Hallo allemaal!
Zo te lezen gaat het allemaal goed met jullie Ctjes! Ben benieuwd hoe het op de keuring gaat Viv! Robbert en ik komen jullie aanmoedigen en bewonderen! Anita, hoe gaat het met Celony nu met de pijnstillers?
Met Peertje gaat het super, alleen heeft hij wat moeite met linkerbuiging en -stelling in draf en galop, waardoor hij snel vastpakt en sterk wordt. Zadel en gebit is nagekeken. Misschien nog wel een osteo erbij halen. Robbert en ik zijn een beetje 'verdeeld' over de aanpak eerlijk gezegd. Robbert zegt 'hij is stout en moet het maar leren' waardoor er automatisch met meer druk wordt gereden. Ik vind het ook wel stout van Peer, maar ben meer van de ontspanning, loslaten en desnoods een stapje terug en vandaar uit weer verder bouwen... Lastig! We hebben nu afgesproken het nog een maand op zijn manier te proberen en bij geen of te weinig vooruitgang neem ik Peer rijtechnisch een tijdje onder mijn hoede. Wat zouden jullie doen?
Succes met je nieuwe ritme Jilly! Zal wel even omschakelen zijn!
Hier geen watervallen gelukkig, maar af en toe een lekker buitje. Goed voor het gras en tegen de vliegen, want daar werden de paarden wel een beetje gek van de laatste tijd! Ben wel even blij met het koelere weer, ik ga dan toch makkelijker 'aan het werk' met de paarden. Met 30+ graden laten wij ze snel gewoon maar staan...
Ben erg benieuwd naar PC zijn nieuwe coupe Nathalie! Wil een

!
Wat ga jij voor leuks doen vanavond Anna?
Hier een paar ontwikkelingetjes...
Bol en Peer stonden samen op de weide met twee andere ruinen, maar omdat er vrijwel geen gras meer stond
(en de eigenaren van de andere paarden eerder al niets van het land wilde afzetten, niet wilden dat we bijvoerden en uitmesten van het land teveel werk vonden waardoor er veel gras niet gegeten werd 
) bivakkeerde Bol na twee uur weidegang bij het hek en liet er dan geen paard meer door totdat hij er zelf uit was... Daar werden de andere eigenaren dan weer bang van (beest doet niets, heeft gewoon honger) dus die wilden een ander weiland... Nou stond Witje op een eigen landje omdat hij nog wel eens erg evil uit de hoek wil komen tegen andere paarden, dus de enige oplossing die de beheerder bood (op onze wens) is Wit en de andere twee paarden omruilen.
Dus sinds ruim een week staan onze eigen paarden nu bij elkaar, hebben we een heerlijk eigen (en schoon!) weiland, we voeren naar eigen believen bij op het land en het gaat werkelijk waar super tussen die 3! Was wel even spannend want Wit is er wel een van de met ontblote tanden 'kill & attack' aanval op de schoft of staartwortel... We zijn er de eerste dag(en) dan ook veel bijgebleven met de ehbo kit in de aanslag en - zelfs tot onze eigen verbazing - zijn ze echt heel leuk met zijn 3en, hebben we nog geen schade kunnen constateren en Bol is niet meer bij het hek te bekennen. Peer en Wit zijn dikke vrienden en Bol is de baas van het stel.
Verder is Witje zijn revalidatieperiode vandaag voorbij, dus ik ga er straks even op om te kijken en voelen hoe hij loopt. Als het nog niet goed is hoef ik ook niet terug naar de kliniek voor controle namelijk, dan laat ik hem gewoon weer een maandje op de weide staan. Is hij wel goed dan bouw ik hem rustig weer op en gaan we over drie, vier weken even voor controle.
Bolletje doet het helemaal geweldig

(durf het bijna niet te zeggen, want dan gaat hij weer stuk)! Van de week voor het eerst (eerst) per ongeluk en daarna expres met hem gegaloppeerd! Hij heeft weer spieren en conditie en dat merken we... Hij krijgt weer praatjes

Was lekker aan het stappen met hem in de bak en vanuit het niets nam hij een spurt. Mijn reactie is dan dat - als de spurt niet al te gek is - ik er liever een 'flinke schop vooruit' bij geef dan dat ik ga inhouden en lopen rommelen, dus twee rondjes gegaloppeerd. Bol blij want die wil niets liever! Na wat rondjes stappen hem even op mijn hulp weer laten aanspringen en ook nog even gecontroleerd gegaloppeerd. Echt een WAUW moment! Wat een super paard en wat loopt hij lekker!!! Schematje ziet er daarom nu dus zo uit: 3 kwartier / uur rijden met daarin 4 rondjes draf op elke hand en 2 rondjes linkergalop (om r.a. te ontzien).
Daulann gaan we in augustus weer even knuffelen en begin oktober gaan we hem ophalen en naar de opfok brengen!
Pffff... Veel werk 4 paarden!!!

Sorry voor het lange ego-bericht...