In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6
Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de
Fijn he dat paarden erg goed gewend kunnen raken aan honden. Woensdag toen ik les had was het ook weer raak, de boxer van mijn instructrice sprong weer eens uit de band! Voor de les kwam ie de bak in scheuren, scheurt keihard op Anka af en springt die naar de snoet. Anka doet alleen geergerd haar hoofd omhoog en blijft staan. Ook als het beest de bossages om de bak onveilig maakt maat het Anka niks uit. Kan me trouwens precies voorstellen hoeveel lawaai Dirk zou kunnen maken hihi. 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
VEEEEEEEEEL, hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Tis idd jammer dat ik niet even M1 kan starten en daarna nog weer L2. Maar ach, we oefenen eerst maar ff verder hoewel ik wel stikbenieuwd ben hoe een M1 proef van ons nu uit zou pakken.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ben blij dat ze je niet kan horen, Tamara 

Liefde is..Alies Dragan Jouke
Lies denk gewoon
Charret an die arbeit 

Hmmm, vandaag helaas gestrand op 179 punten grrrrrr. En schiet mij maar lek met die middendraf, vorige week 7-ens en nu dus weer 5-en en voor mijn gevoel gingen ze precies hetzelfde maar goed. Volgens mij ligt de waarheid bij een 6 maar ja. En voor het eerst geen 7 voor mijn houding en zit
/ Tsja, vorige week rijk bedeeld met punten en vandaag wel ietwat zuinig heb ik het idee.
Anka was wel weer uberbraaf
. Onbekende lokatie en ze loopt zo zonder drukte overal langs. En er waren aldus een aantal paarden heeeeeele enge spiegels. Fijn paard is ze ook. En Ineke was groom/voorlezer! Leuk dus.

Anka was wel weer uberbraaf

Ooow dat vind ik zoooo fijn van Liesje he. Je hoeft niet na te denken waar je moet starten want ze doet niet moeilijk. Heerlijk is dat he 
Wat had je dan voor je houding en zit Annemarie? Een 6? Vind 179 punten altijd zo zuur.
Wij trainen stug door
Alies is weer hengstig en dat merk ik altijd met het rijden he. Pfff..vandaag even na het rijden 2 van die cross rondjes door de bak gedaan. Even lekker los en gaan. Meep meep, dan hebben ze opeens weer energie voor 10 he 

Wat had je dan voor je houding en zit Annemarie? Een 6? Vind 179 punten altijd zo zuur.
Wij trainen stug door

Ik had idd een 6 voor houding en zit. En ik heb ver terug moeten bladeren in mijn protocollen voor ik weer een 6 tegenkwam daarvoor, heb echt altijd een 7. 1 van mijn instructeurs suggereerde al dat nadat de proef geteld was ze mij die wp niet wilde geven en dan maar 6-en onder de streep gaf. Nou, dat weet ik dan ook weer niet. Feit blijft dat 179 idd een dritt aantal punten is. Was wel 4e van de 7 in het L2. Degenen onder mij hadden 173, 172 en 169. Mja, het had dus erger gekund.
Dus nu maar eens bedenken of ik nogmaals L2 start of straks toch M1...
En helemaal mee eens, je hebt al de helft gewonnen als je paard relaxt is en niet overal van over de zeik gaat. Ik heb toch paarden in de staak zien gaan, schrikken en wegdraaien van de spiegels, reclameborden of gewoonweg bakkabouters. Er was in het L2 ook een meisje, gevalletje neus in de lucht, instructeur erbij die 1 stroom aanwijzingen lanceerde, mij minachtend bekeek en tot 3x toe afsneed. Ik heb haar niet zien rijden maar kan wel raden wat dat bloederige paard in de ring deed. 169 pt en laatste plaats was haar deel. Ik zal niet gauw leedvermaak hebben maar mensen die jou zo overduidelijk minachten naah, heb ik iets minder moeite mee als die dan zo rondgaan
(oeh slechte gedachte, foei Annemarie
)
Dus nu maar eens bedenken of ik nogmaals L2 start of straks toch M1...
En helemaal mee eens, je hebt al de helft gewonnen als je paard relaxt is en niet overal van over de zeik gaat. Ik heb toch paarden in de staak zien gaan, schrikken en wegdraaien van de spiegels, reclameborden of gewoonweg bakkabouters. Er was in het L2 ook een meisje, gevalletje neus in de lucht, instructeur erbij die 1 stroom aanwijzingen lanceerde, mij minachtend bekeek en tot 3x toe afsneed. Ik heb haar niet zien rijden maar kan wel raden wat dat bloederige paard in de ring deed. 169 pt en laatste plaats was haar deel. Ik zal niet gauw leedvermaak hebben maar mensen die jou zo overduidelijk minachten naah, heb ik iets minder moeite mee als die dan zo rondgaan

Guutttttt! Kreeg vandaag 2 brieven van de knhs dat ik in een te hoge klasse ben gestart. Kan ik morgen eerst daar nog eens achteraan. Wordt daar wel een beetje simpel van hoor.
Nou jaaaa, wat een dom gedoe zeg.
Zit te dubben of ik dit weekend nog wil lessen en buitenrijden en flink fanatiek bezig zijn of eens een weekendje rust. Ow, grrrr, soms kan ik zo lastig beslissen he
.
Zit te dubben of ik dit weekend nog wil lessen en buitenrijden en flink fanatiek bezig zijn of eens een weekendje rust. Ow, grrrr, soms kan ik zo lastig beslissen he

Hahaha, wat een moeilijke keus. Maar volens mij word het dit weekend nog aardig weer. Lekker buitenrijden kan nu nog.
Ik heb gebeld. Ze hebben punten van Alies bij Jouke genoteerd. Zo maf, want zij doen dat en ik mag vervolgens aantonen dat het niet goed is. Dus even mijn protocollen inscannen en mailen. Ik mocht wel doorstarten. Ja duuuh!! Die verdomde selectie staat eraan te komen
Ik heb gebeld. Ze hebben punten van Alies bij Jouke genoteerd. Zo maf, want zij doen dat en ik mag vervolgens aantonen dat het niet goed is. Dus even mijn protocollen inscannen en mailen. Ik mocht wel doorstarten. Ja duuuh!! Die verdomde selectie staat eraan te komen

zo, ik ga me maar eens even voorstellen aan mijn poownie, ik heb 10 dagen niks met haar gedaan, het is nu gebeurt met luilekkeren!
En herkende ze je nog? 

haha, ja, maar of ze blij met me was is een 2e. Gister heerlijk gereden, en vandaag keihard voor de sleep gewerkt!
Zo Anka en ik hadden een lekker weekend
. Zaterdagmorgen heerlijk gelest (bij 1 graad buiten brrrr). Anka deed onwijs haar best maar gooide wel even de kont omhoog toen ik zei dat we toch echt wel gingen wijken voor het rechterbeen. Ik tikte de achterhand opzij met de zweep, mevrouw was not amused
. Instructrice vond Anka wel 4000-5000 euro waard. Tsja, onbetaalbaar natuurlijk he zo'n peerd
.
En zondag (weer bij 1 graad) een buitenrit gedaan. Ik was zo supertrots. Ze heeft zich echt perfect gedragen en meest van de tijd lekker voorop gedraafd. En niks niet druk vanwege de kou. Marga trouwens ook niet. Ds leuk weekend.
Alleen moet ik nog even wat aan mijn winteruitrusting doen....brrrrrr
Karev ook back in business dus. Vond ze vast wel leuk even weer wat doen. Als het net zo een is als Anka wil ze elke dag wel wat doen.

En zondag (weer bij 1 graad) een buitenrit gedaan. Ik was zo supertrots. Ze heeft zich echt perfect gedragen en meest van de tijd lekker voorop gedraafd. En niks niet druk vanwege de kou. Marga trouwens ook niet. Ds leuk weekend.
Alleen moet ik nog even wat aan mijn winteruitrusting doen....brrrrrr

Karev ook back in business dus. Vond ze vast wel leuk even weer wat doen. Als het net zo een is als Anka wil ze elke dag wel wat doen.
Ik heb vorige week mijn 1e selectie gereden. Ging eigenlijk best lekker, geen fouten. Maar ik kreeg 'maar' 181 punten. Ik had voor het eerst het idee dat ik wat werd gediscrimineerd met mijn gele meid. Tussen mij en de nummer 1 zaten 22 punten verschil. Echt niet terecht. Dan krijg je wel heel aardige opmerkingen goh je hebt keurig gereden, lekkere proef en toch winst. Maar vond het gewoon raar. Ik hoef echt niet te winnen, maar rij wel graag mijn punten. Tegen de schrijver [die ik ken] was gezegd dat die Fjord een stel goede gangen had. Fijn, maar waarom zag ik dat niet terug? In het commentaar op mijn protocol bijvoorbeeld. Kon er niks mee. Maar goed, we gaan lekker verder.
Vrijdagavond weer gestart en daar waren we 2 keer 1e met 190 en 196 punten
We zijn nu L1+8.
Van het weekend heb ik eens lekker niks met de paarden gedaan. Hier was het vandaag de hele dag zo verschrikkelijk mistig. Brrr, je kon de straat niet eens uitkijken.
Hoe gaat het met Karev in de sleep? Heb je haar er nog voor gehad? Heb je zelf ook echt menplannen dan, Tamara?
Vrijdagavond weer gestart en daar waren we 2 keer 1e met 190 en 196 punten

Van het weekend heb ik eens lekker niks met de paarden gedaan. Hier was het vandaag de hele dag zo verschrikkelijk mistig. Brrr, je kon de straat niet eens uitkijken.
Hoe gaat het met Karev in de sleep? Heb je haar er nog voor gehad? Heb je zelf ook echt menplannen dan, Tamara?

Ben zo blij dat ik niet van wedstrijd rijden hou,hihi, maar wel balen dan Charret!
Vorige week voor het laatst gesleept, dit weekend leker gereden, was alweer een tijdje geleden. Was fris vanochtend, brrr.
Ik weet niet of ik verder ga met mennen, vind het zo wel leuk genoeg. Weet niet of ik dat echt zou durven, openbaar zegmaar.
Slepen is een leuke afwisseling, die ook nog eens nuttig is. Wil wel deze winter sleetje rijden, dus wil wel sneeuw!
Ik heb een gaaf nieuw hoofdstel. Hij was vrij goedkoop, dus het leer is niet toppie, maar hij is mooi om te zien!! Rondgenaaid, met een hele fijne dunne rondgenaaide neusriem, beetje voorbreng hoofdstel ide zegmaar.
Vorige week voor het laatst gesleept, dit weekend leker gereden, was alweer een tijdje geleden. Was fris vanochtend, brrr.
Ik weet niet of ik verder ga met mennen, vind het zo wel leuk genoeg. Weet niet of ik dat echt zou durven, openbaar zegmaar.
Slepen is een leuke afwisseling, die ook nog eens nuttig is. Wil wel deze winter sleetje rijden, dus wil wel sneeuw!
Ik heb een gaaf nieuw hoofdstel. Hij was vrij goedkoop, dus het leer is niet toppie, maar hij is mooi om te zien!! Rondgenaaid, met een hele fijne dunne rondgenaaide neusriem, beetje voorbreng hoofdstel ide zegmaar.
Ik ben echt dol op wedstrijden
alleen heb je van de k-momenten
Vandaag een heel goed gevoel maar kom ik met 168 en 172 de ring uit. Met 2x6 voor verzorging! En in de ene proef een 5 voor de galop als gang. Eeeh tsja...
Maar toch is Anka een topper. De marsmuziek deerde haar niet toen er een prijsuitreiking was. De bakdecoratie was ook piece of cookie. En een ander paard wat schrok en tegen ons aanbotste ook niet.
De bakdecoratie had trouwens nog best gevaarlijk kunnen worden... Over de bakranden hingen in sjieke bogen van die groen gele versiering gedrapeerd. Voor menig paard reden genoeg om in de staak te gaan maar in mijn 2e proef reed ik zo dicht er langs blijkbaar dat ik met mijn spoor of beugel erin haakte. Gelukkig schoot het vanzelf los. Maar wat is Anka dan een koele kikker, ze verschoot niks niet en liep keurig door. Ik had wel het hart in de keel, wat had er wel niet kunnen gebeuren...denk er maar niet aan.
Maar ik weet ondertussen niet meer zo goed wat nou wel en wat nou niet goed gaat en wat een jury wil zien..

Vandaag een heel goed gevoel maar kom ik met 168 en 172 de ring uit. Met 2x6 voor verzorging! En in de ene proef een 5 voor de galop als gang. Eeeh tsja...
Maar toch is Anka een topper. De marsmuziek deerde haar niet toen er een prijsuitreiking was. De bakdecoratie was ook piece of cookie. En een ander paard wat schrok en tegen ons aanbotste ook niet.
De bakdecoratie had trouwens nog best gevaarlijk kunnen worden... Over de bakranden hingen in sjieke bogen van die groen gele versiering gedrapeerd. Voor menig paard reden genoeg om in de staak te gaan maar in mijn 2e proef reed ik zo dicht er langs blijkbaar dat ik met mijn spoor of beugel erin haakte. Gelukkig schoot het vanzelf los. Maar wat is Anka dan een koele kikker, ze verschoot niks niet en liep keurig door. Ik had wel het hart in de keel, wat had er wel niet kunnen gebeuren...denk er maar niet aan.
Maar ik weet ondertussen niet meer zo goed wat nou wel en wat nou niet goed gaat en wat een jury wil zien..
Vanochtend lekker met Anka gereden in de buitenbak van de manege. Daarna haar ff lekker losgelaten in de bak en zoals het een goede Fjord betaamt....zie je dan dit...

En ja, ze krijgt eten hoor

En ja, ze krijgt eten hoor

Oh Alies kan dat in de paddock ook. En dan dat oortje wat echt 2 mm van het stroom afstaat. Je kunt goed zien dat Ank niks te kort komt 
Ik heb komende zaterdag weer wedstrijd. Een selectie, eens zien of ik weer zo bagger punten krijg. Ik ga morgen weer rijden. vorige week ben ik geopereerd aan 3 cystes op mijn kop dus ik kon niks beginnen vanaf donderdag. Maar ik maak me verder niet zo druk. Ze loopt wel.
De tandarts moet trouwens komen, ze had een plekje in haar mond. Hopelijk kan hij wat vlot komen.

Ik heb komende zaterdag weer wedstrijd. Een selectie, eens zien of ik weer zo bagger punten krijg. Ik ga morgen weer rijden. vorige week ben ik geopereerd aan 3 cystes op mijn kop dus ik kon niks beginnen vanaf donderdag. Maar ik maak me verder niet zo druk. Ze loopt wel.
De tandarts moet trouwens komen, ze had een plekje in haar mond. Hopelijk kan hij wat vlot komen.