Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Geen polonaise aan ons lijf, B-tjes kleppen verder in deel 5

Bericht door Bailey » za 12 jun 2010, 18:59

Hier dan de rest van m'n berichtje ;)

Wat fijn dat Benthe zo goed loopt Marleen!

Gefeliciteerd Tessa, wat goed :)

Kristel, wat geweldig dat het zo goed ging en dat je helemaal fan bent! Je mag terecht trots zijn op jezelf en op Beer, wat knap van jullie!

Ik heb vandaag ook mijn eerste westernles met Bailey gehad! Is natuurlijk anders, want ik rijd zelf ook al western met Bailey, maar het was voor het eerst dat er een 'echte' instructrice bij was. Toch belangrijk vind ik, want Bailey is het eerste paard dat ik echt zelf western beleer, en tot nu toe hebben we dat altijd zonder begeleiding gedaan.
Vond het daarom ook best heel spannend wat zij ervan zou vinden!
Maar het ging harstikke goed. Ze vond de basis die ik met Bailey opgebouwd had harstikke netjes, en de punten waar we duidelijk nog aan moeten werken waren precies die punten waar ik zelf ook al mee bezig ben.
Aan de ene kant dus niet veel nieuws geleerd, aan de andere kant wel heerlijk op m'n vingers getikt hier en daar en wat we nog niet goed kunnen is extra goed duidelijk gemaakt ;)
Verfrissend dus, zo'n lesje, genoeg om de komende tijd weer lekker zelf mee te werken. En ik ben stiekem wel heel trots dat Bailey het al zo goed doet Hebben we toch mooi samen voor elkaar! :D

Afbeelding
hier een foto van de les, wat vinden jullie trouwens van z'n nieuwe dekje? Eindelijk een gevonden die precies mooi onder m'n zadel past!
(en ja, Bailey heeft een grasbuik... we werken eraan ;) )
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 jun 2010, 19:12

Dat vraagt natuurlijk om meer foto's he? :j

Ik zal Exel morgen weer eens helemaal in westernoutfit hijsen en foto's maken, ik heb zo'n gaaf hoofdstel (vind ik zelf :D )
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » za 12 jun 2010, 21:05

Leuk al die westernfjorden!

Alvast foto van de trailer :)
Afbeelding

En de kat is eindelijk onder de bank vandaan! :P ze is nu al gek op Mike ;)
Afbeelding
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » za 12 jun 2010, 21:24

Wauw, Sterre wat heerlijk dat je dan zoveel bevestiging krijgt! En leuk dat je weer punten hebt waar je mee aan de slag kunt..wanneer is de volgende les?

Gaaf, als die handpaardjes..worden ze mooi mak van!

Claudia, ik wil ook een mooi western hoofdstel maar ik heb al gemerkt dat ik een hele dure smaak heb haha..alles wat ik in de kraampjes pak is meer dan 100 euro...laten we maar met iets goedkopers beginnen..haha!

Tessa, wat heerlijk dat de kat nu komt knuffelen..ze is echt HUGE!
Bailey

Bericht door Bailey » za 12 jun 2010, 21:43

Claudia, stalgenootje heeft alleen aan het begin en eind van de les wat foto's gemaakt. En dan zul je zien dat op het grootste gedeelte ik, Bailey of de instructrice ook nog gekke bekken lopen te trekken :P
Morgen gaat mijn moeder mee naar stal, ze belde me vandaag of ze morgen mee mocht, en die vind het ook leuk om foto's te maken. Zal ik ook al z'n nieuwe halsters showen!
Maak je weer foto's van Exel in westernoutfit?

Trailer is supersjiek Tessa! En de kat ook :D

Haha Kristel, dure smaak is niet handig dan! Ik zit nu ook afentoe al eens te kijken naar de mooiste showblankets voor onder m'n zadel. 't Scheelt dat ze praktisch allemaal te lang zijn, dat houdt m'n hebberigheid in bedwang.
Volgende les is nog niet gepland. Ik ga zelf gewoon weer verder vanaf hier. Als alles wat we vandaag behandeld hebben er 100% goed inzit bel ik haar weer om een keertje langs te komen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 12 jun 2010, 22:50

@Kristel: ik heb toen een setje gekocht, hoofdstel met borsttuig, ik weet alleen de prijs niet meer

@Tessa: die kat is echt mooi, ik hoop dat jullie lang plezier van haar mogen hebben

@Sterre: ik zal morgen een foto maken van Exel in z'n huidige westernoutfit, hier een foto met mijn vorige westernzadel (was in 2008)

Afbeelding
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 jun 2010, 09:33

Wauw wat staat hem dat stoer! Ook hoe hij kijkt..hihi wijsneus!
Elvina

Bericht door Elvina » zo 13 jun 2010, 09:56

Ze hebben foto's gemaakt gisteren :D De link staat onder fjord in de sport :D
(neem aaan dat ik ze hier wel mag plaatsen :P als ik ze gewoon mag gebruiken maak ik wel een fototopic :P )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 13 jun 2010, 10:04

Wauw Tessa, ziet er goed uit! Beauty en jij passen echt supermooi bij elkaar!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 13 jun 2010, 11:27

dat ziet er mooi en netjes uit zeg Tessa +:)+

@Kristel: Hij was daar pas 3 jaar, kan je nagaan hoe erg het nu is :+

Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 13 jun 2010, 20:45

Mooie plaatjes Tessa! Echt super!

Vandaag weer eens een rondje op Brass gereden, de osteopaat had niet gezegd hoe lang ik beter niet kon rijden dus ik heb 3 dagen/72 uur aangehouden omdat een onstekingsreactie ook afloopt in die periode. Brass had er wel zin in, die had al 1 1/2 week stil gestaan. Dus voor het eerst op ijzers met wederom een recht lijf op pad. We hebben heel wat over het pad en naast het pad gezwalkt, gingen beduidend te hard en Brass was nogal op Noah aan het letten (Ik reed met Tonkie en Vas) maar toch heb ik wel lekker gereden. Vooral op het laatst toen Brass niet meer steeds stiekem ging proberen hard er te rennen, en toen ze haar koppie wat liet zakken.
Vanaf de weg naar huis gewandeld, ze wordt echt steeds braver! Daarna nog even hoeven gekrabt en met de krabber op de ijzers getikt, super. Nog een rondje gedaan met de ijzeren hamer en ook hier reageerde ze NIET op. Yeah!

Dinsdag 22 juni heb ik les van Linda van der Horst.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bailey

Bericht door Bailey » zo 13 jun 2010, 20:48

Wauw, ziet er super uit Tessa!

Exel kijkt inderdaad heerlijk eigenwijs in z'n westernpakkie :)

Wat goed dat Brass zo braaf was! Knap hoor, zeker na het stilstaan en met nieuwe ijzertjes.

Ik kom ook maar weer eens wat foto's spammen vandaag.
Eerst een foto van het rijden, zowel Bailey en ik heel geconcentreerd. Toewerken naar verzameling is voor hem nog heel moeilijk en zijn we nu een week geleden mee begonnen (eerst was het voornamelijk lang en laag, dat gaat heel goed, nu moet hij langzaam weer meer bij elkaar komen)
Afbeelding

En na het harde werken tijd voor lol met je knol! Voor het eerst zonder zadel en hoofdstel ook gegaloppeerd met meneer!
Afbeelding

dan nog twee heel leuke foto's vind ik zelf, mijn moeder met Bailey! Toen ik begon met rijden had ze een behoorlijke angst voor paarden, maar moet je eens zien waar ze nu is. Inmiddels vertrouwt ze Bailey ook prima
Afbeelding
Afbeelding
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 14 jun 2010, 07:12

Wauw Sterre, wat ziet dat er goed ui! Ik moet nu weer even vergaderen dus schrijf straks wel even meer!
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 jun 2010, 09:08

@Annalynn wat goed zeg dat je nu al met een ijzeren hamer op de ijzers kan slaan, dat geeft goede hoop voor de volgende keer als de hoefsmid moet komen +:)+

@Sterre wat cool zo zonder zadel en hoofdstel galopperen zeg, Bailey is echt hartstikke braaf :D

Hier geen gisteren geen foto's gemaakt van Exel in westernoutfit en waarom niet? Omdat we simpelweg niet eens aan rijden toe zijn gekomen, madam Vera heeft haar kop er weer op zitten en liet zich niet vangen in de wei. Na een uur hebben we het opgegeven en zijn naar huis gegaan, leek ons verstandiger, want bij ons allebei kwam de stoom uit ons oren -:(-

Elvina

Bericht door Elvina » ma 14 jun 2010, 19:07

Wat is Bailey braaf zeg dat je zo kunt galopperen!! En wat stoer dat je moeder erop durft! Mijne is ook bang voor paarden maar Beauty durft ze inmiddels wel te aaien :)

Wat frustrerend als ze zich niet laat vangen! Zou ook echt niet weten hoe je dat op zou moeten lossen..
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 jun 2010, 19:32

vandaag kreeg ik haar wel met behulp van tips die ik hier en op bokt heb gehad, het heeft een uur geduurd, maar uiteindelijk kon ik haar gewoon pakken

Bailey

Bericht door Bailey » ma 14 jun 2010, 20:06

Wat fijn dat je Vera toch hebt weten te vangen, wat irritant lijkt me dat zeg als het niet lukt! Goed dat het met een uurtje toch gelukt is.

Bailey had vandaag duidelijk spierpijn na zoveel dagen rijden en hard werken! Vandaag een grondwerk/speeldagje, en de eerste rondjes zonder touwtje longeren liep hij echt heel achterlijk. Veel energie maar tegelijkertijd zere spiertjes, haha! Hij heeft lekker lopen miepen maar toen hij losser was toch weer braaf gelopen.

Ben nu bezig met m'n nieuwe 'Bailey-boekje' inwijden. Heb een boekje waarin ik iedere dag opschrijf wat ik gedaan heb met hem, wat goed ging en wat minder goed. Ook wat hij eet enzo schrijf ik erin, en afentoe plak ik er foto's bij. Ik vind dat echt superfijn om te hebben, ik kan altijd alles terugzoeken en om na te lezen is het ook echt leuk. Ik kan me er dan echt over verbazen hoe snel hij dingen oppakt, hoe snel we gaan met nieuwe dingen.
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 14 jun 2010, 22:56

ach arme Bailey, dus je hebt 'm een beetje geholpen met z'n spiertjes. Leuk zo'n boekje om later terug te lezen. Ik had samen met Mirjam zo'n boekje en daar schreven we in wat we met Nena gedaan hadden :D

Ilonka

Bericht door Ilonka » di 15 jun 2010, 05:58

Arme Bailey, spierpijn is niet leuk! Maar wat een braverd is het toch, zonder hoofdstel, met je moeder, super pony heb je!

Claudia fijn dat je Vera hebt weten te pakken, ik kan zo ontzettend slecht tegen weglopende pony's dus ik kan me je frustratie voorstellen!

Ik heb ook 'het dagboek van Ilonk' en 'het dagboek van Brass' daar schrijf ik ook alles in wat ik met ze heb gedaan, soms heel uitgebreid en soms heel kort (Rondje H-Sloot bijv.) Qua voer schrijf ik het er niet in, tenzij ik verander.

Brass is geloof ik wel blij met haar ijzers en losse lijf. Ik heb haar nog nooit zo veel door de wei zien scheuren en bokken als de afgelopen twee dagen. Zo debiel hard. Jammer dat mijn camara in mijn tas zat, mijn telefoon kon het niet af zo hard ging ze.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 15 jun 2010, 07:07

Haa stijve Bailey, dolle Brass en opstandige Vera!

Beer was ook dol..Hij had alleen maar turbo galop gisteren..schrok echt overal van in de bak (sukkel) en ging er dan in rengalop met strak staartje tegen zijn kontje aan, vandoor..raaaacen! Ik kreeg er gewoon de slappe lach van.. Hij galoppeert nu wel steeds goed aan met het truukje van mijn instructrice..fijn! Verder nog achterwaarts en keertwendingen geoefend..vanavond maar weer!

Gisteren ook gehoord dat ik zondag in 'De Langste Dag Rit' in Nijverdal op de Holterberg mee kan rijden! Is een avondrit met heel veel paarden..zowel aangespannen als onder het zadel..goede oefening voor Beer!
Plaats reactie