Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volop ..

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Serieus en lolligheid in C'tjes topic deel 12 is er volo

Bericht door Ilona » zo 30 okt 2011, 14:30

Je zou van de winter ook sneeuwbeslag kunnen nemen Dees. Plakt de sneeuw (als die komt) niet zo aan.
Bij ons kun je nog wel goed uit de voeten als er sneeuw ligt. Sommige stukken weg kunnen wat lastig zijn maar de bermen in de buurt zijn vaak breed genoeg en ook niet aangereden/glad. Kun je heerlijk door de sneeuw rijden.

Yes!! Vanmiddag spontaan weer rondje gemend met Castor! Hij deed t weer super!! En heb volgens mij wel 10x gezegd hoe mooi recht hij steeds liep! Zo blij mee :#
Wel wat anders dan tijdens zijn te intensieve bootcamp. Arm dier is (zoals ik toen al aangaf, maar was niet waar) flink overbelast geweest.
Hij mag nog flink ervaring opdoen uiteraard en moet nog wel veel leren. Maar hij kan het keurig en loopt lekker met de kar weg. Riekt naar meer!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 30 okt 2011, 15:10

Sneeuwbeslag rules idd, heb ik vorig jar ook gehad, naja Dies dan. Werkt écht en is echt toppiejoppie.
Minikalkoentjes erin en sneeuwring ertussen et voila.

Net Dies even gemonstert. Stap ging goed, liep vlot door maar draf was nog steeds prut, tis net of LA niet meekomt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » zo 30 okt 2011, 15:58

Ilona fijn dat het mennen zo lekker ging :D

Ja dat sneeuwbeslag gaan we ook nemen , ben blij te lezen dat jullie daar ook veel baat bij hebben !
Afbeelding
Fjorden zijn niet eigenwijs , ze doen gewoon alles graag op hun eigen manier !
Jilly

Bericht door Jilly » zo 30 okt 2011, 18:49

Hoe doe je dat 's winters dan met die kalkoenen? Er in als ze buiten gaan en weer uit met het binnen komen?
Ik denk dat ik Hay z'n ijzers er over een week of 2 onder uit laat halen. Hoop hem toch zonder te hebben van de winter.

Dinsdag nog eens een paardrij-date met Ines. Weer veel te lang geleden. Woensdag moet ze terug naar het ziekenhuis voor een heup check, daar heeft ze weer meer last van. Als het toch lijkt mee te vallen gaan we waarschijnlijk ohz meedoen aan de koetsentocht/paardenwijding zondag. Anders is het weer een tijdje ik + Hay op elkaar aangewezen (ook niet zo erg hihi)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » zo 30 okt 2011, 19:19

Ik zit ook weleens te denken of hoefschoenen misschien iets voor ons kunnen zijn. Met rijden red ik het wel zonder ijzers maar met mennen gaan zijn hoeven wel hard. Hij heeft prima harde voeten, dat is het probleem niet, maar de slijtage op asvalt gaat wel snel.
Ik weet gewoon nooit wat mijn frequentie zal gaan worden. De ene keer kan ik een paar keer per week wat doen en dan staat hij zomaar weer weken in de wei. Da's zonde van de ijzers dan. Hoefschoenen kunnen om als je ze nodig hebt...
Misschien toch nog maar eens in verdiepen.
Viv

Bericht door Viv » ma 31 okt 2011, 05:36

Sneeuwkalkoentjes laat je gewoon zitten Jill
Afbeelding
Deze zijn het, plat genoeg om gewoon mee te lopen en erin te laten zitten en steken net genoeg uit om extra grip te hebben.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 31 okt 2011, 13:11

Viv dat ga ik eens even overleggen met onze smid want die sneeuwkalkoentjes lijken me ideaal voor bij ons in de slechte tijd straks
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 31 okt 2011, 17:41

In combi met sneeuwzooltjes echt ideaal, kon afgelopen winter gewoon rijden en de hol op en aflopen.
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » wo 02 nov 2011, 11:28

Oh, ik zat al helemaal in m'n hoofd met van die giant dingen er onder. Dat leek me niet handig voor op stal :+

Heb je inmiddels al een afspraak voor scan kunnen vastkrijgen Viv?

Ik heb de afgelopen 2 dagen lekker buiten gereden met Hay. Het was al weeeeken geleden dat ik nog eens gereden had, smaakt weer naar meer nu! Maandag alleen geweest, peerd met vroegtijdig de lente in z'n bol :+ damn wat was hij voorwaarts en kijkerig. Flink stuk gedraafd, op de terugweg deed hij niet eens meer moeite om sneller te gaan naar huis :+
Gisteren samen met Ines geweest. Haar paard is nog wat groen, drachtig en slechte conditie dus rustig aan gedaan. Ging goed tot we Ines d'r irritante buurvrouw tegen kwamen met haar kameel. Ze vertikt het om in stap te passeren en het was al zo'n smal paadje... Eline wist even niet waar ze het had, arm ding. Mag de buurvrouw blij zijn dat onze paarden zo'n sullen zijn. Cil had er in die situatie echt wel op gemept denk ik...

Zondag gaan we nog eens een poging doen tot engeltjes van paarden te krijgen op de paardenwijding. We vertrekken met een hoop fjorden op hetzelfde punt, leuk!
Viv

Bericht door Viv » do 03 nov 2011, 05:34

Neeejoohhhhh dit zijn mooie kleintjes.

Ja volgende week woensdagmiddag gaat hij op de foto en onder de scan.
Bult is wel al veel dunner maar je voelt hem nog steeds zitten. Aan de hand is hij nog steeds goed te handelen met wandelen, al heeft hij soms even een uitspatting. Lolbroekje. Hij wil zo graag weer wat doen.
Naja even geduld hebben.
Afbeelding
Peertje

Bericht door Peertje » do 03 nov 2011, 15:27

Succes woensdag Viv!
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
dees1980

Bericht door dees1980 » vr 04 nov 2011, 10:20

Jilly fijn dat ze zo rustig bleven , fijn zón buurvrouw die niet na denkt :@

Viv alvast heel veel succes !
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 04 nov 2011, 17:52

Nou geloof dat mijnheer van mening is dattie NIKS meer mankeert. Pfffffff met wandelen issie erug allert zullen we maar zeggen (en wordt dan zo'n 1,80 hoog, staat straks als een snaartje en op punt van ontploffen).

Gister had ik hem al even in de padock gezet om uit te mesten, ging super geen stap gezet.
Dus vandaag weer even na het wandelen, moet hem toch even kwijt als ik alleen ben. Nou mijnheer heeft even rodeoshowtje weg lopen geven hoorde ik toen ik hem ging halen.
Knurft..... naja been was niet dik toen ik hem mee naar boven nam en niet warm. Dus even kijken hoe het er straks bij staat. Dat kan nog wat worden volgende week in de kliniek :=
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 05 nov 2011, 18:09

WIE.....!! Heeft Castor gestolen en er een of andere arabier in fjordenkleren voor teruggezet!!?? O:)
Vanmiddag eind middeag nog net tijd voor een ritje waar ik normaal gesproken zo'n 40 minuten over doe (met flink draf en galopje(s)).
Castor had begrepen dat we voor het donker terug moesten zijn en heeft vooral op eigen iniatief het rondje binnen het half uur gedaan...
Wat was ik blij met mijn vandaag binnengekregen Kimblewick bit! Anders was ik ongeveer 3x verongelukt geloof ik.
Opvliegende fazant; nog nooit gezien = rengalop.
Mensen in een tuin; nog nooit gezien = nieuwe poging tot rengalop.
Blaffende honden in dezelfde tuin; ook altijd al bang voor geweest = fjord van 1.80, 1 bonk spanning en briessen al een malle.

Juist. Ik wil mijn trouwe, bomproof, altijd uber-relaxte fjord terug... |( :P
Ja, het laatste stukje was hij terug. Toen was hij verrot! Haha sukkeltje.

Ik weet echt niet wat hem mankeert maar hij spoort echt niet hoor!
Het enige wat ik kan bedenken is dat zijn weide speelmaatjes weg zijn en hij nu energie overhoudt in de wei. De paarden (veulens) waar hij nu mee staat zijn nog een beetje bang voor zijn wilde rouwdouw-spelletjes.
dees1980

Bericht door dees1980 » za 05 nov 2011, 21:31

Ilona Castor dus flink de pas erin vandaag , gelukkig hing je nieuwe bit erin !. Het kan makkelijk dat hij inderdaad nu energie overhoud of het komt doordat het koude weer eraan gaat komen , hoor heel veel fjorden die op het moment enorm heet zijn.

Hummer kijkt wel uit die word veel te moe van dat druk doen hahaha , die moet ik meestal nog bijsporen om de rest bij te houden.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » za 05 nov 2011, 21:45

Castor is nooit een luie fjord geweest. Wil altijd lopen en graag niet te langzaam. Maar wel heel braaf en met een klein hulpje terug te rijden.
Dit is dus iets geheel nieuws!
In een bak is hij overigens wel gewoon braaf en goed met overgangen rijden enzo. Is gewoon een buitenspelletje van hem :P
Ik hoor ook andere mensen al over frissere paarden. Zo lang het nog maar een beetje veilig en enigszins gecontroleerd blijft voelen kan ik er nog wel mee uit de voeten. Maar het moet nu niet gekker gaan worden! :D
Viv

Bericht door Viv » zo 06 nov 2011, 06:36

Ilona schreef:WIE.....!! Heeft Castor gestolen en er een of andere arabier in fjordenkleren voor teruggezet!!?? O:)
:o dus je vond mn grapje niet leuk om kdies en Cas om te wisselen? :=
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » zo 06 nov 2011, 08:05

~~}> NEE! :+
Ik dacht ook al... Fjord van 1.80... Dat had ik eerder ergens gelezen.... :)* Cadiz!

Als Kdies z'n pootje meevalt, zullen we ze dan samen een tijdje in een wei zetten?
Kunnen ze eerst elkaar moe maken voor wij er zelf weer mee op pad gaan :P
Jilly

Bericht door Jilly » zo 06 nov 2011, 18:46

Fjord van 1.80, is dat de nieuwe mode? :P
Castor weet ook niet waar hij het heeft dus hihi

Het leek wel of ik vandaag ook op zo een zat. We vertrokken bij een fjordenhouder met een huifkar, 3 ohz en 2 koetsen. Eerst reden wij achteraan, maar de vrouw die ohz meeging op een niet-fjord werd zenuwachtig van ons zenuwachtig gedoe achter haar kont (zo zei ze het letterlijk en niet op een al te vriendelijke toon). Wij dus maar de paarden tussen de aanspanningen geparkeerd. Zo rustig als Hay in z'n uppie of met 2 is, zo verschrikkelijk druk is hij in groep. Zo drammen >;)
Het was denk ik ongeveer een 8 km naar de wijding, dus ik dacht ver genoeg om Hay daar half dood te hebben, maar helaas.. We hebben veel gedraafd, maar de tempo aangevers van de huifkar waren uber relaxed en liepen in een nogal ponytempo. Hay grotendeels ingehouden maar op brede lanen hem maar even laten gaan. Dat tempo van hem joh 8) we hadden niet veel tijd nodig om de rest uit het zicht te hebben. Wat nou lui paard?
Eenmaal daar kon hij uiteraard weer niet stilstaan, gelukkig konden we snel aan de optocht beginnen. Was weer een paar km, maar nog zo drammen pff.
Eenmaal gewijd aan de terugweg begonnen en hij heeft gewoon tot op de laatste meter zo door gelopen. Gewoon niet moe te krijgen vandaag...

Maar Hay is gelukkig verder nog wel braaf. Denk dat het bij hem vooral combinatie was van het niet gewoon zijn om in groep te gaan, frissigheid en een te laag tempo voor hem. Hij reageerde niet op abnormale dingen in de omgeving zoals bokkende en racende paarden in de wei, gekke roosters waarvoor de rest in de remmen ging etc.
Op de terugweg wel vuurwerk gehad. Was een zeldzaam momentje dat Hay rustig aan een los teugeltje liep toen hij er ineens vandoor sjeesde. Was er een man op een zwart paard (again, wat is dat toch met die zwarte paarden en hun onbeschofte bazen?). Hij dacht blijkbaar dat hij ons wel even in de berm kon voorbij galopperen. Wij hadden 'm niet horen of zien komen, vandaar Hay's extreme reactie denk ik. Gelukkig was hij het 2 seconden later al vergeten :+

Veel foto's zijn er niet gemaakt. Wat dat betreft is het toch makkelijker om mee te liften op een koets :+
Afbeelding

de huifkar fjorden (die kop van die linkse :') )
Afbeelding
dees1980

Bericht door dees1980 » ma 07 nov 2011, 16:58

Jilly wat een leuke foto's .

Ik heb gisteren les gehad en Hummer was weer super braaf die is nog steeds liever lui dan moe !!
Afbeelding
Plaats reactie