Moet ze eerst ook ff wassen want ze zijn zo goor, dat knipt ook niet fijn. maja, t weer werkt nog niet echt mee denk ik? of wassen jullie al wel manen met deze temperatuur?
Het C-tjes topic! Deel 2
Re: Het C-tjes topic! Deel 2
Cas kan ook bij het lange manen topic, ik durf gewoon niet te knippen
Moet ze eerst ook ff wassen want ze zijn zo goor, dat knipt ook niet fijn. maja, t weer werkt nog niet echt mee denk ik? of wassen jullie al wel manen met deze temperatuur?
Cas!!! (Hermansen X Sebastian) 
Ja, zo lijkt het wel, ik kan niets warms ontdekken aan haar hoef, kogel, pezen, knie of ergens anders op haar been.Viv schreef:He gats Clau, zeker verstapt?
Het zit sowieso linksvoor, aangezien ze met hoeven krabben bijna door haar been zakte. Op het harde loopt ze in stap
bijna normaal, draven heb ik niet geprobeerd. In de bak liep ze gewoon rond te racen, maar op de onregelmatige stukken
liep ze wel erg moeilijk. Dus ik denk dat ze iets verrekt heeft (misschien in de schouder?) Ik heb haar wel weer op het
land gezet, de groep is vrij rustig en het land is mooi recht en groot genoeg om de rest uit de weg te gaan. Ik kan haar
wel op stal gaan zetten, maar dan is ze vast een bommetje, dat maakt het er ook niet beter op. Hoop dat ze in het land
een beetje rustig aan doet... Is wel een heel sneu gezicht

Ereplaatsje voor
Paarden redden zicht prima hoor en beweging kan geen kwaad denk ik zo te horen. Wel ff naar maarja thats life!
Ga zo die speklap van mij weer eens wat beweging geven en ff meten, vond hem gister met poetsen toch wel ff erg hoog geworden inene.
Ga zo die speklap van mij weer eens wat beweging geven en ff meten, vond hem gister met poetsen toch wel ff erg hoog geworden inene.
Hopelijk gaat 't snel weer beter met Caylinn!
Mijn ventje voelde zich zaterdag toch niet zo goed precies... Hij kwam helemaal rillend van het land 's avonds. Waarschijnlijk door de regen en die gure wind nadien, maar zo heb ik 'm nog nooit meegemaakt met eender welk weer
Nu met de regen toch maar een dekentje opgedaan.
Mijn ventje voelde zich zaterdag toch niet zo goed precies... Hij kwam helemaal rillend van het land 's avonds. Waarschijnlijk door de regen en die gure wind nadien, maar zo heb ik 'm nog nooit meegemaakt met eender welk weer
Nu met de regen toch maar een dekentje opgedaan.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nientje_pjotr
- Contacteer:
Beterschap met Caylinn!
Mijn C-tje gaat weer groeien,ze was vandaag aardig overbouwd
Mijn C-tje gaat weer groeien,ze was vandaag aardig overbouwd
Gerrit
Cindy
http://www.ourfjordos.come2me.nl
"One more kiss and you'll be gone
On your way to dreamland..."
Rust zacht, lieve Xena.....we missen je
Cindyhttp://www.ourfjordos.come2me.nl
Hopelijk loopt Caylinn snel weer beter en heeft ze zich gewoon verstapt.
@ Jilly, guur weer en wind en dan ook nog eens regen,bah. Gelukkig heeft hij nu een dekentje.
@nientje_pjotr, leuk dat je C tje weer gaat groeien.Mijn C tje lijkt ook opeens echt groot te worden
@ Jilly, guur weer en wind en dan ook nog eens regen,bah. Gelukkig heeft hij nu een dekentje.
@nientje_pjotr, leuk dat je C tje weer gaat groeien.Mijn C tje lijkt ook opeens echt groot te worden
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
http://ciarafjord.web-log.nl/
Spekkie van mij was weer een cm gegroeid, maar hij stond niet echt netjes stil (zn 1,5 jarige kopie stond achter hem te drentelen) maar hij is nu iig weer netjes in verhouding. Ben benieuwd offie nog meer groeistuipen krijgt. Denk eerlijk gezegd dattie wel beetje klaar is, hij is netjes zo vind ik.
Hoe groot is die nu Viv? Mijne is nu aan de voorkant aan het bouwen (beenwerk, schouder en schofthoogte), maar hoop dat ze nog wel even door gaat.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Toot is vooral bezig nu met de breedte ! Merk het echt
Zijn kast voor is breeder geworden
De hoogte is hij niet meer in gegaan
Zijn kast voor is breeder geworden
De hoogte is hij niet meer in gegaan

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Mieke_Cunna
- Contacteer:
Cun knalt ook al zo uit elkaar... Hoop eigenlijk dat die niet meer zo'n mega scheut omhoog krijgt. Anders ga ik me vast hechten aan een krukje 
Hij was vandeweek 151 maar kan ook 150 zijn hoor
Nog steeds op zn v Bons gemeten hihihi. Ik zie het wel joh op de keuring, maakt mij niks uit, vind hem mooi zat zo. Metingen van het stamboek neem ik niet zo nauw zolang het op gras gebeurt 
Ik ga van de week de meetstok bij Louis eens meepikken, ben wel benieuwd of Hay nog gegroeid is...
Maar die komt wss nog niet eens in de buurt van jullie kastelen
Maar die komt wss nog niet eens in de buurt van jullie kastelen
Ik heb geen idee hoe groot Celony is, in ieder geval ruim groter dan zijn moeder en die staat op papier voor 1.38m.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nientje_pjotr
- Contacteer:
We zullen eens kijken of we de eerst volgende keer Cindy kunnen meten.
Gerrit
Cindy
Ik denk steeds dat Caylinn klein is, komt denk ik door haar sprietige pootjes
Ze is niet eens heel veel kleiner dan Columbus en dat is echt een buffel
Ze is niet eens heel veel kleiner dan Columbus en dat is echt een buffel

Ereplaatsje voor
Hay heeft vandaag voor 't eerst een zadel op gehad
zoals ik al verwachtte kijk hij niet op of om... Weet je ineens weer waarom je een fjord hebt he?!
Ben de meetstok wezen halen bij Louis, maar uiteindelijk vergeten te meten
CH'tjes daar waren er ook weer trouwens. Viel me op dat Hitske als 2 druppels water op haar (half)zus lijkt, Halina is mega groot en mega wit en Cura is best klein en smal eigenlijk... Had ik helemaal niet verwacht.
Ben de meetstok wezen halen bij Louis, maar uiteindelijk vergeten te meten
CH'tjes daar waren er ook weer trouwens. Viel me op dat Hitske als 2 druppels water op haar (half)zus lijkt, Halina is mega groot en mega wit en Cura is best klein en smal eigenlijk... Had ik helemaal niet verwacht.
Janine en peter een ctje was een boef van het weekeind!!!
haha ze was onder het draad door gegaan, want daar stonden meer grasjes. Denk maar niet dat ze ook maar weer terug onder het draad door wou.
Ik heb haar laten staan, want staleigenaar zou het regelen en haar terug zetten. Het land waar ze nu in stond was veel langer en ik liep met Alinde
langs de weg en toen werd ze helemaal gek. Ze rende mee en hinnikte naar Alinde en toen was ze te ver weg van akes en toen rende ze weer terug en
zo heeft ze ook meteen lichaamsbeweging gehad. Daarna is ze weer terug gezet en hebben ze toen alinde weer terug kwam wat kuil gehad.
CIndy haar spannende avontuur!! (kon het niet laten te vertellen)
haha ze was onder het draad door gegaan, want daar stonden meer grasjes. Denk maar niet dat ze ook maar weer terug onder het draad door wou.
Ik heb haar laten staan, want staleigenaar zou het regelen en haar terug zetten. Het land waar ze nu in stond was veel langer en ik liep met Alinde
langs de weg en toen werd ze helemaal gek. Ze rende mee en hinnikte naar Alinde en toen was ze te ver weg van akes en toen rende ze weer terug en
zo heeft ze ook meteen lichaamsbeweging gehad. Daarna is ze weer terug gezet en hebben ze toen alinde weer terug kwam wat kuil gehad.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Lijkt wel typisch fjords, dat het gras aan de overkant altijd veel groener is 
Ik heb Hay gemeten zondag, hij was toen precies 2 jaar en 9 maanden en meet nu 1,46m. Valt me 100% mee, had niet gedacht dat hij zo groot was.
Ik heb Hay gemeten zondag, hij was toen precies 2 jaar en 9 maanden en meet nu 1,46m. Valt me 100% mee, had niet gedacht dat hij zo groot was.
Heel bekend dit verhaal. Ciara is ook (tot in de treuren) onder of door het draad door gegaan.We hebben nu een heel breiwerk gemaakt.En soms heel soms komt ze er nogsteeds doorheen. Fjorden doen inderdaad alles voor gras!Lisa schreef:Janine en peter een ctje was een boef van het weekeind!!!
Ciara (Hermansen + Bjorgard)
- nientje_pjotr
- Contacteer:
O...men.....tis wat met die paarden van ons, het lijkt wel of ze niet gonoeg te eten krijgen
Hoorde gister al dat gerrit weer was uitgebroken
......ze waren bezig met voeren van hooi...,meneer had honger.
En de kleine meiskes konden hem niet houden..
Maar of ik nou zo blij moet zijn met dit alles....
Dat van gerrit gaat op voernijd lijken en C-tje die heel erg aan A-tje begint te kleven....
Hoorde gister al dat gerrit weer was uitgebroken
En de kleine meiskes konden hem niet houden..
Maar of ik nou zo blij moet zijn met dit alles....
Dat van gerrit gaat op voernijd lijken en C-tje die heel erg aan A-tje begint te kleven....
Gerrit
Cindy