Het aangespannen-topic

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Andor-Mary

Re: Het aangespannen-topic

Bericht door Andor-Mary » zo 30 okt 2011, 22:47

Hallo allemaal!
Ik zal me ook weer eens melden. Wat leuk dat jullie toch nog zo actief zijn met mennen. Ja.. dat ben ik zelf ook nog steeds hoor! Maar mijn nieuwe baan en nieuwe liefde eisen nogal wat tijd op dus vandaar dat ik zolang niets gemeld heb ;)
Met Andor en mij gaat het sinds een paar weken weer super. Ik had van de zomer echt een dip wat betreft het dressuurmatig mennen. We kwamen niet verder, gingen eerder achteruit. Nou heb ik 2 x les gehad van een ander en ik moet zeggen dat ik daar veel van geleerd heb. Af en toe een frisse kijk op de aanspanning is niet verkeerd haha.
Tegenwoordig rij ik Andor alleen op de binnenteugel, dat werkt echt perfect. De kinketting lekker los, meneertje vind het helemaal super.
Gister hadden we onze eerste wedstrijd van het binnenseizoen. We zijn met zowel de dressuur als de vaardigheid voor het eerst in de M gestart.
Vaardigheid ging super, mooi foutloos in de eerste ronde. Twee winstpunten al te pakken dus! Barrage ging te gek, reed er 3 ballen af :(
De dressuur ging absoluut niet lekker. De hele week liep hij als een trein, met inrijden ook... We komen de ring in en de zenuwen slaan toe.. Ik verkramp en kan er gewoon niets uithalen. Kon mezelf wel voor de kop slaan! Maar ja.. op zich waren de nieuwe figuren goed, dus we hebben wel wat geleerd haha. 171 punten gekregen, viel me nog best mee. Toch maar eens proberen om de zenuwen onder controle te krijgen :S
Morgen rijden we op de St Maartensmarkt in Wierden. Ik ben gevraagd om met aanspanning te komen voor het ringsteken. Nou.. dat is echt wat voor Andor. Betrouwbaarder beestje kan je niet hebben voor de kar ;)
Andor, Bjorgard x Briggen
Mijn állerbeste, lieve vriendje

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Jowien

Bericht door Jowien » ma 31 okt 2011, 18:41

@Mary: dat klinkt toch heel goed hoor, ondanks dat je verkrampte met de dresuur. Je bent lekker bezig zo te horen! Andere instructeur, al is het maar voor een paar lesjes, kan inderdaad veel uitmaken, ziet toch weer andere dingen of heeft andere oplossingen. Volgende keer gaat vast beter.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
wolkj

Bericht door wolkj » ma 31 okt 2011, 20:12

Zie het topic voorbij komen en ik denk nog eens even neuzen hier. Jammer dat het inderdaad niet zo actief is op het forum maar volgens mij wordt er wel genoeg gement.
Ben van't najaar lid geworden van onze fok- en menverening en heb met een pony van me vriendin de najaarsrit meegereden. Was gaaf met twintig aanspanniingen over't eiland !

Faira gaat volgend jaar april naar Geerts Gilze in Gilzerijen om beleerd te worden en dan wil ik haar een jaar rustig berijden voor de wagen.. ( zo'n 1 á 2 keer per week) om op te starten met het werk
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 01 nov 2011, 05:27

Mary, de eerste keer m en dan 171 is zo verkeerd toch niet! Lijkt me echt lastig. Die b x e door een S van hand veranderen op 1 hand, brrr.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 01 nov 2011, 09:03

Leuk om weer van je te horen Marianne. Had je al gemist hier. Maar het gaat dus helemaal top met jou!

Hier lijkt het vervolg van mijn mennen nu toch dichter bij te komen. Celony staat bij Bart voor de men- en trekproef en hij doet het allemaa erg braaf. Wel had hij even een klein lichamelijk probleempje. Hij zette zijn rechter achterbeen minder ver onder de massa dan het linker achterbeen. Hiervoor hebben we een chiropracter laten komen en die heeft hem behandeld. Dat is afgelopen vrijdag gebeurd. Als het goed is is hij gisteren weer aan het werk gegaan (heb er nog niks over gehoord maar wil vandaag even informeren hoe of wat). De 21ste gaat hij in Hardenberg de proeven doen en daarna hoop ik met hem wekelijks naar de menles te gaan.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 01 nov 2011, 09:44

Ik had ook een hele aparte ervaring op m'n menwedstrijd :)
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =3&t=45087
Elvis

Bericht door Elvis » do 03 nov 2011, 10:49

Voor Elvis komt het ook wat dichterbij nu haha...Bij paard en koets wat ideeen op doen voor een mooie menwagen en volgend jaar gaan we hem beleren met als het goed is een man bij ons uit het dorp.Ben zo benieuwd,verwacht geen rare dingen ofzo want het tuig,erachter lopen en zelfs de kar er even achter hangen voor de foto gaf geen problemen.Maar toch als je dan de weg straks op moet heb ik toch liever een ervaren menner mee..Buiten dat kan ik zo ook nog wat leren van zo'n man. ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » di 08 nov 2011, 16:55

Wat gaaf Anita dat Celony het zo leuk doet! Toekomstige mentopper voor jou dus :)
Heel verstandig Elvis, dat je er een ervaren persoon bij wilt. Dat heeft mij ook heel goed op weg geholpen destijds. Kan me nu niet meer voorstellen haha, Andor kan je met iedereen op pad sturen.

Zaterdag hebben we weer een dressuur/vaardigheid wedstrijd. Hopelijk heb ik wat minder last van zenuwen dan de afgelopen keer! Jan (stalbaas & instructeur) zegt dat ik me er teveel van voorstel, dat het daarom mis gaat. Maar ja.. als hij tijdens de trainingen de sterren van de hemel loopt dan ga je ook wat verwachten toch??

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 09 nov 2011, 10:35

Misschien dan toch maar eens met de instelling 'we zien wel waar het schip strand' de ring ingaan Marianne. Wie weet wat dat oplevert. Succes zaterdag!

Geeft Jan al weer les trouwens want de laatste keer dat ik even in Dalen heb gekeken stond er iemand anders les te geven omdat Jan in de lappenmand zat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 nov 2011, 16:28

Succes Andor-Mary!

Wij hebben zaterdag ook iets leuks!
De mini's (kleuters) zijn voetbalkampioen geworden in ons dorp.
en dus mag ik de errerit door het dorp verzorgen met de huifkar en Lynda.
We moeten door de buurt en ze daarna afzetten bij de snackbar.
Leuk!! Mijn vader gaat gezellig mee op de bok als groom.
3 jaar terug heb ik het ook al eens gedaan voor een ander team.
dat was geweldig kijk maar
Afbeelding

KAMPIOENEN KAMPIOENEN OLEEE OLEEE OLEEEEE!
Afbeelding

en een filmpje! http://www.youtube.com/watch?v=PJq85-0Abzc

Dat wordt een feestje!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » za 12 nov 2011, 16:51

ooooh wat heb ik weer genoten van de ererit!!!
Lyn was braaf, wel wat vlotter/ frisser maar dat gaf niks.
Super paard!
Het was prachtig weer.
Er gingen allemaal kinderen op de fiets mee en die hielden de auto's van zijwegen tegen whahaha. Goed geregeld.
Lekkere versopstopping veroorzaakt dus. Maken we nog eens wat mee in ons kleine dorp.
Zodra ik foto's heb zal ik wel wat plaatsen.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 13 nov 2011, 16:12

nog iemand op zoek naar en mooie marathonwagen?

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... 9#p1002919
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 13 nov 2011, 19:02

Hi wat gaaf die kar vol kinders!!

Ivonne ik heb hem gezien, plaatje!!
Maar heb er al 1.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 13 nov 2011, 19:14

Gave wagen Ivonne.... maar je geeft 'm niet zomaar weg denk ik, daar is ie te goed voor.... en ik heb er nu geen geld voor. Maar oh, zo'n wagen zou ik graag hebben...
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Zipper

Bericht door Zipper » zo 13 nov 2011, 19:45

Ik dacht laat ik me ook nog maar een keertje melden, het mindere weer komt eraan maar als het in de weekenden even kan..... GAAN.
We zijn wel druk aan het oefenen voor de ABOP, op zich gaat de proef best lekker, maar achteruit vind ze niet zo leuk... en als het goed gaat wil ze wel vaker scheef gaan... Maar ja beter dan niet denk ik dan maar.
Ik rij de proef ook nog met een andere pony en met haar gaat het minder, haar baasje is minder streng en ze is meer tank......
De proef is hier in de buurt en niet geschoten is altijd mis........
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 14 nov 2011, 07:10

succes zipper, idd niet geschoten is altijd mis zeker als het zo dichtbij is, gewoon voor gaan!

ik heb foto's van de ererit geplkaatst in pp http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=45196
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 14 nov 2011, 18:52

nee, ik geef hem idd niet weg, hij is nog als nieuw. Het gaat me ook wel aan het hart dat ik hem weg doe. Maar ik gebruik hem te weinig en kan hier geen kant op met de kar
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Andor-Mary

Bericht door Andor-Mary » ma 14 nov 2011, 20:09

Wat leuk Willie, je zal wel weer genoten hebben!
Mooie kar Ivonne, daar vindt je vast wel iemand voor.

Zaterdag weer een herkansing in de M gehad. Dressuur ging een heel stuk beter. Nou ja, ik was gewoon bijna niet zenuwachtig. Het liep een half uur in en daardoor was ik veel sneller aan de beurt, heb haast niet los gereden. Stelling en buiging was daardoor wat minder en ik heb gewoon niet zo heel netjes op de bordjes gereden. Daarnaast was het ook een hele zompige bak, alle paarden hadden er moeite mee. Maar op zich liep het best lekker, Andor deed braaf wat er van hem gevraagd werd. Het resultaat was 178 punten, we komen steeds dichter bij de winst! Vond het zelf nog geen winstpunt waard dus de jury was t aardig met me eens haha.
Vaardigheid was leuk, mooi logisch parcours, geen vreemde wendingen. We zijn foutloos gebleven, helaas iets te laat dus 3.5 strafpunten voor tijd. Balen dat de bak zo zwaar was, anders hadden we het best kunnen redden. Maar we hebben daar in ieder geval nog wel een winstpunt mee verdiend! :)

Dressuur M + 9
Vaardigheid M + 10
Ydel

Bericht door Ydel » zo 27 nov 2011, 07:38

Ydel heeft maandag voor de band gestaan!
Zoals verwacht geen problemen gegeven...

Nu even kijken wanneer staleigenaresse en ik samen tijd hebben en dan is het: hup de kar erachter!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 27 nov 2011, 10:15

joehoe! respect hoor! leuk!

ik heb gisteren een heel koud huifkarfeestje gehad brrr.
wat een harde koude wind.
laatste feestje van dit seizoen.
Plaats reactie