Fjord van 1.80, is dat de nieuwe mode?

Castor weet ook niet waar hij het heeft dus hihi
Het leek wel of ik vandaag ook op zo een zat. We vertrokken bij een fjordenhouder met een huifkar, 3 ohz en 2 koetsen. Eerst reden wij achteraan, maar de vrouw die ohz meeging op een niet-fjord werd zenuwachtig van ons zenuwachtig gedoe achter haar kont (zo zei ze het letterlijk en niet op een al te vriendelijke toon). Wij dus maar de paarden tussen de aanspanningen geparkeerd. Zo rustig als Hay in z'n uppie of met 2 is, zo verschrikkelijk druk is hij in groep. Zo drammen
Het was denk ik ongeveer een 8 km naar de wijding, dus ik dacht ver genoeg om Hay daar half dood te hebben, maar helaas.. We hebben veel gedraafd, maar de tempo aangevers van de huifkar waren uber relaxed en liepen in een nogal ponytempo. Hay grotendeels ingehouden maar op brede lanen hem maar even laten gaan. Dat tempo van hem joh

we hadden niet veel tijd nodig om de rest uit het zicht te hebben. Wat nou lui paard?
Eenmaal daar kon hij uiteraard weer niet stilstaan, gelukkig konden we snel aan de optocht beginnen. Was weer een paar km, maar nog zo drammen pff.
Eenmaal gewijd aan de terugweg begonnen en hij heeft gewoon tot op de laatste meter zo door gelopen. Gewoon niet moe te krijgen vandaag...
Maar Hay is gelukkig verder nog wel braaf. Denk dat het bij hem vooral combinatie was van het niet gewoon zijn om in groep te gaan, frissigheid en een te laag tempo voor hem. Hij reageerde niet op abnormale dingen in de omgeving zoals bokkende en racende paarden in de wei, gekke roosters waarvoor de rest in de remmen ging etc.
Op de terugweg wel vuurwerk gehad. Was een zeldzaam momentje dat Hay rustig aan een los teugeltje liep toen hij er ineens vandoor sjeesde. Was er een man op een zwart paard (again, wat is dat toch met die zwarte paarden en hun onbeschofte bazen?). Hij dacht blijkbaar dat hij ons wel even in de berm kon voorbij galopperen. Wij hadden 'm niet horen of zien komen, vandaar Hay's extreme reactie denk ik. Gelukkig was hij het 2 seconden later al vergeten
Veel foto's zijn er niet gemaakt. Wat dat betreft is het toch makkelijker om mee te liften op een koets
de huifkar fjorden (die kop van die linkse

)