F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Ootje » vr 19 apr 2013, 18:49

Floyd lijkt inderdaad maar een guppie, naast zo'n fries :D
Fijn dat hij het zo goed oppakt!

Faira wordt beroemd! Leuk hoor!

Brave Finnea!

Flam gaat nu wel opschieten he, spannend hoor!
Ik ben benieuwd naar haar veulen.

Fenna is dinsdag weer mee geweest met een buitenrit. In de bak had ik nog geen galop gedaan, maar buiten sprong ze zo aan achter de andere paarden aan. Gisteren in de bak ook maar weer geprobeerd en dat deed ze braaf achter opa Nick aan.
Volgende week maar eens alleen proberen.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 21 apr 2013, 18:45

Jaa Flam baby in aantocht, ben benieuwd!

Fenna doet het ook super zeg +:)+

Ik heb vandaag voor de 2e keer in de wei gereden met Finnea, ging al een stuk beter :D Veel rechtuit gestapt, wordt ze lekker sterk van. Af en toe heeft ze nog wel de neiging om over de buitenschouder weg te lopen, maar er zit verbetering in. Draf vindt ze nog heel erg moeilijk, daarom vandaag wat meer de volte opgezocht. 1e stukje ging top, en daarna ging ze weer haar eigen gang :wave: Nu ineens rechtsom, terwijl dat normaal haar makkelijke kant is. Nu toch even doorgezet onder het mom van, dan maar 15 meter extra uitzwaaien op de volte, als ze de goede kant maar op gaat en niet uitbreekt. Kwartje viel, want linksom deed ze het super! We komen er wel :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 21 apr 2013, 19:20

Flam schiet zeker op :D Dikke tinus. Gister nog even haar staart gewassen, al het wintervuil eruit. Ze begint nu voorzichtig met het vullen van dr uier en de eerste bandjes beginnen los te raken...tellen rustig verder! Heel benieuwd!

Verder me zaterdag voor het eerst op Fjella begeven, leuk een jonkie weer eens in handen te hebben :D Op een of andere manier heb ik altijd het geluk dat als ik op jonge paarden stap er altijd nét iets gebeurd wat spanning kan brengen. Nu waren ze druk bezig te spitten in de tuin, honden aan het rondrennen, neefje eigenwijs de tuin op zijn manier op de kop aan het zetten, motoren over de weg, klapperende aanhangertjes die over de drempel raceten en iemand op een zitmaaier die over de weg kwam. En als klap op de vuurpijl....kwam het neefje met een schep aan een touw over de stenen gesleept aangewandeld....toen dacht ik wel: "heb ik dat"...Fjel vond het allemaal erg spannend, maar het is al snel goed al ze er even naar mag kijken. Uiteindelijk toch alle gekkigheid verdwenen en toen konden we de brave rondjes doen. Hoop zo wekelijks Esther een dagje te kunnen bijstaan in de training met Fjella. Blijft toch altijd leuk, het beginwerk.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 22 apr 2013, 18:14

Net Fatoush geknipt, wat heeft hij toch een fijn karakter. Hij stond in zijn uppie bij de stal en de rest kwam even kijken wat ik met hem uitspookte. Toen ze zagen dat hij niet weg ging en er niks te eten was vlogen ze in volle galop weer de wei in. Fatoush bleef koel en ik was in 5 minuten klaar met knippen (kwestie van bijhouden zegt Tamara ;) ) Als Marga daar had gestaan en de rest was zo hard weg gerend hadden we kermis := Fatoush is lang niet zo gestrest als Marga vaak is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » di 23 apr 2013, 09:28

Ik wilde fjel ook knippen gisteren, maar de kaboutertjes waren me voor..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 23 apr 2013, 13:14

Brave Fatoush!

Fijn Esther, van die knip-kabouters :D

Fenna is jarig vandaag, 4 jaar alweer!
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 23 apr 2013, 13:45

Sorry, mijn vingers konden het niet weerstaan zaterdag toen ik ook nog een schaar binnen bereik had.
Esther

Bericht door Esther » di 23 apr 2013, 18:05

Geen excuses nodig hoor!! Wilde zelf woensdag al knippen, maar dat kwam niet uit.
Kon wel zien dat jij haar had geknipt, we hebben allemaal een eigen stijl!! Grappig.

Gisteren door het dorp voor de wagen. Is nog wel spannend, maar ging toch verder vrij goed voor zo'n groentje. Bij mijn ouders aan huis gebeurt ook niet veel..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » di 23 apr 2013, 19:49

Fenna had natuurlijk weer in de poep gelegen...

Afbeelding

Afbeelding

Moeder en dochter zijn nog steeds gek met elkaar
Afbeelding
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » ma 29 apr 2013, 04:02

Tasja en Fugo zijn ook gek op elkaar op onze nieuwe stal op de oude stal mocht hij niet in de buurt van mama komen en nu zijn het zwaan kleef aan, ze gaan nu lekker weer opbouwen op het land dus nog even en ze staan weer dag en nacht heerlijk hoor. Met rijden gaat het ook lekker met Fugo maar Emma heeft het zo druk met school en vriendje dat hij niet vaak onder het zadel is maar ja hij is net vier geworden dus kan nog geen kwaad en wat hij onder het zadel doet doet hij braaf. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Erpel

Bericht door Erpel » ma 29 apr 2013, 15:26

Leuke foto's zo samen met moeder van Fenna! En nog gefeliciteerd!

Fijn dat Fjella in het dorp ook goed doet!

Floyd is vandaag ook 4 geworden en heb ik voor het eerst zelf met hem gemend! :D is toch wel even wennen .. ben zo aan Vera gewend! Donderdagavond komt ie weer thuis en dan maandag voor het eerst tweespan met Vera! En van het weekend zelf inspannen.. ben benieuwd hoe dat gaat!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 29 apr 2013, 17:53

Leuk Nikky, ook spannend.
Marga en Fatoush zijn ook nog kop en kont hoor, zo lief om te zien.
Heb gisteren zó heerlijk met Fatoush gewandeld, ik was echt trots op hem, uur weg geweest, onderweg gegraast en van alles laten zien. Hij vond een stuwtje eng, maar ik kreeg hem er langs en op de terugweg keek hij er niet meer naar om. Heb zo genoten
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ootje

Bericht door Ootje » di 30 apr 2013, 18:13

Nog gefeliciteerd met Floyd!
Fijn dat hij weer bijna thuis komt. Kun je lekker zelf met hem aan de slag.

Heerlijk zeg, dat Fatoush zo braaf is met wandelen. Zo kun je lekker met hem op stap gaan.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » wo 01 mei 2013, 06:47

Flam maakt het spannend :D

Fenna ziet er goed uit!

Fijn dat Floyd weer thuis komt :)

En brave Fatoush *o/*

Fin was iets minder braaf gister...jeeeeemig wat was ze druk! Net d'r moeder hihi. Paar keer de omheining van de wei als noodrem gebruikt O:) En op het zandpad lag ik er bíjna naast. Het water kwam erg dichtbij 8)7 Maar wel weer goede dingetjes, ze loopt steeds beter rechtuit en inmiddels galopperen we ook al *o/* Toppertje!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » wo 01 mei 2013, 18:19

Zo ik kom hier ook eens meelezen en meeschrijven. Ik heb nog niet heel jullie topic gevolgd, alleen de laatste bladzijde.
Spannend met Flam. Finnea en Fjella ook al onder het zadel lees ik. Fenna is al een flinke dame.
Ik ben ondertussen weer lekker bezig met Flicka na 4 maanden winterstop. Binnen 2x rijden was ik weer waar ik begin december was gestopt.
En nu galoperen we, kent ze de keertwending om de voorhand en zijn we vandaag zonder hulp buiten nog een rondje uit gaan stappen. Op de terugweg kwam er verkeer langs alle kanten maar daar blijft ze gelukkig heel koel onder.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
wolkj

Bericht door wolkj » wo 01 mei 2013, 18:55

Welkom Jeempie! Leuk dat je ook weer actief bent begonnen met 't Fje!

Faira gisteren voor 't eerst door de waterbak, zie PP voor uitgebreider verslagje
Afbeelding
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ootje

Bericht door Ootje » do 02 mei 2013, 11:47

Stoute Finnea :o
Ze heeft vast het voorjaar in d'r bol.

Wat doet Faira het goed, knappe pony!

Leuk om de vorderingen van Flicka te lezen! Die doet het ook goed, zeg!
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 02 mei 2013, 13:43

Stoere Faira! Als je mij trouwens had gezegd dat ze op die foto Fjella was, had ik het ook geloofd. Zie ineens sterk de Manus er in doorschijnen :D

Flicka ook braaf, wel benieuwd hoe die het onder het zadel doet..jij hebt ze altijd zo lekker voor elkaar Ilonka.

Hi en Finnea heeft zo haar geintjes dus.

Fjel mag denk ik morgen of zaterdag ook weer aan de bak, aangezien ze haar ritje van Esther deze week mist omdat die lekker in Duitsland vakantie aan het vieren is, misschien maar beide dagen eens pakken. Afgelopen zondag was ze braaf, maar had net als Bink net daarvoor last van uithalende woezels in het begin. Vooral gewerkt aan het buigen dit keer, dus veel in de rondte geslingerd met provisorische figuren. Verder tot de conclusie gekomen dat ze nog niet helemaal knetterende-motor-mak is, kwamen er paar langs knetteren en toen schoot ze me er keer goed vandoor omdat ze ze van achter hoorde, want voordeel van Fjel: Als ze het eenmaal ziet is het ook goed!

En aparte tinussen die drie Fjes die nu samen staan. Fjel, Flam en Fleur staan samen. Maar nu is Flam de baas (die wil je gewichttechnisch nu ook niet tegen je hebben), maar Fjella en Fleur vliegen elkaar nog wel eens in de haren. Maffe? Het kan wel zijn dat ze na een aanvliegmoment (en dat gaat echt met spins, tandarts-uitzichten en rondvliegend hoefgeweld) binnen een paar minuten ook weer neus aan neus staan te vreten 8)7

Laatst ook nog mooie foto gemaakt van Flam en Fjel samen, vond het wel aparte foto...hoezo Fjorden lijken op elkaar. Alleen staat nog niet online, die houden jullie tegoed!
wolkj

Bericht door wolkj » do 02 mei 2013, 14:02

Bella schreef:Stoere Faira! Als je mij trouwens had gezegd dat ze op die foto Fjella was, had ik het ook geloofd. Zie ineens sterk de Manus er in doorschijnen :D
Esther zei dat toen ook wel eens dat Fjel en Faira iets van elkaar weg hebben. Ik heb ook wel het idee dat faira op het moment wat breder aan het worden is, meer body!

Ben erg benieuwd naar de mini Flam hoor ! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » za 04 mei 2013, 20:04

Helaas heb ik niet de tijd om alles terug te lezen en in te halen maar toch wou ik jullie even een kleine update geven!

De verhuizing van iets meer dan een maand geleden is top verlopen, sinds die verhuizing zijn we heerlijk aan het rijden in het bos! Langste rit op dit moment is toch al wel een km of 15 :D
Falko vind het ook geweldig om over de bos paden te struinen, en dan natuurlijk nog een aantal leuke (hoge) heuvels die er zitten.
Vanaf dag 1 dat hij die op liep ging hij al lekker in een handgalopje naar boven, laatst een iets vlakkere met een hoger galop tempo gedaan, geweldig!!! :D
Ik merk dat hij door die heuveltraining nu beter zijn achterhand gebruikt, vooral in de galop, dat waren voorheen van die rare ik weet niet waar mijn achterhand moet galop hupsjes...
Plaats reactie