Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilonka

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door Ilonka » zo 19 dec 2010, 21:53

Brass heeft van de week nog vakantie, van het weekend er weer op. Hoop dat er nog sneeuw ligt :D

Bailey is wel een braverd dat hij het zo goed deed in de binnenbak. Galop daar ga ik met Brass volgend jaar aan werken.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Keandra

Bericht door Keandra » ma 20 dec 2010, 08:11

ehm, hier iets raar voor met de manen van onze fjordsels

Die van Githa zijn al even geleden dat ik eraan geknipt heb, en die staan nog netjes mooi rechtop (wel hoogste tijd dat ik ze knip, maar zie het niet zitten met de kou)
Die van Jalenka zijn vorige maand nog maar geknipt en die beginnen al om te hangen := zag dat dit weekend
Nu weet ik wel dat ze soms 'opgesloten' wordt in een stalletje en dat ze zich kan 'bevrijden' door onder het balkje te kruipen. Maar ook dat ze met haar nek tegen die balk staat te duwen in de hoop die balk weg te krijgen.
Nu ben ik dus mss van plan om Jalenka weer helemaal kort te zetten of mss voor lange manen gaan bij haar. Dat zal ik nog eens goed moeten bespreken met leslie en mijn pa. Vond Jalenka wel mooi met de manen rechtop, maar de helft hangt halfom naar 1 kant en dat is wel zo mooi niet.
_-:(
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 20 dec 2010, 14:50

Ik ben verliefd!

Afbeelding
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » ma 20 dec 2010, 16:03

Wat een knapperd! :+:
Diva (Timor x Anton) :+:
MiSs_vOsj

Bericht door MiSs_vOsj » ma 20 dec 2010, 19:21

Zie dat er alweer een nieuwe B-tjes eigenaar bij is gekomen, gezellig!
Zal me dan ook maar even voorstellen, ik ben Linda, 18 jaar, en sinds 2008 in het bezit van de ruin Basco (Drange Rolv x Rimska).
Basco loopt zowel voor de kar als onder het zadel, en is regelmatig te zien op de keuringen.

Verder ook weer zeer leuke foto's, o.a. een paar van Beer in de sneeuw, en knappe Benthe! :D

Hier al een tijdje niks meer gedaan met Basco, morgen wordt hij weer ingeënt O:)
Daarnaast niet echt wat bijzonders te melden, kan nog steeds niet echt veel doen met Basco..
Bailey

Bericht door Bailey » ma 20 dec 2010, 23:49

Logisch dat je verliefd bent Kristel, kan je alleen maar gelijk geven. Wat is Beer toch een lekker ding :D

Wat gek Sofie, kan me niet voorstellen dat manen omvallen van afentoe onder een balkje doorkruipen. Misschien iets met de kou ofzo? Ik vind Jalenka wel heel knap met een boog hoor!

Ik kon vandaag niet naar stal, bus ging niet door al die sneeuw en fietsen ging ook niet... beetje jammer, maar gelukkig vermaakt Bailey zich in de wei, krijgt genoeg hooi en wordt in de gaten gehouden dus wat dat betreft is het geen ramp.

Ben nu nog aan't werk, laatste details aan de gedichtenbundel die ik heb vormgegeven en geillustreerd toevoegen, dan kan hij ook snel naar de drukker.
Mijn site heb ik ook weer op de schop gegooid... Is nog niet helemaal zoals ik wil maar wordt nog aan gewerkt. Er staat ook weer wat nieuw werk op voor degenen die het leuk vinden (http://www.madebysterre.nl)
Anouska

Bericht door Anouska » di 21 dec 2010, 12:46

Hallo allemaal, ben er weer! Was afgelopen weekend op kraamvisite in Denemarken. Grover heeft bij Truus gelogeerd en gespeeld met haar honden.

Welkom Kayleigh! Ik ben Anouska, 30 jaar, en in het bezit van Bjørn die eigenlijk Berend heet. Woon samen met Wilfred en hebben we nog een Jack Russell reutje van 11 weken Grover genaamd. Diva heeft echt een Timor look.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » di 21 dec 2010, 12:50

Hee Anous, leuk gehad in DK, las in bij het vissen topic? Daar lag geen sneeuw??

Sterre, jaa Beer is leuk! Soms staat hij zooo knullig en onvoordelig op de foto..niet zo fotogeniek..maar in het echt issie heul knap! Anous heeft m gezien van 't zomer! Mijn tankje..
Bailey

Bericht door Bailey » di 21 dec 2010, 22:14

Heeeerlijke wandeling/rit gemaakt weer vandaag.

En een vergelijk plaatje: Ik met Raya (Bailey's moeder) 10 jaar geleden, en ik en Bailey vandaag!

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » di 21 dec 2010, 22:22

Daar lag idd geen sneeuw, was alleen een beetje wit van de vorst.
Ik heb Beer gezien ja, is echt groot en leuk :L.

Vanavond rot nieuws gehad, ben net pas weer thuis. Vriendin van ons is overleden, 33 jaar, laat man en 2 kids achter. Ze heeft zo hard gestreden tegen die rot K ziekte. Ergens is het nog niet tot ons door gedrongen, heel raar. BAH!

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 22 dec 2010, 07:02

Oh Anous wat erg..gecondoleerd.. Veel te jong..bah! Sterkte en zo...

Sterre wat een mooie vergelijkfoto! Ze zijn allebei best anders maar wel knap! Of kijk ik er anders tegenaan en lijken ze juist wel veel op elkaar?
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » wo 22 dec 2010, 09:08

Jeetje Anous wat vreselijk.... Heel veel sterkte.
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Elvina

Bericht door Elvina » wo 22 dec 2010, 15:02

Sterkte Anouska :(:)

Welkom Kayleigh! Wat een knappe fjord is Diva! :+:

Heb al even niet meer gereageerd, sorry. Berichtjes versturen vind ik zo rot met m'n telefoon dus meestal lees ik alleen mee ;) Vandaag maar eens de computer opgestart :))

Heb verder weinig te vertellen.. Met Beauty gaat het goed, zijn lekker aan het trainen en ze doet goed haar best :) Alleen gister wat minder omdat een paar paarden aan de kletter gingen en ze heel onverwacht ineens mee deed door flink te bokken en ervandoor te gaan. Stoute pony ;) Tja geef haar geen ongelijk, met die sneeuw kan ik d'r ook niet losgooien of longeren in paddock. Maar goed als ze energie teveel heeft weet ik wel iets, heel veel galopwerk ~~}>

Ow ja en voor degenen die niet op hyves kijken: ik heb een nieuwe aanwinst in de vorm van maine coon Yoica :D

Afbeelding
Mike

Bericht door Mike » wo 22 dec 2010, 18:38

spammerdespam;
Yoica:
Afbeelding

En de andere nep-Coon, Bijoe.
Afbeelding

Van Peukie heb ik geen foto bij de hand.

Als je op de tweede foto op de achtergrond links kijkt, zie je een model van Beauty :D
Beauty
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 22 dec 2010, 19:12

Miauwww! ;) Mooie poezen heur!

Even spammen:

http://www.youtube.com/watch?v=nQpwt3CoZXo

Kerst-clipje van zusje..te grappig!
Bailey

Bericht door Bailey » wo 22 dec 2010, 20:02

Oh Anouska wat vreselijk, gecondoleerd... en heel veel sterkte :(:)

Kristel, Bailey lijkt 'in het echt' best heel erg op Raya. Toen ik hem voor het eerst ging bekijken en ze beiden zag zei de eigenaresse dat ze vaak zelfs door elkaar gehaald werden. Maar qua karakter zijn ze heel erg verschillend.

Wat een mooie Coon Tessa! Andere poezels zijn ook gaaf zeg :)

Ik heb vandaag met iemand van bokt een heerlijke sneeuwrit gemaakt. Zo gezellig! En de paarden vonden elkaar ook heel lief. Meer dan 2 uur weggeweest en de volledige sneeuwlading van een boom over me heen gehad, brrrrrrrr, maar wel heel leuk!
Anouska

Bericht door Anouska » wo 22 dec 2010, 21:10

Wat een knapperd Tessa en Mike!

Dank jullie wel allemaal. Hebben vandaag te horen gekregen dat maandag de begravenis is, heb daarom mijn verjaardag maar verschoven. Geen zin om na zoiets nog te gaan feesten.

www.fitenvitaaldier.nl
Solitudine
Contacteer:

Bericht door Solitudine » do 23 dec 2010, 10:31

Anouska, wat een vreselijk nieuws! Gecondoleerd, veel sterkte met het verlies...

Mooie poezen :D

Ik vind Bailey en Raya ook best op elkaar lijken, alleen heeft Raya op de foto een donkerdere voorpluk. Maar ik vind hun snoet bijna identiek!
En klinkt als een geslaagde rit Sterre!

Ik heb gister voor het eerst op Diva gereden! Ik was lekker vroeg op de manege, er was geen hond aanwezig, echt super fijn. Heb Diva uitgebreid geborsteld, haar manen en staart behandeld en toen was het nog ruim voor tijd dat ik met de eigenaresse van de manege had afgesproken.
Dus heb ik Diva haar dekentje terug opgedaan en heb ik wat rondjes over het erf gewandeld. Ze was even fris maar bleef goed naar me luisteren, super poown! Daarna haar toch nog maar in de buitenbak gezet en daar is ze lekker los gegaan. Flink bokken en lekker galopperen en uitgestrekt draven zoals ze zo lekker kan.
Toen was het 12 uur, over een half uur zou de manege-eigenares komen! :D Dus Diva terug naar binnen, hoofdstelletje in gedaan, longeerlijn eraan geklikt en toen ben ik gaan stappen in de binnenbak. Uiteindelijk 3 kwartier gestapt en toen een zadel op gedaan. Totaal geen reactie, ze vond het wel best. Even gelongeerd met zadel, super braaf, geen bok, helemaal niks. Dus ik erop, ook geen reactie. Ze was wel heel erg aan het zoeken, liep helemaal tegen de bakrand aan, maar ik moest haar toen uit balans helpen en dan ging ze ervandaan. Ook nog gedraafd en ze was echt super braaf! Ben zo trots op m'n superpaardje :o :+:
Diva (Timor x Anton) :+:
Anouska

Bericht door Anouska » do 23 dec 2010, 14:05

Daar mag je zeker trots op zijn Kayleigh! Op naar de volgende keer.

www.fitenvitaaldier.nl
Ilonka

Bericht door Ilonka » do 23 dec 2010, 20:54

Leuke foto's gezien van Bailey en mama Raya. Van de katten van Tessa en Mike en van Beer.
Anous wat een rot nieuws zeg, sterkte!

Je mag inderdaad trots zijn op Diva! Ik vind wel dat je erg lang met haar bezig bent geweest. Driekwartier in de bak stappen vind ik best heftig voor een jonkie, het rijden zal je wel heel kort hebben gehouden maar naar mijn smaak toch best veel voor een kleintje. Veel plezier en succes in elk geval met haar.

Brass haar vakantie is voorbij. Na 4 weken niet rijden kan ik zo opstappen en het bos in. Brave pony. Oké ze had even geen rem en stuur en ging wat te hard maar aan het einde van het uurtje rijden zaten de knopjes er weer op :)
Morgen scheren, tjonge wat irritant zo'n wintervacht!

Vorige week na de osteopaat, vandaar dat ze een deken op heeft (spieren warm houden na behandeling)
Afbeelding
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Plaats reactie