Op pony meerijden met hardloper?
Op pony meerijden met hardloper?
JW loopt sinds kort weer hard. Hij gaat 3 keer in de week hardlopen. Hij heeft een mp3 speler mee, en daar geeft enen vrouw instructies wat je moet doen, wanneer je moet wandelen en wanneer rennen. Hij is nu ongeveer 40 minuten weg, stukjes rennen en stukjes wandelen. Nu leek het mij leuk om met Marga mee te gaan. Maar passen de tempo's bij elkaar denken jullie? Als JW wandelt, kan ik dan in stap mee en als hij rent kan ik dan draven, of ga ik veel te hard? Wie heeft dit wel eens gedaan en beviel het?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Re: Op pony meerijden met hardloper?
Ik heb altijd het idee dat ik wel flink moet doorlopen als ik met Hay aan de hand draaf, maar ik weet natuurlijk niet hoe hard JW kan 
Stappen komt ongeveer wel overeen denk ik, draven is misschien even aanpassen om een wat relaxed drafje te doen ipv goed door te draven.
Ik zou het gewoon een keer proberen

Stappen komt ongeveer wel overeen denk ik, draven is misschien even aanpassen om een wat relaxed drafje te doen ipv goed door te draven.
Ik zou het gewoon een keer proberen

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
ik ben eens mee geweest met Thomas. Die rent niet hard genoeg om in een lekker draftempo bij te houden. Net tegen het sukkeldrafje aan, waarin je steeds terug valt in stap. Ik vond het niks
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
denk ook dat het niks is, Marga draaft vrij snel. JW loopt ook wel pittig, maar toch. En ik moet in het donker mee, weet ook niet wat Marga daar van vindt. JW loopt over een fietspad, dus qua auto's durf ik het wel aan, reflectors om.
Baranna 13-5-2006
Mijn man is een triatleet en ik heb het vroeger wel eens met Wammes meegedaan, Ron hoeft nooit te wandelen maar deed dat dan voor mij en dat ging prima.
Wammes moest flink draven om Ron bij te houden, in stap had Wammes er een flink tempo in
Is wel erg leuk als je dat samen kan doen, ik wil het met Dirkje ook gaan doen, Ron op de mountainbike en Dirkje er lekker naast op ruig terrein
Wammes moest flink draven om Ron bij te houden, in stap had Wammes er een flink tempo in

Is wel erg leuk als je dat samen kan doen, ik wil het met Dirkje ook gaan doen, Ron op de mountainbike en Dirkje er lekker naast op ruig terrein

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
hardlopen weet ik niet...
mijn vriend gaat wel regelmatig mee met de mountainbike, dat werkt echt prima! Ik stap in en uit, voor de rest draaf en galoppeer ik met Bailey. Zowel Bailey als vriendlief zijn erg fanatiek en op lange paden doen we dan ook afentoe wedstrijdjes
mijn vriend gaat wel regelmatig mee met de mountainbike, dat werkt echt prima! Ik stap in en uit, voor de rest draaf en galoppeer ik met Bailey. Zowel Bailey als vriendlief zijn erg fanatiek en op lange paden doen we dan ook afentoe wedstrijdjes

Laatst gewijzigd door Bailey op ma 07 nov 2011, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ging met mijn moeder (loopt 5 keer in de week 10 km in 1 uur) eerder wel mee met P.C. voor het wagentje. Dat was zo leuk want P.C. paste zich altijd echt aan haar tempo aan en bleef keurig naast haar draven.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Of marga aan de hand meenemen?
gewoon eens proberen, Kan je toch alleen maar mee winnen. Is het niks, weet je dat ook weer. Ik denk dat marga nie onder de indruk is als het een beetje donker is. Paarden zien meer dan wij in het donker.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Nu paardloos.
Ik ga ook wel is met mijn vriend mee, en ik kan zelfs ik een rustige handgalopje mee als hij gaat rennen, Nou rent hij best wel hard.
Maar het is prima te doen hoor!
Maar het is prima te doen hoor!

Mijn Topfjord Sarissa!! ( Melissa x Jolster )
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa!
B+12 ---> L1+10---> L2+0
Ruiterbewijs gehaald met Sarissa!

Een paard kan zijn of haar tempo ook aanpassen!
Dus ik denk dat dat samen op best leuk kan zijn! En donker geeft niks, ik rijd iedere dag in het donker (uhh reed).
Dus ik denk dat dat samen op best leuk kan zijn! En donker geeft niks, ik rijd iedere dag in het donker (uhh reed).
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013 Jella!
`·. Yessie & Sylvy
ik wil juist graag wat meer rijdenroos schreef:Of marga aan de hand meenemen?

Ik weet niet of ik durf draven in het donker, omdat je zelf de ondergrond niet ziet
Baranna 13-5-2006
Is toch fietspad? Paarden zien trouwens prima in het donker. Alleen langs het bos of zo ga ik ook niet, dat is weer een beetje te.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
`·. Yessie & Sylvy
paarden zien wel goed, maar ik zie zelf ook graag waar ik rijd.
Baranna 13-5-2006
Nou, dat laatste heb ik ook hoor. En met Nisko is het gewoon noodzaak dat ik zie waar we rijden want Nisko is echt een lomperd en struikelt over van alles en nog wat als ik dat niet ontwijk. Ik durf zelf niet bij de weg in het donker, puur omdat ik zelf zo slecht zie in het donker. Maar proberen kun je het met Marga altijd natuurlijk. Wie weer past Marga zich moeiteloos aan bij het tempo van JW.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
ik heb het zo vaak gedaan, meerijden met een hardloper.
in de dressuur moet je je paard toch ook jouw tempo laten laten, dus waarom niet langs de weg?
ik weet best dat het ene paard daar wat beter in is dan het andere maar ze leren best snel hoor. en ik deed dan op een gegeven moment even een lekker galopje tussen door en dan reed ik gewoon weer terug, om weer op hetzelfde tempo als de renner verder te gaan.
bij het draven gaat het meestal wel, de stap van een paard is wat sneller dan die van een mens, maar de meeste paarden willen zich daar best aanpassen hoor.
gewoon een paar keer proberen, dan merk je vanzelf of het gaat.
in de dressuur moet je je paard toch ook jouw tempo laten laten, dus waarom niet langs de weg?
ik weet best dat het ene paard daar wat beter in is dan het andere maar ze leren best snel hoor. en ik deed dan op een gegeven moment even een lekker galopje tussen door en dan reed ik gewoon weer terug, om weer op hetzelfde tempo als de renner verder te gaan.
bij het draven gaat het meestal wel, de stap van een paard is wat sneller dan die van een mens, maar de meeste paarden willen zich daar best aanpassen hoor.
gewoon een paar keer proberen, dan merk je vanzelf of het gaat.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Toen mijn haflinger steeds 'gammeler' werd en de wandelingetjes steeds vaker voorkwamen, heb ik hem vaak zat meegenomen tijdens hardlooptraining.
Hij snapte er eerst niks van, daarna vond hij het prachtig om naast het baasje toch 'buiten te rijden.'
Soms als hij enthouasiast werd liep hij wel te hard, maar zoals iemand hierboven zei; hij/zij moet zich toch aan de ruiter/loper aanpassen?
Uiteindelijk was het prima te doen, mijn lange benen waren even lang als zijn korte pootjes. Ging gegeven moment in prima tempo dus.

Soms als hij enthouasiast werd liep hij wel te hard, maar zoals iemand hierboven zei; hij/zij moet zich toch aan de ruiter/loper aanpassen?
Uiteindelijk was het prima te doen, mijn lange benen waren even lang als zijn korte pootjes. Ging gegeven moment in prima tempo dus.

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6...

maar dan rende jij ernaast begrijp ik? Ik denk toch dat Marga te druk is om fatsoenlijk met JW mee te lopen. Maar ik ga het misschien wel een keer proberen
Baranna 13-5-2006
Ik rende ernaast inderdaad, hij kon toen eigenlijk niet meer bereden worden.
Gewoon corrigeren wanneer hij moeilijk deed, maar ik rende ook wel flinke stukken, dus gegeven moment werd hij toch wel moe (lees 30 min+)

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6...

Goede training voor JW. met marga meelopen ipv marga met JW meelopen. Krijgt hij een bere conditie van. Maar bij Marga zal het kwartje toch ook vallen dat hij wel netjes naast baas kan lopen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Nu paardloos.
Nu paardloos.