Stoute DEx!!
Stoute DEx!!
Vandaag weer dressuurmatig gereden. DEx dacht dat ik een grapje maakte want hij heeft het nu helemaal met springen... Tja , de basis is en blijft dressuur!!! en probeerde werkelijk overal onderuit te komen door zijn geweldige nek erop te zetten en te gaan rennen!! Wat een boef! Uiteindelijk het ritje verplaatst van buiten naar binnenbak en daar ging het beter.. Toen Dex eenmaal doorhad dat ie er echt niet onderuit kwam , kwam Dexilas ( Broertje van Totilas hahaha) om de hoek kijken en glom ik van trots.. En toen kwam de linkergalop... Dex wilde met geen mogelijkheid linksom aanspringen en dacht, die contragalop, dat past mij beter...Wat een geweldig karakter paard ist dan ok want het ging pas na 25 x eindelijk goed.... Hij bleef maar volhouden, stelling links , binnenbeen.. niets hielp.. Ja wel een boze nu ist genoeg.. Dat hielp.. En toen maakte ie toch een mooie linkergalopaansprong en in zijn ooghoek zag ik de blik van ooooo vroeg je dat, ja zeg dat dan... Maar jullie weten hoe het gaat, medeFjordenmensen... hahaha...
Trotse eigenaresse van onze knappe 4 jarige Dexter ( V. Baldrian)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44890
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=44890
-
Re: Stoute DEx!!
Haha, ken er nog zo ééntje :
Springen als de beste als het tijdens een buitenrit is, maar in een piste hoor je hem bijna denken : "maar beste baas, je kan daar ook gewoon rondlopen hoor !"
Dressuur kan hij ook, maar in een piste ... tijdens buitenrit loopt hij soms zo te showen dat je denkt dat menig dressuurpaard er jaloers op zou worden ...
Mijn idee : je moet ze laten denken, dat ZIJ het plan bedacht hebben, en dan kunnen ze werkelijk alles.
Het zijn en blijven grapjassen, je moet enkel hun humor weten te apprecieren.
Groetjes van een Belgische fjordenfan
Springen als de beste als het tijdens een buitenrit is, maar in een piste hoor je hem bijna denken : "maar beste baas, je kan daar ook gewoon rondlopen hoor !"

Dressuur kan hij ook, maar in een piste ... tijdens buitenrit loopt hij soms zo te showen dat je denkt dat menig dressuurpaard er jaloers op zou worden ...

Mijn idee : je moet ze laten denken, dat ZIJ het plan bedacht hebben, en dan kunnen ze werkelijk alles.
Het zijn en blijven grapjassen, je moet enkel hun humor weten te apprecieren.
Groetjes van een Belgische fjordenfan
Mijn goud heeft geen 18 karaat, maar 4 benen, een hoofd, 2kleurige manen en staat te glunderen in de wei.
Wat een ondeugd, het is en blijft natuurlijk wel een fjord he.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Haha, klinkt als een echte fjord!