Polderkolder: Cayleigh traint onze hele kudde in 1 avond :)

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Nathalie

Polderkolder: Cayleigh traint onze hele kudde in 1 avond :)

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 10:27

Omdat ik mij de laatste tijd iets teveel in de luren heb laten leggen door o.a. het laaghartige duo stokbrood en brie, ben ik 10 kilo aangekomen wat betekent dat ik niet op Cos mag rijden (ik heb een maximaal aantal kilo's voor hem "ingesteld" en houd mij daar strikt aan). Niet getreurd want de brave man loopt ook voor de wagen :D

Evenwel kreeg ik gisteren mijn nieuwe rij-hoofdstel binnen dus vroeg ik Cayleigh of zij niet even op Cos zou willen rijden.
Haar antwoord was: "Ja hoor, ik train ze allemaal wel :P"..zo begon het als grapje maar toen dachten we dat het nog grappiger zou zijn als we het daadwerkelijk zouden doen! :D

Allereerst het hoofdstel waarmee het allemaal begonnen is :P

1. Cayleigh "ik kriebel hem wel aan zijn hals dan doet hij zijn oortjes mooi naar voren"
Afbeelding

2. Cos opgezadeld en wij zijn dus 'onderweg' met nummer 1
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Naast buitenritten houdt Cayleigh het meeste van 'tikkertje te paard'. Dat doen we als we allebei te paard zijn maar blijkbaar is het ook leuk als ik met mijn tong op mijn voeten voor haar uit ren en Cos zelfstandig mijn schijnbewegingen volgt zonder dat zij hoeft te sturen. Hilariteit alom (voor mij iets minder trouwens maar ik houd me maar voor dat het weer bijdraagt aan het kwijtraken van de overtollige kilo's :') )
Afbeelding

5. Na Cos was het voor Cayleigh een "thuiskomen" op haar eigen Jacky. Jacky is een (h)eerlijke pony waar wij ontzettend blij mee zijn. Het matcht ook ontzettend tussen die twee.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Vervolgens bleven we bij wit maar nu was de beurt aan P.C. De kleine man (1m07) wordt eigenlijk al ruim 2 jaar niet meer onder het zadel gereden maar loopt alleen nog voor de wagen. Cayleigh staat er een beetje vertwijfeld bij te lachen..."hij is wel klein eigenlijk he?"
Afbeelding

9. Toen ik vroeg of ze nog eens met P.C. op buitenrit ging was het antwoord "Ehm, mam....ik kan bijna meelopen, wat denk je zelf" :')

Afbeelding

Tja....en hierna gaf mijn camera onverbiddelijk aan dat zijn batterijen leeg waren....maar we hadden nog 2 pony's te gaan!
Niet getreurd...papa was onderweg naar huis en zou via stal komen om de 'verzameling' compleet te maken met zijn telefoon (mijn telefoon was uiteraard, zoals zo vaak, ook leeg :P )

Nog 1 foto kon ik eruit persen maar Cayleigh had ook besloten dat het tijd was voor pauze dus win-win situatie allround.

10.
Afbeelding

Zoals gezegd waren er dus nog 2 pony's te gaan. Het enige probleem was dat deze 2 nog niet beleerd zijn...maar ja....'allemaal' betekent 'allemaal' !

11. Spooky Sue hebben wij September 2013 gekocht. Zij had toen alleen bij schapen gestaan (had nagenoeg geen manen/voorpluk want die waren door de schapen "aangevroten") en je kon haar nauwelijks aanraken omdat ze gericht trapte en beet (ja, allebei tegelijk!). De eerste tijd hebben wij haar volledig genegeerd zodat ze zelf haar "tempo" kon bepalen en grotendeels opgevoed werd door de rest van de kudde. Op een gegeven moment zocht zij zelf toenadering en vandaaruit zijn we met kleine stapjes verder gegaan. Ze kan/kent 'werktechnisch' dus nog bijna niets maar we hebben alle tijd want ze is ook nog maar 4. Knuffelen kan ze inmiddels als de beste :D

Afbeelding

12. Het is de bedoeling dat Spooky Sue uiteindelijk voor de sulky gaat lopen.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Braaaaaf en goed haar best gedaan dus Spooky Sue mocht weer terug :)

Toen bleef alleen onze langpootmug nog over. Heros is 30 april j.l. 3 geworden maar omdat hij zo groot (zeker voor een Fjord) en slungelig is, doen we eigenlijk nog niets met hem (behalve los 'volgen', 'halthouden', 'stap' en 'draf' op commando).

14.
Afbeelding

15. Dit is de derde keer dat hij een zadel op heeft, waarvan 2 keer met singel. We hebben er bewust voor gekozen om er nog geen beugels aan te hangen. Het was fijn om te zien dat hij zo braaf 'volgde' en er helemaal niets om gaf dat Cayleigh met hem meelifte. Lieve man! :) :D
Afbeelding
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ivonne

Re: Polderkolder: Cayleigh traint onze hele kudde in 1 avond

Bericht door Ivonne » do 14 aug 2014, 10:57

Wat knap dat Spooky Sue zo veranderd is. Geduld is een schone zaak, blijkt wel weer. Wat heeft Cos een heerlijk lief hoofd zeg, en dan de brave slungel Heros. Heerlijk. Met Jacky heb je volgens mij een lot uit de loterij. Zal wel aan de naam liggen, mijn Jackie was dat ook. P.c kijkt ook zo van: moet dit nou?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Keandra

Bericht door Keandra » do 14 aug 2014, 11:02

Ik blijf fan van Heros, wat een fantastische coole langpootmug is dat.
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 14 aug 2014, 11:10

En ik blijf fan van PC, maar wat een leuke foto's allemaal :)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 14 aug 2014, 11:16

Mooi setje en Cayleigh heeft écht de hele kudde getraind dus, inclusief jou!! haha

Die eerste met lijnen van Spooky Sue, meer sleepy sue, heerlijk dat ze het nu zo goed heeft geaccepteerd dat mensen geen monsters zijn.
En phoo Heros langpootmugje :D, die gaat in de komende jaren vast nog heel veel veranderen, volwassener worden, heel benieuwd.

En die PC, wordt je zomaar afgedankt als rijpony hahahaha kan nog net Cayleigh! Topbeest. De mini-me van Jacky.
Geluk is de vrucht van intens werk
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 11:25

@ Ivonne - Wij merken zelf heel erg dat de pony's zo relaxed zijn/worden omdat er zo weinig druk is bij onszelf. We hebben nergens haast mee, hoeven niet voor een bepaalde leeftijd een bepaald wedstrijdniveau te behalen (sterker nog we rijden niet eens wedstrijden al wil Cayleigh wel graag in December nog een keer met Jacky op bixie wedstrijd hier in de buurt) en ook Heros hoeft niet nu al beleerd te worden omdat hij toevallig 3 is geworden. Jacky is inderdaad weer een gouden kinderpony, Cayleigh is er zo vreselijk blij mee :) (al kreeg Jacky onlangs een boze preek gepresenteerd omdat ze P.C. weg joeg :P )

Cos blijft wel mijn persoonlijke 'suikerpikkie'. :P
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 11:29

Bella schreef:Mooi setje en Cayleigh heeft écht de hele kudde getraind dus, inclusief jou!! haha

Die eerste met lijnen van Spooky Sue, meer sleepy sue, heerlijk dat ze het nu zo goed heeft geaccepteerd dat mensen geen monsters zijn.
En phoo Heros langpootmugje :D, die gaat in de komende jaren vast nog heel veel veranderen, volwassener worden, heel benieuwd.

En die PC, wordt je zomaar afgedankt als rijpony hahahaha kan nog net Cayleigh! Topbeest. De mini-me van Jacky.
wahahahahaha...daar had ik nog niet eens bij stilgestaan maar inderdaad...ze heeft mij ook flink getraind :P :P
Heros is echt nog zo'n lummelmans he...ben ook benieuwd hoe hij eruit komt te zien als hij 'af' is :D :D

P.C. maalt er niet om hoor...rijden is nooit 'zijn ding' geweest, hij loopt veeeeeeeel liever voor de kar!
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 11:31

oh..en voor de oplettende kijker misschien ten overvloede....het spijt me voor de hardcore-bogen-fans maar ik laat Cos' manen weer groeien (sorry!!!)...dat geknip is echt he-le-maal niks voor mij...:P :P
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 14 aug 2014, 12:09

Nathalie schreef:P.C. maalt er niet om hoor...rijden is nooit 'zijn ding' geweest, hij loopt veeeeeeeel liever voor de kar!
Rij je nog veel aangespannen met hem?
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » do 14 aug 2014, 12:22

Super dat Spooky Sue zo aan het veranderen is.
En he! Zo'n groom/ruiter wil ik ook!
Die gewoon 's avonds even alle paardjes voor me doet.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 12:23

Naisven schreef:
Nathalie schreef:P.C. maalt er niet om hoor...rijden is nooit 'zijn ding' geweest, hij loopt veeeeeeeel liever voor de kar!
Rij je nog veel aangespannen met hem?
Liam (onze oudste zoon) rijdt met hem voor de wagen en Cayleigh ook trouwens maar dit mogen ze alleen in de wei, nog niet buiten. Als we heel sporadisch eens samen rijden, rijdt Edgar met hem. Ook wordt hij ingezet voor visite want zolang ik erbij ben kan echt iedereen met hem rijden.

Vorige week heeft nog de moeder van onze stalbuurvrouw met hem gemend in het bos op buitenrit met ons mee.

Ze was bang geworden voor paarden (dochter heeft ook nog eens een erg moeilijk paard, helpt ook niet :P) en is nu helemaal verliefd op P.C. (wilde hem graag kopen maar P.C. gaat nergens meer heen ; , zelfs niet naar de wei naast de onze) Zelf durf ik niet in mijn eentje het bos in met Cos (o.a. door verhalen van bovenstaande stalbuurvrouw die eens bewusteloos in het bos is gevonden door mensen die toevallig hun hond daar uitlieten..jakkes) dus dan neem ik ook P.C. mee want daar durf ik nog mee door een brandende hoepel bij wijze van spreken.

We hebben naast de tweewieler nu ook weer een HCA (ben daar helemaal fan van) dus dat is het betere 'scheur'werk en daar wordt die dondersteen bloedfanatiek van.

Afbeelding
bilterhoeve
Contacteer:

Bericht door bilterhoeve » do 14 aug 2014, 14:17

Wat een leuk overzichtje!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 14 aug 2014, 14:26

Wat een heerlijke foto's! Cayleigh heeft het er maar druk mee hihi.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Dennis

Bericht door Dennis » do 14 aug 2014, 14:55

Nog nooit gezien een hoofdstel met zo'n vorm neusriem, heeft het een speciale functie?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 14 aug 2014, 16:30

Wat heerlijk ontspannen ziet alles er uit!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 14 aug 2014, 17:05

Die Cayleigh heeft het maar druk met al die te trainen paarden! Mooi stel, en heerlijk dat het ook allemaal zo kan. Lekker genieten en plezier hebben, dat is het belangrijkste!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 14 aug 2014, 18:13

Ik ben en blijf fan van jouw dochter!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Ilona

Bericht door Ilona » do 14 aug 2014, 19:16

Lekker penny weer! Wat een kanjers van paarden hebben jullie toch bij elkaar zo, heerlijk. En stoere Cayleigh!
Gelukkig heb jij de kar nog én een dochter die je wel weer in het zadel krijgt ~~}>
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Samblabla

Bericht door Samblabla » do 14 aug 2014, 19:53

Zo die heros ziet er groot uitl hoe groot is hij? :o
Nathalie

Bericht door Nathalie » do 14 aug 2014, 19:58

Bedankt voor de leuke reacties :)

@Dennis - Dit is de Barefoot Contour. Het hoofdstel is ook als sidepull te gebruiken en door de vorm van de neusriem komt de druk dan hoger op de neus te liggen :). Achter de oren heeft het ook een aparte vorm waarbij de ooraanzet vrij blijft. Ben er helemaal blij mee. Officieel moet het ook nog allerlei gevoelige plekjes ontzien, maar weet niet wat ik daarvan moet denken. Klinkt erg "commercieel" :P
Ik heb het in ieder geval gekocht vanwege de eerste twee punten en omdat het 2 in 1 is ( en omdat ik zeer te spreken ben over de kwaliteit en padding van de Barefoot hoofd stellen)
Plaats reactie