Het FW-fjord-foto-update-topic!

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Het FW-fjord-foto-update-topic!

Bericht door Reinou » vr 09 aug 2019, 19:16

Oftewel, deel een recente foto van jouw fjord(en). Ik moest zelf weer even kijken hoe dat uploaden ook alweer moest :D Tip: myalbum.com +:)+

Finnea vandaag, na onze les. We staan sinds oktober op een pensionstal (paddock paradise) met een heel fijne bak. We kunnen daardoor weer regelmatig lessen en dat doet ons goed *o/*

Afbeelding
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
XxDiandraxX

Re: Het FW-fjord-foto-update-topic!

Bericht door XxDiandraxX » vr 09 aug 2019, 20:18

Leuk, er is hier een hoop veranderd in tussen tijd!

Sonja en jinera leven beide helaas niet meer.. ;(
Guus is verkocht (en weer verkocht, en nog eens verkocht..)

Dan heb ik nu nog staan sonja haar jongste dochter Maldu (v. tempo x Jarbo):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Sitske van den Bosdries (Almglimt x Tempo):
Afbeelding
Afbeelding

Beide zijn dit jaar voor het eerst gedekt (zoals in mijn onderschrift te zien :Y) ) sitske is gedekt door lavi en maldu is gedekt door gjovik.
Maldu (Lyckangs Tempo X Jarbo) *27 Juni 2016
Sitske van den Bosdries (Almglimt X Lyckangs Tempo) *10 Juni 2016

Afbeelding Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » za 10 aug 2019, 06:49

Leuk om weer een foto topic te zien!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 10 aug 2019, 07:14

Giel had ik al eens voorgesteld op dit forum, die heb ik nog steeds. Mijn maatje, die zal niet meer weg gaan.
Maar in het najaar van 2017 kwam er een nieuwe fjord op mijn pad, een jong hengstveulen met voor mij volledig bekende afstamming.....en als kers op de taart was hij nog grijs ook!
Dus met Esther samen naar Westerlee vertrokken om hem te bekijken, ik had Giel en de trailer gelijk mee.... dus als het net zo leuk was als op de foto zou hij gelijk mee naar huis. Duurde mij drie drafpassen door de bak en ik was verkocht. haha
Die dag is Norvyn dus ook mee naar huis gegaan.

Op dit moment is hij al weer 2 en staat lekker op het natuurgebied te groeien (voornamelijk nog de hoogte in, formaat slungel) en zelfs nu blinkt hij al uit in karakter!
Ben heel benieuwd hoe hij het rijden straks gaat oppakken. Al mag hij eerst nog even wat uitdijen...

Afbeelding

Afbeelding
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 10 aug 2019, 07:27

Leuk leuk leuk. Ga vanmiddag even kijken of ik een foto kan plaatsen. Kan het op één of andere manier ook met een foto van fb? Dat je de link van die foto hier kopieert en plakt? Moet wel even wennen dat ik geen duimpje kan plaatsen onder een foto, like
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 10 aug 2019, 07:33

@ Ivonne: ik heb gewoon rechter muisknop op foto van facebook gepakt, dan afbeelding link kopiëren en hier tussen [img] [-/img] zetten. Maar dan zonder dat streepje bij de laatste img maar anders pakt ie een lege afbeelding haha :D
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Saar

Bericht door Saar » za 10 aug 2019, 07:51

Oh Janna, die grijze, wat een knapperd 😍
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Saar

Bericht door Saar » za 10 aug 2019, 08:26

In de loop van de tijd is hier het paardenbestand ook wat gewijzigd.

Paar jaar geleden hebben we afscheid moeten nemen van Willem, hij bleef maar koliek krijgen en was zo oud dat ze dat ook niet meer konden verhelpen. Waarschijnlijk was hij ook al rond de 35.
Afbeelding

Hoewel Saar en Willem een soort haat-liefde verhouding hadden en Saar eigenlijk altijd een beetje de pester was, stond Saar echt dagenlang op de uitkijk en wilde verder niets meer. Dus iets eerder dan de bedoeling kwam er een nieuwe kleine pony genaamd Isa
Afbeelding

Vorig jaar september hebben we na een hele nare koliekaanval afscheid moeten nemen van Hester. Hester is 32 geworden.
Afbeelding

Saar doet het nog steeds prima, is inmiddels 22. Ik ben wat minder fanatiek, dus we zijn vooral buiten te vinden. Heel af en toe ook in de bak, want op een of andere manier vindt Saar dat gewoon heel erg leuk.
Afbeelding

Dus de huidige stand van zaken, één fjord en één appaloosa 🙃
Afbeelding
...You can't know me in the way I do...

:D Officieel benoemd tot OpperKneus van FW :D
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 10 aug 2019, 08:41

Wat leuk al die foto's!! Fb gebruiken kan wel, maar volgens mij moet je foto dan wel openbaar geplaatst zijn. Anders is deze alleen zichtbaar voor vrienden.

Ik vind Maldu echt heel knap! Nu heb ik sowieso wel een zwak voor Tempo en zijn nakomelingen
Norvyn had ik ook al eens voorbij zien komen, knappe grijze is dat. Ben erg benieuwd hoe hij verder uitgroeit.
Veel veranderingen ook bij jullie Marije. Willem en Hester hebben een prachtige leeftijd behaald. Je huidige duo mag er ook zijn, Saar ziet er ook nog goed uit zeg *o/*
foss

Bericht door foss » za 10 aug 2019, 08:58

Heel leuk om weer terug te fijn het blijft toch iets heel prachtigs fjordenwereld.
Hier in de jaren ook wat veranderd in het fjorden bestand, Foss mijn topper is 3 jaar geleden overleden aan een hersenbloeding en ook Zonalissa, Annelisa en Eros zijn er niet meer maar er zijn ook leuke fjorden voor terug gekomen zal en eerdaags komt er nog een hele knapperd bij.
Zal gauw kijken hoe ik ze kan voorstellen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 10 aug 2019, 09:25

Ik heb dan wel geen fjord meer maar voel me nog wel altijd een fjordenmeisje haha.

Zo staat Moortje er op het moment bij:

Afbeelding

Wij staan nu ongeveer een jaar in Schoorl op stal en dat is echt fantastisch! Ik geniet met volle teugen van mijn paard. Ik heb wel eens getwijfeld of ze echt een paard voor mij was, best een stresskip zo nu en dan en kan vrij hevig reageren, maar ze is het zeker geworden! We hebben rustig aan gedaan de eerste jaren en ik heb veel vanaf de grond gedaan. Dat laatste doe ik nog veel trouwens. Ze is een G’tje dus inmiddels alweer 9. Dat betekent ook dat ik het dit jaar alweer 9 jaar zonder mijn fjordenmaatje Rosco doe. Ik heb Moor gekocht als veulen toen Ros weggevallen was. Time flies!

Hmm afbeelding lukt niet... werkt vanaf mijn telefoon niet lekker haha. Die volgt later! Excuus!
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 aug 2019, 10:35

Het was even zoeken en puzzelen hoe ik hier foto’s geplaatst kreeg, maar het is gelukt.
Ik ben nog steeds de trotse eigenaresse van Vera en Exel. Zo’n 3-4 jaar geleden hebben wij Carola en Daphne (moeder en dochter) leren kennen en daar zijn we heel erg blij mee. Daphne is begonnen met Exel te “lenen” om naar de springles te gaan, maar al snel ontstond er tussen ons een hechte vriendschap. Toen ik begin 2017 besloot dat de paarden betere huisvesting verdiende dan waar ze stonden en ze van Dordrecht naar stal Dudok in Hooge Zwaluwe verhuisde was ik even bang dat de dames dat te ver vonden, maar ze stonden vierkant achter mijn besluit en gingen gezellig mee. Toen we daar stonden met al die andere fjorden, ging het bij de dames kriebelen en al snel is Skølar (Tempo x Brijol) op 1 jarige leeftijd in hun en ons leven gekomen. Ook gingen de dames les nemen bij Ilonka met mijn kanjers.
Vorig jaar hebben ze allebei de Abop gehaald en Carola heeft met Vera haar B diploma gehaald.
Omdat er bij ons op stal regelmatig onderlinge- en fjordsport wedstrijden zijn, is het zelfs bij mij (de verstokte buitenrijder) gaan kriebelen en ben ik met Exel een keer eerste geworden met een onderlinge springwedstrijd :))
Hieronder een kleine impressie van mijn kids

Afbeelding
Ik heb een aantal jaar geleden contact gehad met de fokker van Vera, deze vertelde dat ze bij hem voor de kar had gestaan. Laatst hebben we even geoefend met haar in de bak, ze wist nog precies wat de bedoeling was

Afbeelding
Tja Exel is nog steeds Piet Pretletter en dat straalt hij ook nog altijd uit

Afbeelding
Exel tijdens een onderlinge wedstrijd met Carola, Daphne moest onverwacht werken dus moeders heeft haar proefjes maar gedaan ;)

Afbeelding
Vera tijdens de onderlinge wedstrijd met Carola

Afbeelding
Onze 3 musketiers vlnr Skølar, Exel en Vera
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 10 aug 2019, 15:17

Kayo is sinds kort onder het zadel. Hij pakt dit erg goed op. Ik ben trots op hem maar ook op mezelf. Ik ben qua rijden geen topruiter, maar ik ben vooral een schijterd. Ik had al grondwerk les en trailer laad les van Anneriken. Met haar ben ik het traject van zadelmak maken aangegaan. Na de 3 les aan de longe, met singel om zei ze: als je je cap op zou halen, zou je er dan op durven? Eehhmmmm, dat kwam even onverwacht. Toch cap opgehaald en erop gegaan. Als Anneriken denkt dat het vertrouwd is kan het ook. Ik voelde me de koning te rijk. Deze foto's zijn van de 2e keer dat ik erop zit. Ik zit nog iets gespannen, maar vond het ook spannend dat ik meteen al los ging en ook nog in draf. Maar na deze les voelde ik me zo trots. Kayo heeft echt nog geen stap verkeerd gezet, het is zo'n lieverd. Ik lijk wel een dwerg op hem haha. Ik schat hem iets van 1.47 m. Ik vind dat wij een mooie combi zijn. Ik rijd al lekker zonder zadel met hem buiten, kan allemaal. Zo'n heerlijk dier. Door het wandelen van veulen af aan is hij goed verkeersmak en kijkt hij nergens van op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Baranna 13-5-2006

Ziggy

Bericht door Ziggy » za 10 aug 2019, 15:31

Wat goed zeg Ivonne, ik hoop dat je snel weer samen met Kayo van je ritjes kan genieten
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 10 aug 2019, 15:42

*o/* Wat zijn jullie een mooie combinatie Ivonne!
Ivonne

Bericht door Ivonne » za 10 aug 2019, 15:44

Reinou schreef:
za 10 aug 2019, 15:42
*o/* Wat zijn jullie een mooie combinatie Ivonne!
Dank je. Vind ik ook. Je verwacht dat hij heel klein is omdat hij zo'n klein koppie heeft. Nou ben i natuurlijk ook maar een mug van 1.66 maar hij is groter dan hij lijkt
Baranna 13-5-2006

DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 10 aug 2019, 17:36

Leuk om die foto's weer te zien. Ik moet dat uploaden weer eens bekijken. Ik heb vorig jaar helaas afscheid moeten nemen van Ulvy wegens COPD. Red Bull heb ik nog steeds.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Anouska

Bericht door Anouska » zo 11 aug 2019, 11:02

Hier is niks veranderd. Volgende maand is Bjorn alweer 14 jaar in mijn bezit.
Ik moet nog even uitvissen hoe dat ook alweer zat met foto’s plaatsen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

25 november uitgeteld van ons eerste kindje :L
www.fitenvitaaldier.nl
Esther

Bericht door Esther » wo 14 aug 2019, 18:28

Nou, ik ga ook maar een poging doen tot het plaatsen van foto's.
Waar waren we gebleven met Fjella, verkocht, teruggekocht, verkocht en weer teruggekocht. Op dit moment is ze dus weer van mij, de Teatelg van Manus. Momenteel drachtig van Loebas. Heu, ik moet wel nodig eens goede foto's van haar maken, want tot mijn grote schaamte heb ik geen goede foto van haar op dit moment.. Ja, ergens op mijn telefoon, maar die zijn ook niet fantastisch..

Vroeger:
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Jeskim en Tea leven allebei niet meer, volgens mij heeft dat hier nog gestaan, Jeskim sowieso, Tea weet ik niet.
Daarvoor in de plaats is Emas gekomen, een Topas uit Vincie (v. Reinar)
Een heerlijk paard, heel betrouwbaar, maar genoeg pit om niet te vervelen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lies

Bericht door Lies » ma 26 aug 2019, 16:13

Oooh wat leuk, FW is weer wakker... ik was me net aan het afvragen hoe ik mijn fjorden-leven weer kon wakker schudden!
Zanouk er nog steeds bij mij..
Ze heeft even te koop gestaan zo'n 5 jaar geleden, toen ik zelf veel fysieke klachten had en ze wat stond te verpieteren...
Maar gelukkig werd ik beter (en kwamen er alleen maar stomme kopers en degene die wél een bod deed verdween daarna volledig van de radar... Weet nog steeds niet hoe dat zat...
Maar goed ze is er nog.
Van omgeving Alkmaar naar Utrecht verhuisd en sinds vorig jaar wonen we in de Bilt.
Bij de laatste verhuizing kwam ik in een doos een cd-rom (je weet wel, zo'n ronde diskette O:) ) tegen van een baby-Zanouk.. wat was ze knap en lief..(Van Janna gekregen geloof ik toch?!)

Hopelijk lukt het met de foto's, zelfs myalbum is zo veranderd dat ik geen idee heb hoe groot die foto's hieronder worden
Foto van tv-scherm..

Ik denk dat dit ongeveer in 2007/2008 was
Afbeelding

Kijk eens hoe jong we waren.. *o/*
Afbeelding

En 2019 (of nou ja eind 2018... ze staat bizar weinig op de foto de laatste tijd! )
Zanouk heeft een rotjaar gehad tot nu toe.. in april een lintwormbesmetting te laat opgemerkt, ze was flink afgevallen, niet op haar plek in de kudde op de nieuwe stal, in december was ze al kreupel geraakt door een vervelende kennismaking met een paard ze werd letterlijk van haar achterbenen afgeschopt en viel om. Dat doet wel zeer om te zien.. (mevrouw zette zelf ook geen stap opzij voor het andere paard.. dus ook een kwestie van 'eigen schuld...). Daarna bleef het wat zeuren, mogelijk gewoon helemaal geen energie meer door de lintwormbesmetting.
Sinds een paar maanden loopt ze weer 'goed' aan de dubbele longe (maar óh wat mis ik haar vanzelfsprekende sterke dragende achterhand, ze heeft nu zo'n sleep-beentje :\
Ze is er dus nog niet, als ik erop zit en aandraaf staakt ze (daarna gaat het wel weer.. ) maar dit is niet 'des-Zanouks' dus voorlopig handwerken we nog even verder.
We hopen op goed nieuws woensdag, dan komt de osteopaat weer.

Ze heeft in haar 16 levensjaren verder nooit iets gehad, dus ik mag zeker niet klagen.. maar ooh wat werd ik opeens zenuwachtig... stel je voor, geen Zanouk meer...
Zou (net) 17 jaar te oud zijn om een eerste keer gedekt te worden ? O:)

Afbeelding

Afbeelding

Maar helemaal eenzaam ben ik niet met Zanouk… kijk eens met wie we op de Veluwe waren oktober 2018..
Afbeelding
Don't believe everything you think
Plaats reactie