :j
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 17 nov 2011, 14:13

Ja, misschien is dat het ook wel Claudia al moet ik zeggen dat wij de paarden hier ook niet in de watten leggen. Toen Ferro later op de middag weer thuis kwam was het ook hop het land weer in. Behalve dan nu voor spoelen, spuiten en tempen is hij daar ook nog niet weer uitgeweest, ook 's nachts niet. Jeroen heeft hem zelfs vanmorgen tijdens het biks eten zelfs gewoon los getempt in het land, hij vrat rustig door.
Uiteraard is hij iedere dag bekeken hoe het er mee stond maar daar heeft hij zelf geen weet van dat we, behalve een aai komen geven, hem ook controleren.
Wij hadden van de DA die de castratie deed een extra spuit AB meegekregen (langwerkende penceline, duploceline als ik het goed schrijf). Gewoon voor de zekerheid omdat we al 3x ellende hadden gehad. Voor de andere paarden is er geen extra spuit achter gelaten en die hebben zoals ik het begrepen heb ook geen problemen gehad verder.
Die spuit moesten we zeker niet voor zaterdag inspuiten en ook alleen maar als het nodig was. In het weekend zag het er nog niet naar uit dat het foute boel was, dus niet gespoten. Was natuurlijk wel iets opgezet maar dat mag ook nog na een aantal dagen, het heeft tijd nodig om te herstellen. Maar het was soepel en we merkten verder ook niks aan Ferro dat het niet goed ging. Pas gisteren kwamen de problemen echt om de hoek kijken en toen hebben we ook direct ingegrepen. Het was ineens erg dik en hij liep erg moeilijk en bleek dus 39,8 koorts te hebben.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 17 nov 2011, 15:06

@Anita: Ja dat zijn gewoon zakjes met poeder waardoor zucht afneemt.
Geluk is de vrucht van intens werk
roos

Bericht door roos » do 17 nov 2011, 16:37

Breek even in:

Ekdal heeft echt een flinke onsteking gehad van zijn casteratie.Ik had toentertijd een oudere man als dierenarts en die keek onder zijn buik en zei; zo erg heb ik het nog bijna nooit gezien...Geloof ook niet dat het vanzelf over was gegegaan. Moet wel zeggen dat zijn algehele weerstand toen wel zwakker was door de fistel
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 17 nov 2011, 21:21

Ben blij dat de castratie van atoush zonder problemen is verlopen, wat een ellende lees ik hier.

Kan 's morgens toch zo van Fatoush genieten, hij is dan helemaal dol, rennen , bokken en ouwehoeren. Hij heeft zo'n plezier met zijn maatje Apollo. Die 2 rennen en steigeren heel wat af zo 's morgens vroeg. Dan gaat hij een poosje Marga pesten, hij bespringt haar steeds en Marga is véél te tolerant vind ik. Dan gaat hij een poosje met Baranna kroelen en dan is Apollo weer de pineut. Ik zal eens proberen te filmen hoe hier het ochtend ritueel gaat als ik ze naar buiten gooi
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anna

Bericht door Anna » vr 18 nov 2011, 01:27

Tja wat je zeg Claudia echt steriel is het niet maar gelukkig waren er toen weinig vliegen en ik ben blij dat Fugo er gelukkig niet zo'n last van heeft gehad.

Anita ik hoop dat Ferro snel opknapt maar ik begrijp je ook wel dat dit niet nog een keer wil hebben, geeft hem maar weer veel knuffels van deze kant van zijn maatje Fugo. :+:
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 18 nov 2011, 12:39

Vanmorgen was de temp. gelukkig gezakt tot 38,4. Mag nog wel ietje lager maar dit is toch al veel beter dan de 39,8 van eergisteren en de 39,2 van gistermorgen.
Wie ongeschonden uit de castratiestrijd komt die mag zijn handjes echt stijf dichtknijpen.

Ben wel benieuwd naar de capriolen van Fatoush 's morgens Ivonne.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » vr 18 nov 2011, 13:23

Fijn dat het beter gaat Anita.

Hier eindelijk de foto's van Fjellko.
Afbeelding
Zo kwam hij aangerend toen ik hem riep.
Afbeelding
Afbeelding
Naast Foss kan je goed zien hoe groot hij is, Foss is 135cm hoog.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Tass

Bericht door Tass » vr 18 nov 2011, 13:25

Sorry geen ervaring...

Die van mij zijn er allemaal zo doorheen gekomen... Fiorano liep zelfs de zelfde dag nog door de wei te rennen als een idioot :=... Aiden is wel wat suffer geweest een paar dagen maar niet ziek en aan de wond niks...

Moet zeggen dat ik daar wel erg blij mee was :).
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
foss

Bericht door foss » vr 18 nov 2011, 13:35

Wat ik wel merk bij castraties van paarden die blijven staan is dat er vaker bijwerkingen komen van ontstekingen.
Ik laat mijn paarden onder volledige narcose castreren wel een stuk duurder maar het paard ligt op zijn rug met zijn benen wijd en daardoor kan de DA het beter ontsmetten ook wordt de zaadstreng afgebonden.
De DA komt altijd 2 dagen later nog een spuit AB geven en na de castratie krijgt hij het ook.
Fjellko is ook op deze manier gegaan en het was eigenlijk te warm maar het is super gegaan, in de wond wordt ook een soort blauw spray gespoten.

Ja zo doet elke DA het anders en zijn er ook verschillende meningen maar met staand castreren heb ik veel problemen gehad.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 18 nov 2011, 16:38

Wat grappig, Fatoush met z'n ochtendrituelen.

Leuke foto's van Fjellko!

Fijn dat het met Ferro iets beter gaat.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 18 nov 2011, 18:23

hoe gaat het nu met Ferro? Denk persoonlijk niet dat het uitmaakt of ze staand of liggend worden gecastreerd, qua complicaties.

Wilde Fatoush vanmorgen filmen, maar het was zó mistig. Misschien kan het morgen en anders zondag.

Fjellko is mooi Karin!
Baranna 13-5-2006

Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » vr 18 nov 2011, 18:24

Wat is Fjellko toch een gaaf beest!! Stoere kop zit erop 8-)

Dat vraagt om filmpjes Ivonne :D

Arme Ferro...dikke knuffel voor jullie allebei Anita!
Gaat het met Gino en Celony inmiddels al wat beter?

Ik kan het niet laten, heb nog een mooi plaatje van Finnea van dinsdag...ondanks het sombere weer, toch nog leuk geworden:
Afbeelding

Wat een billen al hè :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 18 nov 2011, 18:29

prachtig, die billen, daar is Fatoush maar en smalletje bij hoor. Vanmorgen liep ik achter Guusje, die heeft echte Marloes billen, jee, wat is die al breed
Baranna 13-5-2006

foss

Bericht door foss » vr 18 nov 2011, 18:37

Fatoush ziet er nog steeds prachtig uit zeg mooie dame.

Ik denk dat met castreren vooral de hygiene erg belangrijk is want het is toch een open wond.
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 18 nov 2011, 19:08

foss schreef:Fatoush ziet er nog steeds prachtig uit zeg mooie dame.
:? :? :? Finnea bedoel je?
Baranna 13-5-2006

Ootje

Bericht door Ootje » vr 18 nov 2011, 19:50

Mooie foto van Finnea!

Fenna is ook nog steeds maar smal. Die moet nog flink groeien als ze net zo breed wil worden als Odet :D .
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » vr 18 nov 2011, 19:55

Ivonne schreef:
foss schreef:Fatoush ziet er nog steeds prachtig uit zeg mooie dame.
:? :? :? Finnea bedoel je?
Oh wat een blunder ben aan het type en denken tegelijk dat werkt niet, Finnea bedoel ik maar Fatoush is ook een knappe heer.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 nov 2011, 07:59

Mooie foto Reinou van je knappe dame. Een echte Fjord en daar houd ik van.

Je moet maar zo denken Ivonne, wat in het vat zit verzuurt niet. Filmpje komt vast nog wel.

De koorts is bij Ferro gelukkig al wel wat gezakt maar verder word ik nog niet erg vrolijk als ik hem zie. Hij loopt erg moeilijk (wil dat ook liever niet) en er hangt een enorme ballon onder. Je ziet hem ook echt al afnemen, hij lijdt er echt aan.

Gino gaat gelukkig goed nu, gisteren zijn laatste sodabadje gehad. Celoon gaan we zo meteen ophalen. A.s. vrijdag komt Aimée nog een keer voor hem langs. We gaan dan eerst bespreken hoe of wat en dan evt. nog een behandeling. Ze was erg teleurgesteld dat hij na een aanvankelijke vooruitgang toch weer was teruggevallen. Is dus even de vraag of een 2e behandeling wel zin heeft. Ruim 100 Euro uitgeven voor een paard dat vervolgens amper 2 weken wat beter loopt en daarna weer terug is bij af is natuurlijk zinloos. Ik houd mijn hart vast eerlijk gezegd hoe dit gaat aflopen.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gesloten